Dzisiaj poważniej niż zwykle, bo będziemy mówić o inwazji Rosji na Ukrainę i o tym, jak na ten akt agresji zareagowały firmy z branży SEO.
Zacznijmy od Google. Firma, poza pomocą finansową dla zaufanych organizacji humanitarnych, podjęła decyzję o wyłączeniu na terenie Ukrainy części funkcji Google Maps. Chodzi m.in. o informacje dotyczące zagęszczenia ruchu. Na mapach oznaczane są też punkty pomocy dla uchodźców.
Źródło:
https://blog.google/inside-google/company-announcements/helping-ukraine/
Rosjanie prowadzą wojnę także w sieci. Celem ich ataków DDoS stały się ukraińskie witryny, m.in. strona Ministerstwa Spraw Zagranicznych. Google widzi to i reaguje, zmieniając zasady kwalifikacji do Projectu Shield.
Czym jest Project Shield? Jak sama nazwa wskazuje, “Tarcza” pozwala Google wchłonąć zły ruch podczas ataku DDoS, chroniąc witrynę i umożliwiając jej dalsze działanie. Według informacji Google z Project Shield korzysta obecnie ponad 150 ukraińskich stron internetowych.
Źródło:
https://blog.google/inside-google/company-announcements/helping-ukraine/
Google wprowadziło nowe funkcje wyszukiwania. Jeśli szukacie haseł związanych z wojną w Ukrainie, to po prawej stronie wyświetlą Wam się sekcje zawierające podstawowe informacje, szacunkową liczbę ofiar oraz karuzela zdjęć z frontu. Google proponuje również artykuły na temat konfliktu.
Ostatnio tak duże zmiany w SERPach miały miejsce na początku pandemii koronawirusa. Póki co nie wiadomo, czy nowe funkcje zostaną wprowadzone również dla zapytań nie związanych z wojną.
Źródło:
Nie tylko Google zareagowało na inwazję. Ahrefs podjął decyzję o zablokowaniu dostępu użytkownikom z Rosji i Białorusi. Firma, której prezes pochodzi z Ukrainy, zadeklarowała również, że każda osoba, która przekaże datek na rzecz ofiar, otrzyma subskrypcję Ahrefsa o dwukrotnej wartości wpłacanej kwoty. Czyli płacąc 99 dolarów na konto zatwierdzonej agencji charytatywnej, dostajemy dwa miesiące dostępu. Większość osób chwali decyzję Ahrefsa, choć w komentarzach nie brakuje rosyjski trolli.
Źródło:
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.