ChatGPT zdaje egzamin prawniczy, odpowiada na zadane pytania niczym człowiek i rozwiązuje test kodowania Google. Nic dziwnego, że jego pojawienie się to jeden z najgłośniejszych tematów ostatnich miesięcy. Dobrze wykorzystana sztuczna inteligencja może ułatwić życie w wielu obszarach. Jak więc korzystać z chatu od OpenAI, aby uczynić z niego narzędzie pomocne nie tylko w digital marketingu? Podpowiadamy!
ChatGPT to produkt wprowadzony przez przedsiębiorstwo OpenAI. Jest chatbotem wspieranym przez sztuczną inteligencję. Na podstawie dostarczanych mu danych odpowiada na pytania i rozwiązuje problemy w czasie rzeczywistym.
Na uwagę zdecydowanie zasługuje jego imponująca zdolność do generowania odpowiedzi podobnych do tych udzielanych przez ludzi.
chat.openai.com/chat
Chatbot od OpenAI wyjaśni Ci równanie kwantowe, napisze scenariusz, zaproponuje pomysły na prezent dla chłopaka, stworzy artykuł poradnikowy, a nawet wymyśli tematy postów na Facebooka. Do tego zapamiętuje, co mówiłeś (pisałeś) do niego wcześniej.
Jak to działa? Otóż narzędzie przetwarza ogromne ilości danych i to właśnie na ich podstawie jest w stanie udzielać odpowiedzi. Cały czas jednak się uczy – np. poprzez feedback od użytkowników. Aktualna wersja z pewnością nie jest idealna, ale narzędzie ma ogromny potencjał do tego, aby w krótkim czasie stać się naprawdę znaczącym produktem na rynku.
Podstawowa wersja chatu jest darmowa i dostępna dla wszystkich. Wystarczy wejść na stronę https://chat.openai.com/chat i stworzyć konto, a następnie zalogować się, wykorzystując swoje dane. Gotowe!
chat.openai.com/chat
Pod kątem technicznym obsługa chatu jest bardzo prosta. Po zalogowaniu się możesz zacząć zadawać pytania sztucznej inteligencji. Wystarczy wpisać je w wyznaczone miejsce i zatwierdzić klawiszem Enter.
chat.openai.com/chat
chat.openai.com/chat
Po prawej stronie odpowiedzi wyświetlają się „łapki” w górę i w dół, dzięki którym możesz dać znać chatbotowi, czy odpowiedź na pytanie jest satysfakcjonująca, czy też nie. Na tej podstawie system również uczy się i w przyszłości prawdopodobnie nie popełni tego samego błędu.
chat.openai.com/chat
ChatGPT może okazać się niezwykle pomocnym narzędziem w digital marketingu, zwłaszcza przy tworzeniu treści. Oczywiście nie chodzi o to, aby posługiwać się robotem i generować spamerskie teksty na masową skalę. Takie działanie jest zabronione przez Google. Odpowiednio wykorzystując sztuczną inteligencję, możesz jednak usprawnić i ułatwić sobie wiele etapów w procesie tworzenia contentu.
Kluczowe jest to, w jaki sposób formułujesz pytania i komendy. Powinny być precyzyjne oraz konkretne. Im więcej szczegółów podasz, tym trafniejszą odpowiedź uzyskasz.
Załóżmy, że prowadzisz gabinet fizjoterapeutyczny i szukasz inspiracji na tematy wpisów, które mają przyciągnąć ruch na Twoją stronę. Pytasz więc sztuczną inteligencję, jakie treści publikować na takim blogu. Efekt?
chat.openai.com/chat
Trzeba przyznać, że chatbot ma sporo racji. Jednak Tobie chodziło o coś innego. Spróbujmy więc nieco zmodyfikować pytanie i podać więcej szczegółów.
chat.openai.com/chat
Tym razem otrzymaliśmy gotowe pomysły na nagłówki. Zwróć jednak uwagę na to, że do zadania tak szczegółowego pytania konieczny był wcześniejszy research słów kluczowych.
ChatGPT może mocno ułatwić pracę nad contentem, a także inne działania SEO, jednak jako dodatek. W końcu nie zna on specyfiki Twojej marki, celów biznesowych czy potrzeb grupy odbiorców. Pamiętaj, że sztuczna inteligencja nie domyśli się sama, o co chodzi użytkownikowi (przynajmniej na razie).
Pamiętaj też, że zawsze możesz poprawić robota, jeśli nie zrozumiał kontekstu Twojego pytania.
ChatGPT ma niestety pewne ograniczenia. Przede wszystkim należy pamiętać, że jego „wiedza” kończy się na 2021 roku i nie ma on informacji na temat późniejszych wydarzeń. Nie zapytamy go więc o obecną sytuację w Ukrainie, katastrofę ekologiczną na Odrze czy o Helpful Content Update w wyszukiwarce Google.
chat.openai.com/chat
O czym jeszcze musisz pamiętać? Otóż sztuczna inteligencja popełnia błędy. Oto przykład:
chat.openai.com/chat
To oznacza, że narzędziem trzeba posługiwać się bardzo ostrożnie, bo przez nieuwagę i stuprocentowe zaufanie do robota można mocno sobie zaszkodzić. Zresztą sami twórcy podkreślają, że ChatGPT czasami może generować nieprawdziwe informacje.
Trzeba też pamiętać, że system komputerowy nie jest w stanie samodzielnie myśleć i nie ma własnej opinii. Korzysta wyłącznie z tych informacji, które zostaną mu dostarczone.
Teoretycznie ograniczeniem jest też brak zdolności do rozumienia i doświadczania emocji, jednak nie przeszkadza to w korzystaniu z narzędzia.
ChatGPT istnieje na rynku od kilku miesięcy, a już zdążył sporo namieszać w świecie digital. Pojawiły się opinie, że sztuczna inteligencja może w przyszłości stać się dużym zagrożeniem dla wyszukiwarek internetowych. Niektórzy już teraz nazywają chatbota od OpenAI „Google killer”.
Warto wspomnieć o firmie Microsoft, która jakiś czas temu ogłosiła integrację swojej wyszukiwarki Bing z narzędziem ChatGPT. Dzięki temu Bing otrzymał nowe możliwości i, kto wie, może w przyszłości w końcu dorówna Google. Trzeba przyznać, że Firma Microsoft wyciągnęła asa z rękawa.
Nowa wersja wyszukiwarki ma odpowiadać na postawione pytania, pomagać w robieniu zakupów, tworzyć menu, zaplanować wycieczkę czy nawet napisać wiersz.
Sztuczna inteligencja na stałe zagościła w naszym życiu. Jej znaczenie szybko rośnie nie tylko w środowisku SEO/SEM czy content marketingu, ale też w innych branżach – niekoniecznie związanych z digital marketingiem. Warto przyjrzeć się więc bliżej narzędziom takim jak ChatGPT i nauczyć się z nich korzystać, gdyż mogą okazać się bardzo przydatne. Pamiętaj, aby poprawnie formułować pytania oraz kierować do sztucznej inteligencji konkretne komendy.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.