Przedstawiciele firmy Google po raz kolejny, z wyprzedzeniem, zapowiedzieli aktualizację algorytmu – 28 maja pojawił się komunikat o Page Experience Update. Nie znamy dokładnej daty rolloutu, ale zapowiedziano, z jakim wyprzedzeniem zostanie ona podana.
Dla Google dobrej jakości content to nie tylko tekst odpowiadający na zadane pytanie, ale również tekst zaprezentowany w czytelny sposób i w użytecznym serwisie. Jednak obiektywna ocena użyteczności serwisu nie jest prostym zadaniem. Rozdzielczość Twojego ekranu, jakość połączenia, szybkość procesora Twojego urządzenia – te i wiele innych czynników wpływają na to, jak finalnie ocenisz wygodę korzystania ze strony.
Zapowiedziany Page Experience Update będzie bazował na zaprezentowanym na początku maja, zestawie metryk, które według Google są kluczowe dla dobrego odbioru strony – Core Web Vitals (link do komunikatu na końcu). Mimo że większość z mierników wchodzących w skład Core Web Vitals jest znana od dłuższego czasu, to prawdopodobnie w roku 2021 będą na ustach wszystkich zainteresowanych tematem SEO.
Nazwa | Metryka | Zalecana wartość |
Szybkość ładowania (ang. loading) | LCP (ang. Largest Contentful Painting) | <2,5 s |
Interaktywność (ang. interactivity) | FID (ang. First Input Delay) | <100 ms |
Stabilność wizualna (ang. visual stability) | CLS (ang. Cumulative Layout Shift) | <0,1 |
Źródło: Chromium Blog
O szczegółach mierników napiszemy wkrótce. Na chwilę obecną warto, abyś zapamiętał, że:
W 2021 roku, ale kiedy dokładnie – nie wiadomo. Zadeklarowano, że data rolloutu zostanie ogłoszona z przynajmniej 6-miesięcznym wyprzedzeniem.
Tak jak w ostatnich latach responsywność sklepu na urządzeniach mobilnych stała się kluczowa, a prędkość ładowania strony nie do przecenienia, tak w przyszłym roku spodziewaj się, że rola dobrego UX Twojego sklepu stanie się głównym priorytetem.
Pochopne działania nie są wskazane. Zastanów się, czy Twój sklep nie ładuje się zbyt wolno? Być może niektóre elementy są trudne do kliknięcia na telefonie? Albo korzystanie z pól takich jak wewnętrzna wyszukiwarka, formularz kontaktowy czy konfigurator produktu jest uciążliwy?
Ponownie spójrz na swój sklep okiem konsumenta i zadaj sobie pytanie, czy dokonałbym zakupu w takim sklepie?
Źródła
W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.