DARMOWY AUDYT SEO

Google zapowiedział aktualizację. Co wiemy o Page Experience Update?

3 min czytania
Google zapowiedział aktualizację. Co wiemy o Page Experience Update?
Kategoria Pozycjonowanie

Przedstawiciele firmy Google po raz kolejny, z wyprzedzeniem, zapowiedzieli aktualizację algorytmu – 28 maja pojawił się komunikat o Page Experience Update. Nie znamy dokładnej daty rolloutu, ale zapowiedziano, z jakim wyprzedzeniem zostanie ona podana.

Dla Google dobrej jakości content to nie tylko tekst odpowiadający na zadane pytanie, ale również tekst zaprezentowany w czytelny sposób i w użytecznym serwisie. Jednak obiektywna ocena użyteczności serwisu nie jest prostym zadaniem. Rozdzielczość Twojego ekranu, jakość połączenia, szybkość procesora Twojego urządzenia – te i wiele innych czynników wpływają na to, jak finalnie ocenisz wygodę korzystania ze strony.

Zapowiedziany Page Experience Update będzie bazował na zaprezentowanym na początku maja, zestawie metryk, które według Google są kluczowe dla dobrego odbioru strony – Core Web Vitals (link do komunikatu na końcu). Mimo że większość z mierników wchodzących w skład Core Web Vitals jest znana od dłuższego czasu, to prawdopodobnie w roku 2021 będą na ustach wszystkich zainteresowanych tematem SEO.

Spis treści:

Co wchodzi w skład Core Web Vitals?

Nazwa Metryka Zalecana wartość
Szybkość ładowania (ang. loading) LCP (ang. Largest Contentful Painting) <2,5 s
Interaktywność (ang. interactivity) FID (ang. First Input Delay) <100 ms
Stabilność wizualna (ang. visual stability) CLS (ang. Cumulative Layout Shift) <0,1

Co wchodzi w skład Core Web VitalsŹródło: Chromium Blog

LCP, FID, CLS…

O szczegółach mierników napiszemy wkrótce. Na chwilę obecną warto, abyś zapamiętał, że:

  • LCP wskazuje moment, gdy strona jest już przydatna, bo została załadowana jej kluczowa część (np. treść artykułu, opis produktu),
  • FID wskazuje moment, gdy strona jest już zdatna do użycia, bo poprawnie reaguje na interakcje użytkownika (np. umożliwia wpisanie czegoś w wyszukiwarce),
  • CLS sygnalizuje czy użytkownik nie doświadcza niespodziewanych zmian na stronie (np. przesuwania się treści artykułu przez doładowanie reklamy banerowej).
Sprawdź: Aktualne i nieaktualne systemy rankingowe wyszukiwarki Google

Kiedy start Page Experience Update?

W 2021 roku, ale kiedy dokładnie – nie wiadomo. Zadeklarowano, że data rolloutu zostanie ogłoszona z przynajmniej 6-miesięcznym wyprzedzeniem.

Co to oznacza dla mnie jako właściciela eCommerce?

Tak jak w ostatnich latach responsywność sklepu na urządzeniach mobilnych stała się kluczowa, a prędkość ładowania strony nie do przecenienia, tak w przyszłym roku spodziewaj się, że rola dobrego UX Twojego sklepu stanie się głównym priorytetem.

Pochopne działania nie są wskazane. Zastanów się, czy Twój sklep nie ładuje się zbyt wolno? Być może niektóre elementy są trudne do kliknięcia na telefonie? Albo korzystanie z pól takich jak wewnętrzna wyszukiwarka, formularz kontaktowy czy konfigurator produktu jest uciążliwy?

Ponownie spójrz na swój sklep okiem konsumenta i zadaj sobie pytanie, czy dokonałbym zakupu w takim sklepie?

Co to oznacza dla mnie jako webdevelopera / pozycjonera?

  • Zainstaluj wtyczkę Web Vitals (dla Chrome znajdziesz ją tutaj).
  • Poznaj pozostałe narzędzia do analizy Core Web Vitals (tutaj znajdziesz aktualną listę).
  • Monitoruj nową zakładkę w Google Search Console – „Podstawowe wskaźniki internetowe”.

Źródła

  1. Oficjalny komunikat Google z 28. maja 2020 r.
  2. Prezentacja Core Web Vitals z 5. maja 2020 r.

W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu.

iCEA Group
Jako iCEA Group jesteśmy czołową agencją SEO w Polsce, z siedzibą w Poznaniu, specjalizującą się w biznesowym podejściu do pozycjonowania stron internetowych. Od 2007 roku ustanawiamy standardy w branży SEO/SEM i z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 8

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Jak promować swój blog?
Jak promować swój blog?
Pisanie bloga to ciekawe zajęcie, wymagające dużego zaangażowania twórcy. Jeśli już uda mu się stworzyć coś wyjątkowego warto, aby trafił ze swoim przekazem do większej liczby odbiorców. Dowiedz się, jak promować bloga, aby poszerzyć grono jego czytelników.
Pozycjonowanie w innych wyszukiwarkach internetowych niż Google. Najpopularniejsze wyszukiwarki w Polsce
Pozycjonowanie w innych wyszukiwarkach internetowych niż Google. Najpopularniejsze wyszukiwarki w Polsce
Wyszukiwarki to nie tylko Google. Warto wiedzieć, jakie są najpopularniejsze w Polsce i na co zwrócić uwagę, aby wypozycjonować w nich stronę.
Czym są tagi tytułu i jak je optymalizować? Jak napisać dobry meta title pod SEO?
Czym są tagi tytułu i jak je optymalizować? Jak napisać dobry meta title pod SEO?
Tagi tytułu są bardzo ważnym elementem optymalizacji SEO, ponieważ umożliwiają zrozumienie zawartości strony wyszukiwarkom. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, czym dokładnie są i jak je zoptymalizować.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę