Indeksowanie z priorytetem dla urządzeń mobilnych? Oczywiście, ale dlaczego Mobile First Indexing, przejęło inicjatywę?

Indeksowanie z priorytetem dla urządzeń mobilnych? Oczywiście, ale dlaczego Mobile First Indexing, przejęło inicjatywę?

fauxels/pexels.com

W kontakcie z mediami, prym wiodą urządzenia mobilne, co dla nas oznacza, że myśląc o poprawie ruchu wewnątrz witryny, czy też samego SEO w ogóle, powinniśmy poświęcać im szczególną uwagę.

Mobile First – co się za tym kryje?

Nazwę procesu, możemy w tym przypadku interpretować w sposób dosłowny – Mobile first, nie oznacza nic innego, jak przesunięcie priorytetu indeksowania z wersji strony internetowej, przeznaczonej na wyszukiwarki komputerowe, na te przeznaczone urządzeniom mobilnym. Proces pierwszego, mobilnego indeksowania witryny, zrealizowany został przez Google i równocześnie zaaklimatyzował się jako stała praktyka, co wynika ze wciąż rosnącej popularności smartfonów, której tendencji spadkowej, nie sposób wróżyć.

Co warto nadmienić, to, rozumienie terminu przesunięcie, jako dosłowna zmiana kolejności w priorytetach, a nie znacząca przewaga jednego na drugim. Fakt, że indeksowanie skoncentrowane zostaje w pierwszej kolejności na urządzenia mobilne, nie oznacza, że klasyczne witryny internetowe, wyświetlane na komputerach, indeksowane nie są – są i zawsze będą.

Jak już wspomnieliśmy, przyczyny takiego zabiegu dopatrywać się należy w rosnącej popularności rynku urządzeń mobilnych, którego ofertę podzielić możemy na tyle segmentów, że faktycznie każdy będzie w stanie znaleźć urządzenie spełniające jego potrzeby i nieprzekraczające ceną, ograniczonego budżetu.

Wstępnie proces ten testowany był na stronach autorytatywnych, jednak niedługo potem przeprowadzony został na wszystkich witrynach, znajdujących swoje miejsce w indeksie Google. Aktualnie możemy powiedzieć, że Mobile first indexing, stanowi wiodący sposób indeksowania, stosowany przez Google.

Czy czerpie z tego jakieś korzyści?

Wszystko zależy od zaangażowania, które wkładasz w dostosowywanie strony internetowej pod potrzeby urządzeń mobilnych. Współcześnie to norma, że leżący na stoliku tudzież biurku laptop, zbiera kurz, w momencie, w którym użytkownik dokonuje dwusetnego swipea, na swoim telefonie. Możemy więc stwierdzić, że czerpiesz z tego korzyść, z chwilą gdy Twoja strona internetowa jest na tyle przystępna odbiorcy ze smartfonem, że gdy kolejny swipe zaprowadzi go do niej, postanowi spędzić tam więcej czasu z uśmiechem na twarzy.


Źródło: Pavel Danilyuk/pexels.com

Nie można więc wskazać lepszej taktyki działania z Mobile first, niż optymalizacja pod kątem wyszukiwarek w wersji mobilnej. Im lepsza będzie Twoja strona pod kątem user experience (UX) i im bogatsze i ciekawsze treści oferować będzie, tym pewniejszy będzie jej wysoki wskaźnik konwersji i wydłużony czas interakcji użytkowników z treściami.

Dlaczego zakładamy, że takie działania wytężą ruch na witrynie? Dlatego, że od startu Mobile first, wprowadzone zostały zmiany w funkcjonowaniu bota Google, którego aktywność diametralnie wzrosła. Mając więc na uwadze czujniejsze oko Google, warto poświęcić więcej czasu nad konstruowaniem witryny, a tym bardziej jej wersją na ekrany, które nie mają zbyt wielu cali.

No właśnie, o pozycjonowaniu strony słów kilka, w kontekście mobilnego WWW

Wcześniej w treści pojawiła się kwestia SEO dla witryn mobilnych i w istocie SEO jest zawsze ważne, jednak myśląc o pozycjonowaniu witryny, które przede wszystkim będzie względnie trwałe, musimy myśleć innowacyjnie. Dobrym rozwiązaniem jest zastosowanie dla strony internetowej dynamicznego motywu, który pozwoli m.in. na kontrolę formy, za pośrednictwem której, odbiorca połączył się z Twoją witryną. Otrzymując informację, w jaki sposób odbiorcy do Ciebie docierają, jesteś w stanie określić swoje priorytety związane z optymalizacją strony i dostosować ją pod potrzeby dominującej grupy użytkowników.

Google co prawda przekazywało zapewnienia, jakby, wówczas nowy model indeksowania, nie miał znaczącego wpływu na wyniki wyszukiwania, a tym bardziej nie generował dodatkowych wyników. Jednak zwróciło uwagę na szybkość funkcjonowania bota, który indeksowanie dla stron mobilnych, przeprowadza znacznie wydajniej. Jakkolwiek by to nie brzmiało, miejmy na uwadzę, że Google od lat dąży do spójności i optymalizacji wszelkich treści w zgodzie z wydawanymi przez siebie wytycznymi, z tego też powodu, musimy zadbać o optymalizację strony pod kątem wyszukiwarek zarówno klasycznych, komputerowych, jak i mobilnych.

Dwa słowa o zastosowaniu motywu i podsumowanie

Jeżeli prowadzisz bloga, najprawdopodobniej jesteś użytkownikiem jednej z wiodących platform. W przypadku platformy WordPress, jedynym co musisz zrobić, jest zmiana standardowego, predefiniowanego motywu, na mobilny motyw responsywny i nic więcej.

Aktualnie większość tworzonych stron internetowych zwraca uwagę na urządzenia mobilne, w związku z czym osoby zajmujące się ich tworzeniem, mają to na uwadze i starają się dostosować do standardów. Niemniej strzeżonego i najwyższy strzeże, więc warto być w pełni świadomym, niż żyć w niepewności i obawie o swoje kanały.

Jeżeli chciałbyś się dowiedzieć więcej na temat algorytmu Google oraz jego działaniach zarówno dla stron w wersji klasycznej, jak i mobilnej, skontaktuj się z nami. Jesteśmy zespołem ekspertów, który z chęcią podzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Czy pozycjonowanie sklepu internetowego się opłaca?

    Czy pozycjonowanie sklepu internetowego się opłaca?

    Sklepy internetowe to wygodna forma zakupów. Rocznie liczba sklepów online wzrasta o 25%. Czy przy tak dużej konkurencji warto inwestować w pozycjonowanie i czy się ono opłaca?
    Jak znaleźć się na szczycie lokalnych wyników wyszukiwania w Google?

    Jak znaleźć się na szczycie lokalnych wyników wyszukiwania w Google?

    Stosuj się do tych zaleceń, a z pewnością osiągniesz swój zamierzony cel.
    Czy XML sitemaps wpływa na Twój sklep internetowy pod kątem SEO?

    Czy XML sitemaps wpływa na Twój sklep internetowy pod kątem SEO?

    Zastanawiasz się jak zwiększyć swoją widoczność w wynikach wyszukiwania? Przedstawiamy Ci XML sitemaps, dzięki czemu osiągniesz sukces w swojej branży E-Commerce!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.