Ile kosztuje sklep na WooCommerce?

Ile kosztuje sklep na WooCommerce?

Uruchomienie sklepu internetowego nie musi się wiązać z bardzo dużymi kosztami – da się to zrobić, wydając naprawdę niewiele, o ile postawisz na odpowiednie rozwiązania. Znasz system WordPress? Ten CMS dzięki zainstalowaniu wtyczki WooCommerce stanie się sklepem WWW. Zatem teoretycznie założysz go nawet bez ponoszenia jakichkolwiek wydatków. Ile kosztuje sklep na WooCommerce? Czy rzeczywiście da się go założyć za darmo?

Sklep na WooCommerce – czy warto?

Wybór oprogramowania sklepu WWW jest jednym z kluczowych kroków w procesie jego zakładania. To od tej decyzji będzie zależeć, czy łatwo będziesz mógł zarządzać stroną, wprowadzać zmiany, aktualizacje, optymalizować pod SEO. Wpływa to również na późniejsze ewentualne koszty przeróżnych modyfikacji Twojej strony. Możliwe, że będzie to drogie, ale też bardzo prawdopodobne, że nie będzie się wiązało z dużymi opłatami. Czy zatem na pewno warto postawić na WooCommerce? Najlepszym wyznacznikiem tego niech będzie popularność tego systemu w Polsce i na świecie. Według danych builtwith.com ze stycznia 2022 roku największą popularnością w naszym kraju cieszyła się PrestaShop z wynikiem 22 proc. Natomiast drugą pozycję zajęło WooCommerce – z rezultatem o jeden punkt procentowy niższym.


Źródło: https://trends.builtwith.com/shop/country/Poland, 10.01.2022

Natomiast jeśli chodzi o udział na świecie, to w tym przypadku liderem jest właśnie WooCommerce, które ma 28 proc. udziału w rynku. Co ciekawe – wśród trzech najpopularniejszych programów dla sklepów nie ma tego, które jest w Polsce obecnie najczęściej wybierane, czyli PrestaShop.


Źródło: https://trends.builtwith.com/shop/, 10.01.2022

Z czego wynika popularność WooCommerce? Przede wszystkim z zainteresowania systemem WordPress. Jeśli pracujesz na tym CMS – ie, to bez problemów powinieneś poradzić sobie również z obsługą sklepu, który założysz, instalując plugin WooCommerce. Natomiast wśród zalet tego rozwiązania można wymienić wiele innych:

  • Można stać się właścicielem sklepu bez większych inwestycji, a dzięki instalatorowi aplikacji jesteś w stanie go założyć samodzielnie, nie mając wiedzy programistycznej.
  • Dostęp do tysięcy wtyczek i motywów – możesz zwiększyć możliwości sklepu, stosując przeróżne pluginy, z których wiele jest całkowicie darmowych. Masz również opcję wyboru szablonu, który również będzie do Twojej dyspozycji bez opłat.
  • Bezpieczeństwo – od dawna w systemie WordPress nie wykryto żadnej poważnej luki. Jeśli dochodzi do włamań, to poprzez wtyczki i szablony, w których znaleziono błędy.
  • Dostęp do ogromnej liczby programistów – na rynku znajdziesz tysiące ekspertów, którzy specjalizują się w systemie WordPress, tak więc bez większych problemów rozwiążesz każdą komplikację, zlecisz realizację dowolnego rozwiązania. Ponadto za usługę zapłacisz prawdopodobnie zdecydowanie mniej niż gdybyś zlecał modyfikacje systemu mało znanego lub stworzonego specjalnie na Twoje zamówienie.
  • Optymalizacja pod SEO – WordPress jest nieustannie rozwijany i zoptymalizowany pod obecne wymagania wyszukiwarki Google. Bez wiedzy programistycznej wprowadzisz wszelkie istotne modyfikacje, chociaż czasami będą do tego potrzebne pluginy. Natomiast nie powinno Ci sprawić problemów zoptymalizowanie meta title i description, ustalenie zgodnej z preferencjami struktury adresów URL czy dodanie tagów alt do obrazków. Jeśli przyjdzie Ci na myśl jakaś modyfikacja w Twoim sklepie, to prawdopodobnie dokonasz jej za pomocą pluginów – bez zlecenia przeróbki systemu.

Pojawia się jednak pytanie – co z kosztami? Czy WooCommerce jest darmowy? Czy rzeczywiście sklep bazujący na tym oprogramowaniu można założyć bez większych inwestycji?

Sklep na WooCommerce – cena

Koszt realizacji Twojej witryny opartej na tym rozwiązaniu jest uzależniony od wielu czynników. Czy rzeczywiście możesz bez wydatków uruchomić sklep WooCommerce? Cena może wynosić zero złotych, o ile będziesz w stanie wykonać wszystkie działania sam lub z pomocą osoby, która zrobi to nieodpłatnie. Natomiast nie jest tak, że założenie i rozpoczęcie działania witryny nie będzie się wiązać z jakimkolwiek wydatkiem. Są takie, których nie unikniesz.

Na pewno musisz liczyć się z zapłatą za domenę oraz usługę serwerową. W pierwszym przypadku jest to koszt co najmniej kilkudziesięciu złotych rocznie i zależy od wybranego rozszerzenia, a także operatora, u którego domena będzie utrzymywana. Wydatek na domenę “.pl” to od kilkudziesięciu do ponad 100 zł. Jeśli natomiast chodzi o usługę serwerową, to wszystko zależy od tego, na jaki jej rodzaj się zdecydujesz. Teoretycznie w przypadku małego sklepu w niszowej tematyce wystarczy Ci serwer współdzielony, który będzie Cię kosztować kilkaset złotych rocznie. Natomiast w przypadku bardziej wymagających projektów będziesz już potrzebować większej ilości zasobów – wtedy weź pod uwagę serwer VPS lub dedykowany – wówczas wydatek może wynosić kilka tysięcy złotych rocznie, a nawet więcej.

Poza tym wpływ na koszt uruchomienia sklepu na WooCommerce ma wiele innych czynników.

Motyw darmowy czy płatny?

W bazie systemu WordPress znajduje się ponad 9 tys. darmowych motywów. Jeśli wyniki wyszukiwania ograniczysz wyłącznie do takich, które są odpowiednie do e – commerce, to pozostaje ich ponad 1600, więc w dalszym ciągu masz bardzo duży wybór. Miej jednak na uwadze, że darmowe motywy są do siebie podobne i raczej dosyć proste, a najciekawsze funkcje w nich są dostępne dopiero w przypadku zakupu wersji premium. Powinieneś przemyśleć, czy nie lepiej zdecydować się na płatny motyw, który będzie dawać więcej możliwości i tym samym Twój sklep nie będzie wyglądać jak tysiące innych.

Ile zapłacisz za motyw? Mając na ten cel kilkaset złotych, możesz przebierać w możliwościach, ale równie dobrze możesz znaleźć takie szablony, które kosztują znacznie więcej. Z najwyższym wydatkiem musisz się liczyć wtedy, gdy zlecisz wykonanie motywu od podstaw – może to być od kilkuset złotych do nawet kilku tysięcy.


Źródło:https://pl.wordpress.org/themes/, 10.01.2022

Wtyczki do Twojego sklepu

WooCommerce zapewnia mnóstwo funkcji, z których skorzystasz. Niestety, w ramach darmowego rozwiązania nie są dostępne wszystkie możliwości, których będziesz potrzebować. Są one niezbędne, jeśli chcesz zautomatyzować wiele działań, takich jak śledzenie wysyłki, wtyczki do automatyzacji e-maili, opcje związane z płatnościami, promocjami, zasadami dotyczącymi wysyłek i nie tylko. Wiele tych funkcji uzyskasz bez dodatkowych opłat, stawiając na darmowe pluginy, natomiast często nie obejdzie się bez kosztów, jeśli chcesz ułatwić sobie prowadzenie sklepu oraz jednocześnie zapewnić klientom możliwości, których oczekują.

Ile to kosztuje? Jedna wtyczka wiąże się z wydatkiem od kilkudziesięciu do kilkuset złotych.

Instalacja sklepu samodzielnie czy z pomocą eksperta?

Jeśli nie miałeś do czynienia z prowadzeniem stron WWW i nie znasz systemu WordPress, to oczywiście możesz mieć problem z samodzielnym założeniem sklepu, ale w praktyce nie jest to trudne. Dzięki instalatorowi aplikacji, który prawie na pewno otrzymasz w ramach oferty hostingu, możesz to zrobić za pomocą dosłownie kilku kliknięć. Firma, w której korzystasz z usługi serwerowej, prawdopodobnie zapewnia instrukcję obsługi takiego instalatora, a jeśli poprosisz, to być może jej pracownik sam zainstaluje Twój sklep.

Jeśli jednak wolisz zlecić to zadanie, wtedy oczywiście pojawią się koszty. W zależności od tego, z kim będziesz współpracować, za godzinę jego pracy zapłacisz od 100 do 300 zł netto. Samo założenie, wprowadzenie oczekiwanych przez Ciebie zmian i optymalizacja sklepu mogą zająć od kilku do kilkunastu godzin – to kwestia tego, co dokładnie będzie do zrobienia.

Możesz też zdecydować się na kompleksową realizację instalacji sklepu przez firmę, z indywidualnym projektem motywu, ale wtedy wydatek wyniesie co najmniej kilka tysięcy złotych, a może nawet kilka razy więcej. Wszystko zależy od zakresu prac.

Aktualizacje i modyfikacje systemu sklepu

Kiedy już zaczniesz prowadzisz sklep, będziesz zauważać, jakich funkcji Ci w nim brakuje. Prawdopodobnie do takich wniosków dojdziesz dzięki uwagom klientów, ale również widząc to, co modyfikuje konkurencja. Sklepy WWW zmieniają się z roku na rok. Jednym z kluczowych dla nich źródeł ruchu jest wyszukiwarka Google, zatem konieczne jest zoptymalizowanie strony pod ten algorytm. Pewna część modyfikacji nie będzie się wiązać z kosztami, ale czasami tych wydatków nie da się uniknąć.

Pamiętaj również o systematycznym tworzeniu kopii zapasowej. Wprawdzie niemal na pewno są one generowane przez firmę hostingową, ale i tak powinieneś mieć własny backup. Programista może skonfigurować dla Ciebie rozwiązania, za pomocą których backup będzie powstawać automatycznie. Takie usługi mogą Cię miesięcznie kosztować od zera złotych przez kilkaset po więcej niż tysiąc złotych.

Wprowadzenie treści i produktów do sklepu

Po instalacji witryny i wdrożeniu niezbędnych ustawień musisz jeszcze uzupełnić content, informacje o produktach oraz usługach w sklepie. Regulamin, polityka prywatności, dane kontaktowe, informacje o firmie prowadzącej sklep muszą się tam obowiązkowo znaleźć.

Kolejna kwestia to zaplanowanie struktury strony, opracowanie nazw poszczególnych kategorii i ich drzewa. W idealnym scenariuszu każda taka kategoria oraz produkt powinny mieć unikatowe opisy, zoptymalizowane pod słowa kluczowe, które są wyszukiwane przez internautów w Google. Musisz również ustalić zasady wysyłki, różne scenariusze w zależności od liczby zamówionych produktów, ich wagi czy też rozmiarów. To kroki, w przypadku których trudno Ci się będzie obyć bez pomocy specjalistów – podjęcie się tego samodzielnie, bez doświadczenia, może się wiązać z popełnieniem kosztownych błędów.

Ile wyniesie wydatek? W zależności od wielkości sklepu jego wypełnienie treścią może się wiązać z kosztem od kilkuset do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Pomoc eksperta, który opracuje układ kategorii i zoptymalizuje inne elementy na stronie to kolejny wydatek rzędu od kilkuset do kilku tysięcy złotych.

Sklep WooCommerce – cena. Podsumowanie

Wtyczka WooCommerce jest darmowym dodatkiem, ale to nie oznacza, że założysz sklep bez płacenia za różne usługi. Jeśli masz doświadczenie w prowadzeniu i optymalizacji takich witryn, to wielu wydatków możesz uniknąć, natomiast trudne będzie całkowite ich obejście. Jeśli budujesz mały sklep, to przygotuj się, że jego uruchomienie będzie kosztować kilka tysięcy złotych. Im większa oraz bardziej rozbudowana witryna, tym wyższe będą wydatki.

Potrzebujesz pomocy? Napisz do naszej agencji SEO z Poznania!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: E-Commerce
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Rozwój sprzedaży internetowej – jak to zrobić w prostych krokach?

    Rozwój sprzedaży internetowej – jak to zrobić w prostych krokach?

    Jak rozwijać sprzedaż internetową? To często powtarzane pytanie przez właścicieli e-commerce. W tym artykule podpowiadamy, jak skalować biznes online.
    Jak pozycjonować sklep internetowy na IdoSell?

    Jak pozycjonować sklep internetowy na IdoSell?

    Sklep IdoSell to prosty sposób na uruchomienie sprzedaży online. Płacąc niewielki abonament, uzyskujesz gotową stronę WWW, która wymaga jedynie personalizacji. A jak wygląda kwestia pozycjonowania takiego sklepu?
    Jak radzić sobie z porzuconymi koszykami na WooCommerce?

    Jak radzić sobie z porzuconymi koszykami na WooCommerce?

    Klienci często odwiedzają Twój sklep, ale ostatecznie nie dokonują zakupów? Sprawdź, jak rozwiązać problemy z porzuconymi koszykami na WooCommerce.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.