DARMOWY AUDYT SEO

Google robi porządki w tagach

Google robi porządki w tagach

Dziś dowiecie się, jakie tagi map witryn przestaną być wspierane przez Google, która popularna wśród seowców strona została niesłusznie usunięta z wyników wyszukiwania i co zrobić, żeby Google nie ingerowało w linki z tytułami. Zaczynamy!

Google porządkuje tagi rozszerzeń map witryn

Google przyjrzało się rozszerzeniom map witryn. Wnioski? Część używanych w sitemapach tagów i atrybutów nie ma już racji bytu, więc wsparcie dla nich zostanie wkrótce oficjalnie wycofane.

Już 6 sierpnia Google przestanie obsługiwać niektóre tagi rozszerzeń wideo i graficznych. W przypadku wideo za przestarzałe zostały uznane takie tagi i atrybuty jak: caption, geo_location, title czy license. Większe porządki dotkną sitemap z obrazami, gdzie pożegnamy aż sześć różnych tagów.

Póki co nie musimy spieszyć się z kasowaniem wycofywanych tagów i atrybutów – nie zostaniemy za nie ukarani, choć w przyszłości Search Console może wyświetlić nam jakieś ostrzeżenie na ich temat.

Źródło:

https://developers.google.com/search/blog/2022/05/spring-cleaning-sitemap-extensions

Aktualizacja wytycznych dotyczących linków z tytułami

Nie lubicie, gdy Google zmienia Wam tytuły w wynikach wyszukiwania? No to koniecznie zajrzyjcie do Centrum wyszukiwarki Google, gdzie aktualizacji doczekała się podstrona o Kontroli nad linkami z tytułami.

Jak utrzymać ustawiony tytuł? Zasadniczo wystarczy, że będziemy przestrzegać siedmiu zasad, którymi podzieliło się z nami Google. A więc pokolei: upewnij się, że każda strona ma znacznik tytułu. Zadbaj o to, aby tekst w <title> był zwięzły i na temat. Unikaj upychania tam słów kluczowych. Nie powtarzaj tych samych tekstów na wszystkich stronach. Zachowaj umiar z frazami brandingowymi. Wyraźnie określ najważniejszy na stronie nagłówek. I last but not least: używaj poprawnie pliku Robots.txt, aby przypadkiem nie zabronić wyszukiwarkom indeksowania Twoich stron.

Źródło:

https://www.searchenginejournal.com/google-shows-how-to-control-titles-in-search-results/449866/

MOZ usunięte z wyników wyszukiwania

Kojarzycie MOZ? Pewnie tak, bo to jedno z najpopularniejszych narzędzi wspierających analizy i kampanie SEO.

4 maja strona MOZ została nagle usunięta z indeksu Google. Witryna spadła z rowerka po tym, gdy ktoś zgłosił ją za naruszenie praw autorskich. Konkretnie chodziło o nielegalne rozpowszechnianie aplikacji Dr. Driving. Był tylko jeden problem: nic takiego nie miało miejsca. Po nagłośnieniu sprawy witryna została przywrócona w ciągu 12 godzin, ale niesmak pozostał.

Dlaczego o tym wspominamy? Bo to niestety kolejna sytuacja, gdy ktoś nadużywa DMCA, aby usunąć czyjąś stronę z wyników wyszukiwania Google. Tym razem trafiło na dużą, szanowaną markę, dzięki czemu cała sprawa doczekała się szybkiego happy endu, ale mniejsze firmy mogą nie mieć tyle szczęścia.


Źródło:

https://searchengineland.com/dmca-request-removes-moz-from-google-search-index-384943

https://www.seroundtable.com/moz-back-google-search-fraudulent-dmca-33367.html

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 6
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak uzyskać wyższą pozycję sklepu internetowego? Oto kilka przydatnych wskazówek!
    Jak uzyskać wyższą pozycję sklepu internetowego? Oto kilka przydatnych wskazówek!
    Jeśli prowadzisz sklep internetowy, z pewnością chcesz, aby dobrze pozycjonował się w wyszukiwarce. Dowiedź się, jak to osiągnąć!
    Dlaczego potrzebujesz SEO? Kilka sposobów na optymalizację strony internetowej
    Dlaczego potrzebujesz SEO? Kilka sposobów na optymalizację strony internetowej
    Czas rozwiać wątpliwości o SEO. Dowiedz się, czym ono jest i dlaczego każdy go potrzebuje. Od czego zacząć swoją przygodę z wyszukiwarką internetową?
    Nadążać za Google’em, czyli przewodnik po aktualizacjach algorytmów
    Nadążać za Google’em, czyli przewodnik po aktualizacjach algorytmów
    Jak zrozumieć wyszukiwarkę internetową? Czym są algorytmy Google oraz dlaczego należy śledzić aktualizacje wprowadzane przez wyszukiwarki? Czytaj dalej.

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę