Promocja marketingowa i strategia PR nie będą miały szansy na sukces, jeśli nie zadbamy o kapitał, jakim dysponujemy. Nie chodzi tutaj o zaplecze finansowe, a wiedzę. Umiejętności techniczne, informatyczne oraz wiedza analityczna są niezbędne, jeśli chcemy rozwijać swoją witrynę. W artykule podpowiemy zatem, jak SEO wykorzystuje możliwości analityki internetowej, a także, w jaki sposób Facebook piksel pozwala na planowanie efektywnej kampanii reklamowej.
To złożony proces, który podczas oceny wykorzystuje zasoby nie tylko samej strony internetowej, ale także mediów społecznościowych, aplikacji i innych narzędzi dostępnych online. Głównym celem tych działań jest umożliwienie efektywnego zarządzania stroną, a także zdobywanie danych na temat użytkowników, sesji, zachowań społecznych czy pojawiających się błędów. Analityka internetowa wymaga specjalistycznej wiedzy matematycznej, logicznej oraz internetowej.
Zgodnie z szacunkami liczba użytkowników na Facebooku do końca 2022 roku ma przekroczyć 3 miliardy. Odbiorcy tej platformy generują co minutę 4 miliony polubień. Nic więc dziwnego, że coraz więcej firm i marek stawia na kampanię w Facebook Ads. To narzędzie pozwalające firmom na tworzenie w nieskomplikowany sposób skutecznych kampanii reklamowych. Jego największą zaletą jest możliwość skonstruowania treści dla różnych kanałów społecznych jednocześnie. Menadżer pozwala na dostosowanie formatu reklamy do rodzaju urządzenia, dostęp do efektów kampanii, duży zakres celów oraz większe możliwości targetowania.
Jest to kod umieszczony na stronie internetowej, który przybiera funkcje narzędzia analitycznego. Zapisuje ważne dane osobowe, behawioralne, demograficzne, które można wykorzystać w kampanii reklamowej bądź do targetowania jej pod kątem sprecyzowanej grupy odbiorców.
Jeśli zależy nam na jak największej ilości danych, należy zainstalować kod jak najszybciej. W przeciwnym razie wszystkie interakcje, które zostały wykonane przed, nie zostaną wykorzystane.
Na skutek zmian, które zaszły na Facebooku, dziś korzystamy z piksela Meta. Używając go do udostępniania zdarzeń w firmie, zaleca się skorelowanie go z API konwersji (jest to narzędzie biznesowe, umożliwiające udostępnianie kluczowych zdarzeń lub działań klientów bezpośrednio z serwera sklepu do serwera Facebooka), co ma na celu poprawę pomiaru wyników kampanii.
Dzięki pikselowi mamy szansę dotarcia do wymarzonych odbiorców reklam, którzy będą zwiększać ruch na stronie, generować leady, konwersję oraz wpływać na sprzedaż. Zapis tych wszystkich danych w jednym miejscu sprawia, że tworzenie lejka sprzedażowego stanie się niezwykle łatwe. Największą zaletą kodu jest możliwość remarketingu, czyli kierowanie reklam do osób, które już miały styczność z naszą reklamą. Dzięki Facebook piksel zaplanujemy odpowiednią kampanię i jej wizerunek, co pozwoli na ponowne zaproszenie potencjalnego klienta. Kod piksela nie tylko wspiera kampanie produktowe, ale jest też odpowiednim narzędziem do budowania świadomości marki, zwiększania jej popularności oraz poprawy autorytetu w sieci.
W celu zainstalowania Facebook piksel wystarczy przejść do Menedżera Zdarzeń a następnie kliknąć “połącz źródła danych”.
W kolejnym kroku z dostępnych źródeł danych należy wybrać Internet i kliknąć przycisk “Rozpocznij”.
W kolejnym okienku należy nazwać piksel i kliknąć przycisk „Utwórz piksel”.
Drugi etap instalacji jest równie prosty – czas wgrać piksel na stronę. Można skorzystać w tym celu z trzech opcji:
Dzięki tym krokom można już cieszyć się swoimi zasobami.
Dodawanie kodu do WordPressa jest równie proste. Pierwszym krokiem jest wdrożenie go bezpośrednio w motywie potomnym strony w pliku header.php. Jeśli wybrany motyw nie ma funkcji implementowania dodatkowych kodów, należy wszelkie zmiany edytować wyłącznie w motywie potomnym – inaczej zmiany zostaną nadpisane przy pierwszej aktualizacji motywu.
Następnie należy skonfigurować Piksel Facebooka w znanym Menedżerze zadań. Wystarczy, że będziemy postępować zgodnie ze wskazówkami portalu. Trzeba wybrać polecenie „Zainstaluj kod ręcznie”, skopiować kod i umieścić go w sekcji header.php swojej strony potomnej za pomocą jednej z opcji:
Na koniec warto sprawdzić, czy kod został poprawnie wdrożony. W tym celu trzeba przejść na swoją stronę internetową, na której został umieszczony kod, a następnie w Google Chrome (lub innej przeglądarce) kliknąć prawym przyciskiem myszy i wybrać „Zbadaj”. Jeśli wszystko jest w porządku, kod powinien wyświetlić się następująco:
<! – – Facebook Pixel Code – – >
<script>…</script>
<noscript>…</noscript>
<! – – Ebd Facebook Pixel Code – – >
WordPress to jeden z najchętniej wybieranych systemów do zarządzania treścią. Dzięki swojej dostępności stał się najpopularniejszą platformą, z której pochodzi niemal 40% stron WWW z całego świata. Dzięki połączeniu go z Facebook piksel z łatwością można śledzić czynności podejmowane przez użytkowników. Jest to szczególnie pomocne w przypadku witryn e-commerce, np. WooCommerce od WordPressa. Warto więc być nie o jeden, ale o dwa kroki do przodu w planowaniu swojej strategii!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.