DARMOWY AUDYT SEO

Ile kosztują kampanie reklamowe?

Ile kosztują kampanie reklamowe?

Breakingpic / pexels.com

Ile kosztuje kampania reklamowa? „To zależy od tego, ile chcesz na nią przeznaczyć” – taką odpowiedź często otrzymują przedsiębiorcy, którzy planują rozpocząć przygodę z internetowym systemami reklamowymi. Teoretycznie jest to prawda, ponieważ to nadawca komunikatu ustala maksymalny budżet i maksymalną stawkę. Jednak w praktyce wygląda to nieco inaczej. Jeśli określona kwota będzie zbyt niska, to efekty kampanii mogą być znikome lub wcale się nie pojawić.

Ile zatem kosztuje kampania reklamowa w Internecie? Cena uzależniona jest od wielu różnych czynników. Sprawdź, jakich!

Co składa się na koszt kampanii reklamowej?

Na początku warto podkreślić, że nie da się podać konkretnej kwoty, jaką przedsiębiorcy przeznaczają na kampanię reklamową – jest to po prostu niemożliwe, ponieważ kampania nie ma jednej i stałej ceny.

Całkowity koszt zależy od wielu czynników, a do tego składa się na niego kilka aspektów:

Budżet przeznaczany na działanie kampanii

Budżet to środki, które przy konfiguracji kampanii wpłaca się na konto w systemie reklamowym. Jest to kwota, jaką twórca reklamy zamierza przeznaczyć na działania promocyjne. Sam możesz ją określić na podstawie tego, jakim budżetem dysponujesz – gdy środki się wyczerpią, reklama po prostu przestanie się wyświetlać. Oczywiście im większy budżet, tym lepsze efekty będzie miała kampania reklamowa – koszt całkowity kampanii uzależniony jest przede wszystkim od branży i konkurencji.

Małe lokalne firmy mogą uzyskać efekty przy budżecie na poziomie kilkuset złotych. Natomiast światowe przedsiębiorstwa przeznaczają na ten kanał promocji nawet kilkadziesiąt tysięcy. Jak widzisz, już w przypadku tego aspektu rozbieżność jest ogromna, dlatego niemożliwe jest ustalenie jednej ceny.

Kolejną ważną kwestią jest stawka za jedno kliknięcie. Ona również wpływa na to, ile kosztuje kampania reklamowa. Jej wysokość decyduje o tym, jak szybko wyczerpie się budżet, ile razy dziennie wyświetli się reklama i na jakiej pozycji się znajdzie. Maksymalną kwotę za jedno kliknięcie również możesz ustalić samodzielnie, jednak rzeczywisty koszt będzie się nieco różnił, ponieważ za ustalanie stawki na konkretne słowo kluczowe odpowiedzialny jest system.

Jakie czynniki wpływają na koszt jednego kliknięcia?

  • konkurencja,
  • branża,
  • jakość reklamy,
  • popularność słowa kluczowego,
  • format reklamy i obszar jej wyświetlania.

Koszt jednego kliknięcia może wynosić kilkadziesiąt groszy, ale też kilkanaście złotych. Jeśli Twój budżet miesięczny to 1000 zł, a maksymalna stawka za kliknięcie wynosi 1,36 zł, to teoretycznie w ciągu miesiąca będziesz mógł uzyskać ok. 735 kliknięć. Jednak ze względu na to, że rzeczywiste CPC jest z reguły mniejsze, przy takim budżecie wygenerujesz najprawdopodobniej nieco więcej niż 735 kliknięć.

Usługa agencji SEO/SEM

Kolejnym aspektem, który wpływa na to, ile kosztuje kampania reklamowa, jest cennik agencji SEO/SEM. Jeśli samodzielnie tworzysz, konfigurujesz i prowadzisz kampanie, ponosisz koszty związane tylko z jej budżetem. Natomiast gdy zdecydujesz się nawiązać współpracę z agencją, musisz do całkowitej kwoty dodać koszty usługi.

Ile kosztuje profesjonalne prowadzenie kampanii reklamowej w Internecie? Cena zależy przede wszystkim od zakresu działań, a także budżetu, jaki klient przeznacza na reklamę. To dlatego, że agencje zazwyczaj proponują rozliczenie na podstawie prowizji – im większy budżet, tym wyższe koszty obsługi.

Praca nad stroną docelową

Wprawdzie nie jest to aspekt, który bezpośrednio decyduje o koszcie kampanii, jednak warto wiedzieć, że jakość strony docelowej również ma znaczenie dla sukcesu reklamy. Jakość witryny, do której prowadzi promowany link, wpływa przede wszystkim na ranking reklamy. Ranking natomiast służy do określania pozycji. Oprócz tego niedopracowana witryna może sprawić, że koszt CPC będzie wyższy.

W przypadku optymalizacji strony na potrzeby kampanii reklamowej koszt zależy od tego, w jakim stanie jest ona aktualnie. Istotne są takie aspekty jak:

  • wartościowy content,
  • wydajność,
  • bezpieczeństwo,
  • optymalizacja pod kątem wrażeń użytkownika,
  • trafność (w stosunku do słów kluczowych wykorzystanych w kampanii),
  • prosta nawigacja,
  • wiarygodność.
Sprawdź: Pozycjonowanie branży jubilerskiej

Błędy, które przepalają budżet kampanii

Odpowiednia konfiguracja reklamy pozwala uzyskać zadowalające rezultaty nawet przy niewielkim budżecie – pod warunkiem że nad konfiguracją pracuje specjalista w dziedzinie SEM. Natomiast gdy osoba niedoświadczona zajmuje się prowadzeniem kampanii reklamowej, koszt może stale się zwiększać, a po efektach nie będzie śladu.

Jeśli chcesz samodzielnie prowadzić swoją kampanię reklamową w Internecie, upewnij się, że nie popełniasz największych błędów, które przepalają budżet i obniżają efektywność reklamy.

Złe dopasowanie słów kluczowych i brak wykluczeń

Słowa kluczowe to łącznik pomiędzy tym, czego szuka użytkownik, a tym, co znajduje się na stronie internetowej. Jeśli chcesz, aby Twoja kampania była skuteczna, dobrane frazy muszą być zgodne z intencjami użytkowników. W przeciwnym wypadku będą oni generowali koszty poprzez kliknięcia, ale nie wyniknie z tego nic więcej, ponieważ gdy odwiedzą stronę docelową i zorientują się, że jej zawartość nie jest tym, czego szukali, szybko ją opuszczą. Budżet będzie się topił, a klientów nie przybędzie.

Częstym błędem jest również brak wykluczeń słów kluczowych. Wykluczające frazy mają ograniczyć wyświetlanie reklam niewłaściwym osobom.

Zaczynanie od wysokich stawek i dużego budżetu

W przypadku tworzenia pierwszej kampanii reklamowej w internecie cenę i odpowiedni budżet trudno trafnie określić na samym początku. Często niezbędne jest testowanie kilku rozwiązań. Dlatego warto zaczynać od mniejszego dziennego budżetu.

W panelu Google Support można znaleźć wskazówkę, która mówi, że dobrym rozwiązaniem dla początkujących reklamodawców jest ustawienie dziennego budżetu na poziomie 10–50 zł.

Niedopracowana strona docelowa

Niskiej jakości strona docelowa może obniżyć efektywność reklamy i przepalić niepotrzebnie przeznaczony na nią budżet. Jakość landing page wpływa na wynik jakości reklamy ustalany przez system, ale również na zachowanie użytkowników.

Gdy potencjalny klient kliknie promowany link do produktu, ale strona sklepu będzie wolno się ładowała, proces zakupowy będzie zbyt skomplikowany czy wystąpią inne błędy związane z UX (User Experience), nie dojdzie do sfinalizowania transakcji, a koszty za kliknięcie zostaną poniesione. To bardzo łatwy sposób na przepalenie budżetu.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 6

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Najlepsze metody marketingowe, dzięki którym zwiększysz ruch na swojej stronie internetowej
    Najlepsze metody marketingowe, dzięki którym zwiększysz ruch na swojej stronie internetowej
    Prowadzisz sklep internetowy? Chcesz zwiększyć ruch i zmaksymalizować zyski sprzedażowe? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, jak to zrobić!
    Jak dopasować styl komunikacji do Twojej marki?
    Jak dopasować styl komunikacji do Twojej marki?
    Każda branża rządzi się swoimi prawami. To, co w jednej będzie sukcesem, w innej okaże się porażką. Przeczytaj, jak zbudować komunikację, która będzie mówić głosem Twoich klientów.
    Na czym polega real-time marketing?
    Na czym polega real-time marketing?
    Każdy chce robić Real Time Marketing, ale niewielu wie jak podejść do niego z głową. W tym wpisie podpowiemy Ci, co może być Twoim kluczem do sukcesu i udowodnimy, że niektóre RTM-y możesz zaplanować!

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę