Newsy Ads

Automatyczne pliki danych produktowych będą dostępne również w Polsce

Automatyczne pliki danych produktowych będą dostępne również w Polsce

alt obrazka

Google zapowiedział wdrożenie w Polsce nowej opcji przesyłu danych produktowych do Merchant Center – automatyczne pliki danych. Ich celem ma być ułatwienie tworzenia i przesyłu danych o produktach do Google, co jest niezbędne do reklamowania swoich produktów za pomocą kampanii produktowych w Zakupach Google.

W jaki sposób działa nowa opcja?

Automatyczne pliki danych korzystać będą z funkcji indeksowania witryny. Zeskanują ją i odczytają dane strukturalne oraz mapę witryny. Wybiorą następnie najbardziej aktualne informacje o produktach, dlatego niezbędne w tym przypadku będzie uzupełnienie znaczników danych strukturalnych schema.org w reklamowanej witrynie.

Więcej o znacznikach dowiecie się pod tym linkiem:
https://support.google.com/merchants/answer/6069143?hl=pl

Więcej informacji o mapach witryn:
https://support.google.com/webmasters/answer/156184

Gdy uzupełnimy znaczniki danych strukturalnych na naszej stronie, w momencie tworzenia nowego pliku danych w Merchant Center dostępna będzie nowa opcja Indeksowanie witryny. Dzięki właśnie tej opcji możliwe będzie automatyczne pobranie tych danych. W tej chwili można z tego skorzystać jedynie w poniższych krajach:
Arabia Saudyjska, Argentyna, Australia, Brazylia, Chile, Filipiny, Hongkong, Indie, Indonezja, Izrael, Kolumbia, Korea Południowa, Malezja, Meksyk, Nowa Zelandia, Republika Południowej Afryki, Rosja, Singapur, Tajlandia, Tajwan, Turcja, Ukraina, Wietnam i Zjednoczone Emiraty Arabskie.

Dzięki nowej opcji zyskamy nowe możliwości tworzenia plików produktowych. Ma być łatwiej, szybciej i taniej – sklepy które nie mają wbudowanej integracji do generowania plików produktowych nie będą musiały kupować dodatkowych wtyczek lub modułów. Czekamy z niecierpliwością!

Oceń
Przemysław Jankowski Przemysław Jankowski
Wróć do listy

Dodaj komentarz