Google Ads, znane wcześniej jako Google AdWords, to targetowany system reklamowy obsługiwany przez najpopularniejszą wyszukiwarkę internetową na świecie. Dzięki szeregowi przydatnych funkcji pozwala dotrzeć z ofertą do odbiorców, którzy poszukują dokładnie tego, co oferuje firma. W efekcie jest to niezwykle efektywna metoda marketingu online. Dowiedz się, czym jest Google Ads, jak działa oraz dlaczego warto się nim zainteresować.
Google AdWords to dawna nazwa systemu reklamowego Google Ads – to jeden z najczęściej wykorzystywanych sposobów marketingu online. Jak działa Google Ads? Z perspektywy odbiorcy reklamy mowa między innymi o wyświetlaniu reklam tekstowych w wynikach wyszukiwania (charakterystyczne odnośniki z dopiskiem „Reklama”). To jednak nie wszystko – dochodzą do tego również treści tekstowe lub wizualne na stronach, które należą do sieci reklamowej Google. Całość opiera się na płatnej promocji danej witryny, w ramach której kwota przeznaczona na kampanię jest przeważnie zależna od liczby kliknięć reklamy. Platforma Google Ads pozwala planować, uruchamiać i kontrolować cały proces wyświetlania treści tego typu. Warto zaznaczyć, że możliwe jest wykupienie między innymi reklam na portalu YouTube, które będą wyświetlać się przed filmami.
Planując marketing internetowy, warto wziąć pod uwagę czynniki takie jak budżet, kanał komunikacji czy charakterystyka grupy docelowej. Istnieje naprawdę wiele metod promocji firmy w sieci, wśród których wymienić można czynności w mediach społecznościowych, prowadzenie bloga czy założenie wizytówki Google. Jeśli Twoja firma ma swoją stronę internetową, możliwości związane z jej promocją znacznie wzrastają – warto przy tym dowiedzieć się, co to jest AdWords, by skutecznie wykorzystać płatne reklamy Google.
Jak już wspomnieliśmy, typowa reklama Google Ads ma formę odnośnika nad organicznymi wynikami wyszukiwania po wpisaniu określonej frazy. Słowa kluczowe, przy których wyświetlają się strony z konkretnej kampanii, można ustalić na etapie planowania – mogą one mieć istotny wpływ na ostateczne koszty. Wynika to z faktu, że niektóre hasła wiążą się ze znacznie większą konkurencją, przez co oferują większy potencjał przy promowaniu witryny. W praktyce, jeśli wpiszemy w oknie wyszukiwarki chociażby „narzędzia ogrodnicze”, pierwszych kilka wyników będzie wyświetlane właśnie jako reklama. Jeśli zastanawiasz się, jak działa Google AdWords w przypadku reklam produktów, wystarczy zrobić ten sam test i wpisać w oknie wyszukiwania hasła takie jak „czerwona sukienka” czy „letnie buty”. W tym przypadku reklama Google ma formę odnośnika do produktu ze zdjęciem, a także nazwą, ceną i informacją o sprzedawcy.
Funkcjonalność systemu Google Ads łączy się także z siecią reklamową GDN, czyli Google Display Network. Obejmuje ona ponad 200 milionów stron, na których mogą pojawiać się treści reklam. Ich wyświetlanie jest dostosowywane zarówno do słów kluczowych na danej witrynie, jak i informacji o historii przeglądania czy preferencjach użytkownika, zapisywanych w plikach cookies.
Wiemy już, co to jest Google Ads – warto teraz zastanowić się, jakie korzyści dla przedsiębiorcy zapewnia korzystanie z tego systemu reklamowego. Jedną z największych zalet tego rozwiązania jest możliwość dokładnej personalizacji grupy odbiorców swojej reklamy. To Ty decydujesz o tym, na jaką frazę kluczową ma odpowiadać Twoja reklama, komu będzie się wyświetlać i na jakim obszarze będzie działać. Pozwoli to uniknąć „pustych” wyświetleń zdarzających się w przypadku innych metod marketingu, gdzie reklama pokazywana jest osobie, która nie jest absolutnie zainteresowana ofertą.
Ponadto warto zwrócić uwagę, jak działa Google Ads w kwestii rozliczeń: reklamodawcy nie płacą za samo wyświetlenie, a za realne wyniki. Opłata pobierana jest za każde kliknięcie reklamy. To sprawia, że możesz rozliczać się zgodnie ze skutecznością systemu w generowaniu ruchu na stronie oraz zwiększeniu sprzedaży. Kampania Google Ads to także pełna kontrola nad wysokością budżetu przeznaczonego na ten rodzaj marketingu. Twórca kampanii ustala limit wydatków na określony czas – dobę, tydzień czy miesiąc – oraz maksymalną kwotę za kliknięcie każdego słowa kluczowego. Dodatkowo w każdym momencie można zdecydować się na wyłączenie lub zatrzymanie kampanii.
Google wciąż poszerza możliwości swojej kampanii reklamowej o nowe opcje. Warto poznać je wszystkie, aby móc wybrać te, które będą najskuteczniejsze w danej branży. Dla przykładu firmy usługowe powinny reklamować się w inny sposób niż te działające w branży e-commerce – w przypadku drugiej grupy świetnym rozwiązaniem będą kampanie produktowe. Google Ads daje możliwości dotarcia do klientów różnymi kanałami, co sprawia, że jest to bardzo skuteczna metoda reklamy.
Artykuł powstał we współpracy ze stronami: roomstour.pl, joysy.pl
Jeśli chciałbyś otrzymać więcej informacji w danym temacie, wystarczy skontaktować się z grupa-icea.pl poprzez formularz kontaktowy lub czat.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.