W przypadku, gdy twoja firma nie jest jeszcze obecna na platformie, dodają a następnie zatwierdź prawa własności do niej – Google oferuje poradnik step-by-step, jak można tego dokonać. Warto sprawdzić, czy wcześniej nie została założona strona twojej firmy, aby uniknąć sytuacji, w której pojawi się duplikat (możesz to sprawdzić, wyszukując Twoją firmę w wyszukiwarce Google)
Nie otrzymasz pełnego dostępu do platformy, dopóki Google nie przeprowadzi weryfikacji Twojej wizytówki. Mamy kilka możliwości weryfikacji do wyboru, decyzja zależna jest wyłącznie od Twoich preferencji. Najczęściej wybieraną metodą jest wysyłka fizycznej pocztówki przez Google, na adres zgłaszanej firmy. W wiadomości otrzymujemy kod PIN, który następnie wprowadzamy na stronie, do której kieruje nas instrukcja. Weryfikacja nie jest procesem błyskawicznym, może trwać nawet do dwóch tygodni.
Weryfikację naszych danych musimy przeprowadzić, bardzo skrupulatnie, gdyż ostatnim czego chcemy, to niezgodne dane w posiadaniu Google. Żeby dokładniej zobrazować powagę procesu, wystarczy wspomnieć, że zwykła kropka lub jej brak przy nazwie ulicy, może wywołać niemałe zamieszanie.
Niby proste, jednak bez tego, nie moglibyśmy mówić o efektywnej optymalizacji. To nasz obowiązek, aby adres w wizytówce Google, był w stu procentach zgodny, z faktycznym umiejscowieniem naszej firmy. Istnieje możliwość skorzystania z narzędzi pokroju “OnGeo.pl”, które pozwolą ci na sprecyzowanie adresu. Pamiętaj aby na koniec upewnić się, że wszystkie dane zostały wypełnione w sposób prawidłowy i bez literówki.
Dodajemy firmowy numer telefonu, co do, którego mamy pewność, że numer zawsze będzie osiągalny w godzinach funkcjonowania firmy.
Zwyczajowo jest to strona główna, zwłaszcza w przypadku firm, które nie posiadają dodatkowych lokalizacji. Natomiast, jeżeli Twoja działalność jest rozszerzona o dodatkowe lokalizacje, zwróć uwagę, aby adresem URL była pożądana strona docelowa.
Zabieg bardzo prosty, jednak z perspektywy potencjalnego klienta, który będzie mieć kontakt z Twoją wizytówką, po prostu obowiązkowy. Określ przedział czasowy, w którym klienci mogą się skontaktował z Twoją firmą. Dobrze postrzegane będzie również, sprecyzowanie specjalnych godzin, dla dat związanych ze świętami lub innymi okolicznościami, jak np. dni ustawowo wolne od pracy.
We wprowadzeniu poinformuj odbiorców, jaki rodzaj działalności realizuje Twoja firma. Jeżeli należy ona do sektora usługowego, opisz jakie usługi dokładnie oferuje, być może są to czynności, na które jest duże zapotrzebowanie. Masz możliwość dodania linków na stronę firmy, może to skutkować wzrostem konwersji, dlatego warto rozważyć takie rozwiązanie. Pamiętaj jednak, że wprowadzenie nie powinno być długości eseju, postaraj się przedstawić jak najkorzystniej, w przedziale 150 do 300 słów.
Dodawanie zdjęć w Google Moja Firma, podzielone jest na sekcje. Począwszy od zdjęć tożsamości, które rozbite są na trzy sekcje, na które składają się: zdjęcie profilowe, następnie logotyp firmy oraz zdjęcie w tle. Dodać możemy także zdjęcia zewnętrzne – są to fotografie, które mają pomóc potencjalnym klientom w rozpoznaniu Twojej firmy, gdy będą chcieli odwiedzić ją osobiście. Pozostałe możliwości to między innymi fotografie zespołu/kadry, czy też zdjęcia wewnątrzfirmowe, które służą ociepleniu wizerunku i nadaniu firmie ludzkiego charakteru.
Postaraj się dobrać wszystkie kategorie, które powiązane są z prowadzoną przez Ciebie działalnością. Kategorie w prosty sposób informują o działalności firmy i pomagają w procesie lokalnego kategoryzowania firm.
Wirtualna wizytówka od Google, jak już wspomnieliśmy, jest obowiązkiem każdego przedsiębiorcy, któremu zależy na korzystnym pozycjonowaniu sklepu/działalności internetowego. GMF to mała rzecz, z wielkim znaczeniem dla optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, przy czym potrafi zdziałać cuda w przypadku pozycjonowania w rankingach SERP. Gdy już się zdecydujesz, pamiętaj jednak, że profil powinien żyć i być regularnie aktualizowanym.
Zachęcamy do skorzystania z platformy Google Moja Firma, jednocześnie zachęcając do kontaktu z nami, celem poszerzenia wiedzy z zakresu pozycjonowania stron internetowych. Zespół naszych specjalistów służy i dobrym słowem i sprawdzonymi technikami SEO. Skontaktuj się już dziś, jesteśmy tu dla Ciebie!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.