energepic.com / pexels.com
Wiele osób patrzy na SEO w niewłaściwy sposób. Ludzi emyślą, że agencje SEO sąmagicznymi twórcami ruchy i niczym więcej. To, co jest zwykle pomijane, to długoterminowe spojrzenia na ten temat.
Wyobraź sobie, że jesteś sprzedawcą i zarabiasz na przykład 30 000 zł miesięcznie z bezpłatnego ruchu w wyszukiwarkach takich jak Google czy Bing. Czy nie chciałbyś ustabilizować tych 30 000 zł miesięcznie? Czy nie byłoby korzystnie zainwestować od 1500 do 3000 zł i stale optymalizować swoje strony, rozwijać markę i po prostu upewniać się, że posiadasz wysoką jakość treści? Kanały wyszukiwania muszą być postrzegane jako kopalnie złota, a Twoja agencja SEO to eksperci, którzy stale tworzą jego przepływ. Nawet jeśli nie notujesz aktualnie wzrostu sprzedaży, skąd wiesz, że nie spadniesz bez tych wszystkich wysiłków? Gdyby nie niektóre techniki optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, mógłbyś zostać pominięty w rankingach Google i z pewnością plułbyś sobie w brodę, że nie wydałeś 1500 zł miesięcznie chroniąc swoje zarobione 30 000 zł. Niestety, zdarza się to sprzedawcom detalicznym każdego dnia, gdzie ich duża firma staje się bardzo małym biznesem ze względu na ich zależność od organicznego ruchu w wyszukiwarkach i brak odpowiedniej optymalizacji.
Z pewnością słyszałeś te stwierdzenie już milion razy. Chcemy Ci jednak przedstawić ten temat z innej perspektywy. Twój ROI z SEO musi być obliczony długoterminowo. Załóżmy, że płacisz 1500 zł miesięcznie za SEO, aby zoptymalizować organiczny ruch w sieci z wyszukiwania o wartości 30 000 zł miesięcznie. Jeśli nadal będziesz otrzymywać dodatkowe 1000 zł każdego miesiąca w postaci dodatkowych przychodów z bezpłatnych wyników wyszukiwania, w ciągu dwóch lat zarobisz 84 000 zł miesięcznie, w porównaniu do 30 000 zł. Gdybyśmy oszacowali dodatkowe przychody i ROI wygenerowane z wydatków SEO, otrzymalibyśmy: 24 x 5 000 zł = 120 000 zł, a to ponad 2 – krotny zwrot z inwestycji. Jeśli nadal będziesz budować te przychody i obliczysz je na rok 3 i rok 4, 5, 6, itd. nadal będziesz widzieć wzrosty i znacznie wyższe zwroty z inwestycji dzięki wszystkim tym działaniom optymalizacyjnym. Ogólnie rzecz biorąc, patrzenie na SEO jako pewny wzrost zysków w ciągu kilku miesięcy jest bezcelowe i zupełnie nie ma sensu. Skupienie się na latach zysku z optymalizacji jest lepszym rozwiązaniem, gdyż używanie odpowiednich metod optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek może dać Ci korzyści, które utrzymują się przez lata.
Dzięki optymalizacji SEO możesz zauważyć również wyższe wyniki kampanii PPC, ponieważ optymalizacja strony koryguje wiele błędów na niej występujących. Możesz zadbać o większą ilość i wyższą jakość słów kluczowych w treści, dzięki czemu zmaksymalizujesz osiągane efekty. Jak już pewnie wiesz, SEO i PPC bardzo dobrze ze sobą współpracują, a jeśli zdominujesz szczyt listy wyników wyszukiwania swoimi organicznymi i płatnymi pozycjami, współczynnik klikalności i współczynnik konwersji poprawią się, gdyż klienci zauważą, że jesteś godzien ich zaufania. Z kolei gdy optymalizujesz tytuły i opisy produktów pod kątem SEO, Twoje reklamy PPC mogą wyświetlać się dla bardziej popularnych fraz kluczowych i przyciągać większą liczbę użytkowników. Na przykład precyzyjne ukazanie jakości oferowanego produktu może pomóc w pozycjonowaniu, gdy ludzie szukają właśnie tej konkretnej specyfikacji.
Źródło: Negative Space / pexels.com
Jak już pewnie wiesz, konsumenci na ogół chcą analizować produkty przed ich zakupem. Ich badania mogą pochodzić z różnych źródeł, różnych czasów i przybierać różne formy. Jeśli zatem Twoi odbiorcy pochodzą z PPC, mogą kontynuować swoje analizy, oglądając Cię ponownie w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, a dopiero po tym zdecydować się na zakup Twojego produktu. SEO i PPC dobrze ze sobą współpracują, aby maksymalnie wykorzystać swoje możliwości i przyciągnąć klientów, którzy poszukują konkretnych ofert lub którzy mogli już wcześniej odwiedzić Twoją witrynę. Posiadanie SEO jest więc niezbędne w procesie wieloetapowych zakupów.
SEO jest bardzo wartościową strategią marketingową, o ile zostanie przeprowadzona we właściwy sposób. Jeśli agencja lub specjalista, z którym współpracujesz, wygeneruje odpowiednie, wysokiej jakości linki i zgromadzi zasoby reklamowe w mediach społecznościowych, korzystnie wpłynie na świadomość Twojej marki i przyciągnie ruch na Twoją stronę. Wszystko to wpływa na rozwój Twojej firmy i sprawia, że jest większa, lepsza i bardziej popularna.
Jak już pewnie wiesz, SEO to bardzo przydatna metoda marketingowa, która może przynieść Ci wiele korzyści. Warunkiem tego jest jednak odpowiednie przeprowadzenie działań optymalizacyjnych. Jeśli więc uważasz, że możesz sobie nie poradzić z tak rozległym obszarem działania, skontaktuj się z nami! Z chęcią pomożemy Ci osiągnąć wyniki, o których Ci się nawet nie śniło!
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.