DARMOWY AUDYT SEO

Jak dodać piksel Facebooka do WordPressa?

5 min czytania
Jak dodać piksel Facebooka do WordPressa?
Kategoria Marketing

Promocja marketingowa i strategia PR nie będą miały szansy na sukces, jeśli nie zadbamy o kapitał, jakim dysponujemy. Nie chodzi tutaj o zaplecze finansowe, a wiedzę. Umiejętności techniczne, informatyczne oraz wiedza analityczna są niezbędne, jeśli chcemy rozwijać swoją witrynę. W artykule podpowiemy zatem, jak SEO wykorzystuje możliwości analityki internetowej, a także, w jaki sposób Facebook piksel pozwala na planowanie efektywnej kampanii reklamowej.

Spis treści:

Analityka i jej znaczenie w świecie online

To złożony proces, który podczas oceny wykorzystuje zasoby nie tylko samej strony internetowej, ale także mediów społecznościowych, aplikacji i innych narzędzi dostępnych online. Głównym celem tych działań jest umożliwienie efektywnego zarządzania stroną, a także zdobywanie danych na temat użytkowników, sesji, zachowań społecznych czy pojawiających się błędów. Analityka internetowa wymaga specjalistycznej wiedzy matematycznej, logicznej oraz internetowej.

Sprawdź: Czym jest engagement marketing?

Facebook Ads

Zgodnie z szacunkami liczba użytkowników na Facebooku do końca 2022 roku ma przekroczyć 3 miliardy. Odbiorcy tej platformy generują co minutę 4 miliony polubień. Nic więc dziwnego, że coraz więcej firm i marek stawia na kampanię w Facebook Ads. To narzędzie pozwalające firmom na tworzenie w nieskomplikowany sposób skutecznych kampanii reklamowych. Jego największą zaletą jest możliwość skonstruowania treści dla różnych kanałów społecznych jednocześnie. Menadżer pozwala na dostosowanie formatu reklamy do rodzaju urządzenia, dostęp do efektów kampanii, duży zakres celów oraz większe możliwości targetowania.

Facebook piksel – co to takiego?

Jest to kod umieszczony na stronie internetowej, który przybiera funkcje narzędzia analitycznego. Zapisuje ważne dane osobowe, behawioralne, demograficzne, które można wykorzystać w kampanii reklamowej bądź do targetowania jej pod kątem sprecyzowanej grupy odbiorców.

Jeśli zależy nam na jak największej ilości danych, należy zainstalować kod jak najszybciej. W przeciwnym razie wszystkie interakcje, które zostały wykonane przed, nie zostaną wykorzystane.

Na skutek zmian, które zaszły na Facebooku, dziś korzystamy z piksela Meta. Używając go do udostępniania zdarzeń w firmie, zaleca się skorelowanie go z API konwersji (jest to narzędzie biznesowe, umożliwiające udostępnianie kluczowych zdarzeń lub działań klientów bezpośrednio z serwera sklepu do serwera Facebooka), co ma na celu poprawę pomiaru wyników kampanii.

Najważniejsze funkcje kodu

Dzięki pikselowi mamy szansę dotarcia do wymarzonych odbiorców reklam, którzy będą zwiększać ruch na stronie, generować leady, konwersję oraz wpływać na sprzedaż. Zapis tych wszystkich danych w jednym miejscu sprawia, że tworzenie lejka sprzedażowego stanie się niezwykle łatwe. Największą zaletą kodu jest możliwość remarketingu, czyli kierowanie reklam do osób, które już miały styczność z naszą reklamą. Dzięki Facebook piksel zaplanujemy odpowiednią kampanię i jej wizerunek, co pozwoli na ponowne zaproszenie potencjalnego klienta. Kod piksela nie tylko wspiera kampanie produktowe, ale jest też odpowiednim narzędziem do budowania świadomości marki, zwiększania jej popularności oraz poprawy autorytetu w sieci.

Jak zainstalować piksel?

W celu zainstalowania Facebook piksel wystarczy przejść do Menedżera Zdarzeń a następnie kliknąć “połącz źródła danych”.

 Menedżer zdarzeń

W kolejnym kroku z dostępnych źródeł danych należy wybrać Internet i kliknąć przycisk “Rozpocznij”.

 Menedżer zdarzeń

W kolejnym okienku należy nazwać piksel i kliknąć przycisk „Utwórz piksel”.

 pikse Facebooka

Drugi etap instalacji jest równie prosty – czas wgrać piksel na stronę. Można skorzystać w tym celu z trzech opcji:

  1. integracja partnerska (instalacja kodu przy pomocy innego CMS-a, np. WordPress);
  2. ręczna instalacja (to najczęściej wybierana metoda instalacji piksela, polegająca na skopiowaniu kodu i dodaniu go do nagłówka każdej strony, jaką chcemy śledzić);
  3. wysłanie instrukcji do dewelopera w wiadomości mailowej (w tym przypadku wystarczy, że wyślemy swojemu programiście kod).

Dzięki tym krokom można już cieszyć się swoimi zasobami.

Piksel i WordPress

Dodawanie kodu do WordPressa jest równie proste. Pierwszym krokiem jest wdrożenie go bezpośrednio w motywie potomnym strony w pliku header.php. Jeśli wybrany motyw nie ma funkcji implementowania dodatkowych kodów, należy wszelkie zmiany edytować wyłącznie w motywie potomnym – inaczej zmiany zostaną nadpisane przy pierwszej aktualizacji motywu.

Następnie należy skonfigurować Piksel Facebooka w znanym Menedżerze zadań. Wystarczy, że będziemy postępować zgodnie ze wskazówkami portalu. Trzeba wybrać polecenie „Zainstaluj kod ręcznie”, skopiować kod i umieścić go w sekcji header.php swojej strony potomnej za pomocą jednej z opcji:

  • klient FTP;
  • edytor motywu WordPress (Panel administracyjny – Wygląd – Edytor motywu – Zaktualizuj plik);
  • wtyczka do niestandardowego kodu (np. Simple Custom CSS and JS).

Na koniec warto sprawdzić, czy kod został poprawnie wdrożony. W tym celu trzeba przejść na swoją stronę internetową, na której został umieszczony kod, a następnie w Google Chrome (lub innej przeglądarce) kliknąć prawym przyciskiem myszy i wybrać „Zbadaj”. Jeśli wszystko jest w porządku, kod powinien wyświetlić się następująco:

<! – – Facebook Pixel Code – – >
<script>…</script>
<noscript>…</noscript>
<! – – Ebd Facebook Pixel Code – – >

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Słowo na koniec

WordPress to jeden z najchętniej wybieranych systemów do zarządzania treścią. Dzięki swojej dostępności stał się najpopularniejszą platformą, z której pochodzi niemal 40% stron WWW z całego świata. Dzięki połączeniu go z Facebook piksel z łatwością można śledzić czynności podejmowane przez użytkowników. Jest to szczególnie pomocne w przypadku witryn e-commerce, np. WooCommerce od WordPressa. Warto więc być nie o jeden, ale o dwa kroki do przodu w planowaniu swojej strategii!

Aleksandra Pietrzak
Copywriter
Kuratorka w Muzeum Narodowym w Poznaniu, absolwentka Historii Sztuki na Uniwersytecie Jagiellońskim i Sztuki Współczesnej na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie, kuratorka wystaw oraz autorka tekstów naukowych i popularno-naukowych. Miłośniczka sztuki, literatury współczesnej i podróży.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 1

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Newsletter – jak powinien wyglądać?
Newsletter – jak powinien wyglądać?
Coraz większą popularność zyskują kampanie mailingowe, a wraz z nimi pojawia się potrzeba stworzenia dobrego newslettera. Jak się za to zabrać?
Budowanie wizerunku firmy w Internecie
Budowanie wizerunku firmy w Internecie
Pozytywne opinie o firmie świadczą o jakości usług, produktów oraz profesjonalnym podejściu przedsiębiorcy. Jak zatem zbudować solidną markę w Internecie?
Czy e-mail marketing jeszcze sprzedaje?
Czy e-mail marketing jeszcze sprzedaje?
Szukasz najlepszego kanału komunikacji z klientem? Być może w Twojej branży okaże się nim e-mail marketing. Sprawdź, jak realizować go tak, by nie trafić do folderu ze SPAM-em.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie