Ile kosztuje sklep na PrestaShop?

Ile kosztuje sklep na PrestaShop?

Chcesz założyć sklep WWW? Jedną z pierwszych decyzji, które musisz podjąć, jest wybór oprogramowania witryny. To od niego będą zależeć koszty uruchomienia serwisu, ale również wygoda jego użytkowania. Popularnym rozwiązaniem w Polsce i na świecie jest PrestaShop. Jakie są wady i zalety tego oprogramowania? Ile kosztuje sklep PrestaShop?

PrestaShop – najważniejsze informacje

Zainteresowanie systemem PrestaShop nie jest przypadkowe – wynika ono m.in. z jego darmowej dostępności. To oprogramowanie otwarte, na licencji open source, co oznacza, że możesz z niego korzystać bez opłat i bez ograniczeń. Możesz je m.in. modyfikować i rozbudowywać, a opierając się na nim, sprzedawać produkty online.

PrestaShop jest efektem studenckiego projektu, który powstał w 2005 roku we Francji i od tamtej pory system ten jest dynamicznie rozwijany. Ogromna ilość darmowych motywów, pluginów i duża społeczność powodują, że to oprogramowanie umożliwia uruchomienie sklepu stosunkowo niedużym kosztem, szczególnie wobec budowy witryny od zera, zgodnie z indywidualnym projektem.

Popularność PrestaShop w Polsce i na świecie

Oprogramowanie to cieszy się w Polsce dużym zainteresowaniem, a w zasadzie jest to najpopularniejszy system CMS do prowadzenia sklepów, co wynika m.in. z danych builtwith.com. Zerknij na poniższy wykres:


Źródło: https://trends.builtwith.com/shop/country/Poland, 10.11.2021

Wprawdzie największy udział mają inne systemy, ale biorąc pod uwagę wyłącznie rozwiązania wymienione z nazwy, Presta ma 23 proc. tego rynku. Drugą pozycję, z rezultatem 21 proc., zajmuje WooCommerce. A jak system ten radzi sobie na świecie? Z danych tego samego serwisu wynika, że nie ma go wśród najpopularniejszych, ale nie zmienia to faktu, że w Polsce jest on liderem.


Źródło: https://trends.builtwith.com/shop/, 10.11.2021

Według danych podanych na oficjalnej stronie PrestaShop, z tego oprogramowania korzysta ok. 300 tys. sklepów na świecie.


Źródło: https://www.prestashop.com/en/global-ecommerce, 10.11.2021

PrestaShop – zalety i wady

Jednym z istotnych plusów tego systemu jest jego nieustanny rozwój. Tylko od początku 2021 roku pojawiło się 9 aktualizacji CMS-a, przy czym najnowszą wersją jest PrestaShop 1.7.8.0, dostępna od października.

Do największych atutów tego oprogramowania można zaliczyć:

  • opcję korzystania bez opłat;
  • jest to gotowe rozwiązanie, które wymaga jedynie instalacji i personalizacji. Od razu po założeniu sklepu otrzymujesz do dyspozycji mnóstwo funkcji, które prawdopodobnie wykorzystasz, zarządzając witryną czy też optymalizując wyniki sprzedażowe;
  • sklep jest stosunkowo łatwo optymalizować pod SEO;
  • dostępność ogromnej ilości darmowych rozwiązań;
  • duża społeczność programistów, którzy specjalizują się w tym systemie;
  • dostępność wielu modułów, które umożliwiają dodatkowe integracje;
  • intuicyjny i funkcjonalny panel do zarządzania sklepem;
  • market z dodatkowymi modułami wbudowany w sklep.

PrestaShop ma również wady:

  • edycja szablonów wymaga znajomości obsługi Smarty;
  • stosunkowo skomplikowana budowa – sama instalacja podstawowej wersji oprogramowania to już tysiące plików;
  • brak wstecznej kompatybilności.

Nie ma rozwiązań bez minusów – popularność tego systemu w Polsce pokazuje, że jest on jednak godny uwagi. Ile kosztuje sklep na PrestaShop? Na jaki wydatek musisz się przygotować, jeśli chcesz sprzedawać produkty online, bazując na tym oprogramowaniu?

Ile kosztuje sklep na PrestaShop?

Biorąc pod uwagę fakt, że oprogramowanie jest darmowe, jego użytkowanie teoretycznie nie wiąże się z opłatami. W praktyce jednak trudno Ci będzie uniknąć jakichkolwiek wydatków, jeśli chcesz stać się właścicielem nowoczesnego, zoptymalizowanego sklepu. Ile kosztuje PrestaShop? Do wyboru masz kilka wariantów. Każdy ma swoje wady i zalety, a od Twojej decyzji uzależnione są również koszty inwestycji.

Sklep PrestaShop z ofertą hostingową

W tym przypadku płacisz abonament – miesięczny, kwartalny lub roczny, a w zamian otrzymujesz do dyspozycji sklep zainstalowany na danym serwerze. W cenie masz usługę hostingową.

Jeżeli zdecydujesz się na taki model, to otrzymasz od firmy dane do logowania do panelu zarządzania usługą, a następnie będziesz mógł rozpocząć personalizowanie witryny. Ewentualnie wcześniej będziesz musiał skorzystać z instalatora aplikacji, aby uruchomić stronę. Nie potrzebujesz wiedzy programistycznej – to kwestia dosłownie kilku kliknięć, zanim sklep będzie zainstalowany, ale oczywiście wymagać on będzie jeszcze wprowadzenia treści, produktów, zdjęć i wielu innych elementów. Dopiero wtedy warto go pokazać internautom.

Wiele modyfikacji również prawdopodobnie przeprowadzisz sam – instalując odpowiednie dodatki czy też bazując na gotowych instrukcjach. Natomiast, jeśli nie poradzisz sobie z tym zadaniem, to będziesz potrzebować pomocy programisty. Taka konieczność może się również pojawić przy aktualizacjach, błędach czy rozbudowie sklepu. Dostępne motywy łatwo dopasujesz do swoich potrzeb – możliwe, że wystarczająca będzie zmiana logo.

Ile kosztuje sklep na PrestaShop zbudowany na takiej zasadzie? Około kilkuset złotych rocznie zapłacisz za usługę hostingową. Natomiast inne wydatki będą zależeć od tego, jakie działania będziesz musiał zlecić, jakie pojawiają się problemy do rozwiązania. Ostatecznie może się to zakończyć na około kilku tysiącach złotych.

Ręczna instalacja sklepu na PrestaShop

Kolejnym wariantem samodzielnego założenia sklepu PrestaShop jest ręczna instalacja. Tzn. zaczynasz od wyboru usługi hostingowej. I tutaj istotna informacja: fakt, że dana oferta nazywa się hosting PrestaShop, nie oznacza, że korzystając tylko z takiej propozycji, możesz założyć taki sklep. Co więcej, taka nazwa wcale nie oznacza, że usługa jest zoptymalizowana pod to oprogramowanie.

Jeśli wybrałeś hosting bez instalatora aplikacji lub po prostu chcesz uruchomić stronę „ręcznie”, to licz się z tym, że będzie trwać to dłużej i może wiązać się z większym ryzykiem popełnienia błędów. Musisz skopiować pliki na serwer, założyć bazę danych, a następnie przejść przez instalację serwisu.

Jeśli podczas uruchamiania sklepu pojawią się problemy, z którymi sobie nie poradzisz, to pozostaje już liczyć na wsparcie programisty. Kolejna kwestia dotyczy tego, czy skorzystasz z darmowego motywu czy z płatnego. Jeśli mowa o opcji bez opłat, to zastanów się, czy będziesz chciał ją przebudować? Jeśli tak, to wiązać będzie się to z dodatkowymi wydatkami.

Ile kosztuje płatny motyw? Ceny zaczynają się już od 100 zł, ale są i takie motywy, na które wydać trzeba wielokrotnie więcej. Wszystko zależy od tego, jakie uzyskujesz dzięki nim możliwości. Najczęściej jednak już za kilkaset złotych znajdziesz ciekawe propozycje.

Ile kosztuje sklep na PrestaShop w tym przypadku? Możliwe, że wydatki nie przekroczą kilkuset złotych, o ile będziesz w stanie wszystko zrobić sam.

Sklep PrestaShop wykonany przez agencję

Brak doświadczenia w tworzeniu sklepów WWW może spowodować, że podejmiesz wiele nieoptymalnych decyzji. Popełnisz liczne błędy, wybierzesz motyw, który jest nieodpowiedni dla Twojej branży, źle dobierzesz ustawienia – w skrócie oszczędzisz pieniądze, ale tylko teoretycznie, bo problemy, które będą wynikać z tej decyzji, mogą Cię kosztować o wiele więcej.

Zlecając wykonanie sklepu na PrestaShop agencji, bazujesz na jej wiedzy. Motyw może być przygotowany specjalnie z myślą o Twojej działalności. Otrzymasz też propozycje dodatków, które powinny przynieść Ci pożądane efekty. Taki sklep będzie zgodny z oczekiwaniami internatów, ale koszty jego budowy będą najwyższe.

Nie musisz szukać usługi hostingowej – agencja prawdopodobnie sama wybierze odpowiednią. Koszt oferty uzależniony jest od wielu czynników, a w tym liczą się:

  • Motyw – możesz wybrać darmowy szablon, do którego firma jedynie dostosuje rozwiązania albo postawić na projekt przygotowany dla Ciebie od zera. Ta druga opcja oznacza, że sklep będzie zgodny z Twoimi potrzebami, ale też będzie o wiele droższy.
  • Funkcje – PrestaShop zapewnia ogrom dodatków, które są dostępne całkowicie albo częściowo za darmo. Jeśli jednak będziesz potrzebować określonych funkcji, istotnej przebudowy sklepu, zlecisz prace, które będą wymagać tygodni prac, to licz się z tym, że zwiększysz koszt realizacji.
  • Testowanie – teoretycznie możesz zrezygnować ze zlecenia tych prac specjaliście, ale czy aby na pewno to dobry wybór? Zanim ze sklepu zaczną korzystać internauci, każda dostępna w nim funkcja powinna być kilkukrotnie zweryfikowana. Czy jesteś w stanie zrobić to sam? Pamiętaj, że jeśli to zainteresowani Twoją ofertą odnajdą te błędy, to może to negatywnie wpłynąć na wizerunek sklepu i bardzo prawdopodobne, że stracisz potencjalnych klientów. Koszt testowania w zależności od wielkości witryny, jej rozbudowania, może wynosić od kilkuset do kilku tysięcy złotych, a nawet więcej.
  • Instrukcja użytkowania sklepu – oczywiście każdy system CMS wymaga poznania zasad działania, wprowadzania zmian, edytowania ustawień. Możesz poświęcić tygodnie na opanowanie rozwiązań, a możesz otrzymać od wykonawcy szczegółową instrukcję, która zostanie przygotowana specjalnie dla obsługujących Twój sklep, uwzględniając funkcje, jakie są w nim dostępne. Możliwe, że otrzymasz to w cenie, ale bardzo prawdopodobne, że tak nie będzie. Nawet jeśli jednak wiązać się to będzie z dopłatą kilkuset złotych, to warto, gdyż możesz sobie ułatwić tym samym zarządzanie witryną.

Koszt zlecenia budowy sklepu WWW agencji wiąże się z wydatkiem rzędu kilku tysięcy złotych, ale równie dobrze może to być kwota wielokrotnie większa. W przypadku rozbudowanych serwisów korzystanie z pomocy ekspertów będzie jedynym rozwiązaniem, gdyż samodzielna realizacja nie będzie możliwa bez doświadczenia i wiedzy programistycznej.

PrestaShop – ile kosztuje?

Koszt założenia i utrzymania sklepu przez rok może się zamknąć nawet w kilkuset złotych. Najczęściej jednak realizacja nie obejdzie się bez pomocy specjalistów, więc przygotuj się na wydatek kilku tysięcy. Lepiej zainwestować i zapewnić internautom niezbędne rozwiązania oraz dopracowaną witrynę niż taką, która będzie kosztować niewiele, ale skutecznie zniechęci odbiorców do zakupów.

Zdjęcie główne: Kindell Media/pexels.com

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 2

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Ile kosztuje sklep GOshop?

    Ile kosztuje sklep GOshop?

    GOshop – czy taki sklep jest dobrym pomysłem? Jakie korzyści daje e-sklep na GOshop i ile trzeba zapłacić za takie rozwiązanie?
    Platforma e-commerce Shoper – wady i zalety

    Platforma e-commerce Shoper – wady i zalety

    Jesteś właścicielem sklepu internetowego lub właśnie startujesz w branży e-commerce? Sprawdź, czy gotowa platforma sprzedażowa to odpowiednie rozwiązanie dla Twojego biznesu.
    Bezpłatny audyt

      Powiedz nam jaki zakres usług Cię interesuje,
      a skontaktujemy się w odpowiednim dla Ciebie terminie