DARMOWY AUDYT SEO

Jak działania UX mogą wpłynąć na SEO strony internetowej?

Jak działania UX mogą wpłynąć na SEO strony internetowej?

Pixabay / pexels.com

Z biegiem czasu doświadczenie użytkownika zaczęło odgrywać coraz większą rolę w zdobywaniu pozycji w wynikach wyszukiwania. Jeśli chcesz zauważyć wzrost sprzedaży i zacząć generować nowych klientów, musisz wziąć pod uwagę bardziej aktualne zasady pozycjonowania.

W tym artykule postanowiliśmy wyjaśnić Ci, jak UX wpływa na SEO.

Jak UX wpływa na pozycję w wynikach wyszukiwania?

Algorytmy analizujące strony internetowe uważnie monitorują ruch wszystkich użytkowników, którzy ją odwiedzają i na podstawie uzyskanych wyników przypisują jej odpowiednią punktację. Składają się na nią takie elementy jak:

  • ilość czasu spędzonego w witrynie,
  • liczba użytkowników, którzy kończą wizytę na stronie zakupem produktu,
  • inne interakcje użytkownika ze stroną,
  • czas potrzebny na załadowanie witryny.

Dobrze skonstruowana witryna musi przede wszystkim zaspokajać potrzeby użytkowników i oferować im przyjemny interfejs. W związku z rozwojem algorytmów indeksowania nie ma innego sposobu na sukces niż stworzenie platformy, która jest sprawna technicznie i szybko reaguje na potrzeby użytkowników. Istnieje kilka prostych zasad, które skutkują poprawą pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Najpierw skup się na tym, czego szukają potencjalni klienci. Postaraj się wyeksponować najbardziej wartościową treść w tej części strony, która jest widoczna od razu po jej otwarciu.

Niestety uporczywie wyskakujące okienka informujące o sezonowych rabatach lub możliwościach zapisania się do newslettera znacznie zwiększają liczbę odrzuceń strony, ponieważ użytkownicy, zamiast szukać sposobu na wyłączenie okna, zwyczajnie opuszczają witrynę. W związku z tym postaraj się ograniczyć tego typu zabiegi, a klienci Ci za to podziękują. Planując rozwój strony internetowej, często bezmyślnie wdraża się strategie, które ostatecznie sprawiają, że witryna jest mniej atrakcyjna dla odbiorcy.

Jeśli chodzi o treści na blogu czy opisy produktów, staraj się używać prostego i zrozumiałego języka oraz unikaj sztampowych zwrotów stosowanych od lat w marketingu. Koncentrując się na prostocie i oryginalności przekazu, zwiększasz swoje szanse na przyciągnięcie i zatrzymanie uwagi użytkownika. Fakt ten jest odnotowywany przez algorytmy Google, co skutkuje poprawą pozycji w rankingu wyszukiwarki Google.

Sprawdź: Czym jest URL i jak powinien wyglądać dobry adres pod pozycjonowanie?

Wskazówki dotyczące ulepszenia działań UX pod kątem SEO

  1. Użytkownicy muszą rozumieć treść na stronie

Upewnij się, że użytkownicy rozumieją znaczenie Twojej strony i znajdującej się na niej treści. Strona internetowa powinna dotyczyć tego, co masz do zaoferowania. Tutaj nie ma miejsca na niezrozumiałe treści, upychanie słów kluczowych czy monotonność. Liczy się każde słowo!

Treść jest zawsze najważniejsza. Musisz zadbać o równowagę pomiędzy użytecznością a informacją. Znajdź złoty środek między łatwym dostępem do ważnych stron a rozmieszczeniem treści w witrynie.

  1. Zmień platformę witryny

Jeśli napotkasz problemy techniczne w swojej witrynie, rozważ możliwość wyemigrowania na prostą i przyjazną platformę, która będzie zgodna z zasadami SEO. Pamiętaj, że przed migracją witryny należy przeprowadzić dokładną analizę danych. Jest to bardzo ważne, szczególnie w przypadku witryn e-commerce, które muszą rozważyć migrację produktów.

  1. Postaw na przejrzyste menu i nawigację

Zbyt skomplikowana nawigacja i menu witryny mogą prowadzić do zamieszania. Spróbuj w nawigacji na stronie zawrzeć same niezbędne informacje i przekierowania. Zbyt duża liczba hiperłączy może przerazić użytkowników, którzy szybko zrezygnują z przeglądania produktów na stronie.

  1. Stosuj wezwanie do działania (CTA)

Postaraj się dodać elementy takie jak przyciski i linki, które zachęcą potencjalnych klientów do kliknięcia i przejścia dalej lub wykonania konkretnej czynności. Przycisk w treści lub tytule może mieć wpływ na współczynnik konwersji. Upewnij się, że Twój numer telefonu lub strona kontaktowa są łatwo dostępne i dobrze widoczne. Gdy użytkownik nie zainteresuje się żadnym elementem na stronie, prawdopodobnie uda się do konkurencji, która zachęci go w lepszy sposób niż Twoja firma.

Źródło: picjumbo.com / pexels.com

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że teraz już wiesz, jak działania UX na stronie wpływają na SEO. Wszystko, czego potrzebujesz, to odpowiednie wsparcie i chęć ulepszenia witryny dla potencjalnych klientów. Działania UX i SEO są ze sobą powiązane, a Twoja pozycja w wynikach wyszukiwania będzie bezpośrednio zależeć od tego, jakie działania wykonasz na stronie oraz jak długo użytkownicy spędzą na niej swój czas.

Projektując lub ulepszając swoją witrynę, weź pod uwagę powyższe zasady i upewnij się, że strona jest dostępna na dowolnym urządzeniu. W ten sposób stworzysz przyjazne miejsce w sieci, w którym użytkownicy będą przyjemnie spędzać czas. To wszystko sprawi, że odbiorcy będą chętnie polecać Twoje treści innym, dzięki czemu witryna stanie się popularna w sieci.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: SXO
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak powinna wyglądać karta produktu zaprojektowana pod UX?
    Jak powinna wyglądać karta produktu zaprojektowana pod UX?
    Użytkownik poszukujący produktu lub usługi zwraca uwagę na organizację elementów zamieszczonych na stronie. Jak zatem wywrzeć pozytywne pierwsze wrażenie?
    Strategia UX – jak ją opracować?
    Strategia UX – jak ją opracować?
    Dobry plan działania to połowa sukcesu, szczególnie gdy chodzi o wywarcie pozytywnego wrażenia na potencjalnych klientach. Jak się do tego przygotować?
    Czym jest prototypowanie UX?
    Czym jest prototypowanie UX?
    Tworzenie aplikacji i stron spełniających oczekiwania użytkowników jest coraz trudniejsze. Dzięki prototypowaniu UX łatwiej zrealizujesz ten cel.

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę