DARMOWY AUDYT SEO

Google Tag Manager na OpenCart

5 min czytania
Google Tag Manager na OpenCart
Kategoria Pozycjonowanie

Początkujący, niedoświadczeni w świecie wirtualnym przedsiębiorcy często sięgają po gotowe rozwiązania w budowie strony sprzedażowej. Wachlarz funkcji, w tym gwarancja bezpieczeństwa użytkowników czy integracja z innymi serwisami, mają niebagatelny wkład w zręczną obsługę e-sklepu. Z tego względu biznesmeni coraz chętniej korzystają z dostępnych oprogramowań, a jednym z nich jest OpenCart. W połączeniu z funkcjonalnością Google Tag Manager to mistrzowskie ułatwienie dla zarządzających kanałem sprzedażowym.

W artykule poruszyliśmy kilka ważnych zagadnień składających się na OpenCart Google Tag Manager. Objaśniamy działanie poszczególnych narzędzi. Przygotuj się na świeżą dawkę marketingowej wiedzy!

Spis treści:

Cofnijmy się pamięcią do funkcjonalności GTM

Zanim przejdziemy do meritum tematu, czyli Google Tag Manager OpenCart, przypomnimy, czym właściwie jest GTM. Skrótem, którego rozwinięciem jest wyżej wspomniany Google Tag Manager, określane jest narzędzie, za pośrednictwem którego w witrynie internetowej możesz zaimplementować, zmienić bądź usunąć różnego rodzaju tagi. To nic innego jak możliwość zarządzania wszystkimi znacznikami z jednego miejsca. Z ich pomocą jesteś w stanie zaangażować się bardziej w procesy analityczne witryny, zwiększyć konwersję i zaobserwować źródło ruchu. Korzystanie z opisywanego narzędzia nie wymaga wdrożenia nowego skryptu czy ingerencji w obecny kod strony. Co więcej, nie narażasz się na możliwość wystąpienia błędów, które pojawią się wtedy, gdy spróbujesz umieścić tagi ręcznie.

Mocna strona Google Tag Manager

Sięgając po Google Tag Manager, powinieneś wiedzieć, że to narzędzie pozwala na samodzielne wdrażanie prostych tagów śledzących. Ponadto nie jest to skomplikowany instrument, dlatego też skorzystać z niego może niemal każdy. Dodatkowo za jego sprawą pozbędziesz się niepożądanego chaosu, a wszelkie kody skumulowane zostaną w jednym miejscu. W sposób niezwykle łatwy zweryfikujesz poprawność wyświetlania wszelkich elementów na stronie, a w razie konieczności zmienisz ustawienia.

O kolejnym atucie GTM świadczy bezpieczne testowanie wprowadzonych modyfikacji. Za pośrednictwem trybu podglądu możesz sprawdzić, czy zaimplementowane znaczniki działają poprawnie.

Ponadto Google Tag Manager umożliwia śledzenie interakcji z witryną np. uzupełnienie formularza, częstotliwość kliknięć czy też oglądalności nagrań audiowizualnych.

Sprawdź: Możliwości reklamy online – współpraca z influencerami

Intuicyjne zarządzanie platformą dzięki OpenCart

O tym, czym jest OpenCart, pisaliśmy na początku artykułu. Warto dodać, że to jeden z najczęściej wykorzystywanych CMS-ów do budowy e-sklepów. Bazuje na licencji GNU/GPL, a dzięki możliwości dodawania oferty określonego asortymentu, obrazów czy różnych kategorii i podkategorii, zarządzanie platformą sprzedażową staje się niezwykle intuicyjne.

Argumentem przemawiającym za skorzystaniem z usług serwisu jest możliwość dokonywania modyfikacji w wizualnej oprawie e-sklepu oraz wewnątrz samego skryptu. Nie musisz martwić się o brak responsywności. Platforma umożliwia sprawne odtwarzanie wszystkich elementów na ekranie każdego urządzenia mobilnego.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Moduł OpenCart GTM, czyli prosty patent na zarządzanie tagami

Jaką rolę odgrywa OpenCart Tag Manager w zarządzaniu tagami? Otóż za sprawą menedżera znaczników możesz regularnie śledzić i analizować witrynę internetową poprzez poprawnie zaimplementowany kod.

Najlepiej przedstawić działanie tego narzędzia na konkretnym przykładzie. Informacje z jednego źródła (strony OpenCart) upowszechniane są innemu (Analytics) za pomocą Tag Manager OpenCart. GTM staje się wówczas nieocenionym narzędziem w kompleksowym zarządzaniu tagami, które zgromadzone są w jednym miejscu.

Co potrafi moduł OpenCart Google Tag Manager?

Zebraliśmy kilka podstawowych informacji dotyczących funkcji OpenCart GTM, których znajomość pozwala na dokładniejsze przeanalizowanie korzyści modułu. Mowa o:

  • możliwości dodawania fragmentu kodu przez administratora za pośrednictwem GTM w witrynie OpenCart,
  • śledzeniu i podejmowaniu działań analitycznych Google na stronie OpenCart,
  • intuicyjnej konfiguracji GTM w sklepie OpenCart,
  • zarządzaniu tagami JavaScript oraz HTML przez administratora, które następnie wykorzystywane są do prowadzonych analiz platformy internetowej,
  • funkcjonalności modułu niemal dla każdego rodzaju asortymentu na stronach WWW.

Nieco od strony praktycznej…

Aby uruchomić Menedżera Tagów, musisz zaimplementować mały fragment kodu na zarządzanej przez Ciebie stronie. Za jego pośrednictwem łączysz witrynę z serwerami Google Tag Manager. Możesz sięgnąć po internetowy interfejs użytkownika, aby wdrożyć kody śledzenia na zarządzanej przez Ciebie stronie (np. tagi Google Analytics).

Kolejnym krokiem jest konfiguracja tagów przez administratora w taki sposób, aby uruchamiały się one tuż po interakcji z nimi (np. poprzez przesłanie formularza kontaktowego).

Integracja na “piątkę z plusem”

Połączenie Google Tag Manager z serwisem OpenCart wiąże się z pulą zalet. Do ich grona zaliczane są m.in.: minimalizowanie trudności w kodowaniu znaczników, większa niezależność od zespołu IT, asynchroniczna implementacja tagów czy centralne wsparcie tagów.

Świadome zarządzanie kanałem sprzedażowym to gwarancja sukcesu w dalszej perspektywie czasu. Warto zatem mieć oczy szeroko otwarte na pojawiające się innowacje w segmencie e-biznesu, w tym dysponować wiedzą z zakresu obsługi GTM i serwisu OpenCart.

Zainteresował Cię ten temat? Masz pytania? Skontaktuj się z grupa-icea.pl przez formularz kontaktowy lub czat.

Karolina Goćkowska
Copywriting ma we krwi, a do tworzenia tekstów pod SEO stara się podchodzić kreatywnie i nieszablonowo. Przygodę z contentem rozpoczęła już podczas studiów dziennikarskich na Wydziale Nauk Politycznych UAM. Jej mocnymi stronami są szybkie działanie i pełne zaangażowanie. Na pierwszym miejscu stawia możliwość ciągłego doszkalania się w dziedzinie e-marketingu.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 10

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

TOP 7 wskazówek dotyczących blogowania pod kątem wyższej pozycji w SERP
TOP 7 wskazówek dotyczących blogowania pod kątem wyższej pozycji w SERP
Prowadzisz stronę internetową i chcesz pozyskać nowych odbiorców? Wznieś się w SERP dzięki blogowaniu! Wszystkiego dowiesz się w naszym artykule. Czytaj dalej!
Wszystko, co musisz wiedzieć na temat słów kluczowych z długim ogonem
Wszystko, co musisz wiedzieć na temat słów kluczowych z długim ogonem
Słowa kluczowe z długim ogonem mogą przydać się podczas każdej strategii SEO na stronie. W artykule przyglądamy się bliżej temu zagadnieniu!
Jak promować swoją firmę za pomocą bloga?
Jak promować swoją firmę za pomocą bloga?
Chcesz przyciągnąć nowych odbiorców i zyskać popularność w sieci? Załóż bloga! Sprawdź, jak wartościowe wpisy mogą poprawić Twoją pozycję w SERP.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę