DARMOWY AUDYT SEO

Jak hosting wpływa na pozycjonowanie?

Jak hosting wpływa na pozycjonowanie?

ThisIsEngineering/pexels.com

Czy jako internauta zastanawiałeś się kiedyś, jak to się dzieje, że masz nieprzerwany dostęp do zasobów sieci? Działasz na tyle intuicyjnie, że często zapominasz o zapleczu technicznym działania stron internetowych. W tym przypadku mowa oczywiście o hostingu. Czym on jest i jaki rodzaj wybrać? Czy hosting ma wpływ na strategię SEO? Odpowiedź brzmi: tak! Dowiedz się więcej na ten temat.

Hosting

To usługa odpowiadająca za całodobowe utrzymanie witryny w Internecie. Wiąże się z działaniem serwerów, czyli odpowiednio skonfigurowanych komputerów, które nigdy nie przestają działać. Z tego powodu muszą spełniać wiele rygorystycznych zasad. Hosting udostępnia miejsce na serwerze, gdzie przechowywane są pliki, bazy danych, poczta elektroniczna – słowem wszystko, co gromadzisz na swoim komputerze czy stronie internetowej.

Rodzaje usług

W zależności od zapotrzebowania oraz budżetu można zdecydować się na konkretny rodzaj hostingu. Poniżej przedstawiamy najpopularniejsze rozwiązania, ułożone od tych najbardziej przystępnych cenowo, po wymagające nieco większych zasobów finansowych.

Shared hosting, czyli współdzielenie wspólnej przestrzeni

Hosting współdzielony to najkorzystniejsze rozwiązanie, pozwalające na korzystanie z pewnego fragmentu serwera. Można go porównać do mieszkania w bloku, w którym znajduje się wiele mieszkań powiązanych przynajmniej wspólnym czynszem. Shared hosting sprawdzi się w przypadku małych i średnich firm, ponieważ w przypadku dużej liczby stron wydajność serwera będzie nieco słabsza. Jest to również dobre rozwiązanie dla osób, które nie znają się na samodzielnej technicznej konfiguracji serwera.

VPS (Virtual Private Server) – skrawek prywatności w sieci

W tym przypadku mowa o serwerze wirtualnym, który jest maszyną wirtualną z gwarantowaną mocą obliczeniową, czyli procesorem i pamięcią RAM. Masz więc pełen dostęp do wydzielonej części maszyny, dzięki czemu jest ona znacznie bardziej wydajna. Nadal współdzielisz go z innymi użytkownikami, jednak nie grozi Ci ryzyko słabszej wydajności. Do obsługi VPS konieczna jest jednak wiedza techniczna. Ten typ hostingu sprawdzi się dla średnich i większych firm, które prowadzą sklepy internetowe bądź platformy gamingowe. Koszt tej usługi jest wyższy.

Dedicated server, czyli poważne rozwiązanie dla ceniących sobie niezależność

To najdroższa forma hostingu, która sprawdzi się dla wysoce rozbudowanych stron internetowych. Bezwzględnie wymaga jednak zaawansowanych technicznie specjalistów, ponieważ otrzymujemy cały serwer. Jest on dedykowany przede wszystkim stronom pozyskującym dane swoich użytkowników, np. bankom, giełdom, rozbudowanym sklepom internetowym.

Cloud Server – nowoczesne rozwiązanie dla wygodnych

Alternatywą dla serwerów dedykowanych jest serwer w chmurze. To rodzaj sieci serwerów opartych o infrastrukturę danej strony. Gwarantują one wysokie bezpieczeństwo, ponieważ dane i kopie zapasowe są przechowywane na odrębnych macierzach. W razie jakiejkolwiek awarii całość jest przenoszona w nowe miejsce, co trwa zaledwie kilka minut. Są one więc niezwykle elastyczne. Koszty są porównywalne do serwera VPS, jednak opłata rośnie wprost proporcjonalnie do ilości danych.

Sprawdź: Co to jest wiek domeny i czy jest to ważne w procesie pozycjonowania?

Czym kierować się przy wyborze hostingu?

Wybór hostingu nie jest łatwy, tutaj najczęściej przeważają koszty. Mimo wszystko, robiąc research, warto wiedzieć, czym charakteryzuje się idealny usługodawca. Co ważne, niektóre z cech mają bezpośredni wpływ na proces optymalizacji i pozycjonowania, ale o tym za chwilę.

Dobry hosting, czyli jaki?

Podczas wyboru skup się na kilku elementach.

  1. Uptime – wysoki czas dostępności. Chodzi o bezawaryjność serwera, ponieważ strona powinna działać nieprzerwanie. Czas jego działania jest sprawdzany przez specjalnie skonfigurowane narzędzia monitorujące.
  2. Infrastruktura – szybkość łącz. Jest to specyfikacja techniczna samego urządzenia, która pozwala na obsługę strony pod kątem ruchu.
  3. Szybki dysk SSD – pozwala na szybki dostęp do plików umieszczonych na stronie.
  4. Najnowsza, konfigurowalna wersja oprogramowania – warto mieć możliwość wyboru wersji PHP i dodatków wspierających strategię pozycjonowania.
  5. Certyfikat SSL – celem jest bezpieczeństwo danych użytkowników na stronie, które są szyfrowane i zabezpieczone przed przechwyceniem.
  6. Dostęp do logów – możliwość sprawdzenia, w jaki sposób użytkownicy i roboty korzystają z zasobów witryny. Jest to przydatne w kontekście analizy danych.
  7. Filtry antyspamowe i antywirusowe – dobry hosting powinien być chroniony przed niebezpieczeństwami związanymi z działaniem serwera.
  8. Wsparcie – należy dowiedzieć się, czy w razie awarii w każdym momencie istnieje dostęp do serwisu naprawczego.
  9. Odzyskiwanie kopii zapasowych – w razie awarii można szybciej przywrócić stronę.

Jak hosting wpływa na SEO?

SEO, Search Engine Optimization, to działania mające na celu poprawę widoczności strony internetowej w SERP oraz uzyskanie przez nią wysokiej pozycji rankingowej. Każdy element, który wpływa na funkcjonowanie witryny, jest brany pod uwagę podczas oceny przez algorytmy i roboty sieciowe.

Odpowiedni hosting może wspierać proces optymalizacji i pozycjonowania po stronie technicznej, a także ułatwiać planowanie strategii. Pamiętaj jednak, że jest to jeden z wielu elementów, o który musisz zadbać. Optymalizacja to sieć połączeń przypominająca sprawną maszynę – każda z jej części musi działać poprawnie.

  • Bezawaryjny hosting wpływa na optymalizację SEO. Roboty, odwiedzając stronę (co dzieje się pobieżnie każdego dnia i dokładnie przynajmniej raz w miesiącu), sprawdzają jej dostępność. Jeśli tak nie jest, zostaje ona zdjęta z indeksu bądź tymczasowo ukryta.
  • Jeśli strona działa wolno, to nie zostaje spełniony warunek rankingowy w postaci szybkiej prędkości ładowania. Wówczas podstawowe wskaźniki internetowe Core Web Vitals mają znacznie mniejszy wynik.
  • Konsekwencją prędkości jest Page Experience, czyli doświadczenie użytkownika z korzystania ze strony. Ono również jest jednym z czynników rankingowych ocenianych przez algorytmy.
  • Posiadanie certyfikatu bezpieczeństwa jest czynnikiem rankingowym, warto więc zadbać o wersję HTTPS.
  • Dostęp do logów pozwala na ciągłą weryfikację strategii, dzięki czemu w każdym momencie można ją poprawić bądź ulepszyć.
Sprawdź: VI edycja Brains Attack – dajemy szansę na rozwój studentom z WNPiD

Podsumowanie

Wybór hostingu jest decyzją, którą należy podjąć już na samym początku planowania działań i ustalania celów. Szybkość, niezawodność i wysokie bezpieczeństwo to elementy ściśle związane z pozycjonowaniem. Pamiętaj, że żadna strategia SEO i SEM nie będzie miała szans powodzenia bez solidnej infrastruktury oraz zaplecza technicznego.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 1

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak pisać i czy opisy produktów powinny być unikalne?
    Jak pisać i czy opisy produktów powinny być unikalne?
    Opisy produktów mogą zadecydować o sukcesie Twojego sklepu online. Zobacz, jak tworzyć angażujące treści, które przekonają klientów do zakupu.
    Podstawy marketingu cyfrowego – w jaki sposób dotrzeć do potencjalnego klienta?
    Podstawy marketingu cyfrowego – w jaki sposób dotrzeć do potencjalnego klienta?
    Działania marketingu internetowego są niezbędne, jeśli przedsiębiorca chce uzyskać zamierzone cele biznesowe. Sprawdźmy, w jaki sposób zdobyć klientów.
    Optymalizacja SEO poprzez panel administracyjny SOTE
    Optymalizacja SEO poprzez panel administracyjny SOTE
    Sklep SOTESHOP umożliwia internautom intuicyjne wyszukiwanie produktów. Wraz z optymalizacją panelu administracyjnego to klucz do sprzedażowego sukcesu.

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę