Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce coraz bardziej skuteczne

alt obrazka

Doczekaliśmy się kolejnych ulepszeń Google AdWords

Są to: kanały strony, rozszerzone reklamy tekstowe i zwiększenie jakości kierowania.

Reklamy dynamiczne pozwalają docierać do odpowiednich osób bez wymogu zarządzania słowami kluczowymi czy reklamami. Tego rodzaju system jest stale rozwijany przez Google, aby dotrzeć do osób które faktycznie poszukują reklamowych produktów czy usług. Było wiadome, że jest jedynie kwestią czasu gdy dojdzie do zmian i wprowadzenia nowych funkcji aby ulepszyć ten proces.

Czym są kanały stron produktów?

Kanał strony produktów oraz ich strony docelowe pozwalają AdWords określić, kiedy wyświetlać reklamy i gdzie kierować klientów. Pozwoli to na dodatkową kontrolę nad kampaniami z reklamą dynamiczną. Wystarczy przesłać plik danych o produktach, które chcemy promować i wybrać strony docelowe do uwzględnienia
w automatycznych celach. Dzięki tym informacjom system wie, kiedy wyświetlać reklamy i na które miejsca na stronie kierować klientów.

Żeby skategoryzować i uporządkować cele reklam dynamicznych, można skorzystać z etykiet niestandardowych. Na przykład, oznaczyć produkty promocyjne etykietą “Jesienne rabaty” oraz towary których brakuje w sklepie etykietą “Niedostępne” aby nie reklamować ich niepotrzebnie.

Rozszerzone reklamy tekstowe

W najbliższym miesiącu reklama dynamiczna zostanie również powiększona o dodatkowe pola (tak jak to miało miejsce z reklamą tekstową w sieci wyszukiwania).
Dłuższe nagłówki i linie tekstu pozwolą na przekazanie większej ilości informacji o firmie, jeszcze zanim użytkownik kliknie i przejdzie na stronę internetową.

Czy to działa? – czyli prognozy po wprowadzeniu zmian

Ze względu na zautomatyzowanie kierowania w reklamach dynamicznych ważnym było, aby reklamy jeszcze bardziej pasowały do wyszukiwań użytkowników. Powyższe zmiany mają na celu zwiększenie ich skuteczności a pierwsze testy reklamodawców przyniosły pozytywne wieści: odnotowano wzrost współczynnika konwersji i spadek CPA.

Natalia Kołsut
Wróć do listy