Jak analizować social media? Przydatne narzędzia

Jak analizować social media? Przydatne narzędzia

Kerde Severin/pexels.com

Jeżeli czynnie udzielasz się w mediach społecznościowych i wykorzystujesz ich potencjał do prowadzenia działań promocyjnych, nie możesz rezygnować z systematycznej obserwacji efektów czy zachowań docelowej grupy odbiorców. Czasami złudne okazuje się przekonanie dotyczące znajomości potrzeb czy oczekiwań targetu. W rozwikłaniu pojawiających się dylematów pomocna okazuje się analiza social mediów.

W artykule poświęciliśmy nieco więcej uwagi narzędziom wspierającym monitoring kanałów społecznościowych. Koniecznie zapoznaj się z listą najlepszych instrumentów marketingowych i konsekwentnie buduj swoje imperium w sieci.

Czy istnieje związek pomiędzy mediami społecznościowymi a SEO?

Pomimo że to treść odgrywa pierwszoplanową rolę w pozycjonowaniu, pomijanie istoty mediów społecznościowych w tym procesie jest błędem. Dlaczego? Facebook, Instagram czy nawet Twitter funkcjonują na zasadzie wymiany informacji pomiędzy internautami oraz przyczyniają się do intensyfikacji ruchu na docelowej stronie internetowej. Jeżeli zatem planujesz zapisać się w pamięci konsumenta, gwarantujemy, że zaniechanie aktywności w serwisach społecznościowych będzie kolosalnym błędem.

Jakich korzyści dla platformy sprzedażowej doszukasz się, kształtując markę w mediach społecznościowych? Za pośrednictwem angażujących treści jesteś w stanie nakłonić użytkowników do odwiedzin zarządzanej przez Ciebie witryny. Poprzez social media wzbudzasz większe zainteresowanie oferowanymi na stronie produktami czy proponowanymi usługami.

Jeżeli potencjalny klient zdążył zaobserwować szereg czynności podejmowanych w ramach prowadzonego przez przedsiębiorcę profilu w serwisie społecznościowym, wówczas możesz liczyć na pozytywny feedback. Mowa tu o częstszej klikalności linku przekierowującego do e-sklepu lub “żywej” interakcji za sprawą komentarzy czy udostępnianych postów.

Google otrzymuje wówczas informację, że witryna internetowa, która skorelowana jest z mediami społecznościowymi, odznacza się większym autorytetem i podlega większej efektywności w pozycjonowaniu. Atutem zarządzanych profili w social mediach przez firmę jest również nieoceniony support w budowaniu profilu linkowego.

Sprawdź: Czy strony stworzone w kreatorach faktycznie są gorsze?

Co zyskujesz, sięgając po narzędzia do monitorowania mediów społecznościowych?

Oprócz wspomnianego przez nas wkładu w rozwój brandu na rynku czy nawiązania relacji z potencjalnymi konsumentami istnieje jeszcze duża pula argumentów przemawiających za skorzystaniem z narzędzi analitycznych. Jednym z nich jest wgląd w to, do kogo docierasz z ofertą.

Źródło: cottonbro studio/pexels.com

Za sprawą monitoringu kanałów społecznościowych będziesz w stanie stworzyć komunikat dopasowany do oczekiwań odbiorcy. W praktyce oznacza to tyle, że w inny sposób będziesz porozumiewać się z gronem użytkowników w przedziale wiekowym 16-24, a nieco odmienne potrzeby wyeksponujesz wśród grupy osób, które mają od 25 do 34 lat.

Masz zagwarantowany jeszcze wgląd w takie informacje, jak źródło pochodzenia użytkowników czy ich zainteresowania. Niezwykle istotny staje się przegląd tych wszystkich danych celem wprowadzenia zmian, wygenerowania ruchu na stronie oraz pozyskania nowych klientów.

Płatne versus darmowe narzędzia do analizy social media

Prawdopodobnie nie zaskoczy Cię fakt, że na rynku dostępny jest szereg instrumentów pozwalających na dogłębną analizę ruchu w serwisach społecznościowych. W zasięgu ręki znajdują się zarówno płatne, jak i bezpłatne opcje. Przygotowaliśmy kilka narzędzi przynależących do obu wariantów. Zacznijmy od tych, za które będziesz musiał uiścić opłatę.

Lider liderów, czyli Brand24

Co decyduje o doskonałości narzędzia, jakim jest Brand24? Możliwość monitorowania zamieszczanych w sieci informacji na temat marki. Instrument oferuje wgląd do powszechnych opinii internautów, którzy dyskutują o brandzie w takich kanałach, jak Facebook, Twitter czy nawet Tik Tok. Za sprawą Brand24 prześledzisz, kim jest użytkownik oraz w jaki sposób wypowiedział się o danej firmie. W ten sposób będziesz w stanie zareagować w miarę szybko i być może powstrzymać kryzys wizerunkowy marki.

Opcje warte poznania

Brand24 wyposażony jest w opcję raportowania, a to z kolei usprawnia proces prezentacji informacji na temat renomy firmy w Internecie. Pojawia się wówczas możliwość wygenerowania sprawozdania w formie maila, pliku PDF czy infografik.

Sotrender – poznaj działania konkurencji

Narzędziem analitycznym, które pomoże w przeprowadzeniu konkurencji czy w usprawnieniu komunikacji z klientem, jest Sotrender. Podobnie do Brand24 ma opcję raportowania. Z jego pomocą spokojnie przeanalizujesz Facebooka, Instagrama, YouTube’a oraz Twittera.

Darmowe opcje – Google Analytics i SocialBlade

Bezpłatnych narzędzi do analizy social media nie brakuje. Jednym z nich jest Google Analytics, który przedstawia pokaźny zbiór informacji na temat funkcjonalności strony internetowej, w tym liczbę wejść, oraz określa współczynnik konwersji. W kontekście mediów społecznościowych zweryfikujesz, ilu użytkowników pozyskałeś z konkretnych kanałów wraz z podziałem uwzględniającym dane demograficzne (wiek, płeć i wykształcenie).

Zupełnie darmowym instrumentem analitycznym jest także SocialBlade. Pozwala na weryfikację statystyk określonego profilu w kanale społecznościowym, a w zasadzie monitoring obserwujących oraz konkurencyjnych marek. Czego jeszcze możesz oczekiwać od SocialBlade? Prześledzenia aktywności influencerów czynnie działających na platformach społecznościowych.

Sprawdź: Wielkie rozstrzygnięcie: czy każdy może zaprojektować stronę internetową?

Podsumowanie

Jeśli Twoje oczekiwania względem przyszłych wyników sprzedażowych oraz poprawy ruchu na docelowej stronie sprzedażowej są wysokie, warto wybrać w tym celu płatne narzędzia. Nie należy jednak pomijać bezpłatnych opcji, ponieważ stanowią doskonałe uzupełnienie zgromadzonych informacji. Dostosuj narzędzia do swoich potrzeb i ciesz się pierwszymi efektami!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 10
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    W jaki sposób technologie AR i VR wpływają na sprzedaż internetową?

    W jaki sposób technologie AR i VR wpływają na sprzedaż internetową?

    Prowadzisz sklep internetowy? Poszukujesz innowacji? Wirtualna rzeczywistość to coś dla Ciebie! Koniecznie czytaj dalej.
    Ruch płatny czy ruch organiczny?

    Ruch płatny czy ruch organiczny?

    Aby znaleźć się na szczycie rankingu Google, należy zadbać o liczbę osób odwiedzających witrynę. Istnieje wiele sposobów wspomagających generowanie ruchu.
    Co to jest digital marketing?

    Co to jest digital marketing?

    Digital marketing to największy sektor rynku finansowego na świecie. Twoja firma również jest jego częścią. Co to jest i jakie możliwości oferuje?
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę