Jak długie powinny być posty na blogu, aby cieszyły się zainteresowaniem odbiorców?

Jak długie powinny być posty na blogu, aby cieszyły się zainteresowaniem odbiorców?

Andrea Piacquadio / pexels.com

Wysokiej jakości treści na blogu mogą mieć bardzo korzystny wpływ na funkcjonowanie marki i osiągane przez nią wyniki. Dobra zawartość zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek może przyciągnąć nowych odbiorców i zwiększyć konwersję. Warto więc znać najkorzystniejszą długość wpisów na blogu, która okaże się najchętniej przyjmowana przez użytkowników.

W dalszej części artykułu poznasz elementy, które wpływają na jakość bloga i dowiesz się, jak długie powinny być Twoje wpisy, aby realnie angażowały odbiorców.

Od czego zacząć?

Zanim zaczniesz określać dokładną długość wpisów na swoim blogu, musisz znaleźć odpowiedzi na dwa bardzo ważne pytania:

  1. Kim jest Twoja grupa docelowa?
  2. Jak obszerny jest omawiany przez Ciebie temat?

Przyjrzyjmy się bliżej tym dwóm problemom.

Zdefiniuj grupę docelową

Zanim zaczniesz pisać jakiekolwiek posty, musisz dokładnie określić, kim są Twoi docelowi czytelnicy. Poświęć więc trochę czasu na zastanowienie się, dla kogo stworzyłeś swój produkt lub usługę i w jaki sposób ma on rozwiązywać konkretne problemy pewnych ludzi.

Następnie zbadaj swoich obecnych klientów. Znajdź ich wspólne cechy i określ, które z nich możesz wykorzystać w swojej strategii marketingowej.

Przeanalizuj działania konkurencji i zastanów się, czy jest coś, co mógłbyś zrobić lepiej niż oni. Jeśli znajdziesz taką kwestię, wykorzystaj ją!

Finalnie spójrz na oferowane przez siebie produkty czy usługi i oceń, kto jest ich docelowym nabywcą. Uwzględnij cechy takie jak wiek, płeć, wysokość dochodów, lokalizacja, otoczenie czy kontakty rodzinne. Warto również dodać do tego zestawu charakterystykę osobowości, zainteresowań, typowych zachowań czy stylu życia.

Dzięki tak szczegółowej wiedzy będziesz w stanie dokładnie określić, jaki typ treści realnie zainteresuje Twoją grupę docelową i przyciągnie nowych odbiorców. Jest to kluczowa część tworzenia bloga. Aby publikować posty, musisz wiedzieć, kto będzie je czytać.

Kiedy już ustalisz, kto jest odbiorcą Twoich treści, pomyśl, dlaczego użytkownicy będą mieli je czytać. Czy poszukują informacji na dany temat? Chcą uzyskać recenzje konkretnych produktów? Próbują znaleźć dany przedmiot lub usługę. Dzięki takim informacjom dostosujesz swoją twórczość do ich potrzeb, dzięki czemu zyskasz nie tylko zaufanie, ale też lojalność konsumentów, co pozwoli Ci pokonać branżowych rywali.

Jeśli nie wzbudzisz zainteresowania czytelników, stracisz szansę na zwiększenie sprzedaży, co może zrujnować Twoje dotychczasowe osiągnięcia.

Określ obszerność podejmowanego tematu

Zanim podejmiesz jakiekolwiek działania związane z publikacją postów na blogu, musisz dokładnie określić, jak obszerny jest podejmowany przez Ciebie temat. Długa treść zapewnia dużo miejsca do umieszczenia szczegółowych informacji, ale pamiętaj, że nie każdy artykuł będzie wymagał kilkustronicowego referatu.

Nie musisz tworzyć rozległych poematów, jeśli udało Ci się zawrzeć najważniejsze kwestie w 1500 słowach. Lanie wody może skończyć się zniszczeniem Twojej reputacji, gdyż odbiorcy uznają Cię za mało wartościowe źródło wiedzy. Określ więc najczęściej zadawane przez grupę docelową pytania i odpowiedzi na nie w postach, a korzystnie wpłyniesz na swój wizerunek i wzmocnisz pozycję w sieci.

Źródło: fauxels / pexels.com

Postaw na jakość, nie ilość

Weź pod uwagę, że w obecnych czasach ludziom trudno skupić się na dłużej niż kilkanaście minut. Pamiętaj o tym podczas tworzenia swoich treści. Twoje wpisy nie mogą być niesamowicie długie. Z drugiej jednak strony, najważniejsze jest wrażenie użytkownika, który poszukuje wyczerpującej odpowiedzi na nurtujące go pytanie. Najistotniejsze jest zatem znalezienie złotego środka, jeśli chodzi o długość artykułów.

Dzięki temu nie tylko korzystnie wpłyniesz na swój wizerunek w oczach odbiorcy, ale też poprawisz pozycję bloga na liście wyników wyszukiwania, gdyż Google uzna Cię za wartościowe źródło wiedzy.

Dlaczego długa treść jest tak pożądana?

Nie ulega wątpliwościom, że krótsze treści są szybsze w odbiorze. Należy się jednak zastanowić, czy zawierają wszystkie istotne informacje na dany temat. Istnieje wiele pytań, na które można odpowiedzieć w 2-3 zdaniach. Pamiętaj jednak, że większość poruszanych kwestii ma wiele aspektów, które warto omówić, aby maksymalnie spełnić oczekiwania odbiorcy.

Zwróć uwagę, że gdy tworzysz długie treści, ułatwisz Google znajdowanie i pozycjonowanie strony, co bardzo korzystnie wpływa na liczbę Twoich czytelników.

Mając do dyspozycji więcej tekstu, boty indeksujące są w stanie lepiej ją przeanalizować pod kątem jakości i kontekstu. Jeśli odkryją wówczas, że posty mają wysokiej jakości zawartość, szybko nagradzają je, ułatwiając czytelnikom ich odnalezienie.

Zadbaj o część wizualną

Obrazy i filmy odgrywają kluczową rolę w budowaniu popularności bloga i zdobywaniu nowych odbiorców. Są to bowiem elementy, które przyciągają wzrok użytkowników i sprawiają, że chcą oni pozostać w witrynie na dłużej.

Istnieje wiele tematów, które lepiej jest opisać obrazem niż długim blokiem tekstu. Ponadto w niektórych przypadkach pliki audio sprawdzą się lepiej niż jakiekolwiek inna forma publikacji. Pomyśl więc o uzupełnianiu tej części swojego bloga, gdyż możesz osiągnąć dzięki temu znacznie więcej, niż Ci się wydaje.

Próbuj, analizuj i ulepszaj swoje wpisy

Jak widzisz, nie ma jednoznacznej odpowiedzi, która określa idealną długość posta na blogu. Niektórzy odbiorcy preferują krótkie i zwięzłe wpisy, podczas gdy inni wolą dogłębniej poznawać dany temat i są skłonni przeznaczyć więcej czasu na lekturę konkretnego artykułu. Jak więc znaleźć złoty środek? Musisz nieustannie analizować swoje wyniki. Sprawdzaj, co jest najbardziej popularne, czego użytkownicy unikają, wykorzystuj nowe formy publikacji, wdrażaj nowe strategie i nie bój się eksperymentować, a znajdziesz swój indywidualny styl, dzięki któremu osiągniesz niesamowite sukcesy. Nie czekaj więc i zacznij działać już dziś!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Wszystko, co musisz wiedzieć na temat lokalnego SEO

    Wszystko, co musisz wiedzieć na temat lokalnego SEO

    Chciałbyś, aby Twoja lokalna firma została zauważona? Chcesz dotrzeć do lokalnych odbiorców? Dobrze trafiłeś, bo mamy na to doskonały sposób.
    Architektura informacji – czym jest i jak ją zoptymalizować?

    Architektura informacji – czym jest i jak ją zoptymalizować?

    Czym jest architektura informacji? Na jakie elementy zwrócić uwagę podczas optymalizacji struktury strony? W tym artykule znajdziesz odpowiedź.
    Jakie informacje powinien zawierać audyt SEO?

    Jakie informacje powinien zawierać audyt SEO?

    Audyt SEO jest kluczem do przeprowadzenia późniejszych działań optymalizacyjnych. Chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat? Sprawdź nasz artykuł!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.