Początkujący, niedoświadczeni w świecie wirtualnym przedsiębiorcy często sięgają po gotowe rozwiązania w budowie strony sprzedażowej. Wachlarz funkcji, w tym gwarancja bezpieczeństwa użytkowników czy integracja z innymi serwisami, mają niebagatelny wkład w zręczną obsługę e-sklepu. Z tego względu biznesmeni coraz chętniej korzystają z dostępnych oprogramowań, a jednym z nich jest OpenCart. W połączeniu z funkcjonalnością Google Tag Manager to mistrzowskie ułatwienie dla zarządzających kanałem sprzedażowym.
W artykule poruszyliśmy kilka ważnych zagadnień składających się na OpenCart Google Tag Manager. Objaśniamy działanie poszczególnych narzędzi. Przygotuj się na świeżą dawkę marketingowej wiedzy!
Zanim przejdziemy do meritum tematu, czyli Google Tag Manager OpenCart, przypomnimy, czym właściwie jest GTM. Skrótem, którego rozwinięciem jest wyżej wspomniany Google Tag Manager, określane jest narzędzie, za pośrednictwem którego w witrynie internetowej możesz zaimplementować, zmienić bądź usunąć różnego rodzaju tagi. To nic innego jak możliwość zarządzania wszystkimi znacznikami z jednego miejsca. Z ich pomocą jesteś w stanie zaangażować się bardziej w procesy analityczne witryny, zwiększyć konwersję i zaobserwować źródło ruchu. Korzystanie z opisywanego narzędzia nie wymaga wdrożenia nowego skryptu czy ingerencji w obecny kod strony. Co więcej, nie narażasz się na możliwość wystąpienia błędów, które pojawią się wtedy, gdy spróbujesz umieścić tagi ręcznie.
Sięgając po Google Tag Manager, powinieneś wiedzieć, że to narzędzie pozwala na samodzielne wdrażanie prostych tagów śledzących. Ponadto nie jest to skomplikowany instrument, dlatego też skorzystać z niego może niemal każdy. Dodatkowo za jego sprawą pozbędziesz się niepożądanego chaosu, a wszelkie kody skumulowane zostaną w jednym miejscu. W sposób niezwykle łatwy zweryfikujesz poprawność wyświetlania wszelkich elementów na stronie, a w razie konieczności zmienisz ustawienia.
O kolejnym atucie GTM świadczy bezpieczne testowanie wprowadzonych modyfikacji. Za pośrednictwem trybu podglądu możesz sprawdzić, czy zaimplementowane znaczniki działają poprawnie.
Ponadto Google Tag Manager umożliwia śledzenie interakcji z witryną np. uzupełnienie formularza, częstotliwość kliknięć czy też oglądalności nagrań audiowizualnych.
O tym, czym jest OpenCart, pisaliśmy na początku artykułu. Warto dodać, że to jeden z najczęściej wykorzystywanych CMS-ów do budowy e-sklepów. Bazuje na licencji GNU/GPL, a dzięki możliwości dodawania oferty określonego asortymentu, obrazów czy różnych kategorii i podkategorii, zarządzanie platformą sprzedażową staje się niezwykle intuicyjne.
Argumentem przemawiającym za skorzystaniem z usług serwisu jest możliwość dokonywania modyfikacji w wizualnej oprawie e-sklepu oraz wewnątrz samego skryptu. Nie musisz martwić się o brak responsywności. Platforma umożliwia sprawne odtwarzanie wszystkich elementów na ekranie każdego urządzenia mobilnego.
Jaką rolę odgrywa OpenCart Tag Manager w zarządzaniu tagami? Otóż za sprawą menedżera znaczników możesz regularnie śledzić i analizować witrynę internetową poprzez poprawnie zaimplementowany kod.
Najlepiej przedstawić działanie tego narzędzia na konkretnym przykładzie. Informacje z jednego źródła (strony OpenCart) upowszechniane są innemu (Analytics) za pomocą Tag Manager OpenCart. GTM staje się wówczas nieocenionym narzędziem w kompleksowym zarządzaniu tagami, które zgromadzone są w jednym miejscu.
Zebraliśmy kilka podstawowych informacji dotyczących funkcji OpenCart GTM, których znajomość pozwala na dokładniejsze przeanalizowanie korzyści modułu. Mowa o:
Aby uruchomić Menedżera Tagów, musisz zaimplementować mały fragment kodu na zarządzanej przez Ciebie stronie. Za jego pośrednictwem łączysz witrynę z serwerami Google Tag Manager. Możesz sięgnąć po internetowy interfejs użytkownika, aby wdrożyć kody śledzenia na zarządzanej przez Ciebie stronie (np. tagi Google Analytics).
Kolejnym krokiem jest konfiguracja tagów przez administratora w taki sposób, aby uruchamiały się one tuż po interakcji z nimi (np. poprzez przesłanie formularza kontaktowego).
Połączenie Google Tag Manager z serwisem OpenCart wiąże się z pulą zalet. Do ich grona zaliczane są m.in.: minimalizowanie trudności w kodowaniu znaczników, większa niezależność od zespołu IT, asynchroniczna implementacja tagów czy centralne wsparcie tagów.
Świadome zarządzanie kanałem sprzedażowym to gwarancja sukcesu w dalszej perspektywie czasu. Warto zatem mieć oczy szeroko otwarte na pojawiające się innowacje w segmencie e-biznesu, w tym dysponować wiedzą z zakresu obsługi GTM i serwisu OpenCart.
Zainteresował Cię ten temat? Masz pytania? Skontaktuj się z grupa-icea.pl przez formularz kontaktowy lub czat.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.