DARMOWY AUDYT SEO

Ile kosztuje sklep Shoper?

9 min czytania
Ile kosztuje sklep Shoper?
Kategoria E-Commerce

Branża e-commerce rządzi się specyficznymi prawami, a przed przedsiębiorcami, którzy decydują się na sprzedaż online, stoi wiele wyzwań i decyzji. Jedną z najważniejszych jest zdecydowanie wybór platformy sklepowej.

Zakupy online nie od dziś cieszą się ogromną popularnością, a pandemia i konieczność pozostania w domach tylko nasiliły ten trend. Nic zresztą dziwnego – w czasie, gdy wiele osób boi się o swoje zdrowie, możliwość otrzymania potrzebnych towarów bez wychodzenia z domu, jawi się jako idealne rozwiązanie.

Ciągły rozwój branży oznacza jednak nie tylko wzrost zysków osób sprzedających, ale także ogromne nasilenie konkurencji. Właśnie dlatego dziś nie wystarczy umożliwić klientom dokonanie zakupów przez Internet lub obecność firmy na Allegro, OLX czy eBayu. Trzeba zadbać również o budowę własnego sklepu, pozytywne doświadczenia użytkowników i ich wrażenia estetyczne. To wszystko powoduje, że wybór platformy dla e-sklepu staje się ważniejszy, niż kiedykolwiek.

Spis treści:

Czego dowiesz się z tego wpisu?

W tym wpisie opowiemy Ci więcej o tym, czym są gotowe platformy sprzedażowe i jakimi wytycznymi kierować się przy ich wyborze, by nie żałować podjętej decyzji. Szczególnie skupimy się na jednej z nich. Nie zwlekaj i dowiedz się, czym się wyróżnia i ile kosztuje sklep PrestaShop (Shoper).

Jeśli interesują Cię inne popularne platformy, sprawdź, co napisaliśmy o IdoSell, Sky-Shop oraz GOShop.

Sprawdź: Marketing e-commerce – jak wykorzystać kategorie w sklepie internetowym?

Sprzedaż online. Sklep od podstaw czy gotowa platforma sprzedażowa?

Początki w sektorze sprzedaży online to często pytanie: wybrać sklep od podstaw czy zdecydować się na gotowe rozwiązanie? Oczywiście, jak to w biznesie bywa, jednoznacznej odpowiedzi brak. Wszystko zależy bowiem od specyfiki Twojej branży, konkurencyjności na rynku, potrzeb klientów, szerokości asortymentu, perspektyw rozwoju firmy, a także po prostu Twoich preferencji. Aby podjąć możliwie trafioną decyzję, warto wiedzieć, „z czym się je” oba rozwiązania.

Sklep od podstaw

Tworząc sklep od podstaw zdecydowanie należy przygotować się na bardziej żmudny proces. Z jednej strony będziesz mógł decydować samodzielnie o każdym detalu strony, z drugiej jednak będziesz także zmuszony martwić się sam o każdy szczegół, jak np. pomoc techniczna w razie awarii czy hosting. Z pewnością przyda Ci się także chociaż podstawowa wiedza z zakresu programowania, a najlepiej, jeśli będziesz mógł liczyć na pomoc specjalisty z tego zakresu. Nastaw się również na większe koszta początkowe, niż w przypadku korzystania z gotowych rozwiązań.

Podsumowując: sklep od podstaw to szersze możliwości personalizacji i kontroli nad każdym elementem strony, ale równocześnie większa odpowiedzialność, większe koszty i zdecydowanie więcej czasu, potrzebnego do optymalizacji sklepu.

Gotowa platforma sprzedażowa

Gotowych platform sprzedażowych, z którymi bardzo szybko można zacząć sprzedawać w sieci, jest dziś naprawdę sporo. Rzecz jasna, różnią się one między sobą proponowanymi rozwiązaniami, sposobami rozliczeń czy samymi cenami, jednak mają też sporo cech wspólnych.

Przede wszystkim, pozwalają one na łatwy start w biznesie i zwykle oferują intuicyjną obsługę, dzięki której możesz kierować sklepem bez znajomości programowania czy skomplikowanych technikaliów. Często ich cena jest bardzo przystępna, a wiele z nich oferuje też bezpłatne okresy próbne.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Największe zalety (i wady) gotowej platformy sprzedażowej

Zacznijmy pozytywnie i przyjrzyjmy się zaletom gotowych rozwiązań sprzedażowych dla handlu online.

  • sprawdzone rozwiązania – decydując się na gotową platformę, otrzymujesz cały gotowy silnik sklepu, bez konieczności budowania wszystkiego od podstaw i weryfikowania, czy wszystko działa jak należy.
  • prosta obsługa – jak już wspomnieliśmy, gotowe platformy oferują intuicyjne menu i obsługę, dzięki której podstawowe czynności sklepowe (takie jak np. dodawanie nowych produktów do sklepu) są proste, niczym pstryknięcie palcami.
  • pomoc techniczna – większość platform oferuje także swój helpdesk (często jest on darmowy), który w razie potrzeby „gasi pożary” lub pomaga we wprowadzaniu potrzebnych modyfikacji.
  • dobre pozycjonowanie – gotowe platformy dbają o elementy wpływające na pozycję sklepu w wynikach wyszukiwania. Są to np. certyfikat SSL, responsywność strony czy przyjazne adresy URL.
  • stosunkowo niskie koszty – najtańsze pakiety zaczynają się od kilkudziesięciu złotych miesięcznie (np. jeśli chodzi o Shoper, cena najtańszego pakietu to 88 zł miesięcznie, która w okresach promocyjnych spada nawet do 25 zł), a część platform oferuje również możliwość darmowego przetestowania oferty. Dzięki temu nie musisz posiadać dużych oszczędności, by ruszyć ze sprzedażą.
  • gotowe integracje – chodzi tu przede wszystkim o gotowe integracje sklepu z różnymi popularnymi systemami płatności, innymi serwisami sprzedażowymi (jak np. Allegro), a także usługami kurierskimi.

Zalet jest sporo, jednak gotowa platforma sprzedażowa to również wady, które mogą (choć nie muszą) mieć znaczenie w przypadku specyfiki Twojego biznesu. Musisz więc wziąć pod uwagę, że gotowe rozwiązania e-commerce to m.in.:

  • mniejsze możliwości personalizacji – siłą rzeczy, wszelkie gotowe rozwiązania stawiają przed Tobą ograniczenia. Jeśli masz bardzo sprecyzowaną wizję swojego sklepu lub potrzebujesz rozwiązań odbiegających od tych „standardowych”, gotowa platforma może nie spełnić Twoich oczekiwań.
  • konieczność płacenia prowizji – to nie reguła, jednak część gotowych platform pobiera prowizję za sprzedane przez Ciebie produkty. Zwróć na to uwagę i upewnij się, że dokładnie przeczytałeś warunki użytkowania platformy.
  • konkurowanie tylko ceną – w sytuacji, gdy korzystasz z gotowej platformy, nie masz możliwości konkurować np. wyjątkowymi rozwiązaniami technicznymi czy graficznymi, a sklepów jest naprawdę sporo. Dlatego – chcąc zachęcić klientów – czasem będziesz musiał obniżyć ceny swoich produktów.
  • mniej rozbudowana analityka strony – gotowe platformy także dają dostęp do pewnych informacji, jednak musisz pamiętać, że nie zawsze będą one tak rozbudowane jak w przypadku strony, którą zbudowałeś sam.
Sprawdź: Jak pozycjonować sklep internetowy na PrestaShop?

Co wyróżnia platformę Shoper (PrestaShop)?

Poszczególne platformy sprzedażowe wciąż prześcigają się w zakresie oferowanych funkcjonalności i udogodnień dla sprzedawców. Jak w tym wyścigu prezentuje się Shoper? Musimy przyznać, że całkiem nieźle!

Design

Atrakcyjna grafika to coś, co przyciąga klientów i zachęca ich do dłuższego eksplorowania sklepu. Shoper oferuje dość szeroki wybór szablonów graficznych (są one wliczone w cenę usługi) stworzonych w technologii RWD (Responsive Web Design). Oznacza to, że grafika na stronie sklepu wyświetla się tak samo dobrze na komputerach, jak i na urządzeniach mobilnych.

Pomoc techniczna

Platforma zapewnia swoim użytkownikom bezpłatne wsparcie techniczne – zarówno drogą mailową, jak i telefoniczną. Dodatkowo, użytkownicy mają także dostęp do bazy wiedzy, która może być pomocna w samodzielnym rozwiązywaniu prostszych problemów.

Darmowe testowanie

Aktualnie Shoper daje możliwość bezpłatnego testowania swojej oferty przez 14 dni. To na pewno gratka dla tych, którzy nie są przekonani, czy poradzą sobie z obsługą platformy lub czy dostępne opcje przypadną im do gustu.

Aplikacje

Shoper dostępny jest także jako aplikacja mobilna, dzięki czemu możesz zarządzać swoim sklepem także za pomocą smartfona. Dodatkowo istnieje cały szereg dodatkowych aplikacji sprzężonych z Shoperem, które ułatwiają codzienne obowiązki związane ze sprzedażą online. Wśród nich są takie, które pomagają w automatyzacji e-mail marketingu, ułatwiają wprowadzanie i komunikowanie promocji czy drukowanie zamówień.

Posąg i sklep internetowy

Integracje

Sklepy na Shoperze są zintegrowane z płatnościami online (w tym karty płatnicze, BLIK oraz Google Pay), najpopularniejszymi usługami kurierskimi, a także m.in. z Allegro i serwisem Ceneo.

System ERP

To prosty system fakturowania, rozliczeń oraz możliwość bieżącego aktualizowana stanów magazynowych, który również wchodzi w skład oferty Shopera.

Shoper.pl cennik i charakterystyka

Wiesz już, jak funkcjonują gotowe platformy sprzedażowe, znasz też zalety jednej z nich, jednak ile to tak naprawdę kosztuje? Jeśli chodzi o Shoper opłaty zależą od wybranego pakietu. Aktualnie klienci mogą wybierać spośród czterech:

  • Pakiet Złoty

To koszt rzędu 88 zł w skali miesiąca (cena promocyjna: 25 zł). W jego ramach sprzedawca może sprzedawać tylko w obrębie sklepu, bez możliwości integracji np. z Allegro. Umożliwia on sprzedawanie 10 tys. produktów i zapewnia 30 GB rocznego transferu. Prowizja za płatności online w tej opcji wynosi 1,59%.

  • Pakiet Platynowy

Ten pakiet polecany jest przede wszystkim tym sprzedawcom, którzy nie chcą ograniczać się do jednego kanału sprzedażowego. Jeśli chodzi o Platynowy Shoper koszty miesięczne wynoszą 135 zł (cena promocyjna: 25 zł), a w jego ramach możesz sprzedawać 20 tys. produktów, otrzymujesz nielimitowany transfer roczny, 5 GB dodatkowego miejsca na pliki oraz dwustronną integrację sklepu z allegro. Prowizja za płatności online wynosi zaś 1,39%.

  • Pakiet Diamentowy

Najczęstszy wybór sprzedawców, którzy mogą pochwalić się dość szerokim asortymentem. Miesięczne opłaty wynoszą 177 zł (cena promocyjna: 25 zł), a w ich ramach otrzymujesz możliwość sprzedaży 50 tys. produktów, nielimitowany roczny transfer, 10 GB dodatkowego miejsca oraz dwustronną integrację z Allegro. Jeśli chodzi o prowizję za płatności online, wynosi ona 1,29%.

  • Pakiet Premium

Pakiet Premium to coś, co zadowoli najbardziej wymagających sprzedawców, których specyfika branży bądź konkurencyjność na rynku zmusza do poszukiwania nietypowych rozwiązań. To oferta indywidualna, której cena kształtuje się w zależności od konkretnych potrzeb firmy, co wymaga przygotowania się na koszt od 399 zł miesięcznie wzwyż.

W Pakiecie Premium otrzymujesz nielimitowaną liczbę produktów dostępnych do kupienia w sklepie, nielimitowany roczny transfer oraz miejsce na dodatkowe pliki, a także możliwość dopasowania indywidualnych integracji sklepu z innymi platformami czy usługami, obsługę wielu magazynów (do 50), szybszą infrastrukturę (do 10x bardziej wydajna od standardowej) oraz pierwszeństwo obsługi zgłoszeń.

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 8

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Customer Success w agencji digitalowej
Customer Success w agencji digitalowej
Customer Success to nieocenione wsparcie w zakresie posprzedażowej obsługi klienta. Czym zajmuje się ten dział i dlaczego warto mieć go w swojej firmie?
Jaki hosting wybrać pod Magento?
Jaki hosting wybrać pod Magento?
Hosting ma ogromne znaczenie dla sklepu internetowego. Musi być wydajny, sprawny, a do tego bezpieczny. Jaki hosting będzie najlepszy pod Magento? Sprawdź!
WooCommerce czy Shopify – którą platformę sprzedażową wybrać?
WooCommerce czy Shopify – którą platformę sprzedażową wybrać?
Na rynku istnieje wiele platform pomagających w tworzeniu i zarządzaniu sklepem internetowym. W tym wpisie przyjrzymy się bliżej Shopify oraz WooCommerce.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie