Jak działa wyszukiwarka Google?

Jak działa wyszukiwarka Google?

cottonbro/pexels.com

Dla każdego pozycjonera wyszukiwarka Google stanowi fundamentalne narzędzie pracy. Zanim rozpoczniesz opracowywanie kompleksowej strategii reklamowej, warto zapoznać się z wachlarzem możliwości gwarantowanych z jej strony. Choć nie jest to jedyna wyszukiwarka na świecie, to zdecydowanie jej popularność i renoma przesądzają o potrzebie poznania każdego jej aspektu. O tym, jak korzystać z wyszukiwarki Google, przeczytasz w niniejszym artykule. Dowiedz się nieco więcej o efektywnej optymalizacji!

Kompendium wiedzy o wyszukiwarkach

Czym jest wyszukiwarka? Pytanie, które na pozór wydaje się absurdalnie proste, może okazać się dość złożone. Rozważania na temat funkcjonalności Google warto rozpocząć od krótkiego wprowadzenia.

Wyszukiwarka internetowa (z ang. Search Engine) to nic innego, jak witryna posiadająca właściwe oprogramowanie. Pozwala ono użytkownikom na kierowanie konkretnych zapytań i konsekwentne uzyskiwanie odpowiedzi. Eksperci w zakresie pozycjonowania systematycznie korzystają z potencjału wyszukiwarek. Im wyższe miejsce na liście rezultatów SERP, tym większa szansa dla konkretnej witryny na odwiedziny przez potencjalne grono klientów.

Mianem “lidera” tytułuje się Google, eksploatowane przez blisko 97% internautów w Polsce. Dlatego też wzrasta potrzeba uzupełnienia wiedzy na temat tego, jak działa wyszukiwarka Google.

Sprawdź: W jaki sposób czynniki behawioralne wpływają na SEO?

Kompleksowy proces researchu, gromadzenia i hierarchizowania informacji

Algorytmy Google zmieniają się z roku na rok, powodując niemałe zamieszanie w świecie e-marketingu. Pewne działania pozostają niemal niezmienne. Mowa o trzech etapach wyszukiwarki: skanowania, procesu indeksacji i wyświetlania uzyskanych rezultatów. Przybliżmy, jak dokładnie wyglądają.

Źródło: PhotoMIX Company/pexels.com

Etap pierwszy: skanowanie

Googleboty przeszukują odmęty Internetu celem weryfikacji, jakie witryny istnieją, co w sobie mieszczą, a także, w jaki sposób połączone są z pozostałym platformami. Wnikliwie przeglądają content, fotografie, strukturę i zamieszczane odnośniki przekierowujące do innych stron WWW.

Im więcej informacji Google pozyska na temat witryn, tym dokładniej opisze ich zawartość. W największym skrócie – skuteczniejsza indeksacja strony przekłada się na lepsze dostosowanie jej do preferencji użytkownika.

Google specjalizuje się w skanowaniu witryn o szerokiej dostępności, a same roboty w researchu zarówno nowych, jak i istniejących od dłuższego czasu stron.

Etap drugi: indeksowanie

W procesie indeksacji następują próby zrozumienia zawartości witryny przez Google. W tym celu roboty koncentrują się na dokładnej analizie treści, elementów graficznych oraz audiowizualnych, a także na frazach kluczowych, tagach i linkach.

Indeksacja jest związana z charakterystyką witryny internetowej. Aby rezultaty szły w parze z wprowadzanymi modyfikacjami, strony odwiedzane są przez roboty możliwie jak najczęściej. Zgromadzone dane z przeanalizowanych platform zostają zebrane, a następnie odpowiednio uporządkowane w indeksie wyszukiwania.

W trakcie procesu algorytmy wyszukiwarek uwzględniają następujące determinanty: dostosowanie contentu, unikatowość, autentyczność witryny, stopień świeżości informacji, wartość linków, tempo wyświetlania się strony oraz responsywność (tzn. dopasowanie do parametrów urządzeń mobilnych). Czynniki podlegają ocenie przez Googleboty pod kątem określonych wymogów algorytmów.

Etap trzeci: wyświetlanie rezultatów w rankingu

Wygenerowane rezultaty wyszukiwania można podzielić ze względu na bezpłatny (wyniki organiczne) oraz odpłatny charakter (rozliczane w modelu Pay Per Click). Tak naprawdę na identyczne zapytanie użytkownicy mogą uzyskać inne rezultaty. Wynika to z branych pod uwagę przez Google parametrów (np. lokalizacji i użytkowanego przez internautę sprzętu).

Jeżeli dążysz do znalezienia się w TOP3 wyszukiwań, musisz zatroszczyć się o SEO, czyli jak najlepsze dopasowanie strony do preferowanych zapytań użytkowników. Zadanie to ułatwia narzędzie typu Keyword Planner, za sprawą którego będziesz w stanie systematycznie optymalizować witrynę pod kątem jej ekspozycji na liście wyszukiwarki.

Google stawia na content

Roboty Google sprawdzają i wydają ostateczny werdykt na podstawie zamieszczanych na stronie treści. Aby uzyskać przychylność lidera wyszukiwarek, warto zatem zadbać o jakość oraz ilość tekstu. Choć elementy wizualnie nie pozostają bez znaczenia, to dla Google wciąż “Content is The King”. Na czym w takim razie szczególnie koncentruje się wyszukiwarka?

  • Oryginalności contentu, brak powielania cudzych treści.
  • Strukturze treści (wraz z odpowiednim podziałem na śródtytuły, z uwzględnieniem nagłówków, wyboldowania tekstu oraz z umieszczeniem elementów graficznych).
  • Poprawności językowej publikowanych treści wraz z jej merytoryką.
  • Aktualizacji wcześniej udostępnionych opisów bądź uzupełnieniu strony o nowe opcje (np. zakładki).

W kontekście tego, jak działa wyszukiwarka, nie można pominąć wprowadzanych aktualizacji algorytmów. Wdrażane innowacje wpływają na ocenę określonego profilu linków dla konkretnej strony bądź odnoszą się do istotnych z punktu widzenia pozycjonowania kryteriów.

Jeżeli systematycznie zarządzasz swoją stroną w sieci i śledzisz nowinki technologiczne, nie musisz obawiać się nowatorskich rozwiązań.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Adres URL z www czy bez www? – co wybrać i dlaczego?
    Adres URL z www czy bez www? – co wybrać i dlaczego?
    Z pewnością zastanawiałeś się kiedyś, jaka jest różnica między domeną www a adresem bez tej formy. W tym artykule dowiesz się, na czym to polega!
    Znaczenie bloga w procesie pozycjonowania
    Znaczenie bloga w procesie pozycjonowania
    Siła wpisów blogowych nie słabnie, a wręcz przeciwnie - zaczyna być wykorzystywana przez branże zawodowe. Jak blogować, myśląc o SEO?
    Pozycjonowanie księgarni
    Pozycjonowanie księgarni
    Skuteczność pozycjonowania zależy od wielu czynników. Warto więc wiedzieć, jakie techniki wykorzystać, aby wypromować księgarnię w Internecie!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę