Jak działa Google AdWords?

Jak działa Google AdWords?

Nathana Rebouças/unsplash.com

Google Ads, znane wcześniej jako Google AdWords, to targetowany system reklamowy obsługiwany przez najpopularniejszą wyszukiwarkę internetową na świecie. Dzięki szeregowi przydatnych funkcji pozwala dotrzeć z ofertą do odbiorców, którzy poszukują dokładnie tego, co oferuje firma. W efekcie jest to niezwykle efektywna metoda marketingu online. Dowiedz się, czym jest Google Ads, jak działa oraz dlaczego warto się nim zainteresować.

Co to jest AdWords?

Google AdWords to dawna nazwa systemu reklamowego Google Ads – to jeden z najczęściej wykorzystywanych sposobów marketingu online. Jak działa Google Ads? Z perspektywy odbiorcy reklamy mowa między innymi o wyświetlaniu reklam tekstowych w wynikach wyszukiwania (charakterystyczne odnośniki z dopiskiem „Reklama”). To jednak nie wszystko – dochodzą do tego również treści tekstowe lub wizualne na stronach, które należą do sieci reklamowej Google. Całość opiera się na płatnej promocji danej witryny, w ramach której kwota przeznaczona na kampanię jest przeważnie zależna od liczby kliknięć reklamy. Platforma Google Ads pozwala planować, uruchamiać i kontrolować cały proces wyświetlania treści tego typu. Warto zaznaczyć, że możliwe jest wykupienie między innymi reklam na portalu YouTube, które będą wyświetlać się przed filmami.

Planując marketing internetowy, warto wziąć pod uwagę czynniki takie jak budżet, kanał komunikacji czy charakterystyka grupy docelowej. Istnieje naprawdę wiele metod promocji firmy w sieci, wśród których wymienić można czynności w mediach społecznościowych, prowadzenie bloga czy założenie wizytówki Google. Jeśli Twoja firma ma swoją stronę internetową, możliwości związane z jej promocją znacznie wzrastają – warto przy tym dowiedzieć się, co to jest AdWords, by skutecznie wykorzystać płatne reklamy Google.

Sprawdź: Targetowanie kontekstowe — co to jest?

Jak działa Google Ads i jak wyglądają reklamy?

Jak już wspomnieliśmy, typowa reklama Google Ads ma formę odnośnika nad organicznymi wynikami wyszukiwania po wpisaniu określonej frazy. Słowa kluczowe, przy których wyświetlają się strony z konkretnej kampanii, można ustalić na etapie planowania – mogą one mieć istotny wpływ na ostateczne koszty. Wynika to z faktu, że niektóre hasła wiążą się ze znacznie większą konkurencją, przez co oferują większy potencjał przy promowaniu witryny. W praktyce, jeśli wpiszemy w oknie wyszukiwarki chociażby „narzędzia ogrodnicze”, pierwszych kilka wyników będzie wyświetlane właśnie jako reklama. Jeśli zastanawiasz się, jak działa Google AdWords w przypadku reklam produktów, wystarczy zrobić ten sam test i wpisać w oknie wyszukiwania hasła takie jak „czerwona sukienka” czy „letnie buty”. W tym przypadku reklama Google ma formę odnośnika do produktu ze zdjęciem, a także nazwą, ceną i informacją o sprzedawcy.

Źródło: Benjamin Dada/unsplash.com

Funkcjonalność systemu Google Ads łączy się także z siecią reklamową GDN, czyli Google Display Network. Obejmuje ona ponad 200 milionów stron, na których mogą pojawiać się treści reklam. Ich wyświetlanie jest dostosowywane zarówno do słów kluczowych na danej witrynie, jak i informacji o historii przeglądania czy preferencjach użytkownika, zapisywanych w plikach cookies.

Zalety korzystania z Google Ads

Wiemy już, co to jest Google Ads – warto teraz zastanowić się, jakie korzyści dla przedsiębiorcy zapewnia korzystanie z tego systemu reklamowego. Jedną z największych zalet tego rozwiązania jest możliwość dokładnej personalizacji grupy odbiorców swojej reklamy. To Ty decydujesz o tym, na jaką frazę kluczową ma odpowiadać Twoja reklama, komu będzie się wyświetlać i na jakim obszarze będzie działać. Pozwoli to uniknąć „pustych” wyświetleń zdarzających się w przypadku innych metod marketingu, gdzie reklama pokazywana jest osobie, która nie jest absolutnie zainteresowana ofertą.

Ponadto warto zwrócić uwagę, jak działa Google Ads w kwestii rozliczeń: reklamodawcy nie płacą za samo wyświetlenie, a za realne wyniki. Opłata pobierana jest za każde kliknięcie reklamy. To sprawia, że możesz rozliczać się zgodnie ze skutecznością systemu w generowaniu ruchu na stronie oraz zwiększeniu sprzedaży. Kampania Google Ads to także pełna kontrola nad wysokością budżetu przeznaczonego na ten rodzaj marketingu. Twórca kampanii ustala limit wydatków na określony czas – dobę, tydzień czy miesiąc – oraz maksymalną kwotę za kliknięcie każdego słowa kluczowego. Dodatkowo w każdym momencie można zdecydować się na wyłączenie lub zatrzymanie kampanii.

Sprawdź: Google display network – czyli jak najlepiej wykorzystać kampanie reklamowe?

Jak działa Google Ads?

Google wciąż poszerza możliwości swojej kampanii reklamowej o nowe opcje. Warto poznać je wszystkie, aby móc wybrać te, które będą najskuteczniejsze w danej branży. Dla przykładu firmy usługowe powinny reklamować się w inny sposób niż te działające w branży e-commerce – w przypadku drugiej grupy świetnym rozwiązaniem będą kampanie produktowe. Google Ads daje możliwości dotarcia do klientów różnymi kanałami, co sprawia, że jest to bardzo skuteczna metoda reklamy.

Artykuł powstał we współpracy ze stronami: roomstour.pl, joysy.pl

Jeśli chciałbyś otrzymać więcej informacji w danym temacie, wystarczy skontaktować się z grupa-icea.pl poprzez formularz kontaktowy lub czat.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 11
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak zoptymalizować sklep internetowy pod kątem wyszukiwania głosowego?

    Jak zoptymalizować sklep internetowy pod kątem wyszukiwania głosowego?

    Prowadzisz sklep internetowy i chcesz, aby pojawiał się w wynikach wyszukiwania głosowego? Ten artykuł jest dla Ciebie!
    Jak sprawdzić Trust Flow? O czym informuje nas parametr TF?

    Jak sprawdzić Trust Flow? O czym informuje nas parametr TF?

    Trust Flow strony to jeden z ważniejszych elementów, na które warto zwrócić uwagę przy pozycjonowaniu. Czym on dokładnie jest?
    Niezbędne strategie marketingowe B2B

    Niezbędne strategie marketingowe B2B

    Stworzenie skutecznej strategii marketingowej powinno być niezbędnym działaniem w każdej firmie. Jednak jak to zrobić? Dowiedz się więcej.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę