Udoskonalona analiza wyniku jakości

Skuteczność i trafność reklam zawsze była ważnym czynnikiem, który wpływał na klikalność reklam w prowadzonej kampanii AdWords.
To właśnie trafne reklamy wraz ze słowami kluczowymi i stronami docelowymi wpływają na niezwykle ważny czynnik którym jest wynik jakości oraz jego składniki: przewidywany współczynnik klikalności, trafność reklamy i ocenę jakości strony docelowej.
Google po raz kolejny chce skupić uwagę reklamodawców na tym czynniku i udostępnia udoskonalony raport wyniku jakości.

Co zyskamy?

Dodatkowe kolumny danych związane z wynikiem jakości (co prawda wynik ten był widoczny w dymku stanu słowa kluczowego jednak nowe opcje przyczynią się do oszczędzania czasu oraz łatwiejszą analizę i szybsze podejmowanie decyzji).

Dodane kolumny:

  • “Przewidywany CTR”
  • “Trafność reklamy”
  • Ocena jakości strony docelowej

 

Historia jakości słów kluczowych:

Niezwykle przydatna nowość, która umożliwi sprawdzanie przełożenia naszych prac optymalizacyjnych na zmiany wyniku jakości. Od teraz nie musimy sporządzać ręcznych tabel czy notatek, ponieważ możemy wyświetlać wartości historyczne tego wyniku na koncie AdWords.

Dane te będą dostępne w czterech nowych kolumnach:

  • „Wyn. Jak. (hist.)”,
  • „Ocena jakości strony docelowej (hist.)”,
  • „Trafność reklamy (hist.)”
  • „Przewidywany CTR (hist.)”

 

Łącznie uzyskamy więc aż 7 nowych kolumn związanych ze składnikami wyniku jakości.

Uwaga: dane historyczne nie będą dostępne dla dat wcześniejszych niż 22 stycznia 2016 r.

 

Izabela Smoter
Wróć do listy