Dziś dowiecie się, jakie tagi map witryn przestaną być wspierane przez Google, która popularna wśród seowców strona została niesłusznie usunięta z wyników wyszukiwania i co zrobić, żeby Google nie ingerowało w linki z tytułami. Zaczynamy!
Google przyjrzało się rozszerzeniom map witryn. Wnioski? Część używanych w sitemapach tagów i atrybutów nie ma już racji bytu, więc wsparcie dla nich zostanie wkrótce oficjalnie wycofane.
Już 6 sierpnia Google przestanie obsługiwać niektóre tagi rozszerzeń wideo i graficznych. W przypadku wideo za przestarzałe zostały uznane takie tagi i atrybuty jak: caption, geo_location, title czy license. Większe porządki dotkną sitemap z obrazami, gdzie pożegnamy aż sześć różnych tagów.
Póki co nie musimy spieszyć się z kasowaniem wycofywanych tagów i atrybutów – nie zostaniemy za nie ukarani, choć w przyszłości Search Console może wyświetlić nam jakieś ostrzeżenie na ich temat.
Źródło:
https://developers.google.com/search/blog/2022/05/spring-cleaning-sitemap-extensions
Nie lubicie, gdy Google zmienia Wam tytuły w wynikach wyszukiwania? No to koniecznie zajrzyjcie do Centrum wyszukiwarki Google, gdzie aktualizacji doczekała się podstrona o Kontroli nad linkami z tytułami.
Jak utrzymać ustawiony tytuł? Zasadniczo wystarczy, że będziemy przestrzegać siedmiu zasad, którymi podzieliło się z nami Google. A więc pokolei: upewnij się, że każda strona ma znacznik tytułu. Zadbaj o to, aby tekst w <title> był zwięzły i na temat. Unikaj upychania tam słów kluczowych. Nie powtarzaj tych samych tekstów na wszystkich stronach. Zachowaj umiar z frazami brandingowymi. Wyraźnie określ najważniejszy na stronie nagłówek. I last but not least: używaj poprawnie pliku Robots.txt, aby przypadkiem nie zabronić wyszukiwarkom indeksowania Twoich stron.
Źródło:
https://www.searchenginejournal.com/google-shows-how-to-control-titles-in-search-results/449866/
Kojarzycie MOZ? Pewnie tak, bo to jedno z najpopularniejszych narzędzi wspierających analizy i kampanie SEO.
4 maja strona MOZ została nagle usunięta z indeksu Google. Witryna spadła z rowerka po tym, gdy ktoś zgłosił ją za naruszenie praw autorskich. Konkretnie chodziło o nielegalne rozpowszechnianie aplikacji Dr. Driving. Był tylko jeden problem: nic takiego nie miało miejsca. Po nagłośnieniu sprawy witryna została przywrócona w ciągu 12 godzin, ale niesmak pozostał.
Dlaczego o tym wspominamy? Bo to niestety kolejna sytuacja, gdy ktoś nadużywa DMCA, aby usunąć czyjąś stronę z wyników wyszukiwania Google. Tym razem trafiło na dużą, szanowaną markę, dzięki czemu cała sprawa doczekała się szybkiego happy endu, ale mniejsze firmy mogą nie mieć tyle szczęścia.
Źródło:
https://searchengineland.com/dmca-request-removes-moz-from-google-search-index-384943
https://www.seroundtable.com/moz-back-google-search-fraudulent-dmca-33367.html
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.