Jak działa pop-up?

Jak działa pop-up?

Kaitlyn Baker/unsplash.com

Pop-upy stały się nieodzownym elementem stron internetowych. Dziś właściwie możemy je zauważyć wszędzie, jednak mimo swej popularności nie każdy do końca wie, czym one są i jak działają.

Czym jest pop-up?

Pop-up to wyskakujące, w większości przypadków na stronie głównej, okienko z odpowiednią treścią. Można wymienić różne rodzaje pop-upów ze względu na ich budowę:

  • Overlay – znajduje się na środku ekranu;
  • Full screen – okienko pojawia się na całym ekranie i musimy je zamknąć, aby przejść na stronę;
  • Exit pop-up – pojawia się w momencie, gdy użytkownik chce opuścić stronę;
  • Boxy typu slide in – box wyświetlający się po pewnym czasie z boku strony;
  • Powiadomienia push – powiadomienia mające na celu informowanie o nowej ofercie lub aktualizacji treści. Użytkownik musi najpierw je zaakceptować, aby regularnie otrzymywać.
Sprawdź: Kampania influencer marketing – wszystko, co musisz wiedzieć

Jakie są główne cele pop-upów?

Cele pop-upów możemy podzielić na trzy kategorie:

1. Cele informacyjne:

  • umieszczanie ważnych informacji dotyczących pracy organizacji;
  • prośby o zatwierdzenie Polityki Prywatności i RODO.

2. Cele marketingowe:

  • zapisanie się do newslettera, wypełnienie formularza kontaktowego;
  • akcje lojalnościowe, np. rabat na produkty, bony.

3. Cele komunikacyjne:

  • okienko chatu pozwalające na wysyłanie wiadomości;
  • okienko callback pozwalające na oddzwonienie do klienta.

Jak stworzyć efektywny pop-up?

Jeśli chcesz stworzyć efektywny pop-up, musisz uwzględnić kilka aspektów. Zadbaj o to, aby pop-up:

  • przyciągał odbiorców – stwórz własną wizję i pomysł;
  • wyświetlał się poprawnie na wszystkich urządzeniach (laptopach, smartfonach, tabletach);
  • wyświetlał się dopiero po kilku sekundach po wejściu przez użytkownika na stronę;
  • przycisk zamykający okno był dobrze widoczny i działał poprawnie.

Ponadto:

  • zaproponuj odwiedzającemu coś od siebie – rabat, bon albo darmowy e-book;
  • zamieszczaj, zależnie od potrzeb, różne treści pop-upów na podstronach, dbając przy tym o ich spójność.
Sprawdź: Reklama to podstawa handlu. Jak połączyć techniki SEO ze strategią marketingową?

Jak zaprojektować pop-up na podstawie User Experience?

User Experience to nic innego jak doświadczenia użytkownika dotyczące Twojej strony internetowej. Warto więc zaprojektować pop-up w taki sposób, aby był zgodny z zasadami UX.

Jak to zrobić?

  • Nie zmuszaj użytkownika do zobaczenia danej reklamy. Powinieneś dać mu możliwość wyłączenia pop-upu w każdej chwili.
  • Nie korzystaj z reklam autoplay. Nie pozwól, by filmy włączały się automatycznie, bez zgody użytkownika lub z wyciszonym dźwiękiem.
  • Ogranicz reklamy. Ich mnogość nie zapewni lepszego UX, przeciwnie – może raczej zdenerwować użytkownika.

Jak sprawdzić, czy Twój pop-up jest skuteczny?

Najlepsze pop-upy na stronie internetowej mają skuteczność na poziomie 9,28%. Najsilniejsze okazują się powiadomienia push, ponieważ są nowe i nietypowe.

Aby zmierzyć skuteczność pop-upów, warto skorzystać z Google Analytics. Za pomocą tego narzędzia można uzyskać kompletne informacje o ścieżkach zakupowych klienta i najskuteczniejszych elementach strony.

Dobrą praktyką są również testy A/B. Decydując się na ich przeprowadzenie, można dowiedzieć się, które treści są najbardziej efektywne i wybrać najlepszą opcję.

Sprawdź: 15 lat minęło jak jeden dzień. Zobacz, co się stało z Naszą Klasą

Callback24 – pop-up, który przyciąga klientów

Callback24 oferuje efektywny i szybki sposób pozyskiwania nowych klientów. Dzięki niemu możesz zyskać do 30% więcej połączeń ze strony internetowej.

Jak go zainstalować?

Najpierw należy zainstalować widget słuchawki. Po kliknięciu widgetu i po określonym czasie pojawi się pop-up, w którym użytkownik może wpisać swój numer telefonu. Gdy to zrobi, możesz do niego oddzwonić.

W panelu “Narzędzia” zobaczysz numer klienta, a także adres strony, z której “przyszedł”. Dzięki temu dowiesz się, które witryny generują najwięcej zapytań, a także, ile osób pozyskał pop-up.

Podsumowanie

Pop-upy nadal cieszą się sporą popularnością i są dobrym sposobem na pozyskiwanie nowych klientów.

Jeśli posiadasz swoją stronę WWW czy e-sklep lub dopiero zamierzasz założyć własną witrynę internetową, Callback24 będzie najlepszym rozwiązaniem. Pozwoli bowiem zdobyć więcej klientów oraz zadbać o renomę Twojej firmy.

Zaskocz nowych użytkowników i spraw, aby chcieli zostać z Tobą na dłużej!

Masz pytania? Potrzebujesz pomocy? Napisz do naszej agencji SEO z Poznania.

Zobacz również
Karolina Mróz
Karolina Mróz
Asystentka ds. marketingu w Callback24
Wspomagam działania marketingowe kierowane na Polskę i zagranicę. Zajmuję się również tworzeniem materiałów na media społecznościowe oraz blogi.
Kategoria: Partnerzy
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 11
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    5 sposobów na obniżenie kosztów graficznych w marketingu

    5 sposobów na obniżenie kosztów graficznych w marketingu

    Zastanawiasz się, jak zoptymalizować wykorzystanie grafiki, zachowując jakość? Czytaj dalej i poznaj 5 sposobów na obniżenie kosztów graficznych w marketingu.
    Jak samodzielnie przetestować hosting – praktyczny poradnik

    Jak samodzielnie przetestować hosting – praktyczny poradnik

    Czujesz się zagubiony w gąszczu dostępnych rozwiązań hostingowych i wciąż nie wiesz, na który pakiet postawić? Mam dla Ciebie dobrą […]
    Korzyści ze współpracy z brokerem kurierskim

    Korzyści ze współpracy z brokerem kurierskim

    Kim jest broker kurierski? Czytaj dalej i dowiedz się, jakie są korzyści ze współpracy z brokerem.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę