Zastanawiasz się, czym jest reklama banerowa? Gwarantujemy, że jako użytkownik Internetu spotkałeś się z nią już nie raz. Obecnie to jedna z najpopularniejszych metod reklamowych w sieci, z której korzystają zarówno sklepy internetowe, jak i firmy usługowe. Taki komunikat ma niezwykle szeroki zasięg i może pojawiać się na ponad 2 milionach serwisów. Trudno byłoby go uniknąć przy codziennym korzystaniu Internetu. Czym jest i ile kosztuje reklama banerowa? Wyjaśniamy!
Reklama banerowa w Internecie to rodzaj komunikatu marketingowego, wyświetlający się użytkownikom w formie grafiki lub GIF. Obraz statyczny bądź dynamiczny połączony jest zazwyczaj z krótką treścią, której zadaniem jest zachęcenie użytkowników do wykonania konkretnej akcji.
Taki format reklamy może pojawiać się w różnych miejscach w sieci, w zależności od tego, w jakim systemie go utworzymy.
(reklama w serwisie onet.pl, 28.06.2022)
Reklama banerowa w Internecie wykorzystywana jest do różnych celów marketingowych i biznesowych. Korzystać z niej mogą sklepy internetowe, aby zachęcić użytkowników do zakupu produktu, ale również firmy usługowe i lokalne biznesy np. w celu zwiększenia świadomości marki.
Przykładowe cele reklamy banerowej w sieci:
Najpopularniejszym na świecie systemem reklamowym jest Google Ads (dawniej AdWords). Wśród wielu formatów komunikatów marketingowych, jakie pozwala on tworzyć, znajduje się reklama banerowa Google. Wyświetla się w Google Display Network, czyli sieci reklamowej, do której należą produkty Google (np. Gmail, YouTube, Google Play) oraz na ponad dwóch milionach zewnętrznych serwisów (np. Onet, Wirtualna Polska).
System Google oferuje kilka metod kierowania reklamy banerowej AdWords. Do wyboru mamy:
Reklama banerowa Google nie bez przyczyny jest obecnie jedną z najczęściej stosowanych form promocji w Internecie. Ogromną popularność zawdzięcza ona swoim licznym zaletom. Przede wszystkim ma znacznie szerszy zasięg niż reklama tekstowa czy strony pozycjonowane organicznie. Dlaczego? Otóż wyświetla się nie tylko tym użytkownikom, którzy wpiszą konkretne słowo kluczowe, ale również tym, którzy nie wykazują konkretnej aktywności, ale po prostu mogą być zainteresowani danym produktem lub usługą. Kierowanie na tematy, strony docelowe czy ze względu na dane demograficzne daje znacznie szerszy zasięg.
Inne zalety reklamy banerowej w Google Ads to:
Nie da się jednoznacznie określić, ile kosztuje reklama banerowa, ponieważ różnice pomiędzy dwiema firmami, nawet w tej samej branży, mogą być ogromne. Warto jednak poznać system rozliczeniowy w Google Ads. Istotne jest to, że jako reklamodawca sam ustalasz budżet, który chcesz przeznaczyć na działanie kampanii. Może być to 500 zł, 5000 zł, a nawet 50 000 zł. Im wyższy budżet, tym więcej konwersji wygeneruje reklama. Przy odpowiedniej konfiguracji nawet przy budżecie równym 1000 zł można osiągnąć zadowalające efekty.
To, jak szybko zużyją się środki przeznaczone na działanie kampanii, zależy od stawki za uzyskanie konwersji lub wyświetleń. System Google Ads oferuje reklamodawcom kilka modeli rozliczeniowych. W przypadku reklamy banerowej AdWords są to:
Największą popularnością cieszy się model PPC (Pay Per Click). Jeśli wybierzesz tę opcję, będziesz płacić za każdym razem, gdy użytkownik kliknie Twoją reklamę. Od czego zależy wysokość stawki za kliknięcie, czyli CPC (Cost Per Click)? Między innymi od branży, popularności słów kluczowych oraz rankingu reklamy. CPC może wynosić od kilku groszy, do kilkudziesięciu złotych.
Przykład: przy budżecie miesięcznym 5000 zł i średnim CPC równym 1,49 zł reklama wygeneruje średnio 3356 kliknięć.
Jako reklamodawca możesz określić maksymalną stawkę, jaką chcesz płacić za kliknięcie, jednak trzeba brać pod uwagę to, ile średnio wynoszą stawki w danej branży.
Koszt reklamy banerowej w Internecie to jednak nie tylko budżet na kampanię. Jeśli nie masz doświadczenia w obsłudze systemu Google Ads, będziesz musiał nawiązać współpracę z agencją SEM. Koszty obsługi kampanii zależą od miesięcznego budżetu na wyświetlanie reklamy. Im większy, tym wyższa cena za usługę.
Spodobał Ci się artykuł? Oceń go! Masz stronę internetową i chciałbyś wreszcie zacząć zarabiać? Zapraszamy na konsultację z naszymi analitykami SEO! Na spotkaniu dowiesz się jak pozycjonowanie może wspomóc Twój biznes.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.