Google Tag Manager na OpenCart

Google Tag Manager na OpenCart

Arlington Research/unsplash.com

Początkujący, niedoświadczeni w świecie wirtualnym przedsiębiorcy często sięgają po gotowe rozwiązania w budowie strony sprzedażowej. Wachlarz funkcji, w tym gwarancja bezpieczeństwa użytkowników czy integracja z innymi serwisami, mają niebagatelny wkład w zręczną obsługę e-sklepu. Z tego względu biznesmeni coraz chętniej korzystają z dostępnych oprogramowań, a jednym z nich jest OpenCart. W połączeniu z funkcjonalnością Google Tag Manager to mistrzowskie ułatwienie dla zarządzających kanałem sprzedażowym.

W artykule poruszyliśmy kilka ważnych zagadnień składających się na OpenCart Google Tag Manager. Objaśniamy działanie poszczególnych narzędzi. Przygotuj się na świeżą dawkę marketingowej wiedzy!

Cofnijmy się pamięcią do funkcjonalności GTM

Zanim przejdziemy do meritum tematu, czyli Google Tag Manager OpenCart, przypomnimy, czym właściwie jest GTM. Skrótem, którego rozwinięciem jest wyżej wspomniany Google Tag Manager, określane jest narzędzie, za pośrednictwem którego w witrynie internetowej możesz zaimplementować, zmienić bądź usunąć różnego rodzaju tagi. To nic innego jak możliwość zarządzania wszystkimi znacznikami z jednego miejsca. Z ich pomocą jesteś w stanie zaangażować się bardziej w procesy analityczne witryny, zwiększyć konwersję i zaobserwować źródło ruchu. Korzystanie z opisywanego narzędzia nie wymaga wdrożenia nowego skryptu czy ingerencji w obecny kod strony. Co więcej, nie narażasz się na możliwość wystąpienia błędów, które pojawią się wtedy, gdy spróbujesz umieścić tagi ręcznie.

Mocna strona Google Tag Manager

Sięgając po Google Tag Manager, powinieneś wiedzieć, że to narzędzie pozwala na samodzielne wdrażanie prostych tagów śledzących. Ponadto nie jest to skomplikowany instrument, dlatego też skorzystać z niego może niemal każdy. Dodatkowo za jego sprawą pozbędziesz się niepożądanego chaosu, a wszelkie kody skumulowane zostaną w jednym miejscu. W sposób niezwykle łatwy zweryfikujesz poprawność wyświetlania wszelkich elementów na stronie, a w razie konieczności zmienisz ustawienia.

O kolejnym atucie GTM świadczy bezpieczne testowanie wprowadzonych modyfikacji. Za pośrednictwem trybu podglądu możesz sprawdzić, czy zaimplementowane znaczniki działają poprawnie.

Ponadto Google Tag Manager umożliwia śledzenie interakcji z witryną np. uzupełnienie formularza, częstotliwość kliknięć czy też oglądalności nagrań audiowizualnych.

Sprawdź: Wskazówki, jak dobrze zarządzać strategią marketingu internetowego

Intuicyjne zarządzanie platformą dzięki OpenCart

O tym, czym jest OpenCart, pisaliśmy na początku artykułu. Warto dodać, że to jeden z najczęściej wykorzystywanych CMS-ów do budowy e-sklepów. Bazuje na licencji GNU/GPL, a dzięki możliwości dodawania oferty określonego asortymentu, obrazów czy różnych kategorii i podkategorii, zarządzanie platformą sprzedażową staje się niezwykle intuicyjne.

Źródło: Arlington Research/unsplash.com

Argumentem przemawiającym za skorzystaniem z usług serwisu jest możliwość dokonywania modyfikacji w wizualnej oprawie e-sklepu oraz wewnątrz samego skryptu. Nie musisz martwić się o brak responsywności. Platforma umożliwia sprawne odtwarzanie wszystkich elementów na ekranie każdego urządzenia mobilnego.

Moduł OpenCart GTM, czyli prosty patent na zarządzanie tagami

Jaką rolę odgrywa OpenCart Tag Manager w zarządzaniu tagami? Otóż za sprawą menedżera znaczników możesz regularnie śledzić i analizować witrynę internetową poprzez poprawnie zaimplementowany kod.

Najlepiej przedstawić działanie tego narzędzia na konkretnym przykładzie. Informacje z jednego źródła (strony OpenCart) upowszechniane są innemu (Analytics) za pomocą Tag Manager OpenCart. GTM staje się wówczas nieocenionym narzędziem w kompleksowym zarządzaniu tagami, które zgromadzone są w jednym miejscu.

Co potrafi moduł OpenCart Google Tag Manager?

Zebraliśmy kilka podstawowych informacji dotyczących funkcji OpenCart GTM, których znajomość pozwala na dokładniejsze przeanalizowanie korzyści modułu. Mowa o:

  • możliwości dodawania fragmentu kodu przez administratora za pośrednictwem GTM w witrynie OpenCart,
  • śledzeniu i podejmowaniu działań analitycznych Google na stronie OpenCart,
  • intuicyjnej konfiguracji GTM w sklepie OpenCart,
  • zarządzaniu tagami JavaScript oraz HTML przez administratora, które następnie wykorzystywane są do prowadzonych analiz platformy internetowej,
  • funkcjonalności modułu niemal dla każdego rodzaju asortymentu na stronach WWW.

Nieco od strony praktycznej…

Aby uruchomić Menedżera Tagów, musisz zaimplementować mały fragment kodu na zarządzanej przez Ciebie stronie. Za jego pośrednictwem łączysz witrynę z serwerami Google Tag Manager. Możesz sięgnąć po internetowy interfejs użytkownika, aby wdrożyć kody śledzenia na zarządzanej przez Ciebie stronie (np. tagi Google Analytics).

Kolejnym krokiem jest konfiguracja tagów przez administratora w taki sposób, aby uruchamiały się one tuż po interakcji z nimi (np. poprzez przesłanie formularza kontaktowego).

Integracja na “piątkę z plusem”

Połączenie Google Tag Manager z serwisem OpenCart wiąże się z pulą zalet. Do ich grona zaliczane są m.in.: minimalizowanie trudności w kodowaniu znaczników, większa niezależność od zespołu IT, asynchroniczna implementacja tagów czy centralne wsparcie tagów.

Świadome zarządzanie kanałem sprzedażowym to gwarancja sukcesu w dalszej perspektywie czasu. Warto zatem mieć oczy szeroko otwarte na pojawiające się innowacje w segmencie e-biznesu, w tym dysponować wiedzą z zakresu obsługi GTM i serwisu OpenCart.

Zainteresował Cię ten temat? Masz pytania? Skontaktuj się z grupa-icea.pl przez formularz kontaktowy lub czat.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 10
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Podobne wyszukiwania w Google – co to jest i co warto o nich wiedzieć?

    Podobne wyszukiwania w Google – co to jest i co warto o nich wiedzieć?

    Podobne wyszukiwania to element, który niesie za sobą wiele korzyści. Warto więc wiedzieć, czym jest i jak go skutecznie wykorzystać!
    Jak tworzyć poprawne struktury URL? Sprawdź przykłady poprawnych adresów dla różnych typów podstron

    Jak tworzyć poprawne struktury URL? Sprawdź przykłady poprawnych adresów dla różnych typów podstron

    Wiele osób przy optymalizacji zasobu zapomina o tworzeniu URL przyjaznych dla użytkowników i wyszukiwarek. Jak powinny wyglądać takie adresy? Wyjaśniamy!
    Czy pozycjonowanie stron internetowych jest niezbędne?

    Czy pozycjonowanie stron internetowych jest niezbędne?

    Czy funkcjonowanie biznesowe w sieci jest możliwe bez pozycjonowania? Jeśli masz co do tego wątpliwości, ten artykuł został napisany właśnie dla Ciebie.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę