Najwygodniej sprzedawać swoje produkty online w sklepie internetowym – takim jak GOshop. Czy założenie e-commerce na GOshop jest kosztowne?
GOshop to elastyczne oprogramowanie, które można dostosować do potrzeb każdego, kto chciałby prowadzić sprzedaż online w formie serwisu internetowego. Rozwija się je już od dziesięciu lat, toteż przez cały ten czas programiści dopełnili je licznymi rozszerzeniami. Pomimo wielu funkcjonalności obsługa e-commerce na GOshop jest łatwa oraz intuicyjna.
Każdy, kto myśli przyszłościowo o swoim sklepie w sieci, zauważy, że gdy zdecyduje się na to oprogramowanie, nie będzie miał problemu z modyfikacją oferty czy poszerzeniem asortymentu o nowe produkty. Można też połączyć e-commerce GOshop z pośredniczącymi serwisami transakcyjnymi. Klienci firmy oferującej to oprogramowanie dla biznesu mogą również skorzystać z upustu na działania SEO u polecanego partnera GOshop. Zobacz także: jak wykonać pozycjonowanie GoShop.
By odpowiedzieć sobie na pytanie dotyczące GOshop – ile kosztuje, warto zwrócić uwagę na dostępne pakiety. Jeśli przedsiębiorcy wystarczy wersja podstawowa, wtedy może zapłacić do *4000 zł netto. Jeżeli jednak chciałby skorzystać z dodatkowych funkcjonalności, wówczas cena GOshop będzie oczywiście wyższa. Może wzrosnąć powyżej *1000 zł netto, w zależności od tego, jakie opcje jeszcze powinny uwzględniać sklep e-commerce na tym oprogramowaniu.
Niewątpliwą zaletą wspomnianego oprogramowania jest to, że łatwo daje się je zaadaptować do konkretnego środowiska firmowego i branży, w jakiej dana firma działa. Z drugiej strony wszelkiego rodzaju modyfikacje i rozszerzenia należy wprowadzać umiejętnie i stosunkowo szybko.
Co za tym idzie, należy spodziewać się dodatkowej opłaty związanej zarówno z pomocą techniczną, jak i usługami, które pozwolą szybko wdrożyć potrzebne uaktualnienia. Nie każdy przedsiębiorca jest specem od infrastruktury IT, a zwykle nie ma aż tyle czasu, by poświęcać tym działaniom swoją uwagę. Ile kosztuje sklep internetowy GOshop, jeśli trzeba doliczyć usługi, którymi nie zajmie się laik?
Klienta, który chciałby wiedzieć, ile kosztuje GOshop, nie interesuje zwykle wyłącznie „rzucenie suchej ceny”. Zależałoby mu na tym, by zorientować się, za co konkretnie ma uiścić wspomnianą kwotę. Zatem w cenie 4 tysięcy złotych można spodziewać się, że firma zaproponuje przede wszystkim oprogramowanie, na jakim ma funkcjonować e-commerce typu GOshop. Warto dodać, że licencję wykupuje się tylko raz i jest ona już dożywotnia.
Ponadto klient otrzyma indywidualnie przygotowany projekt graficzny, który będzie pasować zarówno do logo e-sklepu, jak i do branży, w której działa. W cenę wlicza się zwykle także zaimplementowanie grafiki na tym oprogramowaniu. W imieniu klienta firma zajmuje się też wykupieniem domeny i skorzystaniem z usługi hostingowej. Zainteresowany ofertą sklepu GOshop może liczyć przy tym na nieodpłatną konsultację, dzięki której firma podejmie w jego imieniu najlepszą decyzję związaną z takim zamówieniem.
Można również spodziewać się, że sklep na takim oprogramowaniu będzie mieć certyfikat SSL, który chroni przed wyciekiem danych i gwarantuje wiarygodność w sieci. Co robi wielu kupujących, którzy nie widzą specyficznej kłódki przed adresem strony internetowej w pasku przeglądarki? Po prostu szukają innego serwisu sprzedażowego, który jest wyposażony w taki rodzaj szyfrowania danych. Firma, która proponuje oprogramowanie GOshop, zadba też o to, by klient miał skrzynki e-mail na swoim serwerze, co znacznie ułatwi kontakt z jego odbiorcami i z partnerami biznesowymi.
Sprzedawcy, którzy postawią na Gosport, dostają w podstawowym pakiecie również:
W wersji podstawowej klient może liczyć na idealnie dopracowany sklep GOshop, w którym będą kupować konsumenci korzystający z urządzeń stacjonarnych i laptopów. Natomiast dodatkowo biznesmen zapłaci za wersję mobilną na tym oprogramowaniu, co wiąże się z wydatkiem w granicach *900 zł.
Jeżeli potrzebna jest aktualizacja grafiki e-sklepu, by dostosować jego wygląd do obecnych trendów, wówczas nie łatwo powiedzieć, ile kosztuje sklep na GOshop. Cenę bowiem ustala się w tym przypadku nie od wykonania i wdrożenia usługi, ale od godziny pracy grafika. To samo dotyczy konieczności dostosowania języka programowania – klient płaci za robociznę fachowca liczoną w godzinach.
Dodatkowo firma, która dopiero rozpoczyna swoją przygodę w strefie handlu B2B lub B2C, może skorzystać z usługi tworzenia logo. Za wykonanie projektu graficznego należy spodziewać się kosztów sięgających *500 zł.
Biznesmen, który potrzebuje zamieścić na stronie e-commerce dodatkowe banery, by na przykład zwiększyć zainteresowanie określonym asortymentem, zapłaci za taki dodatek przeszło 100 zł. Klient firmy wdrażającej oprogramowanie GOshop otrzyma w tej cenie dostosowaną kreację do zmieniających się wizualizacji reklamowych tego typu, które znajdują się już na jego witrynie e-commerce.
Jeśli klient był zadowolony z dotychczasowej obsługi technicznej, którą miał za darmo przez pierwsze 12 miesięcy, może ją przedłużyć. Wówczas koszt wsparcia działu IT wiąże się z opłatą w granicach do *400 zł za każdy kolejny rok.
Warto pamiętać, że jeśli chodzi o sklep GOshop – cena jest uzależniona od tego, jak widzi ją firma, która proponuje oprogramowanie i wdrożenie na nim e-commerce. Co za tym idzie, można nieraz trafić na przystępniejszą ofertę cenową, na przykład wtedy, gdy firma zorganizowała promocję. Wówczas klienci mogą skorzystać z oferty podstawowej w lepszej cenie, która będzie obniżona na przykład o dziesięć procent. Dodatkową zachętą może być otrzymanie usługi gratis, którą normalnie należałoby wykupić z rozszerzonej oferty.
Jeśli klient chciałby dokonać płatności w systemie ratalnym (o ile taka forma płatności jest akceptowana), wtedy firma proponująca sklep GOshop również inaczej może naliczać koszty. Najczęściej można się spodziewać, że ostatecznie zapłaci się więcej, jednak firmowy budżet nie będzie tak bardzo obciążony w pierwszej fazie, kiedy tych wydatków jest najwięcej. Dla wielu przedsiębiorców jest to znacznie ważniejsze niż to, że poniosą wyższy koszt w ogólnym rozliczeniu.
Mówiąc prościej, czy GOshop jest drogi, jeśli uwzględni się ceny tworzenia e-commerce, które są obecnie dostępne? To zależy – głównie od tego, z jakim e-commerce porównuje się GOshop.
Gdy weźmie się pod uwagę sklep, który można prowadzić w ramach abonamentu, wtedy GOshop wydaje się o wiele droższym rozwiązaniem. Z drugiej strony dzierżawa e-commerce to nie to samo, co bycie właścicielem sklepu online, dlatego pomimo niskich kosztów w systemie abonamentowym klient ma ograniczone pole manewru. Poza tym jego odbiorcy mogą skorzystać z oferty konkurencji, gdyż ta, mająca swój hosting i domenę, wyda się wiarygodniejsza.
GOshop ile kosztuje – jeśli ktoś wyobrazi sobie, że dedykowany e-serwis sprzedażowy może opiewać na kwotę sięgającą **400 tysięcy złotych, to GOshop jest wyjątkowo przyjazną dla portfela opcją. W dodatku nie każdy potrzebuje tak drogiego rozwiązania – korzystają z niego zwykle średnie i duże przedsiębiorstwa. Z kolei firma, która dopiero zaczyna spokojnie może funkcjonować na elastycznym oprogramowaniu GOshop. Oprogramowaniu, które kosztuje kilkunastokrotnie mniej. Jego rozwijanie i modyfikowanie również wiąże się z o wiele mniejszymi kosztami niż ma to miejsce w przypadku dedykowanego e-commerce.
Jeżeli przedsiębiorca ma już gotowy skrypt, na którym będzie prowadzić swój e-commerce, dochodzą opłaty za domenę, hosting, czy środowisko oprogramowania. Takie rozwiązanie zwykle mieści się w granicach 4 tysięcy złotych, o ile biznesmen nie wybierze zbyt rozbudowanych wariantów, czy droższych domen lub pojemniejszego hostingu.
Zatem cena jest porównywalna z GOshop z tą różnicą, że ta druga opcja gwarantuje znacznie więcej i znacznie szybciej. Klient nie musi sam poszukiwać hostingu, czy domeny, a wdrożeniem e-sklepu zajmą się fachowcy. Zyskuje także oprogramowanie, które nie traci terminu ważności, więc nie trzeba go odpłatnie przedłużać w kolejnych latach. Może też liczyć na wiele funkcjonalności, w tym dotyczących działań SEO, czego nie gwarantuje indywidualny projekt sklepu.
Zdawać by się mogło, że sklep oparty na Open Source nie powinien być drogi. To otwarte oprogramowanie na darmowej licencji, jednak trzeba stworzyć jeszcze szatę graficzną dla swojego e-commerce. W takim przypadku koszty zaczynają się od **7500 w górę i mogą sięgnąć nawet 70 tysięcy złotych.
To zdecydowanie więcej, niż zapłacisz za sklep na GOshop. W e-commerce na oprogramowaniu GOshop motyw jest dostępny już w standardowym pakiecie. Nie ponosi się zatem w tym przypadku żadnych dodatkowych kosztów. Ewentualnie zmiana projektu graficznego jest odpłatna, ale i tak płaci się za każdą godzinę pracy grafika i programisty. Ostatecznie nie są to zawrotne kwoty, co do których zamawiający motyw dla swojego sklepu online miałby poważne zastrzeżenia lub wątpliwości.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.