SKUTECZNA AGENCJA SEO
•
E-COMMERCE 360
GoOnline
  • Pozycjonowanie
      • Pozycjonowanie stron
        • Audyt SEO
        • Optymalizacja SEO
        • Słownik SEO
        • Aktualności SEO
      • Pozycjonowanie sklepów
        • Audyt i badania UX
        • Porównanie platform
        • Wybór platformy e-commerce
        • Aktualności E-Commerce
      • Pozycjonowanie lokalne
        • Jak założyć Google Moja Firma?
        • Pozycjonowanie Poznań
        • Pozycjonowanie Warszawa
        • Pozycjonowanie Toruń
      • Pozycjonowanie zagraniczne
        • Pozycjonowanie UK
        • Pozycjonowanie Dania
        • Pozycjonowanie dla kogo
        • Pozycjonowanie różnice
    • Google Adwords
      • Cennik Google Ads
      • Kurs Google Ads
      • Słownik Google Ads
      • Aktualności Google Ads
    • SEO360
      • iCEA Prime International
      • Case Study
    • O firmie
      • Zespół iCEA
      • Media o nas
      • Opinie o nas
      • iCEA w Sieci
      • Odpowiedzialność społeczna
    • Kariera
      • Aktualne oferty pracy
      • Dział sprzedaży
      • Dział SEO
      • Dział SEM
      • Korektor
      • Administracja
      • Marketing
      • Dział Obsługi Klienta
      • Staże i praktyki
  • Blog
  • Kontakt
+48 667 000 333

Nasze sociale:

Pozycjonowanie stron - Agencja SEO Grupa iCEA
Zamów audyt
Zamów audyt
Pozycjonowanie stron - Agencja SEO Grupa iCEA
  • Zamów audyt
  • Pozycjonowanie
    • Pozycjonowanie stron
      • Audyt SEO
      • Optymalizacja SEO
      • Słownik SEO
      • Aktualności SEO
    • Pozycjonowanie sklepów
      • Audyt i badania UX
      • Porównanie platform
      • Wybór platformy e-commerce
      • Aktualności E-Commerce
    • Pozycjonowanie lokalne
      • Jak założyć Google Moja Firma?
      • Pozycjonowanie Poznań
      • Pozycjonowanie Warszawa
      • Pozycjonowanie Toruń
    • Pozycjonowanie zagraniczne
      • Pozycjonowanie UK
      • Pozycjonowanie Dania
      • Pozycjonowanie dla kogo
      • Pozycjonowanie różnice

    Umów się

    na konsultację

  • Google Adwords
    • Cennik Google Ads
    • Kurs Google Ads
    • Słownik Google Ads
    • Aktualności Google Ads
  • SEO360
    • iCEA Prime International
    • Case Study
  • O firmie
    • Zespół iCEA
    • Media o nas
    • Opinie o nas
    • iCEA w Sieci
    • Odpowiedzialność społeczna
  • Kariera
    • Aktualne oferty pracy
    • Dział sprzedaży
    • Dział SEO
    • Dział SEM
    • Korektor
    • Administracja
    • Marketing
    • Dział Obsługi Klienta
    • Staże i praktyki
  • Blog
  • Kontakt
  • Google Ads
  • Oferta
  • Cennik
  • Kurs
  • Słownik
  • News

Słownik Ads

obrazek alt

Nie wiesz, co to CTR, średnia pozycja czy wynik jakości?

Słyszałeś kiedyś o udziale w wyświetleniach, ale nie masz pojęcia, do czego służą takie dane?

Skorzystaj z naszego słownika. Zamieszczamy w nim pojęcia przydatne przy prowadzeniu i optymalizowaniu kampanii Google Ads.

Opisujemy zarówno podstawy, jak i kwestie bardzo zaawansowane. W naszym słowniku każdy znajdzie coś dla siebie. Z pewnością dowiesz się tutaj czegoś, czego nie wiedziałeś.

  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • I
  • K
  • L
  • M
  • P
  • R
  • S
  • T
  • U
  • W
  • Y
  • Z

Academy for ads

Academy for ads – program szkoleniowy Google, który umożliwia skorzystanie z egzaminów (aktualnie nazywane testami) oraz uzyskanie certyfikatów Google Partner. […]

Czytaj dalej o "Academy for ads"

Adres URL strony docelowej

Adres URL strony docelowej jest to adres, który pojawia się w przeglądarce po kliknięciu w reklamę i przekierowaniu na stronę […]

Czytaj dalej o "Adres URL strony docelowej"

Automatyczne miejsca docelowe

Automatyczne miejsca docelowe są to strony, filmy oraz aplikacje w sieci reklamowej Google, w których mamy możliwość automatycznego wyświetlania reklam […]

Czytaj dalej o "Automatyczne miejsca docelowe"

Automatyczne wstawianie słów kluczowych

Automatyczne wstawianie słów kluczowych to funkcja systemu Google Ads, która umożliwia automatyczne uzupełnianie treści reklam słowami kluczowymi, wpisanymi przez potencjalnego […]

Czytaj dalej o "Automatyczne wstawianie słów kluczowych"

Budżet konta

Budżet konta to opcja dostępna jedynie dla reklamodawców, którzy wybrali fakturowanie miesięczne jako sposób rozliczania konta. Ustawienie budżetu konta umożliwia […]

Czytaj dalej o "Budżet konta"

CPA

CPA (Cost per Acquisition, Cost per Action) – stawka odnosząca się do średniego kosztu pozyskania konwersji. Jeżeli więc naszą konwersją […]

Czytaj dalej o "CPA"

CPC

CPC  (cost per click) – koszt za jedno kliknięcie w reklamę AdWords. Opłaty naliczane są więc dopiero w momencie, gdy […]

Czytaj dalej o "CPC"

CPE

CPE (Cost Per Engagement) to model rozliczania, w którym płacimy za określoną interakcję użytkownika z naszą reklamą. Interakcją w tym […]

Czytaj dalej o "CPE"

CPM

CPM (cost per mille) – kolejna ze strategii ustalania stawek, która odnosi się do opłaty za 1000 wyświetleń reklamy AdWords. […]

Czytaj dalej o "CPM"

CPV

CPV to ustalanie stawki kosztu obejrzenia. Metoda wyznaczania stawki w przypadku reklam wideo TrueView. Koszt naliczany jest w tym przypadku […]

Czytaj dalej o "CPV"

CTA

CTA – call to action czyli tzw. “wezwanie do działania” to element (np. przycisk, hasło tekstowe lub znak graficzny), który […]

Czytaj dalej o "CTA"

CTR

CTR  (Click Through Rate) – procentowy współczynnik klikalności reklam wyrażający stosunek kliknięć reklam do jej liczby wyświetleń. Wysoki CTR wskazuje na […]

Czytaj dalej o "CTR"

Docelowy adres URL

Docelowy adres URL to adres strony internetowej, na którą przenoszeni są użytkownicy w momencie kliknięcia w reklamę AdWords.

Czytaj dalej o "Docelowy adres URL"

Dopasowanie do wyrażenia

Dopasowanie do wyrażenia to dopasowanie słowa kluczowego umożliwiające wyświetlenie reklamy tylko wtedy, gdy wyszukiwanie zawiera dokładne brzmienie słowa kluczowego lub […]

Czytaj dalej o "Dopasowanie do wyrażenia"

Dopasowanie przybliżone

Dopasowanie przybliżone pozwala na wyświetlanie reklamy w kontekście wyrażenia, które jest identyczne ze słowem kluczowym, jest do niego podobne lub […]

Czytaj dalej o "Dopasowanie przybliżone"

Dopasowanie ścisłe

Dopasowanie ścisłe to dopasowanie słowa kluczowego umożliwiające wyświetlenie reklamy tylko w momencie, gdy wyszukiwanie zawiera dokładne wyrażenie słowa kluczowego, ewentualnie […]

Czytaj dalej o "Dopasowanie ścisłe"

DoubleClick Ad Exchange

DoubleClick Ad Exchange to platforma reklamowa działająca w czasie rzeczywistym. Podobnie jak Google AdSense umożliwia reklamodawcom udział w aukcjach i […]

Czytaj dalej o "DoubleClick Ad Exchange"

Edytor Google Adwords

Edytor Google Adwords to bezpłatne narzędzie przeznaczone do zarządzania kampaniami. Znacznie ułatwia wprowadzanie zmian, szczególnie w przypadku rozbudowanych kampanii. Jego […]

Czytaj dalej o "Edytor Google Adwords"

Eksperyment kampanii

Eksperyment kampanii to narzędzie do porównywania skuteczności wersji roboczej kampanii ze skutecznością oryginalnej kampanii. System wykorzystuje część ruchu oraz budżetu standardowej […]

Czytaj dalej o "Eksperyment kampanii"

Elastyczne reklamy displayowe

Elastyczne reklamy displayowe to domyślny typ reklamy graficznej w sieci reklamowej Google. W celu utworzenia tego typu reklamy wystarczy przesłać […]

Czytaj dalej o "Elastyczne reklamy displayowe"

Eye tracking

Eye tracking to technika badawcza, która polega na śledzeniu ruchów gałek ocznych badanej osoby. Stosowana między innymi w analizie stron […]

Czytaj dalej o "Eye tracking"

Filtr

Filtr to rodzaj ograniczenia wyświetlania danych widocznych w tabelach i wykresach na koncie Google AdWords. Pomocny w odfiltrowaniu, chociażby słów […]

Czytaj dalej o "Filtr"

Gmail Sponsored Promotion

Gmail Sponsored Promotion (GSP, reklamy w Gmailu) to format reklamy w serwisie Gmail. Powyżej maili pojawia się treść reklamowa, która […]

Czytaj dalej o "Gmail Sponsored Promotion"

Google Partner

Status Partnera Google świadczy o tym, że dana firma lub organizacja zdała wymagane egzaminy i uzyskała certyfikaty z zakresu określonych […]

Czytaj dalej o "Google Partner"

Google Preferred

Google Preferred to usługa Google agregująca najważniejsze treści wideo w łatwe do zakupu pakiety. Korzystając z usługi Google Preferred, reklamodawcy […]

Czytaj dalej o "Google Preferred"

Google Tag Manager (GTM)

Google Tag Manager (GTM) to narzędzie do zarządzania skryptami (tagami) na stronie internetowej.

Czytaj dalej o "Google Tag Manager (GTM)"

Interfejs Google Ads API

Interfejs Google Ads API (AdWords API) umożliwia programistom tworzenie narzędzi, które pozwalają na efektywniejsze zarządzanie kampaniami Google Ads, zautomatyzowanie pewnych […]

Czytaj dalej o "Interfejs Google Ads API"

Kierowanie demograficzne Google AdWords

Kierowanie demograficzne Google AdWords to kierowanie pozwalające dotrzeć do konkretnego zestawu potencjalnych klientów, którzy należą do wybranej grupy demograficznej określonej […]

Czytaj dalej o "Kierowanie demograficzne Google AdWords"

Kliknięcie reklamy

Kliknięcie następuje w momencie gdy użytkownik kliknie Twoją reklamę, np. nagłówek reklamy tekstowej. Kliknięcie jest liczone nawet w momencie gdy […]

Czytaj dalej o "Kliknięcie reklamy"

Kod źródłowy

Kod źródłowy to zapis programu komputerowego przy pomocy określonego języka programowania.

Czytaj dalej o "Kod źródłowy"

Kontener GTM (Google Tag Manager)

Kontener GTM (Google Tag Manager) to fragment kodu umieszczany na stronie internetowej. Umożliwia wprowadzanie tagów marketingowych bez potrzeby wgrywania kolejnych skryptów.

Czytaj dalej o "Kontener GTM (Google Tag Manager)"

Konto menedżera AdWords (MCK)

Konto menedżera AdWords (MCK) to rozbudowane narzędzie Google, które umożliwia zarządzanie wieloma kontami AdWords lub AdWords Express. Rozwiązanie to świetnie […]

Czytaj dalej o "Konto menedżera AdWords (MCK)"

Konwersja

Konwersja to określone, oczekiwane przez nas działanie użytkownika, które zachodzi w momencie, gdy ktoś dokona ważnej z punktu widzenia naszej […]

Czytaj dalej o "Konwersja"

KPI

Key Performance Indicators – to wskaźniki, które pokazują, jak osiągane wyniki mają się do zaplanowanych celów biznesowych Twojej witryny. Celem […]

Czytaj dalej o "KPI"

Kreator adresów URL

Kreator adresów URL to narzędzie umożliwiające dodanie do adresu URL parametrów, które umożliwią łatwą identyfikację i analizę statystyk dla praktycznie każdej […]

Czytaj dalej o "Kreator adresów URL"

Liniowy model atrybucji

Liniowy model atrybucji to sposób mierzenia konwersji, który przydziela taki sam udział wartości konwersji wszystkim kanałom, z którymi miał do […]

Czytaj dalej o "Liniowy model atrybucji"

Machine learning

Machine learning w języku polskim nazywana jest uczeniem maszynowym, samouczeniem się maszyn lub systemami uczącymi się. To nauka która łączy […]

Czytaj dalej o "Machine learning"

Maksymalny CPC

Maksymalny CPC to maksymalna stawka, jaką jesteśmy w stanie zapłacić za pojedyncze kliknięcie potencjalnego klienta.

Czytaj dalej o "Maksymalny CPC"

Mikro Konwersja

Mikro konwersja to ukończona działalność (np subskrypcja newslettera), która przyczynia się do zrealizowania przez użytkownika makro konwersji (np dokonania zakupu).

Czytaj dalej o "Mikro Konwersja"

Model atrybucji

Model atrybucji to reguła bądź zbiór reguł, które określają sposób przypisywania sprzedaży i konwersji do kanałów zdobywania ruchu na ścieżce […]

Czytaj dalej o "Model atrybucji"

Model atrybucji ostatnia interakcja

Model atrybucji “Ostatnia interakcja” jest to model, który przypisuje 100% udziału w sprzedaży kanałowi, który miał ostatni punkt styczności z […]

Czytaj dalej o "Model atrybucji ostatnia interakcja"

Model atrybucji uwzględnienie pozycji

W modelu atrybucji “Uwzględnienie pozycji” 40% udziału w sprzedaży jest przypisywane pierwszej i ostatniej interakcji, a 20% udziału jest przydzielane […]

Czytaj dalej o "Model atrybucji uwzględnienie pozycji"

MVT

MVT to rodzaj eksperymentu wielowymiarowego, który ma na celu przetestowanie skuteczności wielu elementów strony, np. tekstów marketingowych czy nagłówków. W trakcie […]

Czytaj dalej o "MVT"

Porównawczy maksymalny koszt kliknięcia

Porównawczy maksymalny koszt kliknięcia jest to liczba, która wskazuje, jakich stawek używają inni reklamodawcy promujący podobne produkty za pomocą PLA […]

Czytaj dalej o "Porównawczy maksymalny koszt kliknięcia"

PTR (Phone Through Rate)

PTR (Phone Through Rate) to współczynnik klikalności numeru telefonu wyrażany w procentach. Pokazuje stosunek liczby połączeń telefonicznych do liczby jej wyświetleń.

Czytaj dalej o "PTR (Phone Through Rate)"

Ranking reklamy

Ranking reklamy to wartość używana w celu określenia, na jakiej pozycji zostanie wyświetlona reklama. Ranking obliczany jest za pomocą kwoty […]

Czytaj dalej o "Ranking reklamy"

Raport analizy kohortowej

Raport analizy kohortowej to raport w Google Analytics, służący do grupowania użytkowników (w oparciu o wspólne cechy) i porównywania ich skuteczności.

Czytaj dalej o "Raport analizy kohortowej"

Reklama w przerywniku

Reklama w przerywniku to format reklamy wideo YouTube, w którym odbiorcom pokazuje się 6-sekundowy filmik bez możliwości pominięcia reklamy.

Czytaj dalej o "Reklama w przerywniku"

Remarketing

Remarketing to jeden z typów reklamy AdWords opierający się na wyświetlaniu reklam osobom, które odwiedziły już wcześniej Twoją stronę internetową.

Czytaj dalej o "Remarketing"

ROI

ROI (Return of investment) – współczynnik rentowności stosowany w celu zmierzenia efektywności prowadzonych działań. Wskazuje jaki jest stosunek uzyskanych zysków […]

Czytaj dalej o "ROI"

Rozszerzenie połączeń

Rozszerzenie połączeń to dodatkowe rozszerzenie uzupełniające reklamy o dodatkową informację jaką jest numer kontaktowy. Gdy rozszerzenie się wyświetla, potencjalny klient […]

Czytaj dalej o "Rozszerzenie połączeń"

Segment

Segmentem nazywamy podzbiór danych w Google Analytics. Przykładem segmentu mogą być użytkownicy, którzy wchodzą na stronę z konkretnego medium, np. organic […]

Czytaj dalej o "Segment"

Sieć reklamowa Google

Sieć reklamowa Google to ponad dwa miliony witryn, filmów i aplikacji, w których mamy możliwość wyświetlać reklamy dzięki Google AdWords. […]

Czytaj dalej o "Sieć reklamowa Google"

Google Tag Manager (GTM)

Google Tag Manager (GTM) to narzędzie do zarządzania skryptami (tagami) na stronie internetowej.

Czytaj dalej o "Google Tag Manager (GTM)"

Trafność reklamy

Trafność reklamy – określa poziom dopasowania kampanii reklamowej do treści, których prawdopodobnie szuka użytkownik.   Trafna reklama, kluczowe słowa, strona […]

Czytaj dalej o "Trafność reklamy"

Ustalanie stawek docelowego ROAS

Ustalanie stawek docelowego ROAS to strategia ustalania stawek pozwalająca dostosować stawki pod kątem przyjętego zwrotu z nakładów na reklamę. Pomaga uzyskać […]

Czytaj dalej o "Ustalanie stawek docelowego ROAS"

Ustalanie stawek maksymalizacja kliknięć

Ustalanie stawek maksymalizacja kliknięć to strategia, która automatycznie dostosowuje stawki kliknięć w taki sposób, by zmaksymalizować ich liczbę w ramach […]

Czytaj dalej o "Ustalanie stawek maksymalizacja kliknięć"

Witryny odsyłające (referral)

Witryny odsyłające (referral) to określenie części ruchu na stronie www, który pochodzi z wszystkich witryn internetowych poza wyszukiwarkami.

Czytaj dalej o "Witryny odsyłające (referral)"

Współczynnik wyświetleń na najwyższej pozycji na stronie z sieci wyszukiwania

Współczynnik przedstawiający procentowy odsetek wyświetleń reklam jako pierwszych, nad bezpłatnymi wynikami w wyszukiwarce.

Czytaj dalej o "Współczynnik wyświetleń na najwyższej pozycji na stronie z sieci wyszukiwania"

Współczynnik wyświetleń u góry strony z sieci wyszukiwania

Współczynnik wyświetleń u góry strony z sieci wyszukiwania – współczynnik przedstawiający odsetek wyświetleń reklam w dowolnym miejscu nad bezpłatnymi wynikami […]

Czytaj dalej o "Współczynnik wyświetleń u góry strony z sieci wyszukiwania"

Współczynnik wyższej pozycji

Współczynnik wyższej pozycji to raport z sekcji “Analiza aukcji”. Pozwala on zidentyfikować, jak często reklamy innych reklamodawców wyświetlają się na […]

Czytaj dalej o "Współczynnik wyższej pozycji"

Wykluczające słowa kluczowe

Wykluczające słowa kluczowe to typ słów kluczowych, który ma na celu zapobieganie wyświetlania reklam AdWords w przypadku określonych słów czy […]

Czytaj dalej o "Wykluczające słowa kluczowe"

Wynik jakości

Wynik jakości (liczony w skali 1-10) – wskaźnik odzwierciedlający jakość reklam, słów kluczowych i stron docelowych użytych w kampanii Google […]

Czytaj dalej o "Wynik jakości"

Wyświetlany adres URL

Wyświetlany adres URL to w AdWords adres reklamowanej strony internetowej.

Czytaj dalej o "Wyświetlany adres URL"

Yandex Metrica

Yandex Metrica to webowe narzędzie analityczne będące alternatywą dla popularnego narzędzia Google Analytics. Oprócz ogólnych statystyk dotyczących ruchu na naszej […]

Czytaj dalej o "Yandex Metrica"

Zdarzenie

Zdarzenie to każde działanie użytkownika w witrynie. Przykładem zdarzenia może być wysłanie formularza kontaktowego, kliknięcie linku, pobranie pliku pdf, scrollowanie […]

Czytaj dalej o "Zdarzenie"

Zwrot za nadmierne wyświetlenia w AdWords

Zwrot za nadmierne wyświetlenia w AdWord to zwrot pieniężny, który Google zwraca na konto reklamodawcy w przypadku, gdy miesięczny limit […]

Czytaj dalej o "Zwrot za nadmierne wyświetlenia w AdWords"
Grupa iCEA - ocena 4.5 na Google Moja Firma

Grupa iCEA S.A.

ul. Polska 114

60-401 Poznań

tel.: 667 000 333

mail: biuro@icea.pl

O nas
  • O firmie
  • Zespół iCEA
  • Kariera w iCEA
  • iCEA w sieci
  • Blog iCEA
  • Odpowiedzialność społeczna
Oferta
  • Pozycjonowanie stron
  • Audyt SEO
  • Kampanie Google Ads
  • Content Marketing
  • Social Marketing
  • Tworzenie i optymalizacja stron www
Pozycjonowanie
  • Pozycjonowanie sklepów
  • Pozycjonowanie lokalne
  • Pozycjonowanie Poznań
  • Pozycjonowanie Warszawa
  • Pozycjonowanie Wrocław
  • Pozycjonowanie Kraków
  • Pozycjonowanie Toruń
  • Pozycjonowanie Bydgoszcz
  • Pozycjonowanie Gdańsk
  • Pozycjonowanie Opole
  • Pozycjonowanie Gdynia
  • Pozycjonowanie Katowice
Nasze sociale:
Polityka ochrony prywatności