Grafika Google jest teraz częścią sieci wyszukiwania dla reklam produktowych

Potrzebujesz ok. 1 min. aby przeczytać ten wpis

Autor: Przemysław Jankowski

CMO w Grupie iCEA. Antropolog kulturowy, dr nauk humanistycznych, wykładowca, dziennikarz technologiczny z ponad 10-lenim doświadczeniem, dawniej związany z największymi redakcjami technologicznymi... Więcej

11 lipca 2019

Grafika Google to szeroki zasób obrazów, a także istotny etap na ścieżce użytkowników dokonujących zakupów w Internecie. Potencjalni klienci nierzadko z niej korzystają, by szukać pomysłów, inspiracji czy poradników – szczególnie w takich kategoriach, jak moda czy dom i uroda. Tak duży potencjał nie mógł pozostać niezauważony przez potentata z Mountain View.

Czego możemy się spodziewać? Integracji Grafiki Google z wyszukiwarką. Oznacza to, że reklamy produktowe z widocznym zdjęciem i ceną produktu będą automatycznie kwalifikować się do wyświetlania w wynikach wyszukiwania odpowiednich słów kluczowych w Grafice Google. Wcześniej, aby korzystać również z tej sieci wymagane było włączenie partnerów w ustawieniach kampanii – teraz będzie to zupełnie niepotrzebne.

Jeśli obecnie kampania nie posiada włączonej sieci partnerów wyszukiwania to możemy zaobserwować wkrótce wzrost ruchu o 3-10%. Google zapowiedział ponadto, że wzrost ruchu odbędzie się przy niższym koszcie kliknięcia i porównywalnych współczynnikach konwersji. Co sądzicie o wspomnianych zmianach? My już je testujemy!

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *