Zapytaj o ofertę
Jak indeksują się strony w Google i ile to trwa? Sprawdź, jaki wpływ na SEO ma indeksowanie!
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Jak indeksują się strony w Google i ile to trwa? Sprawdź, jaki wpływ na SEO ma indeksowanie!

Jak indeksują się strony w Google i ile to trwa? Sprawdź, jaki wpływ na SEO ma indeksowanie!

18 min. czytania

Wyszukiwarka Google jest dziś tak oczywistym elementem korzystania z sieci, że mało kto zastanawia się, jak dokładnie działają algorytmy Google lub w jaki sposób strony internetowe trafiają do jej zasobów.

Jeśli prowadzisz biznes w sieci, na pewno już wiesz, jak ważna jest widoczność strony internetowej. To proste: nawet najlepsza, najbardziej funkcjonalna witryna nic Ci nie da, skoro nikt jej nie odwiedzi.

Oczywiście, istotny jest tu proces pozycjonowania, jednak – jeszcze zanim zaczniesz jakiekolwiek działania SEO – strona musi się zaindeksować w Google. Z tego wpisu dowiesz się znacznie więcej o tym, na czym polega indeksowanie stron Google, jak sprawdzić indeksowanie strony, jak długo może potrwać ten proces, a także jaki ma wpływ na SEO.

Co to jest indeksowanie strony?

Z pewnością nie raz szukałeś czegoś w wyszukiwarce Google. Mógł to być prezent dla bliskiej osoby, myjnia samochodowa w Twoim mieście albo np. restauracja w miejscu, w którym zdecydowałeś się spędzić urlop. Strony, które wtedy znalazłeś, łączy jedno: były poprawnie zaindeksowane.

Indeksowanie strony to proces dodania Twojej witryny do wyszukiwarki. Dzięki niemu użytkownik, który wpisze odpowiednią frazę, w wynikach wyszukiwania zobaczy Twoją stronę. Jeśli jednak w procesie indeksowania coś pójdzie nie tak, trafienie do Twojego miejsca w sieci będzie bardzo utrudnione.

Jak przebiega indeksowanie Google?

Indeksowanie strony Google można porównać do wielkiej biblioteki stron, którą na bieżąco przeglądają roboty i porządkują jej zawartość. W celu odpowiedniego zaindeksowania witryny algorytm wyszukuje nowe (bądź zaktualizowane) strony i analizuje ich zawartość oraz aspekty techniczne. Są to np.:

  • treści graficzne,
  • kod strony,
  • prędkość ładowania witryny,
  • profil linkowy (zwłaszcza linki wychodzące).

Warto dodać, że rosnąca liczba użytkowników urządzeń mobilnych zmusiła giganta do pewnych zmian. Aktualnie Twoją stronę mogą sprawdzić roboty dwóch typów: pierwszy, GoogleBot Desktop, sprawdza wersje przeglądarkowe witryn; natomiast drugi, GoogleBot Mobile, analizuje ich wersje mobilne.

Jest to tylko kolejny argument za tym, by dbać o pełną responsywność stron i sklepów online. To, co wygląda świetnie w przeglądarce, na smartfonie lub tablecie, może się po prostu „rozjechać”.

Jakie działania podejmuje Google?

Aby lepiej zrozumieć to, jak zachowują się indeksujące roboty Google, powinieneś zrozumieć, w jaki sposób sama wyszukiwarka Google generuje wyniki stron internetowych.

Crawling

Crawling witryny to proces, w którym wyszukiwarka, posługując się indeksującymi robotami sieciowymi, odkrywa nowe i zaktualizowane treści w sieci (zawierające słowa kluczowe). Działania te nie ograniczają się wyłącznie do strony internetowej, ale obejmują też analizę filmów, obrazów, plików PDF itp. Crawling zostaje przeprowadzony na podstawie mapy witryny, która może znacznie przyspieszyć cały proces.

Indexing

Kiedy Google już znajdzie daną stronę, kolejnym jego zadaniem jest zrozumienie jej kontekstu i tematu zawartych na niej treści. Wyszukiwarka zbiera te informacje i przechowuje je w ogromnej bazie danych. Proces ten to nic innego, jak indeksowanie witryny.

Ranking

Z chwilą wpisania danego hasła w wyszukiwarkę Google rozpoczyna wyszukiwanie najtrafniejszych, wartościowych treści, które następnie wyświetla w odpowiedniej kolejności jako wyniki na stronie SERP. Witryny, które pojawiają się na tej liście, są uporządkowane na podstawie informacji, jakiej jakości odpowiedzi prezentują, w jakim języku są napisane, jakie funkcje posiadają i wielu innych istotnych czynników.

Jak przyspieszyć indeksację strony?

Samo indeksowanie witryny nie zależy od Ciebie, jednak istnieje kilka sposobów na to, by – po pierwsze – „podsunąć pod nos” botom Twoją stronę internetową lub podstronę i – po drugie – aby roboty Google miały ułatwioną pracę.

Google Search Console

Jeśli zależy Ci na czasie i chcesz, by dana podstrona (np. z nowym artykułem blogowym) została szybciej dodana do spisu, możesz skorzystać z darmowego narzędzia Google Search Console.
W tym celu wejdź najpierw w opcję Sprawdzenie adresu URL:

Poproś o zaindeksowanie Google Search COnsole

Usuń słabe jakościowo podstrony

Jednym z najczęstszych problemów indeksowania stron w Google jest ich słaba jakość. Upewnij się zatem, że Twoja witryna oferuje jakościowe treści, zawierające adekwatne słowa kluczowe i bez zduplikowanego contentu.

Zbuduj dobry profil linkowy

Linki (zarówno wewnętrzne, jak i wewnętrzne) znacznie usprawniają poruszanie się botów po adresach URL w sieci oraz stanowią rodzaj wirtualnego drogowskazu. Jeśli do jakiejś podstrony w obrębie Twojej strony nie prowadzi żaden link wewnętrzny, jest to tzw. strona osierocona, którą trudno będzie znaleźć nie tylko przez roboty Google, ale i Twoich potencjalnych klientów.

Co w takiej sytuacji? Cóż, osieroconą stronę pozostaje uzupełnić o odpowiednie linki wewnętrzne lub po prostu ją usunąć.

Pamiętaj też, że dbając o linkowanie wewnętrzne i cały profil linków strony, nie tylko ułatwiasz zadanie robotom wyszukiwarki, ale także wpływasz pozytywnie na pozycjonowanie witryny.

Wygeneruj Sitemap

W celu łatwiejszego dostępu robotów do stron, na których zaindeksowaniu Ci zależy, zdecyduj się na wygenerowanie mapy strony. Czym jest Sitemap? To plik w formacie XML lub HTML stanowiący zbiór odnośników do stron bądź poszczególnych podstron znajdujących się w obrębie jednej witryny internetowej. Oprócz wygenerowania pliku mapy trzeba jeszcze go zgłosić w narzędziu, jakim jest Google Search Console.

Ustal hierarchię struktury strony

Warto przemyśleć strukturę witryny nie tylko ze względu na wygodę użytkownika, ale i możliwość analizy robotów indeksujących. Zweryfikuj, czy istotne podstrony nie znajdują się w “czeluściach” zarządzanej przez Ciebie platformy, przez co nie są wystarczająco widoczne.

Popraw tempo wyświetlania witryny

Sprawnie działające strony WWW wpływają pozytywnie zarówno na komfort użytkowania, jak i tempo indeksacji. Jeżeli kod zostanie poprawnie zoptymalizowany, roboty będą w stanie pobrać więcej treści. Sytuacja wygląda zgoła inaczej, gdy witryny są przeładowane kodem, wówczas cały proces będzie przebiegać znacznie wolniej.

Systematycznie odświeżaj treści

Systematyczna praca nad contentem, uzupełnienie strony o nowe treści lub odświeżenie wcześniejszych wpisów – to wszystko przyczynia się do częstszych odwiedzin Googlebotów. Wystarczy, że poświęcisz nieco więcej czasu na wprowadzanie zmian w zawartości Twojej strony, aby przyspieszyć jej proces indeksacji.

Postaw na nawigację fasetową

Czym jest nawigacja fasetowa? Zajmuje się ograniczaniem lub segregacją pozycji stron zgodnie z określonymi cechami. Jej negatywny wpływ dostrzegalny jest na poziomie pozycjonowania, ponieważ ma wkład w wygenerowanie nieziemskiej ilości wersji podobnych tematycznie stron, które nie powinny zostać uwzględnione podczas indeksacji.

Co w związku z tym? Googleboty podążają wówczas za wygenerowanymi wynikami, w wyniku czego wykorzystują budżet crawlowania i spowalniają indeksowanie stron.

Nie ma jednak sytuacji bez wyjścia. Bardzo ważne jest to, żebyś zablokował działanie witryny przed robotami Google. Wystarczy, że plik z rozszerzeniem robots.txt uzupełnisz o właściwe dyrektywy. Warto sięgnąć po Google Search Console, aby zapoznać się z określonymi parametrami adresów URL.

Wyślij prośbę o indeksację strony

Automatyczne funkcje zawiodły, a tempo indeksacji pozostało bez zmian? Spróbuj zgłosić adres ręcznie za pomocą narzędzia przeznaczonego do weryfikacji adresów URL w Google Search Console. Możesz skierować prośbę do robotów indeksujących, aby odwiedziły wskazaną witrynę internetową.

Na samym początku musisz sprawdzić domenę, czyli wykazać przed Google, że analizowana strona należy do Ciebie. Sukcesywny proces weryfikacji zostanie zwieńczony uzyskaniem dostępu do Google Search Console. W lewej części zakładki znajdziesz kategorię “Sprawdzenie adresu URL”, a po jej kliknięciu będziesz mógł wpisać adres, który chcesz, aby roboty indeksujące odwiedziły.

Jak sprawdzić indeksowanie strony?

Chcesz mieć pewność, że komponenty zostały zaindeksowane poprawnie na Twojej witrynie?

Komendy w pasku przeglądarki

Najprostszym sposobem, by sprawdzić, jak działa indeksowanie stron internetowych, jest wpisanie w pasku przeglądarki komendy:

site:nazwa-twojej-domeny.pl

W naszym przypadku zatem komenda brzmiałaby:

site:grupa-icea.pl

W odpowiedzi na tak sformułowane zapytanie wyszukiwarka przedstawi wykaz wszystkich zaindeksowanych przez nią podstron Twojej domeny. Otrzymasz także ich liczbę. To jasny sygnał, że indeks Google witryny działa poprawnie – w przeciwnym wypadku wyszukiwarka po prostu niczego by nie odnalazła.

Sprawdzanie indeksacji za pomocą komendy site:Część wykazu podstron zaindeksowanych dla witryny grupa-icea.pl

Inną komendą, z której możesz skorzystać, jest cache dopisane przed poszczególnymi adresami URL. W naszym przypadku brzmiałaby ona:

cache:https://grupa-icea.pl

Po jej wpisaniu przeglądarka pokaże ostatnią zapisaną kopię z pamięci podręcznej Google. W ten sposób dowiesz się, które z nowych zasobów na stronie zostały już zaindeksowane, a które jeszcze nie.

Sprawdzanie ostatniej zapisanej kopii strony przez Google za pomocą komendy cache:Część wykazu podstron zaindeksowanych dla witryny grupa-icea.pl

Google Search Console

Jeśli chcesz sprawdzić, jakie są przyczyny braku indeksowania strony, możesz ponownie skorzystać z Google Search Console. Aby zweryfikować stan witryny, wybierz opcję Sprawdź adres URL i wklej link do interesującej Cię podstrony. Jeśli podstrona będzie zaindeksowana, otrzymasz stosowny komunikat od wyszukiwarki i mapę witryny.

sprawdzanie indeksowania strony - GSC

Google Search Console nie tylko poinformuje Cię o stanie zaindeksowania witryny, ale także o jej menu nawigacyjnym. Będziesz mógł sprawdzić responsywność swojej strony, czyli dostosowanie do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Jest to o tyle ważne, że obecnie nawet 52,6% ruchu w sieci pochodzi ze smartfonów, a ponad 30 milionów Polaków korzysta z Internetu właśnie poprzez urządzenia mobilne (raport Digital 2021, We Are Social / hootsuite).

Jak zaindeksować stronę w Google?

Indeksowanie strony powinna zainicjować sama wyszukiwarka, dlatego – nawet bez Twojej ingerencji – witryna prędzej czy później znajdzie się w Google. Jeśli jednak chcesz przyspieszyć ten proces, możesz dodać witrynę manualnie. Warto pamiętać o tym nie tylko w przypadku tworzenia nowej witryny, ale także po aktualizacji już istniejącej.

Aby zaindeksować stronę ręcznie, ponownie przejdź do Google Search Console. Pamiętaj, że – aby wysłać prośbę o indeksację strony – musisz nią zarządzać.

W celu zaindeksowania strony możesz skorzystać z dwóch możliwości:

  • narzędzie do sprawdzania adresów URL – to metoda dobra wtedy, gdy posiadasz jedynie kilka adresów do zaindeksowania. Aby z niej skorzystać, sprawdź adres swojej strony w GSC, a następnie kliknij przycisk „poproś o zindeksowanie”. Jeśli roboty Google nie znajdą żadnych błędów, Twoja strona zostanie dodana do kolejki indeksowania. Jeśli z Twoją stroną będzie coś nie tak – otrzymasz na ten temat stosowną informację;
  • przesłanie mapy witryny – wybierz tę opcję, jeśli do zaindeksowania masz więcej adresów. Aby przesłać taką mapę, najpierw musisz ją stworzyć. Do wyboru będziesz miał kilka jej formatów (XML, RSS, mRSS, Atom 1.0 oraz format tekstowy). Pamiętaj, że Twoja mapa nie może mieć po rozpakowaniu więcej niż 50 MB.

Indeksowanie stron – dlaczego warto zrobić to ręcznie?

  • Szybkość – samodzielne dodanie strony do indeksu jest bardzo łatwe, a dzięki niemu Twoja strona zaindeksuje się dużo szybciej. To wprost oznacza, że szybciej będą mogli odnaleźć Cię także Twoi potencjalni klienci.
  • Pewność – choć roboty Google są świetnie przeszkolone i zwykle bez trudu wypełniają swoje zadania, wciąż może zdarzyć im się pomyłka. Dbając o ręczne dodanie witryny, eliminujesz ryzyko, że strona nie zostanie przez nie zaindeksowana.
  • Poprawność – dzięki odpowiedzi wyszukiwarki otrzymasz informację, czy na stronie nie znajdują się błędy mogące utrudniać jej indeksację. Jeśli któryś z elementów będzie wymagał poprawy, możesz od razu podjąć niezbędne kroki.

Pamiętaj – nawet gdy Twoja strona zostanie już zaindeksowana – warto co pewien czas monitorować sytuację. Bądź czujny zwłaszcza wtedy, gdy na którejś z podstron zauważysz np. podejrzanie duże spadki ruchu.

Ile trwa indeksowanie strony w Google?

Według oficjalnych informacji wyszukiwarki proces indeksowania strony może potrwać od kilku dni do nawet kilku tygodni. To, jak szybko Twoja strona zostanie dodana do indeksu, zależy m.in. od jej popularności i rozmiarów. Zwykle większe, częściej odwiedzane serwisy są też częściej odwiedzane przez roboty Google i aktualizowane na bieżąco; te mniejsze rzadziej.

Jeśli chcesz wiedzieć, na jakim etapie znajduje się indeksowanie Twojej witryny, zawsze możesz zerknąć do raportu o stanie indeksowania w GSC.

Problemy przy indeksowaniu stron internetowych

Jeśli Twoja strona nie została prawidłowo zaindeksowana, przyczyny mogą leżeć w problemach technicznych witryny. Wśród nich należy wymienić:

  • problemy z serwerem DNS,
  • błędne adresy URL,
  • problemy z łącznością z serwerem.

Zdarza się też, że sam możesz blokować robotom Google możliwość zajrzenia na Twoją stronę. Przyczyną często jest nieprawidłowo skonfigurowany plik robots.txt bądź plik .htaccess, a także nieusunięte tagi „bez indeksu”, które uniemożliwiają zaindeksowanie serwisu.

Problem z indeksacją odnotowują jednak witryny o słabej jakości, związanej np. z długim czasem oczekiwania na załadowanie strony czy nieaktualizowanymi, małowartościowymi treściami.

O co zadbać, by ułatwić indeksowanie strony WWW?

Przede wszystkim upewnij się, że wszystkie podstrony Twojej witryny zawierają jasne, krótkie tytuły, które w czytelny sposób nawiązują do ich zawartości. Weź też pod uwagę, że roboty Google dużo lepiej radzą sobie ze słowami niż obrazami, dlatego – w przypadku grafik czy materiałów wideo – zadbaj o teksty alternatywne i uzupełnienie odpowiednich atrybutów.

Indeksowanie a pozycjonowanie. Czy te czynniki mają na siebie wpływ?

Część osób używa pojęć „indeksowanie” i „pozycjonowanie” zamiennie. Czy słusznie? W ogóle!

Zaindeksowanie strony oznacza tylko tyle, że od tej chwili możliwe jest wyszukiwanie jej przez wyszukiwarkę. Nie gwarantuje ono jednak jej wysokiej pozycji – wpływ na nią ma wyłącznie pozycjonowanie.

Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie stron to szereg działań, których celem jest zapewnienie witrynie lepszego miejsca w wynikach wyszukiwania. Dzięki wyższej pozycji w Google Twoja strona będzie częściej odwiedzana, a jej wskaźniki konwersji poszybują w górę. W praktyce oznacza to, że – w zależności od celu strony – więcej osób kupi Twój produkt, wypełni formularz kontaktowy lub zapisze się do Twojego newslettera.

Aby wypozycjonować stronę, należy zadbać o elementy techniczne i elementy merytoryczne strony. Różnorodność aspektów, o których trzeba pamiętać, sprawia, że właściciele stron najczęściej decydują się na współpracę z profesjonalnymi agencjami SEO.

Elementami technicznymi w pozycjonowaniu są np.:

  • odpowiednie przekierowania,
  • certyfikat SSL,
  • mapa witryny,
  • szybkość ładowania.

Elementy merytoryczne dotyczą przede wszystkim treści obecnych na stronie. Roboty Google sprawdzają m.in.:

  • brak duplikatów na stronie,
  • słowa i frazy kluczowe,
  • odpowiednią strukturę tekstów (nagłówki, wypunktowania, pogrubienia),
  • treści graficzne.

Warto dodać, że pozycjonowanie postrzegać trzeba raczej jako ciągły proces niż zadanie do odhaczenia. Algorytmy Google stale się zmieniają, więc tylko odpowiednio szybka reakcja na bieżące aktualizacje może uchronić Twoją stronę od spadków w wyszukiwarce.

Co najpierw: pozycjonowanie czy indeksowanie strony?

W przypadku dopiero tworzonej strony odpowiedź jest prosta: pozycjonowanie. Indeksowanie stron internetowych przed działaniami pozycjonerskimi nie ma najmniejszego sensu. Gdy wyślesz prośbę o zaindeksowanie strony jeszcze przed wprowadzeniem istotnych zmian, Google zajmie się starą wersją witryny. Jeśli zatem jesteś świadomy, że Twoja strona wymaga poprawek, zadbaj o ich wprowadzenie, a dopiero później postaraj się o indeksację serwisu.

W przypadku istniejących już witryn, z powodzeniem można wykorzystać dane z procesu indeksacji do pozycjonowania. Jeśli np. robot Google będzie indeksować stronę pod innymi frazami, niż te, których się spodziewałeś, możesz stworzyć nowe treści nasycone właśnie nimi i w ten sposób zająć wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Dlaczego indeksowanie strony w Google jest ważne dla Twojej firmy?

Od indeksacji strony zależy przede wszystkim Twoja obecność w sieci. Potrzebujesz dodatkowych argumentów? Spójrz na te liczby:

  1. Google to najpopularniejsza wyszukiwarka w naszym kraju – używa jej prawie 91% polskich internautów (gs.statcounter.com 2021),
  2. Popularność wyszukiwarek internetowych

  3. podczas zakupów w sieci Polacy decydują się głównie na własne poszukiwania, korzystając z wyszukiwarek. Robi tak aż 88,9% klientów online (raport Digital 2021, We Are Social / hootsuite),
  4. Statystyki poszukiwań produktów przez klientów

  5. poznawanie nowych marek użytkownicy w dużej mierze zawdzięczają wynikom wyszukiwania. W ten sposób informacji o najświeższych brandach poszukuje 43,6% internautów (raport Digital 2021, We Are Social / hootsuite)
  6. to ważna kwestia z punktu widzenia właściciela strony poszczególnych adresów URL.

Źródło ruchu nowych sklepów e-commerce

Efekty indeksowania strony

W zasadzie trudno mówić o tym, jakie zalety ma indeksowanie witryny, ponieważ jest to absolutna podstawa dla funkcjonowania strony w sieci oraz działania w sektorze e-commerce. Indeksowanie strony jest ważne, bo bez niego nie ma:

  • pozycjonowania – to od niego zależeć będzie widoczność strony w sieci i pozycja, jaką zajmie ona w wynikach wyszukiwania. Jest to nie tylko recepta na zwiększenie ruchu organicznego w obrębie witryny, ale także budowanie wizerunku marki i wzmacnianie świadomości konsumenckiej np. jeśli chodzi o Twoje flagowe produkty;
  • ruchu na stronie – choć ruch na stronie nie musi być równoznaczny ze sprzedażą produktów (w końcu niektórzy użytkownicy opuszczą stronę bez zakupu, a jeszcze inni porzucą koszyk zakupowy i wrócą do niego dopiero po jakimś czasie), jest on ważnym elementem wpływającym pozytywnie na współczynnik konwersji;
  • sprzedaży – a więc Twoich zysków! Google to wyszukiwarka, z której każdego dnia korzysta naprawdę mnóstwo osób, dla których jest ona podstawowym narzędziem. Wśród tak dużego grona muszą być także Twoi przyszli klienci, dlatego zasadniczym grzechem byłoby nie wykorzystać takiego potencjału.

Najczęstsze błędy nadmiernej indeksacji

Niestety Google udostępnia tylko do 1000 adresów URL za pośrednictwem raportu, niezawartego w mapie witryny. W zależności od problemów, z którymi boryka się dana strona, w tej sekcji może znajdować się więcej adresów niż można wyeksportować. Niektóre typowe problemy z indeksacją adresów URL, które nie należą do map witryn, obejmują między innymi strony niskiej jakości, adresy z kodami błędów lub blokowane przez roboty.txt zduplikowane treści czy też adresy z parametrami. Oto wyjaśnienia niektórych z nich:

  1. Adresy URL z parametrami
  2. Parametr adresu URL to sposób przekazywania informacji o kliknięciu w jego link. Można go zidentyfikować za pomocą znaku “?” w ciągu URL – na przykład (?product=6819&utm_source=google). Parametry adresów URL mogą przybierać różne formy, w tym UTM, wewnętrzne wyszukiwanie w witrynie lub parametry filtrowania. Choć powstały w innym celu, mogą stać się problematyczne, jeśli zostaną zindeksowane przez wyszukiwarkę, gdyż mogą zostać uznane za duplikat.

  3. Zduplikowana zawartość
  4. Zduplikowane treści znajdujące się poza mapami witryn mogą pochodzić z różnych miejsc. Oto kilka przykładów powodujących te problemy:

    • migracja, po której strony nie zostały prawidłowo przekierowane,
    • parametry, wewnętrzne wyszukiwanie lub filtrowanie adresów URL,
    • podobne strony, które zostały automatycznie wygenerowane.
    • Strony niskiej jakości

    Niska jakość zawartości stron niekoniecznie oznacza, że witryna jest źle prowadzona. W tym przypadku chodzi raczej o strony, które zostały wygenerowane automatycznie. Jeśli witryna wygląda jak coś, czego nikt nigdy raczej nie poszukiwałby w Internecie, prawdopodobnie nie powinna być indeksowana przez wyszukiwarkę.

  5. Adresy URL z kodami błędów

Choć wyszukiwarki bardzo często usuwają adresy URL z kodami błędów z indeksu, mogą wystąpić sytuacje, w których tego typu witryny zostaną pominięte. Błędy te mogą pochodzić z różnych miejsc, ale najczęściej obejmują:

  • 404s – oznacza, że zindeksowana strona została usunięta lub adres URL został zmieniony, ale nie przekierowano go do nowego miejsca. Chociaż 404 na ogół nie jest uwzględniany w indeksie, warto upewnić się, że takie błędy Cię nie dotyczą, aby zachować wysoką jakość linków i nie utracić ruchu w witrynie;
  • 301s – jeśli adres URL został prawidłowo przekierowany, Google znajdzie nową stronę i to właśnie ją zindeksuje. Jeśli jednak adresy te utrzymują się przez jakiś czas lub zauważysz różne typy przekierowań, być może będziesz musiał dokładniej zbadać ich źródło.
  • Adresy zablokowane przez robots.txt – jest to błąd, który występuje, gdy adres URL został zindeksowany przez Google, ale jednocześnie zablokowany przez pliki robots.txt. Może to wpływać na strony z kodami błędów i sprawiać, że będą indeksowane, nawet jeśli powinny zostać usunięte. Z racji, że tag robots.txt blokuje indeksowanie strony, wyszukiwarka nie widzi zmiany w kodzie i uznaje, że powinna być ona wyświetlana w wynikach wyszukiwania.

Podsumowanie

Indeksowanie strony internetowej przez algorytmy Google to ważny czynnik pozycjonowania jej w wyszukiwarce. Jest ono podstawą do tego, aby witryna była dostępna dla innych. Dzięki temu możesz generować ruch na stronie WWW. Jeżeli nie znajdzie się ona w wynikach wyszukiwania, to tak naprawdę nie istnieje.

Mimo że algorytm wyszukiwarki działa w sposób automatyczny, warto czasem mu pomóc, właśnie poprzez takie działania, jakie wymienione zostały w tym artykule. Dzięki temu szybciej zobaczysz oczekiwane rezultaty.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, skontaktuj się z nami już teraz. Chętnie pomożemy Ci odkryć skuteczną strategię SEO.

Masz pytania? Chętnie na nie odpowiemy!

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Czym jest plik robots.txt? Jaki ma wpływ na SEO i jak prawidłowo go skonfigurować?
    Czym jest plik robots.txt? Jaki ma wpływ na SEO i jak prawidłowo go skonfigurować?
    Jedną z pierwszych rzeczy, którą powinieneś zrobić podczas pracy nad technicznym SEO swojej strony internetowej, jest optymalizacja pliku robots.txt. Niestety […]
    User-agent – co to i jakie ma zastosowanie?
    User-agent – co to i jakie ma zastosowanie?
    Dzięki user-agent możesz dowiedzieć się, z jakich systemów korzystają Twoi odbiorcy. Sprawdź zatem, czym jest ten kod i jak go wykorzystać!
    EAT i YMYL – czym są i jakie mają znaczenie w SEO?
    EAT i YMYL – czym są i jakie mają znaczenie w SEO?
    Najważniejszym zadaniem Google jest zapewnienie użytkownikom najlepszych wyników wyszukiwania. Podpowiemy Ci, jak sprostać tym oczekiwaniom.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.