Jak działa SEO i w jaki sposób wpływa na Twoją firmę?

Jak działa SEO i w jaki sposób wpływa na Twoją firmę?

energepic.com / pexels.com

Wiele osób patrzy na SEO w niewłaściwy sposób. Ludzi emyślą, że agencje SEO sąmagicznymi twórcami ruchy i niczym więcej. To, co jest zwykle pomijane, to długoterminowe spojrzenia na ten temat.

Wyszukiwanie organiczne wymaga ciągłej optymalizacji

Wyobraź sobie, że jesteś sprzedawcą i zarabiasz na przykład 30 000 zł miesięcznie z bezpłatnego ruchu w wyszukiwarkach takich jak Google czy Bing. Czy nie chciałbyś ustabilizować tych 30 000 zł miesięcznie? Czy nie byłoby korzystnie zainwestować od 1500 do 3000 zł i stale optymalizować swoje strony, rozwijać markę i po prostu upewniać się, że posiadasz wysoką jakość treści? Kanały wyszukiwania muszą być postrzegane jako kopalnie złota, a Twoja agencja SEO to eksperci, którzy stale tworzą jego przepływ. Nawet jeśli nie notujesz aktualnie wzrostu sprzedaży, skąd wiesz, że nie spadniesz bez tych wszystkich wysiłków? Gdyby nie niektóre techniki optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, mógłbyś zostać pominięty w rankingach Google i z pewnością plułbyś sobie w brodę, że nie wydałeś 1500 zł miesięcznie chroniąc swoje zarobione 30 000 zł. Niestety, zdarza się to sprzedawcom detalicznym każdego dnia, gdzie ich duża firma staje się bardzo małym biznesem ze względu na ich zależność od organicznego ruchu w wyszukiwarkach i brak odpowiedniej optymalizacji.

Sprawdź: SEO vs SEM – co wybrać?

SEO musi działać długoterminowo

Z pewnością słyszałeś te stwierdzenie już milion razy. Chcemy Ci jednak przedstawić ten temat z innej perspektywy. Twój ROI z SEO musi być obliczony długoterminowo. Załóżmy, że płacisz 1500 zł miesięcznie za SEO, aby zoptymalizować organiczny ruch w sieci z wyszukiwania o wartości 30 000 zł miesięcznie. Jeśli nadal będziesz otrzymywać dodatkowe 1000 zł każdego miesiąca w postaci dodatkowych przychodów z bezpłatnych wyników wyszukiwania, w ciągu dwóch lat zarobisz 84 000 zł miesięcznie, w porównaniu do 30 000 zł. Gdybyśmy oszacowali dodatkowe przychody i ROI wygenerowane z wydatków SEO, otrzymalibyśmy: 24 x 5 000 zł = 120 000 zł, a to ponad 2 – krotny zwrot z inwestycji. Jeśli nadal będziesz budować te przychody i obliczysz je na rok 3 i rok 4, 5, 6, itd. nadal będziesz widzieć wzrosty i znacznie wyższe zwroty z inwestycji dzięki wszystkim tym działaniom optymalizacyjnym. Ogólnie rzecz biorąc, patrzenie na SEO jako pewny wzrost zysków w ciągu kilku miesięcy jest bezcelowe i zupełnie nie ma sensu. Skupienie się na latach zysku z optymalizacji jest lepszym rozwiązaniem, gdyż używanie odpowiednich metod optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek może dać Ci korzyści, które utrzymują się przez lata.

SEO uskutecznia PPC i Zakupach Google

Dzięki optymalizacji SEO możesz zauważyć również wyższe wyniki kampanii PPC, ponieważ optymalizacja strony koryguje wiele błędów na niej występujących. Możesz zadbać o większą ilość i wyższą jakość słów kluczowych w treści, dzięki czemu zmaksymalizujesz osiągane efekty. Jak już pewnie wiesz, SEO i PPC bardzo dobrze ze sobą współpracują, a jeśli zdominujesz szczyt listy wyników wyszukiwania swoimi organicznymi i płatnymi pozycjami, współczynnik klikalności i współczynnik konwersji poprawią się, gdyż klienci zauważą, że jesteś godzien ich zaufania. Z kolei gdy optymalizujesz tytuły i opisy produktów pod kątem SEO, Twoje reklamy PPC mogą wyświetlać się dla bardziej popularnych fraz kluczowych i przyciągać większą liczbę użytkowników. Na przykład precyzyjne ukazanie jakości oferowanego produktu może pomóc w pozycjonowaniu, gdy ludzie szukają właśnie tej konkretnej specyfikacji.

Źródło: Negative Space / pexels.com

Sprawdź: Dlaczego SEO wymaga tyle czasu?

SEO korzystnie wpływa na wieloetapowe zakupy

Jak już pewnie wiesz, konsumenci na ogół chcą analizować produkty przed ich zakupem. Ich badania mogą pochodzić z różnych źródeł, różnych czasów i przybierać różne formy. Jeśli zatem Twoi odbiorcy pochodzą z PPC, mogą kontynuować swoje analizy, oglądając Cię ponownie w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, a dopiero po tym zdecydować się na zakup Twojego produktu. SEO i PPC dobrze ze sobą współpracują, aby maksymalnie wykorzystać swoje możliwości i przyciągnąć klientów, którzy poszukują konkretnych ofert lub którzy mogli już wcześniej odwiedzić Twoją witrynę. Posiadanie SEO jest więc niezbędne w procesie wieloetapowych zakupów.

SEO umożliwia budowanie marki

SEO jest bardzo wartościową strategią marketingową, o ile zostanie przeprowadzona we właściwy sposób. Jeśli agencja lub specjalista, z którym współpracujesz, wygeneruje odpowiednie, wysokiej jakości linki i zgromadzi zasoby reklamowe w mediach społecznościowych, korzystnie wpłynie na świadomość Twojej marki i przyciągnie ruch na Twoją stronę. Wszystko to wpływa na rozwój Twojej firmy i sprawia, że jest większa, lepsza i bardziej popularna.

Sprawdź: Pozycjonowanie branży farmaceutycznej

Podsumowanie

Jak już pewnie wiesz, SEO to bardzo przydatna metoda marketingowa, która może przynieść Ci wiele korzyści. Warunkiem tego jest jednak odpowiednie przeprowadzenie działań optymalizacyjnych. Jeśli więc uważasz, że możesz sobie nie poradzić z tak rozległym obszarem działania, skontaktuj się z nami! Z chęcią pomożemy Ci osiągnąć wyniki, o których Ci się nawet nie śniło!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 8
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    White i Black Hat SEO

    White i Black Hat SEO

    Wśród sposobów pozycjonowania wyróżniamy dwa główne nurty – Black Hat SEO i White Hat SEO. Dlaczego jeden jest lepszy od […]
    Różnice pomiędzy stroną statyczną a dynamiczną

    Różnice pomiędzy stroną statyczną a dynamiczną

    Zastanawiasz się nad utworzeniem strony internetowej, ale nie wiesz, jaki rodzaj witryny przygotować? Dowiedz się, co mogą zaoferować dynamiczne i statyczne strony WWW.
    Czym jest Page Rank strony? Jak możemy go sprawdzić?

    Czym jest Page Rank strony? Jak możemy go sprawdzić?

    Page Rank wpływa na ocenę strony WWW, co warunkuje jej odpowiednią widoczność w wyszukiwarce. Zapoznaj się ze sposobami weryfikacji tego algorytmu.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę