DARMOWY AUDYT SEO

Guest Blogging – wszystko co powinieneś wiedzieć

Guest Blogging – wszystko co powinieneś wiedzieć

nappy / pexels.com

Pierwszy blog został założony w 1990 roku przez Tima Bernersa-Lee. Były to początki tworzenia internetowego pamiętnika, w którym autorzy i autorki dzielili się swoimi przemyśleniami. Chociaż była to forma prywatna, z czasem zaczęło się ją wykorzystywać w celach marketingowych. I nagle stało się – blogi to obecnie środek do napędzania biznesu.

Blogosfera stworzyła nowe narzędzia i metody komunikacji, a jedną z nich stał się guest blogging, czyli publikowanie gościnne. Dowiedz się czym jest, jakie ma wady oraz zalety, a także jak wykorzystać jego potencjał w prowadzeniu własnej strony internetowej.

Czym jest Guest Blogging?

Najprościej rzecz ujmując, wpisy gościnne to teksty przygotowywane przez nas dla innego bloga. Możemy również zapraszać gości do przygotowania treści na naszą stronę. Jakie są jego zalety i wady? Jak wykorzystać guest posting? Przyjrzymy się temu na tych dwóch płaszczyznach.

Publikowanie gościnne jest również jedną ze strategii inbound marketingu. Jest to szereg działań obejmujących tworzenie profesjonalnej witryny internetowej z angażującymi treściami. Mówiąc wprost: im więcej oferujesz odbiorcom, tym łatwiej ich do siebie przekonasz. Najważniejszą zaletą marketingu przychodzącego jest skierowanie na konkretną grupę odbiorców.

Guest Posting u kogoś

Najważniejszym celem publikowania na blogu innego autorstwa jest zbudowanie pozycji wśród konkurencji. Nasza obecność zostaje zauważona, a my mamy możliwość zaprezentowania się jako autorytet w danej dziedzinie. Jakie blogi wybierać? Po pierwsze te, które są związane z naszą branżą lub mają podobną grupę odbiorców. Jednak nie tylko – przeanalizuj potrzeby i zainteresowania swoich odbiorców. Warto jednak starać się unikać bezpośredniej konkurencji. Warto w tym celu wykorzystać wskaźniki takie jak DR (Domain Rating) czy UR (URL Rating).

Zalety

  • powiększamy bazę linków,
  • mamy możliwość dotarcia do większej grupy odbiorców,
  • budujemy świadomość marki,
  • pozycjonujemy się jako ekspert i zyskujemy autorytet.

Wady

  • nie mamy bezpośredniego dostępu do powiadomień i komentarzy,
  • poświęcamy czas na wysokiej jakości artykuł,
  • nie zawsze mamy wpływ na jego odbiór.

Guest Posting u nas

W tym przypadku zależy nam na rozbudowaniu ilości, różnorodnych wpisów na naszej stronie. Dzięki temu powiększa się baza wyszukiwanych fraz, dzięki czemu wyszukiwarki internetowe mogą w łatwiejszy sposób nas odnaleźć. Przede wszystkim chodzi jednak o promocję naszego bloga – warto więc zastanowić się nad tym, kogo zaprosimy do stworzenia tekstu.

Zalety

  • zyskujemy wartościowy wpis,
  • promujemy własną stronę,
  • zyskujemy więcej czasu,
  • zwiększamy zaufanie i budujemy wspólnotę.

Wady

  • nadajemy pozycję eksperta autorowi z zewnątrz,
  • promujemy strony poza naszą witryną,
  • tworzymy konkurencję.

Niezależnie od tego czy tworzymy wpis dla kogoś, czy zapraszamy do stworzenia treści na naszego bloga ważnym zagadnieniem jest – poza wyjątkową treścią – jej długość. W wielu przewodnikach SEO pojawia się hasło „2000 znaków”. Jaka powinna być więc optymalna długość tekstu? Oczywiście nie ma na to jednej odpowiedzi. Tekst powinien przede wszystkim odpowiadać intencji i być ciekawy. W tym celu należy przeanalizować potrzeby naszych czytelników i starać się do nich dopasować.

Sprawdź: Jaką domenę wybrać dla firmy?

Tekst na wpis gościnny

Jeśli tworzymy wpis jako autorzy gościnni, to najważniejsza jest treść. Musi być ona oryginalna oraz wysokiej jakości. To ona będzie zachęcać potencjalnych odbiorców do skorzystania z naszej strony. Po przygotowaniu wpisu należy zaanchorować nasz link w formie „dofollow” – jest to sygnał dla robotów wyszukiwarek, które będą odwiedzać naszą stronę. Pod kątem SEO powinno się zwrócić uwagę na zoptymalizowany anchor – jest to fragment linka zawierający słowa bądź frazy kluczowe. Cały ten proces pozytywnie wpływa na naszą widoczność w sieci, a algorytmy plasują nas wyżej w rankingach wyszukiwania.

Dodatkowo zanim wybierzesz bloga, z którym nawiążesz współpracę, musisz przeanalizować i zapoznać się z jego zawartością oraz sprawdzić jaki jest na nim ruch. Szkoda Twojego czasu na tworzenie treści w miejscu, które nie jest odwiedzane. Dodatkowo musisz w pewnym stopniu dopasować swój język do innych odbiorców, aby zostać przez nich zaakceptowanym.

Nie zapomnij jednak o sobie – postaw na subtelną autopromocję. Umieszczając wpis gościnny, postaraj się w naturalny, nienarzucający się sposób wspomnieć o swoim blogu. W końcu Twoim celem jest promocja siebie, a także własnych pomysłów. Jeśli masz taką możliwość, staraj się odpowiadać na komentarze do Twojego wpisu, wykaż zaangażowanie i zainteresowanie odbiorcami. W ten sposób staniesz się bardziej przystępny.

Wykorzystaj siłę social mediów

Dziś użytkownicy korzystają z wielu kanałów komunikacyjnych. Jeśli prowadzimy bloga, warto jest wesprzeć go postami na Facebooku, Twitterze bądź Instagramie. Na każdym z profili można udostępniać linki zwrotne ułatwiające dotarcie do pożądanych miejsc. Jest to ogromne narzędzie dla marketingu cyfrowego, które zwiększa ruch na naszych kanałach.

Jako bloger jesteś częścią blogosfery – sięgnij więc do swojej społeczności. Pozwoli to na podtrzymanie stałego ruchu na stronie, a także wniesie wartościowy wkład do Twojej reputacji. Jednym z najprostszych sposobów komunikacji pomiędzy sobą są właśnie media społecznościowe – udostępniając swoje posty na różnych platformach, zwiększamy swoją widoczność.

Sprawdź: Wszystko co powinieneś wiedzieć o marketingu w mediach społecznościowych

Podsumowując

Guest Blogging jest zabiegiem niezwykle ciekawym, pozwalającym urozmaicić treści na naszej stronie. Jest również metodą promocyjną nie tylko dla prywatnych autorów, ale również firm i przedsiębiorstw. Warto jest jednak sięgnąć do tej możliwości w przemyślany sposób, tworząc bazę ciekawych autorów, blogów, a także kalendarium wpisów. Pamiętaj, że jest to strategia długofalowa, która pozwala na rozwój obecności w sieci, zyskanie zaufania odbiorców, buduje nową społeczność, a także wpływa znacząco na wartościowy ruch na stronie.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 6

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Zarządzanie firmą poprzez narzędzia SEO. Czym są wskaźniki KPI?
    Zarządzanie firmą poprzez narzędzia SEO. Czym są wskaźniki KPI?
    Internetowy model zarządzania firmą poprzez SEO. Czym są wskaźniki KPI (Key Performance Indicators) oraz jak je dobierać względem potrzeb?
    Top 7 wskazówek dotyczących migracji witryny
    Top 7 wskazówek dotyczących migracji witryny
    Chcesz przeprowadzić migrację witryny? Nie wiesz, od czego zacząć, aby cały ten proces przebiegł bezproblemowo? Koniecznie przeczytaj!
    GSC – jak sprawdzić indeksowanie witryny przez wyszukiwarkę?
    GSC – jak sprawdzić indeksowanie witryny przez wyszukiwarkę?
    Indeksowanie to niezwykle ważny proces, który ma istotny wpływ na pozycjonowanie witryny. Podpowiemy Ci zatem, jak go zoptymalizować! Zobacz dalej.

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę