Jednym z najlepszych i najtańszych źródeł zdobywania klientów są działania na stronie pod kątem SEM i SEO. Najczęściej wyniki są darmowe, jednak nie oznacza to, że nie ponosi się żadnych kosztów w związku ze znalezieniem się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Każdy właściciel strony internetowej prędzej czy później zastanawia się, ile wyda na wykonanie działań pozycjonujących jego witrynę.
Często słyszy się, że firma ma pewną pulę pieniędzy, którą chce przeznaczyć na działania SEM. Jednak może się to okazać złym rozwiązaniem, ponieważ działania reklamowe, tak samo jak poszczególne słowa kluczowe mają różne stawki, a Twoje wydatki mogą tylko ograniczać pole działania.
Aby uzyskać pożądany zwrot z inwestycji, należy wziąć pod uwagę przede wszystkim miejsce wyszukiwania użytkownika i jego lokalizację. Musisz wiedzieć, że dzięki doświadczonej agencji specjalizującej się w SEM możesz osiągnąć wiele, ponieważ opiera ona swoje działania na danych, które pomagają najlepiej pozycjonować witrynę, aby zmaksymalizować budżet SEM w oparciu o najwyższe współczynniki konwersji, takie jak słowa kluczowe, lokalizacja i inne. Ile więc trzeba wydać pieniędzy na działania SEM, aby osiągnąć sukces? Wszystkiego dowiesz się poniżej.
Każda agencja zajmująca się działaniami SEM powinna pomóc Ci ustalić idealny budżet na konkretne działania. Najczęściej do ustalania stosuje się planer słów kluczowych od Google’a. Najlepszym rozwiązaniem jest zadawanie wielu pytań odnośnie do kwot przeznaczonych na działania SEM, ponieważ może się okazać, że docelowy budżet jest znacznie wyższy, niż się spodziewałeś. Wtedy zapytaj o szczegóły:
Zadawanie tych pytań może uchronić Cię przed oszustami, którzy chcą za wszelką cenę wyłudzić od Twojej firmy pieniądze.
Niektóre słowa kluczowe powodują konwersję i zapewniają większą wartość na stronie internetowej niż inne. W rzeczywistości czasem terminy, które wydają się idealne, w ogóle nie prowadzą do konwersji. W tym przypadku przydaje się agencja interaktywna oraz planer słów kluczowych, który pokaże Ci najlepsze frazy oraz ile za nie zapłacisz.
Najlepiej już na samym początku współpracy z agencją wyjaśnić sobie zasady dotyczące opłat za poszczególne działania SEM. Z pewnością nie chciałbyś zobaczyć 50% opłaty za samą usługę, kiedy łatwo znajdziesz kogoś, kto może osiągnąć taką samą lub lepszą wydajność za około 15%–25% tej samej ceny. Powinieneś sceptycznie patrzeć na firmy, które oferują wyższe zwroty za wyższą opłatę usługową. Dowiedz się również, czy zachowują pozostały budżet po niewykorzystanej kampanii. Jeśli tak, to jaka jest ich zachęta do maksymalizacji zwrotu z inwestycji? To pokażę Ci, czy grają z Tobą fair.
Jak wspomnieliśmy wyżej, zastosowanie słów kluczowych ma również swoje określone ceny. Jeżeli są one bardziej konkurencyjne, to z pewnością będą droższe od tych mniej konkurencyjnych. Niektóre strategie wymagają większej uwagi w celu optymalizacji lub mogą skutkować zbyt szerokimi słowami kluczowymi. Przykładowo, jeśli słowo kluczowe „fryzjer” zostanie użyte w ogólnej strategii, to Twoje treści będą wyświetlane dla: filmów o fryzjerach, psich fryzjerów, produktów fryzjerskich i wielu innych. Jest to więc duże marnowanie budżetu firmy. Oznacza to, że możesz wydawać bardzo duże pieniądze i nie uzyskiwać konwersji na stronie WWW. Najczęściej wystarczy przed rozpoczęciem kampanii dodać wykluczające słowa kluczowe, a tym już na pewno zajmie się doświadczona agencja interaktywna. Miej to na uwadze, ponieważ wszystkie najdrobniejsze rzeczy powodują wzrost budżetu przeznaczonego na kampanię SEM.
Na samym początku swojej przygody z SEM musisz upewnić się, że wszystko masz na swoim miejscu i dokładnie analizujesz poszczególne działania, np. wypełnianie formularzy, rozmowy telefoniczne, transakcje e-commerce. Po zakończeniu upewnij się, że konwersje zostały ustawione w Google AdWords. Wtedy doświadczona w działaniach SEM agencja powinna być w stanie szybko zlokalizować, które miasta, słowa kluczowe i grupy reklam są skuteczne po około pierwszym miesiącu od rozpoczęcia kampanii. Jeśli wydajesz mnóstwo pieniędzy na kliknięcia, które nie przynoszą konwersji, to z pewnością coś jest nie tak. Może musisz zmienić, na przykład stronę docelową lub sam tekst w reklamie. Jeśli to nadal nie poprawi Twoich wyników, postaraj się wstrzymać poszczególne słowa kluczowe i nie marnuj swoich pieniędzy. Dzięki temu Twój budżet może być lepiej dostosowany do kampanii i osiągać większą konwersję na stronie docelowej.
Mamy nadzieję, że teraz już rozumiesz, co wpływa na wzrost budżetu w działaniach SEM. Staraj się mieć to na uwadze, wybierając agencję interaktywną do pomocy przy pozycjonowaniu strony WWW.
Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące SEM, ustalania budżetów czy analizy danych, skontaktuj się z nami już teraz. Z chęcią pomożemy Ci rozwiać te wątpliwości!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.