Wysokiej jakości treści na blogu mogą mieć bardzo korzystny wpływ na funkcjonowanie marki i osiągane przez nią wyniki. Dobra zawartość zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek może przyciągnąć nowych odbiorców i zwiększyć konwersję. Warto więc znać najkorzystniejszą długość wpisów na blogu, która okaże się najchętniej przyjmowana przez użytkowników.
W dalszej części artykułu poznasz elementy, które wpływają na jakość bloga i dowiesz się, jak długie powinny być Twoje wpisy, aby realnie angażowały odbiorców.
Zanim zaczniesz określać dokładną długość wpisów na swoim blogu, musisz znaleźć odpowiedzi na dwa bardzo ważne pytania:
Przyjrzyjmy się bliżej tym dwóm problemom.
Zanim zaczniesz pisać jakiekolwiek posty, musisz dokładnie określić, kim są Twoi docelowi czytelnicy. Poświęć więc trochę czasu na zastanowienie się, dla kogo stworzyłeś swój produkt lub usługę i w jaki sposób ma on rozwiązywać konkretne problemy pewnych ludzi.
Następnie zbadaj swoich obecnych klientów. Znajdź ich wspólne cechy i określ, które z nich możesz wykorzystać w swojej strategii marketingowej.
Przeanalizuj działania konkurencji i zastanów się, czy jest coś, co mógłbyś zrobić lepiej niż oni. Jeśli znajdziesz taką kwestię, wykorzystaj ją!
Finalnie spójrz na oferowane przez siebie produkty czy usługi i oceń, kto jest ich docelowym nabywcą. Uwzględnij cechy takie jak wiek, płeć, wysokość dochodów, lokalizacja, otoczenie czy kontakty rodzinne. Warto również dodać do tego zestawu charakterystykę osobowości, zainteresowań, typowych zachowań czy stylu życia.
Dzięki tak szczegółowej wiedzy będziesz w stanie dokładnie określić, jaki typ treści realnie zainteresuje Twoją grupę docelową i przyciągnie nowych odbiorców. Jest to kluczowa część tworzenia bloga. Aby publikować posty, musisz wiedzieć, kto będzie je czytać.
Kiedy już ustalisz, kto jest odbiorcą Twoich treści, pomyśl, dlaczego użytkownicy będą mieli je czytać. Czy poszukują informacji na dany temat? Chcą uzyskać recenzje konkretnych produktów? Próbują znaleźć dany przedmiot lub usługę. Dzięki takim informacjom dostosujesz swoją twórczość do ich potrzeb, dzięki czemu zyskasz nie tylko zaufanie, ale też lojalność konsumentów, co pozwoli Ci pokonać branżowych rywali.
Jeśli nie wzbudzisz zainteresowania czytelników, stracisz szansę na zwiększenie sprzedaży, co może zrujnować Twoje dotychczasowe osiągnięcia.
Zanim podejmiesz jakiekolwiek działania związane z publikacją postów na blogu, musisz dokładnie określić, jak obszerny jest podejmowany przez Ciebie temat. Długa treść zapewnia dużo miejsca do umieszczenia szczegółowych informacji, ale pamiętaj, że nie każdy artykuł będzie wymagał kilkustronicowego referatu.
Nie musisz tworzyć rozległych poematów, jeśli udało Ci się zawrzeć najważniejsze kwestie w 1500 słowach. Lanie wody może skończyć się zniszczeniem Twojej reputacji, gdyż odbiorcy uznają Cię za mało wartościowe źródło wiedzy. Określ więc najczęściej zadawane przez grupę docelową pytania i odpowiedzi na nie w postach, a korzystnie wpłyniesz na swój wizerunek i wzmocnisz pozycję w sieci.
Weź pod uwagę, że w obecnych czasach ludziom trudno skupić się na dłużej niż kilkanaście minut. Pamiętaj o tym podczas tworzenia swoich treści. Twoje wpisy nie mogą być niesamowicie długie. Z drugiej jednak strony, najważniejsze jest wrażenie użytkownika, który poszukuje wyczerpującej odpowiedzi na nurtujące go pytanie. Najistotniejsze jest zatem znalezienie złotego środka, jeśli chodzi o długość artykułów.
Dzięki temu nie tylko korzystnie wpłyniesz na swój wizerunek w oczach odbiorcy, ale też poprawisz pozycję bloga na liście wyników wyszukiwania, gdyż Google uzna Cię za wartościowe źródło wiedzy.
Nie ulega wątpliwościom, że krótsze treści są szybsze w odbiorze. Należy się jednak zastanowić, czy zawierają wszystkie istotne informacje na dany temat. Istnieje wiele pytań, na które można odpowiedzieć w 2-3 zdaniach. Pamiętaj jednak, że większość poruszanych kwestii ma wiele aspektów, które warto omówić, aby maksymalnie spełnić oczekiwania odbiorcy.
Zwróć uwagę, że gdy tworzysz długie treści, ułatwisz Google znajdowanie i pozycjonowanie strony, co bardzo korzystnie wpływa na liczbę Twoich czytelników.
Mając do dyspozycji więcej tekstu, boty indeksujące są w stanie lepiej ją przeanalizować pod kątem jakości i kontekstu. Jeśli odkryją wówczas, że posty mają wysokiej jakości zawartość, szybko nagradzają je, ułatwiając czytelnikom ich odnalezienie.
Obrazy i filmy odgrywają kluczową rolę w budowaniu popularności bloga i zdobywaniu nowych odbiorców. Są to bowiem elementy, które przyciągają wzrok użytkowników i sprawiają, że chcą oni pozostać w witrynie na dłużej.
Istnieje wiele tematów, które lepiej jest opisać obrazem niż długim blokiem tekstu. Ponadto w niektórych przypadkach pliki audio sprawdzą się lepiej niż jakiekolwiek inna forma publikacji. Pomyśl więc o uzupełnianiu tej części swojego bloga, gdyż możesz osiągnąć dzięki temu znacznie więcej, niż Ci się wydaje.
Jak widzisz, nie ma jednoznacznej odpowiedzi, która określa idealną długość posta na blogu. Niektórzy odbiorcy preferują krótkie i zwięzłe wpisy, podczas gdy inni wolą dogłębniej poznawać dany temat i są skłonni przeznaczyć więcej czasu na lekturę konkretnego artykułu. Jak więc znaleźć złoty środek? Musisz nieustannie analizować swoje wyniki. Sprawdzaj, co jest najbardziej popularne, czego użytkownicy unikają, wykorzystuj nowe formy publikacji, wdrażaj nowe strategie i nie bój się eksperymentować, a znajdziesz swój indywidualny styl, dzięki któremu osiągniesz niesamowite sukcesy. Nie czekaj więc i zacznij działać już dziś!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.