DARMOWY AUDYT SEO

Jak badać efektywność kampanii marketingowych w mediach społecznościowych?

5 min czytania
Jak badać efektywność kampanii marketingowych w mediach społecznościowych?
Kategoria Marketing

Wykorzystanie marketingu w mediach społecznościowych to obecnie podstawa każdej sprzedażowej strategii. Skąd jednak wiedzieć, czy podjęte kroki są rzeczywiście skuteczne i przynoszą korzyści Twojej marce? Jednym z najlepszych sposobów na zmierzenie kilku kluczowych wskaźników wydajności (KPI) lub konkretnych wartości, które mogą pomóc Ci określić, jak skutecznie Twoja firma osiąga swoje cele w mediach społecznościowych. Posiadanie dokładnego zestawu danych, z którego można czerpać wiedzę dotyczącą kampanii, pomoże Ci ocenić, co działa, a co nie, dzięki czemu będziesz mógł wprowadzić niezbędne poprawki.

Spis treści:

Znaczenie mediów społecznościowych

Marki e-commerce mają unikalny zestaw metod marketingowych, które odróżniają je od innych rodzajów firm. Niemniej jednak, media społecznościowe są jednym z najlepszych narzędzi, które wchodzą w skład ich strategii. Użytkownicy często poszukują ofert w popularnych serwisach lub dzielą się tam opiniami. W dzisiejszych czasach wiele osób dokonuje nawet zakupu za pośrednictwem platformy mediów społecznościowych, więc warto zadbać o to, aby tego typu przekaz był elementem strategii marketingowej.

Handel elektroniczny i media społecznościowe na ogół współgrają ze sobą, dlatego analizowanie wyników tych portali może dać Ci wiele informacji dotyczących tego, jak skuteczne działania marketingowe prowadzi Twoja firma. Pomiar, monitorowanie i analizowanie każdego możliwego wskaźnika pomoże Ci sprawić, że Twoje działania będą przynosić rzeczywiste i pożądane efekty. Oto kilka ważnych elementów, które należy śledzić, jeśli chodzi o marketing w mediach społecznościowych:

Sprawdź: Jak prowadzić bloga dla organizacji non-profit?

1. Liczba obserwujących

To, ilu użytkowników obserwuje Cię w mediach społecznościowych, jest jednym z najbardziej oczywistych do zbadania wskaźników, który jesteś w stanie poznać na pierwszy rzut oka. Chodzi tu o całkowitą liczbę odbiorców, którzy mogą zobaczyć publikowane przez Ciebie treści. Oto kilka konkretnych elementów, na które należy zwrócić uwagę:

Liczba aktywnych obserwujących – zwróć szczególną uwagę na tę liczbę, ponieważ dzięki temu dowiesz się, która grupa odbiorców najbardziej angażowała się w udostępniane przez Ciebie treści w ciągu ostatnich 30 dni.

Liczba nowych obserwujących – sprawdź, czy liczba Twoich obserwujących stale się zwiększa? Czy notujesz nagły spadek popularności? Zwróć uwagę na zmiany tego wskaźnika, aby określić skuteczność swoich działań.

Roczny wzrost liczby obserwujących – pamiętaj, że zbudowanie bazy aktywnych obserwujących może zająć dużo czasu. Średnia roczna stopa wzrostu obserwujących, według ekspertów, wynosi około 23% na Facebooku i Twitterze, 24% na LinkedIn i 20% na Pintereście.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

2. Bezpośrednie zakupy

Jeśli nie umożliwiasz użytkownikom dokonywania zakupów bezpośrednio z Twojego konta społecznościowego, możesz wiele stracić. Analizuj więc, jak często użytkownicy kupują bezpośrednio z Twoich profili i spróbuj dowiedzieć się, które posty generują największe przychody. Dzięki temu ustalisz, jakie treści są najskuteczniejsze i będziesz mógł częściej z nich korzystać.

Sprawdź: Kampania influencer marketing – wszystko, co musisz wiedzieć

3. Wskaźnik zaangażowania

Na platformach społecznościowych bardzo łatwo zmierzyć zaangażowanie użytkowników. Za pomocą specjalnych narzędzi analitycznych, nie trudno jest określić liczbę udostępnień, polubień, komentarzy, kliknięć linków i wyświetleń posta. Dzięki nim możliwe jest również mierzenie zasięgu, który wskazuje, ilu użytkowników widzi opublikowany przez Ciebie fragment treści. Tego typu pomiary pomogą Ci ustalić, czy publikujesz odpowiedni rodzaj treści we właściwym czasie. Dane o zaangażowaniu umożliwiają również zmierzenie tego, czy jakość treści jest dopasowana do odbiorców.

4. Średnia ocena

Na Facebooku użytkownicy mogą oceniać firmy w pięciogwiazdkowej skali. Warto więc wiedzieć, co zrobić, aby zwiększyć swoje szanse na maksymalną ocenę. Nie możesz sobie również pozwolić na ignorowanie recenzji w mediach społecznościowych – to cenna informacja zwrotna dotycząca skuteczności Twojej kampanii.

Sprawdź: Co to jest marketing idei?

5. Dane o ruchu

Zbadaj dokładnie, ile ruchu w Twojej witrynie pochodzi z mediów społecznościowych. Jest to szczególnie ważne, ponieważ pomaga określić, czy wysiłek, jaki wkładasz w swoją kampanię, jest rzeczywiście opłacalny. Głównym celem każdego właściciela firmy powinno być zwiększenie sprzedaży, co jest możliwe tylko wtedy, gdy użytkownicy trafią do jego sklepu. Musisz także zwrócić uwagę na ruch na swoim blogu i to, jaką jego część możesz przekierować do mediów społecznościowych.

6. Współczynnik konwersji

Wskaźnik ten jest szczególnie ważny dla płatnych kampanii w mediach społecznościowych, których głównym celem jest zwiększenie przychodów ze sprzedaży. Zwróć więc szczególną uwagę na współczynnik konwersji, który powie Ci, ilu docelowych odbiorców przybywa do Twojej witryny za pośrednictwem płatnej reklamy w mediach społecznościowych i dokonuje zakupu.

Sprawdź: Co to jest social selling?

7. Liczba hashtagów i udostępnień

O sukcesie marki można mówić wtedy, kiedy jest ona popularnym i ważnym elementem internetowego rynku. To, jak często Twoja firma jest wymieniana w mediach społecznościowych, może pokazać Ci, jakie miejsce w branży zajmujesz. Dokładnie zbadaj więc liczbę hashtagów i udostępnień związanych z Twoją marką, aby dowiedzieć się, czy Twoje metody są rzeczywiście skuteczne.

Analizuj i wprowadzaj zmiany

Analizowanie swoich działań marketingowych powinno być priorytetem każdego właściciela firmy. Warto więc znać wyżej wymienione wskaźniki i wiedzieć, jak je interpretować, aby móc wdrażać konieczne zmiany, które korzystnie wpłyną na funkcjonowanie Twojej marki. W obecnych czasach obecność w mediach społecznościowych jest niemal konieczna, aby mieć szansę na jakikolwiek sukces. Zadbaj więc o to już dziś i postaw pierwsze kroki w kierunku swojego celu.

Potrzebujesz pomocy? Napisz do naszej agencji SEO z Poznania!

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 7

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Fanpage sklepu internetowego – dlaczego warto?
Fanpage sklepu internetowego – dlaczego warto?
Zastanawiasz się nad stworzeniem fanpage’a swojego sklepu internetowego? Oto 10 powodów, dla których warto zdecydować się na taką promocję. Sprawdź!
5 kroków do stworzenia najlepszej strony firmowej na Facebooku!
5 kroków do stworzenia najlepszej strony firmowej na Facebooku!
Masz firmę i chciałbyś założyć jej stronę na Facebooku, która przyciągnie do Ciebie więcej odbiorców? Tutaj znajdziesz najlepsze wskazówki!
Czy prędkość mobilna ma znaczenie w strategii marketingowej?
Czy prędkość mobilna ma znaczenie w strategii marketingowej?
Zastanawiasz się, czy prędkość mobilna wpływa na SEO Twojej strony internetowej? Jeżeli ta myśl nie daje Ci spokoju, przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się wszystkiego!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie