DARMOWY AUDYT SEO

Ile zapłacisz za działania SEM na stronie?

Ile zapłacisz za działania SEM na stronie?

Karolina Grabowska / pexels.com

Jednym z najlepszych i najtańszych źródeł zdobywania klientów są działania na stronie pod kątem SEM i SEO. Najczęściej wyniki są darmowe, jednak nie oznacza to, że nie ponosi się żadnych kosztów w związku ze znalezieniem się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Każdy właściciel strony internetowej prędzej czy później zastanawia się, ile wyda na wykonanie działań pozycjonujących jego witrynę.

Często słyszy się, że firma ma pewną pulę pieniędzy, którą chce przeznaczyć na działania SEM. Jednak może się to okazać złym rozwiązaniem, ponieważ działania reklamowe, tak samo jak poszczególne słowa kluczowe mają różne stawki, a Twoje wydatki mogą tylko ograniczać pole działania.

Aby uzyskać pożądany zwrot z inwestycji, należy wziąć pod uwagę przede wszystkim miejsce wyszukiwania użytkownika i jego lokalizację. Musisz wiedzieć, że dzięki doświadczonej agencji specjalizującej się w SEM możesz osiągnąć wiele, ponieważ opiera ona swoje działania na danych, które pomagają najlepiej pozycjonować witrynę, aby zmaksymalizować budżet SEM w oparciu o najwyższe współczynniki konwersji, takie jak słowa kluczowe, lokalizacja i inne. Ile więc trzeba wydać pieniędzy na działania SEM, aby osiągnąć sukces? Wszystkiego dowiesz się poniżej.

Jak ustalić swój budżet?

Każda agencja zajmująca się działaniami SEM powinna pomóc Ci ustalić idealny budżet na konkretne działania. Najczęściej do ustalania stosuje się planer słów kluczowych od Google’a. Najlepszym rozwiązaniem jest zadawanie wielu pytań odnośnie do kwot przeznaczonych na działania SEM, ponieważ może się okazać, że docelowy budżet jest znacznie wyższy, niż się spodziewałeś. Wtedy zapytaj o szczegóły:

  • Skąd wzięła się ta kwota?
  • Jakie słowa kluczowe zostaną użyte?
  • Czy możesz zobaczyć kwotę rozpisaną na poszczególne działania?
  • Jaka jest opłata za ich usługę oraz co robią z budżetem, który zostanie po kampanii?

Zadawanie tych pytań może uchronić Cię przed oszustami, którzy chcą za wszelką cenę wyłudzić od Twojej firmy pieniądze.

Niektóre słowa kluczowe powodują konwersję i zapewniają większą wartość na stronie internetowej niż inne. W rzeczywistości czasem terminy, które wydają się idealne, w ogóle nie prowadzą do konwersji. W tym przypadku przydaje się agencja interaktywna oraz planer słów kluczowych, który pokaże Ci najlepsze frazy oraz ile za nie zapłacisz.

Sprawdź: Algorytm na Youtubie – jak działa?

Opłaty agencyjne za działania SEM

Najlepiej już na samym początku współpracy z agencją wyjaśnić sobie zasady dotyczące opłat za poszczególne działania SEM. Z pewnością nie chciałbyś zobaczyć 50% opłaty za samą usługę, kiedy łatwo znajdziesz kogoś, kto może osiągnąć taką samą lub lepszą wydajność za około 15%–25% tej samej ceny. Powinieneś sceptycznie patrzeć na firmy, które oferują wyższe zwroty za wyższą opłatę usługową. Dowiedz się również, czy zachowują pozostały budżet po niewykorzystanej kampanii. Jeśli tak, to jaka jest ich zachęta do maksymalizacji zwrotu z inwestycji? To pokażę Ci, czy grają z Tobą fair.

Słowa kluczowe mają wpływ na budżet

Jak wspomnieliśmy wyżej, zastosowanie słów kluczowych ma również swoje określone ceny. Jeżeli są one bardziej konkurencyjne, to z pewnością będą droższe od tych mniej konkurencyjnych. Niektóre strategie wymagają większej uwagi w celu optymalizacji lub mogą skutkować zbyt szerokimi słowami kluczowymi. Przykładowo, jeśli słowo kluczowe „fryzjer” zostanie użyte w ogólnej strategii, to Twoje treści będą wyświetlane dla: filmów o fryzjerach, psich fryzjerów, produktów fryzjerskich i wielu innych. Jest to więc duże marnowanie budżetu firmy. Oznacza to, że możesz wydawać bardzo duże pieniądze i nie uzyskiwać konwersji na stronie WWW. Najczęściej wystarczy przed rozpoczęciem kampanii dodać wykluczające słowa kluczowe, a tym już na pewno zajmie się doświadczona agencja interaktywna. Miej to na uwadze, ponieważ wszystkie najdrobniejsze rzeczy powodują wzrost budżetu przeznaczonego na kampanię SEM.

Sprawdź: Buzz marketing – charakterystyka

Zbyt duży budżet, a nadal mała konwersja

Na samym początku swojej przygody z SEM musisz upewnić się, że wszystko masz na swoim miejscu i dokładnie analizujesz poszczególne działania, np. wypełnianie formularzy, rozmowy telefoniczne, transakcje e-commerce. Po zakończeniu upewnij się, że konwersje zostały ustawione w Google AdWords. Wtedy doświadczona w działaniach SEM agencja powinna być w stanie szybko zlokalizować, które miasta, słowa kluczowe i grupy reklam są skuteczne po około pierwszym miesiącu od rozpoczęcia kampanii. Jeśli wydajesz mnóstwo pieniędzy na kliknięcia, które nie przynoszą konwersji, to z pewnością coś jest nie tak. Może musisz zmienić, na przykład stronę docelową lub sam tekst w reklamie. Jeśli to nadal nie poprawi Twoich wyników, postaraj się wstrzymać poszczególne słowa kluczowe i nie marnuj swoich pieniędzy. Dzięki temu Twój budżet może być lepiej dostosowany do kampanii i osiągać większą konwersję na stronie docelowej.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że teraz już rozumiesz, co wpływa na wzrost budżetu w działaniach SEM. Staraj się mieć to na uwadze, wybierając agencję interaktywną do pomocy przy pozycjonowaniu strony WWW.

Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące SEM, ustalania budżetów czy analizy danych, skontaktuj się z nami już teraz. Z chęcią pomożemy Ci rozwiać te wątpliwości!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 6

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Targetowanie reklam na Facebooku – jak robić to dobrze?
    Targetowanie reklam na Facebooku – jak robić to dobrze?
    Targetowanie reklam nie obędzie się bez przeprowadzania testów. To nie wyklucza potrzeby zdroworozsądkowego podejścia w doborze odpowiedniej grupy docelowej.
    Co to jest reklama PPC?
    Co to jest reklama PPC?
    Reklama PPC to model promocji, na którym skorzystać mogą małe i duże firmy zarówno w e-commerce, jak i branży usługowej. Sprawdź, na czym polega.
    Czym jest e-mail marketing?
    Czym jest e-mail marketing?
    Dzięki e-mail marketingowi możesz zdobyć klientów. Czy wiesz, na czym polegają takie działania, a także, jak prowadzić je skutecznie? Czytaj dalej.

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę