Inteligentna kampania produktowa

Inteligentna kampania produktowa

Mario Gogh/unsplash.com

XXI wiek charakteryzuje postęp technologiczny. Na horyzoncie pojawia się wiele cyfrowych opcji, które mają za zadanie ułatwić nam codzienne funkcjonowanie. Prawdopodobnie nikogo nie dziwi już fakt, że sztuczna inteligencja zawitała do e-marketingu. Dzisiejszy wpis poświęciliśmy tematyce, z którą wiąże się inteligentna kampania produktowa oraz sposób jej tworzenia od podstaw. Zapraszamy do lektury.

Od A do Z, czyli przewodnik po inteligentnych reklamach

Szukając jednoznacznej odpowiedzi, czym są inteligentne reklamy, warto pokusić się o zrozumienie korelacji tradycyjnych kampanii produktowych i remarketingu w Internecie. Ich rolą jest upowszechnianie komunikatów osobom pierwotnie zainteresowanym skorzystaniem z promowanej oferty firmy. Tym samym zwiększają szansę wzrostu konwersji. Udoskonaleniu uległ także sposób zarządzania opisywaną formą reklamy, co jednocześnie skutkuje tym, że nawet mniej obeznani w Google Ads przedsiębiorcy są w stanie skorzystać z jej zasobów. Kolejnym atutem, którym może poszczycić się inteligentna kampania w sieci reklamowej, jest możliwość zautomatyzowanego sposobu precyzowania stawek oraz zamieszczania przekazów na stronach, co z kolei pozwala na jeszcze bardziej efektywne budowanie rozpoznawalnej marki wśród przyszłych i dotychczasowych klientów.

Sprawdź: Czy e-mail marketing jeszcze sprzedaje?

Tradycyjne typy kampanii vs. inteligentne reklamy

Choć mogłoby wydawać się, że inteligentna reklama to prostsze i bardziej intuicyjne rozwiązanie dla zarządzających e-biznesem, to jednak bez wcześniejszego działania w obszarze standardowych kampanii produktowych na koncie Google nic nie wskórasz. Uruchomienie takiej strategii promocyjnej jest możliwe po uzyskaniu minimum 20. konwersji w ciągu ostatnich 45 dni z wcześniej wdrażanej kampanii. Co więcej, zautomatyzowanej reklamy nie jesteś w stanie uruchomić na nowo powstałym koncie Google AdWords. Jakie fundamentalne różnice pojawiają się pomiędzy inteligentną kampanią produktową a tradycyjnym jej odpowiednikiem?

Źródło: Studio Republic/unsplash.com

  • Różnica 1. Systemy samouczące. Funkcjonalność inteligentnej kampanii produktowej opiera się na tzw. Machine Learning, czyli systemach samouczących. Pozwalają one zarządzać przeznaczonymi kwotami oraz odpowiadają za finalną oprawę wizualną przekazów reklamowych. Konsekwencją wdrożenia tego typu systemów staje się ograniczenie roli reklamodawcy względem procesów z zakresu optymalizacji kampanii. Z tego powodu też polecane przez Google warianty dopasowania stawek pod kątem odpowiedniej lokalizacji, sprzętu bądź harmonogramu są wyłączone w reklamach inteligentnych.
  • Różnica 2. Brak szczegółowych informacji dotyczących fraz kluczowych, obszaru docelowego, adresatów oraz udziału sieci reklamowej. Co więcej, założeniem inteligentnych kampanii produktowych jest wygenerowanie jak największych przychodów.

W podjęciu ostatecznej decyzji dotyczącej wyboru odpowiedniej kampanii reklamowej dla prowadzonego biznesu pomocne okazuje się użycie testu A/B. Dodatkowo warto wziąć pod uwagę poboczne czynniki, takie jak czas poświęcony na przyswajanie i budowę reklamy w oparciu o inteligentne zakupy oraz sezonowość czy szczególnie dobre okazje do wdrożenia takiej formy promocji usług.

“Must have” w Smart Shopping

Każdorazowo wdrożona kampania produktowa krok po kroku wymaga od zarządzającego strategią reklamową dostępu do konta Google AdWords, odpowiednio skonfigurowanego i skorelowanego z kontem Merchant Center oraz listą remarketingową. Istotne okazuje się również dysponowanie fotografiami marketingowymi oraz plikiem produktowym.

Choć sztuczna inteligencja ma wiele możliwości, to wciąż bez pomocy człowieka okazuje się niewystarczająco skuteczna. Do eksperta specjalizującego się w opracowaniu i optymalizacji kampanii należy pewien zakres zadań:

  • ustalenie strategii dotyczącej stawek,
  • klasyfikacja kampanii ze względu na target,
  • opracowanie elementów przekazu reklamowego do sieci reklamowej,
  • podjęcie decyzji dotyczącej wyboru bądź likwidacji asortymentu w kampaniach produktowych,
  • działanie w celu optymalizacji pliku produktowego,
  • weryfikacja efektywności wdrożonych aktywności.
Sprawdź: Wtyczka Jetpack do WordPressa – do czego służy?

Bezproblemowa konfiguracja kampanii produktowej

Proces konfiguracji inteligentnej kampanii produktowej nie jest czymś bardzo skomplikowanym. Właściwie, jeżeli jesteś zaznajomiony z wyżej zaprezentowanymi elementami, powinieneś poradzić sobie z całą procedurą. W skrócie przedstawiamy wskazówki, którymi powinieneś podążać w tworzeniu zautomatyzowanych reklam.

Pierwszym etapem, z którym musisz się zmierzyć, jest utworzenie nowej kampanii z celem “Sprzedaż” oraz wyborem typu kampanii określonej jako “Produktowa”. Kolejnym działaniem jest wybór konta Merchant Center wraz z zaznaczeniem wariantu zatytułowanego jako “Inteligentna kampania produktowa”. Następnie zapisujesz wybraną aktywność i przechodzisz do kolejnego kroku, jakim jest podanie nazwy, budżetu dla tworzonej kampanii i opcjonalnego wyboru docelowego ustawienia ROAS. Mała podpowiedź! Jeżeli zależy Ci na wzroście konwersji (a zakładamy, że tak jest), pozostaw ten wariant niezaznaczony.

Potem przechodzisz do grupy reklam. Na samym początku możesz zdecydować się na “zbudowanie” jednej grupy reklam, która będzie obejmowała ofertę wszystkich produktów. Ponadto konieczna okazuje się także konfiguracja reklamy elastycznej, pokazującej się w przestrzeni wirtualnej. Zadaniem, z którym również się zmierzysz, będzie dołączenie fotografii marketingowej o konkretnych wymiarach wraz z logiem, nagłówkiem oraz opisem. Po tym wystarczy, że uzbroisz się w cierpliwość i dasz systemowi ponad dwa tygodnie na zapoznanie się z opcjami dotyczącymi skutecznego zarządzania wyświetleniami.

Inteligentne kampanie produktowe nie sprawdzą się w firmach, które oferują odmienne pod względem marżowym produkty. Niepokój wzbudzać może także brak zupełnej kontroli. Aby przekonać się, czy to rozwiązanie jest strzałem w dziesiątkę dla prowadzonego przez Ciebie biznesu, warto postawić na przeprowadzenie wstępnych testów w obszarze kampanii.

Zaciekawił Cię nasz wpis? Zapraszamy do kontaktu z naszymi analitykami. Agencja Grupa iCEA czeka na Ciebie!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: SEM
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 6
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Czy wciąż popularne jest budowanie zaplecza SEO?

    Czy wciąż popularne jest budowanie zaplecza SEO?

    Tworzenie zaplecza SEO wspiera stronę, która ma być widoczna w Google. Czy jest to proste i czy każdy może prowadzić takie zaplecze – sprawdź!
    Poznaj typy dopasowań słów kluczowych w Google Ads

    Poznaj typy dopasowań słów kluczowych w Google Ads

    Korzystanie z różnych rodzajów dopasowania słów kluczowych daje możliwość optymalizowania kampanii. Poznaj dopasowanie przybliżone, do wyrażenia i ścisłe.
    SEO vs SEM – co wybrać?

    SEO vs SEM – co wybrać?

    Czy znasz różnicę pomiędzy SEO i SEM? Na który sposób optymalizacji się zdecydować? Ten artykuł z pewnością rozwieje Twoje wątpliwości!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę