DARMOWY AUDYT SEO

Jak i po co analizować zachowania klientów?

Jak i po co analizować zachowania klientów?

Andrea Piacquadio / pexels.com

Jeśli stworzysz strategię marketingową dostosowaną do oczekiwań i preferencji Twoich klientów, możesz znacznie zwiększyć ruch na swoich stronach. Pamiętaj, że musisz wziąć pod uwagę wiele danych, aby wyciągnąć trafne wnioski i dowiedzieć się jak najwięcej o upodobaniach konsumentów. Zwróć też uwagę na dokładne określenie grupy odbiorców swoich treści i odpowiadaj na skierowane w Twoją stronę pytania.

Analiza zachowań konsumentów - co to takiego?

Badania zachowań konsumenckich to sprawdzanie tego, jak ludzie wydają swoje pieniądze. Są to informacje niezwykle przydatne w procesie tworzenia kampanii reklamowych.

Wybory poszczególnych klientów są bardzo zróżnicowane. Podczas pandemii covid-19 coraz więcej osób wykorzystuje czas spędzony w domu na dokonywanie zakupów internetowych. Poświęcają oni wówczas więcej uwagi na znalezienie najkorzystniejszej oferty w najlepszej cenie.

Sprawdź: Jak łączyć działania na Facebooku z e-mail marketingiem?

Odpowiedni plan to podstawa!

Masz jasno określone zadanie. Musisz opracować strategię marketingową, która najlepiej wpłynie na wybory klientów i pozwoli Ci zwiększyć swoje sprzedażowe zyski. Pamiętaj też o określeniu najważniejszych wskaźników i regularnym ich kontrolowaniu.

Zwróć uwagę na to, dlaczego klient miałby kupić Twoje produkty, gdzie robi zakupy i w jakim czasie, czy jego znajomi preferują podobny styl kupowania, jak zmieniły się zachowania konsumentów w czasie pandemii itd. Są to podstawowe pytania, które musisz sobie zadać i rozważyć, jeśli chcesz przyciągnąć do siebie nowych klientów i sprzedać więcej.

Zauważając zmiany zachodzące w internetowym rynku możesz łatwo zaoszczędzić swój czas i pieniądze. Dane pokazują, że covid-19 znacznie zmienił zachowania konsumentów. W zależności od sytuacji finansowej kupują oni znacznie więcej lub znacznie mniej. Musisz wziąć to pod uwagę podczas opracowywania swojej strategii marketingowej.

Dowiedz się, jak klient dociera do Twojej strony

Możesz rozważyć ankiety, wywiady z klientami czy badania statystyk. Badając zachowania swoich klientów, możesz lepiej zrozumieć powody ich decyzji. Zachęć więc konsumentów do opiniowania Twoich usług i dzielenia się wrażeniami związanymi z użytkowaniem Twojej strony.

Wchodząc w interakcję ze swoimi klientami możesz dowiedzieć się, co spowodowało, że wskazali Twoją markę. Być może zauważysz powtarzalny schemat, którym kierują się podczas wybierania Twoich produktów czy usług. Dowiesz się dzięki temu, co wyróżnia Cię spośród konkurencji i co ułatwiło im podjęcie decyzji.

Sprawdź: 10 rzeczy, które powinieneś wiedzieć o pisaniu bloga

Jakie wskaźniki są najważniejsze?

Kwestia ta różni się w zależności od branży i celów Twojej firmy. Badając jednak zachowania konsumentów najważniejszymi wskaźnikami wymagającymi kontroli są te wymienione poniżej.

Lojalność

Powszechnie wiadomo, że przyciągnięcie nowych klientów jest o wiele trudniejsze, niż utrzymanie przy sobie tych obecnych. Nawet nieznaczne zwiększenie ruchu w witrynie może dać Ci zaskakujące zyski. Musisz więc zadbać, aby klienci jak najczęściej wracali do Twojej strony i korzystali z Twoich usług.

Aktywność

Najważniejszym celem każdej firmy jest przyciągnięcie jak największej liczby klientów. Jeśli zwiększysz ruch na swoich stronach, z pewnością spotęgujesz swoją sprzedaż. Wpłynie to również na Twoją pozycję w rankingu wyników wyszukiwania i pozwoli większej liczbie użytkowników poznać Ciebie i Twoje produkty. Jest to odpowiedzią na pytanie, dlaczego optymalizacja SEO jest bardzo ważna.

Jak najdokładniej określić aktywność użytkowników?

  • Loginy – dzięki nim możesz określić liczbę aktywnych użytkowników na podstawie danych o osobach zalogowanych na stronie.
  • Długość sesji jest miarą tego, ile czasu na Twoje stronie spędza użytkownik. Jeśli był tam 10 minut, z pewnością bardziej zaangażował się w jej oferty, niż ktoś kto wszedł tylko na minutę
  • Strony na wizytę – dobrą miarą aktywności jest też liczba odwiedzanych stron. Jeśli okaże się, że użytkownik odwiedza tylko pierwszą stronę, jest to znak, że nie podoba mu się to co na niej widzi i należy to zmienić
  • Customer Engagement – pomaga określić poziom aktywności w witrynie. Może obejmować czytanie artykułów na blogu, oglądanie zdjęć, pobieranie plików, wypełnianie ankiet, pisanie recenzji czy komentowanie postów

Wszystkie te wskaźniki pomogą Ci nie tylko określić poziom zaangażowania klientów, ale też wskażą elementy, które wymagają poprawy lub te, które warto rozwijać, bo przynoszą wiele korzyści i zwiększają ruch w witrynie. Dowiesz się też, jakie preferencje prezentują Twoi odbiorcy, dzięki czemu będziesz im mógł dostarczyć treści dopasowane do ich oczekiwań

Analiza zysków i sprzedaży

Ten sposób jest z pewnością oczywisty dla wszystkich przedsiębiorstw – im więcej sprzedajesz, tym więcej zyskujesz. Przyciągnięcie użytkowników do Twojej witryny to tylko połowa drogi. Musisz sprawić, aby dokonali zakupów. Konieczne jest opracowanie strategii wpływającej na decyzje klientów aby Twoja konwersja znacznie się zwiększyła. Twoim celem powinno być przekształcenie jak największej liczby odwiedzających w realnych klientów.

Dobrze zaprojektowana strona internetowa to najlepszy krok, jaki możesz poczynić w tym kierunku. Twoja witryna musi robić wrażenie na użytkownikach i sprawiać, że naprawdę zainteresują się oferowanymi przez Ciebie usługami. Upewnij się więc, że Twoja strona jest dostosowana do klienta najbardziej, jak to tylko możliwe.

Tak szeroki zakres zadań może być niezwykle wymagający i czasochłonny. Jeśli zatem chcesz odjąć sobie nieco obowiązków, warto pomyśleć o zatrudnieniu agencji SEO takiej jak my! Regularne kontrolowanie tak wielu wskaźników i równoczesne działania optymalizujące treści stron mogą okazać się wyzwaniem. Pozwól więc, że zajmiemy się częścią z nich. Skontaktuj się z nami w celu uzyskania szczegółowych informacji na ten temat.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Analityka
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 5

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Czym się zajmuje agencja User Experience?
    Czym się zajmuje agencja User Experience?
    Współpraca z agencją User Experience to doskonały sposób na osiągnięcie spektakularnych wyników. Warto więc wiedzieć, czym zajmują się eksperci UX.
    Trendy Google, czyli jak znaleźć najlepszy temat?
    Trendy Google, czyli jak znaleźć najlepszy temat?
    Czym są trendy Google? Jak mogą pomóc w tworzeniu wysokiej jakości treści? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj odpowiedzi na te pytania!
    Złośliwy kod na stronie WWW – jak go znaleźć?
    Złośliwy kod na stronie WWW – jak go znaleźć?
    Czym jest złośliwy kod na stronie, jak go znaleźć, a przede wszystkim - jak mu zaradzić? Oto mini poradnik dla osób zmagających się z wirusem na stronie.

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę