Google zapowiedział aktualizację. Co wiemy o Page Experience Update?

Google zapowiedział aktualizację. Co wiemy o Page Experience Update?

Przedstawiciele firmy Google po raz kolejny, z wyprzedzeniem, zapowiedzieli aktualizację algorytmu – 28 maja pojawił się komunikat o Page Experience Update. Nie znamy dokładnej daty rolloutu, ale zapowiedziano, z jakim wyprzedzeniem zostanie ona podana.

Dla Google dobrej jakości content to nie tylko tekst odpowiadający na zadane pytanie, ale również tekst zaprezentowany w czytelny sposób i w użytecznym serwisie. Jednak obiektywna ocena użyteczności serwisu nie jest prostym zadaniem. Rozdzielczość Twojego ekranu, jakość połączenia, szybkość procesora Twojego urządzenia – te i wiele innych czynników wpływają na to, jak finalnie ocenisz wygodę korzystania ze strony.

Zapowiedziany Page Experience Update będzie bazował na zaprezentowanym na początku maja, zestawie metryk, które według Google są kluczowe dla dobrego odbioru strony – Core Web Vitals (link do komunikatu na końcu). Mimo że większość z mierników wchodzących w skład Core Web Vitals jest znana od dłuższego czasu, to prawdopodobnie w roku 2021 będą na ustach wszystkich zainteresowanych tematem SEO.

Co wchodzi w skład Core Web Vitals?

Nazwa Metryka Zalecana wartość
Szybkość ładowania (ang. loading) LCP (ang. Largest Contentful Painting) <2,5 s
Interaktywność (ang. interactivity) FID (ang. First Input Delay) <100 ms
Stabilność wizualna (ang. visual stability) CLS (ang. Cumulative Layout Shift) <0,1

Źródło: Chromium Blog

LCP, FID, CLS…

O szczegółach mierników napiszemy wkrótce. Na chwilę obecną warto, abyś zapamiętał, że:

  • LCP wskazuje moment, gdy strona jest już przydatna, bo została załadowana jej kluczowa część (np. treść artykułu, opis produktu),
  • FID wskazuje moment, gdy strona jest już zdatna do użycia, bo poprawnie reaguje na interakcje użytkownika (np. umożliwia wpisanie czegoś w wyszukiwarce),
  • CLS sygnalizuje czy użytkownik nie doświadcza niespodziewanych zmian na stronie (np. przesuwania się treści artykułu przez doładowanie reklamy banerowej).
Sprawdź: Keep it fresh – algorytm Świeżości Google. O co chodzi?

Kiedy start Page Experience Update?

W 2021 roku, ale kiedy dokładnie – nie wiadomo. Zadeklarowano, że data rolloutu zostanie ogłoszona z przynajmniej 6-miesięcznym wyprzedzeniem.

Co to oznacza dla mnie jako właściciela eCommerce?

Tak jak w ostatnich latach responsywność sklepu na urządzeniach mobilnych stała się kluczowa, a prędkość ładowania strony nie do przecenienia, tak w przyszłym roku spodziewaj się, że rola dobrego UX Twojego sklepu stanie się głównym priorytetem.

Pochopne działania nie są wskazane. Zastanów się, czy Twój sklep nie ładuje się zbyt wolno? Być może niektóre elementy są trudne do kliknięcia na telefonie? Albo korzystanie z pól takich jak wewnętrzna wyszukiwarka, formularz kontaktowy czy konfigurator produktu jest uciążliwy?

Ponownie spójrz na swój sklep okiem konsumenta i zadaj sobie pytanie, czy dokonałbym zakupu w takim sklepie?

Co to oznacza dla mnie jako webdevelopera / pozycjonera?

  • Zainstaluj wtyczkę Web Vitals (dla Chrome znajdziesz ją tutaj).
  • Poznaj pozostałe narzędzia do analizy Core Web Vitals (tutaj znajdziesz aktualną listę).
  • Monitoruj nową zakładkę w Google Search Console – „Podstawowe wskaźniki internetowe”.

Źródła

  1. Oficjalny komunikat Google z 28. maja 2020 r.
  2. Prezentacja Core Web Vitals z 5. maja 2020 r.

W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Aktualności
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 8
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Mapa przekierowań – czym jest i kiedy warto ją zastosować?

    Mapa przekierowań – czym jest i kiedy warto ją zastosować?

    Zmiana domeny czy migracja strony to wyzwania, z którymi wciąż zmagają się eksperci w zakresie SEO. Zastanawiasz się, jak poradzić sobie z tym zadaniem?
    Jak tworzyć skuteczny mailing?

    Jak tworzyć skuteczny mailing?

    Poczta elektroniczna odgrywa ważną rolę w digital marketingu. Trzeba tylko wiedzieć, jak dobrze ją wykorzystać. Podpowiadamy, jak stworzyć skuteczny mailing!
    26 statystyk SEO, które przekonają cię do inwestycji SEO

    26 statystyk SEO, które przekonają cię do inwestycji SEO

    Jeśli szukasz twardych danych i mocnych argumentów przemawiających za inwestycją SEO, to dobrze trafiłeś. Zebraliśmy dla Ciebie najważniejsze korzyści wynikające z danych.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę