Jak generować większą ilość leadów sprzedażowych?

Jak generować większą ilość leadów sprzedażowych?

Karolina Grabowska/pexels.com

Wszystkie firmy działające na rynku online starają się przyciągnąć jak najwięcej potencjalnych klientów. Współcześnie wykorzystuje się w tym celu wiele kreatywnych narzędzi. W marketingu internetowym, który polega w głównej mierze na pozyskiwaniu klientów przez Internet, często usłyszeć można o tzw. leadzie sprzedażowym.

W tym artykule dowiesz się, na czym właściwie polega generowanie leadów sprzedażowych oraz w jaki sposób skutecznie zwiększyć ich ilość w swojej firmie.

Czym jest lead sprzedażowy?

Zanim dowiesz się, w jaki sposób zdobyć większą ilość leadów, to musisz zrozumieć, na czym polega sam proces ich generowania. Otóż to nic innego, jak pozyskiwanie danych kontaktowych od potencjalnych klientów. Leady to najczęściej adresy e-mail lub numery telefonów.

Zatem lead to potencjalny klient, czyli osoba czy też firma, która jest zainteresowana konkretnym produktem lub usługą i prawdopodobnie w niedalekiej przyszłości postanowi skorzystać z oferty, a następnie sfinalizuje transakcję. Generowanie leadów to przełożenie standardowych procesów sprzedażowych i komunikacyjnych na kontakt online z potencjalnymi klientami.

Pamiętaj, że lead generuje konkretna osoba, która poprzez wypełnienie podanego na stronie sklepu internetowego formularza kontaktowego wykazała zainteresowanie Twoim produktem lub usługą.

Lead generation jest ważnym aspektem działań działu marketingu. Chodzi głównie o budowanie listy leadów, czyli osób gotowych do zakupu danego produktu lub usługi. W skrócie, jest to proces polegający na pozyskiwaniu i zarządzaniu leadami, który przekłada się na zainteresowanie konsumenta produktami firmy oraz na konkretne decyzje zakupowe.

Sprawdź: Jak prawidłowo przeprowadzić konfigurację poczty dla PrestaShop?

Jak zwiększyć ilość leadów w swojej firmie?

Twórz unikalne oferty

Staraj się tworzyć unikalne oferty na swojej stronie, które będą zawierały różnego rodzaju quizy. Czasem wystarczy zwykły newsletter oferujący rabat poprzez podanie adresu e-mail. Jest to najlepszy sposób na otrzymanie leadów w postaci imienia i nazwiska oraz numeru telefonu czy adresu e-mail. Nic więcej nie potrzebujesz, aby rozpocząć konwersję, dlatego twórz swoje unikalne oferty na stronie WWW i czekaj na efekty!

Źródło: Andrea Piacquadio/pexels.com

Bądź aktywny w mediach społecznościowych

Staraj się być na bieżąco ze swoją grupą odbiorców na portalach społecznościowych. Możesz postarać się również ułatwić innym kontakt z Tobą, więc w tym celu dodaj na swojej stronie formularz kontaktowy, dzięki któremu będziesz mógł skontaktować się z potencjalnym klientem. Bądź aktywny na Twitterze, zamieszczaj wyskakujące okna z CTA na swojej stronie. Jednak pamiętaj, że nie wystarczy wykonanie tylko tych czynności – należy mieć osobę, która będzie to na bieżąco monitorować.

Korzystaj z płatnych reklam typu PPC

Pamiętaj, że dzięki reklamom również możesz pozyskać dużą ilość leadów sprzedażowych. Wystarczy, że użytkownik kliknie link, a Ty już dostajesz konkretne dane na jego temat.

Lejek sprzedażowy

Odnosi się on do procesu zakupowego ludzi, dzięki któremu firmy mogą pozyskiwać swoje leady. Jeśli zastosujesz go w swojej witrynie, to możesz pomóc w zwiększeniu na niej konwersji. Najważniejsze to zaangażować odbiorcę w postaci CTA i wyskakujących zachęt. Wystarczy, że zainteresujesz potencjalnych klientów swoją firmą, a lejek sprzedażowy zacznie działać.

Generuj dużą ilość treści na stronie

Staraj się tworzyć takie treści na swojej stronie WWW, które będą odpowiadały na pytania użytkowników. Tylko w ten sposób będziesz mógł ich zaangażować i dotrzeć do większej ilości osób, a przede wszystkim zdobyć leady. Pamiętaj, że musisz budować, promować i angażować swoją publiczność, aby zostać uznanym za eksperta w danej branży.

Uzyskaj konkretny cel

Każdy użytkownik internetu poszukuje rozwiązania swojego problemu lub odpowiedzi na nurtujące go pytania. Dlatego postaraj się uzyskać swój cel w postaci leadów i zdobądź je, dodając na stronie formularz kontaktowy z Twoją firmą. Za jego pośrednictwem będą mogli dowiedzieć się więcej o rozwiązaniu danego problemu.

Największe zalety generowania leadów sprzedażowych

  • Zmniejszenie kosztów reklamy i promocji marki
  • Większa skuteczność działań promocyjnych i generowanie sprzedaży
  • Zwiększenie liczby potencjalnych klientów.
Sprawdź: Magento a PrestaShop – czym się różnią? Jaki system wybrać?

Podsumowanie

Pamiętaj, że wszystkie uzyskane leady sprzedażowe przez dział marketingu lub firmę zewnętrzną powinny ostatecznie trafić do działu sprzedaży Twojej firmy. Jednak przed tym leady muszą zostać przetworzone i przeanalizowane za pomocą konkretnego narzędzia online. Tylko w ten sposób możesz zwiększyć swoją sprzedaż i tworzyć lepsze strategie sprzedażowe.

Mamy nadzieję, że teraz już wiesz, w jaki sposób dotrzeć do swojej grupy docelowych odbiorców i pozyskać z nich leady. Postaraj się nawiązywać cenne kontakty z osobami, które mają potencjał na stworzenie konwersji w witrynie sklepu internetowego Twojej firmy.

Jednak musisz wiedzieć, że nie ma jednej, sprawdzonej metody, dzięki której proces generowania leadów będzie bardziej wydajny. Najważniejsza jest ciężka praca i ciągła analiza danych. Wyłącznie wtedy będziesz mógł dotrzeć do swoich potencjalnych klientów i osiągnąć zamierzone cele.

Masz pytania? Agencja SEO Poznań Grupa iCEA chętnie na nie odpowie!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 12
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Czym są tagi tytułu i jak je optymalizować?

    Czym są tagi tytułu i jak je optymalizować?

    Czym jest tag tytułu? Jaki ma wpływ na osiągane wyniki? Jak dostosować go do wymagań użytkowników i wyszukiwarek? Odpowiedzi znajdziesz w naszym artykule!
    Dane strukturalne w SEO – w jaki sposób mikrodane wpływają na pozycjonowanie strony internetowej?

    Dane strukturalne w SEO – w jaki sposób mikrodane wpływają na pozycjonowanie strony internetowej?

    Dowiedz się, czym są dane strukturalne oraz jak wiele możesz zyskać dzięki wdrożeniu tego rozwiązania. Sprawdź, jakie informacje możesz wyświetlić w wynikach wyszukiwania i tym samym wzbudzić zainteresowanie internautów.
    Pozycjonowanie salonu kosmetycznego

    Pozycjonowanie salonu kosmetycznego

    Pozycjonowanie salonu kosmetycznego to niełatwe zadanie. Warto więc wiedzieć, na czym polega ten proces i jakie techniki należy wówczas wykorzystać.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę