To nie był łatwy tydzień dla Google, który podpadł austriackiemu organowi ochrony danych. Powody do zadowolenia ma za to platforma Shopify, która wzbogaciła się o bardzo popularną wtyczkę. Co jeszcze ciekawego wydarzyło się w świecie SEO? Zapraszamy do lektury!
Google Analytics w tarapatach. Austriacki organ ochrony danych zdecydował, że narzędzie narusza GDPR: Ogólne rozporządzenie o ochronie danych. Jest to pierwsza decyzja złożona w następstwie tzw. decyzji „Schrems II”. W 2020 roku Trybunał Sprawiedliwości (TSUE) orzekł, że korzystanie z usług amerykańskich dostawców narusza GDPR, ponieważ amerykańskie przepisy dotyczące nadzoru wymagają od amerykańskich dostawców, takich jak Google czy Facebook, przekazywania danych osobowych władzom USA. Podobnych decyzji można się spodziewać w innych państwach członkowskich Unii Europejskiej.
Źródło:
Yoast SEO jest już dostępne na Shopify! Do tej pory z tej popularnej wtyczki mogli korzystać wyłącznie użytkownicy WordPressa. Jak podkreślają jej twórcy, wprowadzenie Yoasta do Shopify to ogromna okazja biznesowa.
Źródło:
https://searchengineland.com/yoast-seo-launches-on-shopify-378660
Google dodało do Google Search Console raport dotyczący funkcji Page Experience dla komputerów. Jak możemy przeczytać na twitterze Google Search Central chodzi o wsparcie zbliżającego się rankingu jakości strony na komputery i pomoc w zrozumieniu kryteriów “dobrej jakości strony” przez właścicieli witryn.
Źródła:
https://twitter.com/googlesearchc/status/1483109178658930694?s=20
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.