Aktualizacja miała łamać potężne drzewa, a nie zakołysała nawet trzciną.
W ostatnim odcinku zapowiadaliśmy nadejście Helpful Content Update. Zdaniem wielu aktualizacja miała uderzyć błyskawicznie i bezlitośnie. Miała być prawdziwym spam-killerem, tymczasem minął już ponad tydzień, a większych wahań póki co nie widać, nawet w narzędziach śledzących zmiany w serpach. Od czasu do czasu ktoś wspomni o przetasowaniach na swoich stronach, ale generalnie takich głosów nie pojawia się za wiele, szczególnie jeśli porównamy to z innymi aktualizacjami algorytmu. Taki Core update wywołał dużo większe emocje. Ale! Kto wie, może Helpful Content Update da nam jeszcze popalić.
Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-helpful-content-update-slow-33999.html
Google testuje dwie nowe etykiety w wynikach wyszukiwania: quick read i less than five minutes to read. Dzięki nim użytkownicy od razu widzą, ile mniej więcej zajmie im przeczytanie treści na danej stronie. Czyżby Google planowało bardziej promować krótkie artykuły?
Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-quick-read-label-33995.html
Google ogłosiło aż cztery nowe funkcje dla reklamodawców. Mogą je oni wdrożyć w swoich kampaniach reklamowych i feedach dla sprzedawców. A więc po kolei:
1. Reguły wartości konwersji dla sprzedaży sklepowej i wizyt w sklepie. Od teraz reklamodawcy mogą na poziomie kampanii ustawić domyślne wartości wizyt w sklepie lub sprzedaży.
2. Spostrzeżenia dotyczące konkretnych produktów. Wgląd w produkty dostępny jest na poziomie konta i pomaga reklamodawcom zidentyfikować nieefektywne oferty czy produkty z brakującymi atrybutami feed, a także porównać ofertę z konkurencją.
3. Deals Content API. Funkcja ma ułatwiać przesyłanie oraz zarządzanie promocjami na masową skalę. Jest to o tyle istotne, że wg danych Google aż 55% kupujących wstrzymuje się z zakupem przedmiotu do czasu aż nie zostanie on objęty jakąś promocją albo nie trafi na wyprzedaż.
4. Adnotacje dotyczące wysyłki i zwrotów. Od teraz sprzedawcy mogą wzbogacać swoje ogłoszenia o planowaną datę dostawy czy informację o darmowym zwrocie.
Źródło:
https://searchengineland.com/new-google-shopping-campaign-features-387607
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.