Newsy Ads

Google Marketing Live 2019 – podsumowanie nadchodzących nowości

Google Marketing Live 2019 – podsumowanie nadchodzących nowości

alt obrazka

W połowie maja, jak co roku, odbyła się kolejna dwudniowa edycja Google Marketing Live – najważniejszego wydarzenia w świecie performance marketingu, w którym uczestniczyło ponad 5000 uczestników. Gigant z Mountain View przedstawił nowości i kierunek rozwoju na najbliższe 12 miesięcy. Jeżeli jesteście ciekawi, jakie zmiany czekają nas w najbliższym czasie, to zapraszamy do czytania.

Nowy format reklam – Discovery Ads

Reklamy tekstowo-obrazkowe, które będą pojawiać się w wydanej w ubiegłym roku aplikacji Google Discover, a także na stronie głównej YouTube oraz w zakładce “Promocje” na Gmailu. Format ten będzie wyświetlał się w postaci karuzeli graficznej i dostępny będzie jedynie na urządzeniach mobilnych.

Gallery Ads – reklamy graficzne w wyszukiwarce

Typ reklam widoczny w formie karuzeli i dostępny jedynie na urządzeniach mobilnych. Jego zasobami będą jednak wyniki wyszukiwania. Warto dodać, że Google uważa, że reklamy tego typu generują o 25 proc. więcej interakcji niż standardowe reklamy tekstowe.

Zmiany w Google Shopping

Zapowiedziano wprowadzenie możliwości dokonania zakupu produktu bezpośrednio w Google Shopping – bez potrzeby przekierowania na stronę. Nowe rozwiązanie ma na celu skrócenie ścieżki zakupowej klienta, a w efekcie zmniejszenie szans na opuszczenie koszyka, co ma przynieść wzrost współczynnika konwersji. Dodatkowo zasoby zostaną poszerzone o YouTube oraz Google Images.

Usprawnienie kampanii inteligentnych (Smart Bidding)

W związku z intensywnym rozwojem kampanii wykorzystujących uczenie maszynowe nie mogło zabraknąć ulepszeń pod tym kątem:

  • konwersje na poziomie kampanii: będziemy mogli dokonać wyboru konkretnej  konwersji, na której system ma się skupić i oprzeć się na niej w procesie optymalizacji,
  • zestawy konwersji: możliwe będzie stworzenie zbioru różnych konwersji,
  • dostosowania sezonowe: w przypadku akcji promocyjnych czy wyprzedaży system będzie dopasowywać stawki w celu zwiększenia współczynnika konwersji i sprzedaży. Po akcji powróci do standardowego działania.

Bumper Machine

W związku z ogromnym potencjałem drugiej pod względem zapytań wyszukiwarki na świecie, jaką jest YouTube, prace rozwojowe nie mogły ominąć również tej platformy. Zapowiedziano stworzenie nowego formatu reklam zbudowanego z serii trzech 6-sekundowych filmów. Google udostępni ponadto narzędzie, które umożliwi przerobienie w szybki sposób dowolnej treści wideo na 6-sekundowy klip. Opcja ta ma być dostępna już z panelu Ads. Impulsem do tych zmian są badania Google, które wskazują, że krótkie reklamy w przerywnikach są skuteczniejsze i lepiej zapamiętywane niż dłuższe reklamy.

Oceń
Przemysław Jankowski Przemysław Jankowski
Wróć do listy

Dodaj komentarz