Jak długo trwają działania SEO?

Jak długo trwają działania SEO?

George Milton/pexels.com

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek to bardzo złożony proces. Przyjrzyjmy się zatem poszczególnym elementom tej strategii, które wpływają na ten czas.

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek zawsze była bardzo czasochłonnym zadaniem. Sprawdź, z czego wynika ten fakt i co wchodzi w skład tej strategii!

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek to bardzo złożony proces. Aby osiągnąć najlepsze wyniki, należy holistyczne podejść do tematu SEO i zadbać o nawet najdrobniejsze szczegóły witryny oraz obszaru poza nią. Nic więc dziwnego, że proces ten trwa dość długo. Przyjrzyjmy się zatem trzem etapom kampanii SEO, dzięki którym zrozumiesz, dlaczego strategia ta jest długotrwałym działaniem.

Optymalizacja on-site (1–2 miesiące)

Na pierwszym etapie optymalizacji strony pod kątem SEO konieczne jest skupienie się na opracowaniu skutecznego planu działania. Zdefiniowanie realistycznych celów i wyznaczenie przybliżonych terminów ich realizacji powinno być podstawowym aspektem każdej strategii marketingowej.

Kolejnym ważnym krokiem jest przeprowadzenie dokładnego badania słów kluczowych. Wyznaczenie fraz, jakimi grupa docelowych odbiorców może posłużyć się podczas wyszukiwania Twoich ofert, to jeden z najistotniejszych elementów kampanii promocyjnej.

Kompleksowe badanie słów kluczowych trwa około 10 dni. Czas ten nierzadko zaskakuje klientów agencji SEO. Niemniej jednak proces ten jest podstawą każdej strategii optymalizacyjnej, dlatego przeprowadzony powinien być z należytą dokładnością.

Dzięki zidentyfikowanym skutecznym słowom kluczowym możliwe jest stworzenie efektywnej strategii SEO, której umiejętne wdrożenie z pewnością zwiększy ruch w witrynie i zapewni marce satysfakcjonujące wyniki sprzedaży online. Ponadto wykorzystanie właściwych terminów znacznie zwiększa szanse na wysokie pozycjonowanie się w Google, dlatego warto poświęcić na ten element trochę czasu.

Po badaniu słów kluczowych nastąpić powinien dokładny audyt witryny. Analiza struktury i wydajności serwisu ma kluczowe znaczenie w organizowaniu i optymalizacji strategii marketingowej pod kątem wytycznych Google. Audyt SEO ma za zadanie wykrycie ewentualnych błędów i zidentyfikowanie obszarów wymagających szczególnej uwagi. Dzięki zebranym informacjom możliwa jest kompleksowa optymalizacja on-site, mająca na celu poprawę wrażeń użytkownika i osiągnięcie wyższej pozycji na liście wyników wyszukiwania.

Czas, jaki potrzebny jest na przeprowadzenie audytu SEO, zależy w głównej mierze od tego, jak obszerna jest dana witryna i jakiej dotyczy branży. Warto też dodać, że po przeprowadzeniu badań nie dostrzeżesz żadnych efektów nawet przez kolejne 6–8 tygodni. Google potrzebuje bowiem trochę czasu, aby ponownie zaindeksować witrynę i ocenić jej wartość.

Pierwsze dwa miesiące mają kluczowe znaczenie dla kampanii SEO, gdyż w tym czasie witryna przygotowywana jest do wdrożenia technik optymalizacyjnych.

Sprawdź: SEO dla początkujących – co warto wiedzieć?

Optymalizacja off-site (4–6 miesięcy)

Jak już wspomniano, pierwsze dwa miesiące prowadzenia strategii SEO to w głównej mierze opracowywanie planu działania i wykonywanie dokładnych badań. Po tym czasie nadchodzi jednak pora na wdrożenie faktycznych technik optymalizacyjnych.

Pod koniec pierwszych kilku miesięcy kampanii, w grę wchodzą liczne taktyki SEO, mające na celu zwiększenie widoczności witryny w SERP.

Źródło: Pixabay/pexels.com

Rzućmy okiem na kilka kluczowych technik optymalizacyjnych, które z reguły pochłaniają najwięcej czasu podczas wdrażania strategii SEO.

Link building

Jednym z najważniejszych elementów każdej strategii marketingowej online jest budowanie linków. Trzeba zaznaczyć, że proces ten trwa z reguły od 4 do 6 miesięcy.

Podczas indeksowania wyszukiwarki przeszukują witryny w celu odnalezienia linków, prowadzących do innych stron internetowych. Na podstawie tych połączeń Google określa bowiem wartość poszczególnych treści i przydziela im odpowiednią pozycję w SERP. Trafność słów kluczowych, oryginalność zawartości, a także liczba linków zwrotnych to główne czynniki rankingowe, o które powinien zadbać każdy internetowy twórca.

Po około pięciomiesięcznym okresie budowania linków należy ponownie ocenić stan witryny i ustalić, czy wartość połączeń prezentuje pożądany poziom, na co przeznaczyć trzeba kilka dodatkowych dni.

Zawartość

W przypadku budowania contentu trudno jednoznacznie określić, ile czasu zajmuje ten proces. Zależy to bowiem w głównej mierze od struktury witryny, dotychczasowej bazy treści czy branży, której ona dotyczy.

Zwykle okazuje się jednak, że ta część strategii SEO jest najbardziej czasochłonna. Aby osiągnąć wysokie wyniki, konieczne jest stworzenie artykułów uwzględniających potrzeby i oczekiwania grupy docelowych odbiorców, ale też mających na uwadze dobór właściwych słów kluczowych oraz sprostanie wytycznym Google.

Dzięki regularnym publikacjom witryna utrzymuje świeżość i zyskuje szansę na osiągnięcie wysokiej pozycji na liście wyników wyszukiwania.

Relacje społecznościowe

Dbałość o budowanie wizerunku marki w mediach społecznościowych to podstawa każdej współczesnej kampanii marketingowej. Zdobycie zaufania grupy docelowych odbiorców wymaga jednak nieco czasu, co nierzadko demotywuje właścicieli firm online. Niemniej jednak warto skupić się na tym procesie, gdyż social media to ogromna baza użytkowników, wśród których z pewnością znajdą się klienci realnie zainteresowani Twoja ofertą

Analiza i optymalizacja (4–6 miesięcy)

Po około półrocznej podróży SEO nadchodzi czas na kolejne sześć miesięcy konsekwentnych działań. Mowa tu o regularnym monitorowaniu skuteczności zastosowanych strategii i wdrażaniu ewentualnych poprawek.

Z pewnością zastanawiasz się, dlaczego analiza danych i optymalizacja poszczególnych elementów SEO zajmuje aż tyle czasu.

Kontynuacja procesów marketingowych i konsekwentne badanie swoich wyników to bardzo istotna część każdej kampanii SEO. Wprowadzanie drobnych poprawek nie tylko korzystnie wpływa na wartość witryny, ale też sygnalizuje Google, że posiada ona aktualna zawartość i warto umieścić ją na pierwszej stronie SERP.

Sprawdź: Czym są wyszukiwarki internetowe i co musisz o nich wiedzieć pod kątem SEO? Część 1

Czy warto czekać aż tyle?

Jak widać, optymalizacja pod kątem wyszukiwarek to bardzo złożony proces, którego wdrożenie wymaga wiele czasu. SEO zapewnia jednak wyniki, których nie jest w stanie zagwarantować żadna inna strategia marketingowa, dlatego zdecydowanie warto poświęcić na nią swój czas. Umiejętne wykorzystanie odpowiednich technik i regularne monitorowanie osiąganych efektów okazać się bowiem może kluczem do sukcesu każdej marki online!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak zoptymalizować treść na stronie i generować konwersję?

    Jak zoptymalizować treść na stronie i generować konwersję?

    Optymalizacja treści i jednoczesne generowanie konwersji może być wyzwaniem dla właściciela strony. Poznaj więc kilka przydatnych wskazówek.
    Rich snippets, czyli jak wyróżnić się w Google

    Rich snippets, czyli jak wyróżnić się w Google

    Bądź ekstrawagancki i wyróżnij się na tle konkurencji w sieci. Dowiedz się, czym są wyróżnione fragmenty oraz jak je zaimplementować na stronę.
    Współpraca z agencją SEO. Jak ją wybrać, aby nie dać się oszukać?

    Współpraca z agencją SEO. Jak ją wybrać, aby nie dać się oszukać?

    Jak wybrać firmę SEO oraz na jakie korzyści możemy w tym zakresie liczyć? Na co zwracać szczególną uwagę i jak sprawdzać efektywność współpracy?
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą
        w ciągu kilku minut!
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.