Prognoza na najbliższe dni? Zapowiada się burzliwy tydzień, a wielu seowcom wraz z nadejściem aktualizacji podniesie się temperatura.
Google zapowiedziało na swoim blogu kolejną dużą aktualizację. Helpful content update, zgodnie z nazwą, ma promować wysokiej jakości treści pisane przez ludzi dla ludzi, a nie z myślą o algorytmach i klikach. W tarapatach mogą być zatem strony typu “Czy dzisiaj jest niedziela handlowa? Sprawdź, czy możesz wybrać się na zakupy. W tym artykule dowiesz się, gdzie zrobić zakupy w niedzielę. Czy otwarte będą takie sklepy jak Lidl, Biedronka, Carrefour oraz Kaufland? Odpowiadamy. ZOBACZ SLAJDY”.
Aktualizacja rusza w tym tygodniu i póki co obejmie anglojęzyczne treści, szczególnie te związane z edukacją, rozrywką, zakupami czy technologią.
Źródło:
https://blog.google/products/search/more-content-by-people-for-people-in-search/
Google wprowadziło kilka ulepszeń do snippetów. Największa zmiana to fakt, że featured snippets są teraz wspierane przez algorytm MUM, dzięki czemu wyświetlane informacje są dokładniejsze i bardziej wiarygodne, bo algorytm przeszukuje różne źródła w poszukiwaniu jednego, wspólnego stanowiska.
Po zmianach snippety lepiej radzą sobie też z zapytaniami z fałszywą przesłanką, czyli zapytaniami dotyczącymi informacji o wydarzeniach, które w rzeczywistości nie miały miejsca. Co ciekawe, po aktualizacji częstotliwość wyświetlania snippetów przy tego typu fałszych zapytaniach spadła o całe 40%.
Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-featured-snippet-callouts-false-premises-mum-33901.html
Co dzieje się ze starymi treściami osieroconymi z powodów technicznych: Google pozostawia je w indeksie, czy deindeksuje? Właśnie takie pytanie zostało ostatnio zadane Johnowi Muellerowi. Jego odpowiedź? Tak naprawdę każdy URL może z czasem zniknąć z indeksu. Czyli jeśli Google będzie miało taką zachciankę, to może po jakimś czasie usunąć jeden z ważniejszych URLi naszej domeny.
Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-can-drop-urls-from-its-index-over-time-33930.html
Google ogłosiło, że naprawiło błąd w Google Search Console, który oznaczał niezaindeksowane strony jako zaindeksowane. Także możecie zauważyć u siebie spadki w indeksacji. Sprawa okazała się na tyle poważna, że trafiła na listę z anomaliami danych – to pierwszy odnotowany tam błąd od początku roku.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.