DARMOWY AUDYT SEO

Jak korzystać z ChatGPT?

5 min czytania
Jak korzystać z ChatGPT?
Kategoria Content Marketing

ChatGPT zdaje egzamin prawniczy, odpowiada na zadane pytania niczym człowiek i rozwiązuje test kodowania Google. Nic dziwnego, że jego pojawienie się to jeden z najgłośniejszych tematów ostatnich miesięcy. Dobrze wykorzystana sztuczna inteligencja może ułatwić życie w wielu obszarach. Jak więc korzystać z chatu od OpenAI, aby uczynić z niego narzędzie pomocne nie tylko w digital marketingu? Podpowiadamy!

Spis treści:

Czym jest ChatGPT?

ChatGPT to produkt wprowadzony przez przedsiębiorstwo OpenAI. Jest chatbotem wspieranym przez sztuczną inteligencję. Na podstawie dostarczanych mu danych odpowiada na pytania i rozwiązuje problemy w czasie rzeczywistym.

Na uwagę zdecydowanie zasługuje jego imponująca zdolność do generowania odpowiedzi podobnych do tych udzielanych przez ludzi.

 rozmowa ze sztuczną inteligencją chat gpt chat.openai.com/chat

Chatbot od OpenAI wyjaśni Ci równanie kwantowe, napisze scenariusz, zaproponuje pomysły na prezent dla chłopaka, stworzy artykuł poradnikowy, a nawet wymyśli tematy postów na Facebooka. Do tego zapamiętuje, co mówiłeś (pisałeś) do niego wcześniej.

Jak to działa? Otóż narzędzie przetwarza ogromne ilości danych i to właśnie na ich podstawie jest w stanie udzielać odpowiedzi. Cały czas jednak się uczy – np. poprzez feedback od użytkowników. Aktualna wersja z pewnością nie jest idealna, ale narzędzie ma ogromny potencjał do tego, aby w krótkim czasie stać się naprawdę znaczącym produktem na rynku.

Sprawdź: Optymalizacja kanału YouTube – top 10 porad

ChatGPT – pierwsze logowanie

Podstawowa wersja chatu jest darmowa i dostępna dla wszystkich. Wystarczy wejść na stronę https://chat.openai.com/chat i stworzyć konto, a następnie zalogować się, wykorzystując swoje dane. Gotowe!

 chat gpt chat.openai.com/chat

Pod kątem technicznym obsługa chatu jest bardzo prosta. Po zalogowaniu się możesz zacząć zadawać pytania sztucznej inteligencji. Wystarczy wpisać je w wyznaczone miejsce i zatwierdzić klawiszem Enter.

 chat gpt chat.openai.com/chat


 chat gpt chat.openai.com/chat

Po prawej stronie odpowiedzi wyświetlają się „łapki” w górę i w dół, dzięki którym możesz dać znać chatbotowi, czy odpowiedź na pytanie jest satysfakcjonująca, czy też nie. Na tej podstawie system również uczy się i w przyszłości prawdopodobnie nie popełni tego samego błędu.

 możliwość dodania feedbacku do wygenerowanej treści w chat gptchat.openai.com/chat

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Jak zadawać pytania sztucznej inteligencji?

ChatGPT może okazać się niezwykle pomocnym narzędziem w digital marketingu, zwłaszcza przy tworzeniu treści. Oczywiście nie chodzi o to, aby posługiwać się robotem i generować spamerskie teksty na masową skalę. Takie działanie jest zabronione przez Google. Odpowiednio wykorzystując sztuczną inteligencję, możesz jednak usprawnić i ułatwić sobie wiele etapów w procesie tworzenia contentu.

Kluczowe jest to, w jaki sposób formułujesz pytania i komendy. Powinny być precyzyjne oraz konkretne. Im więcej szczegółów podasz, tym trafniejszą odpowiedź uzyskasz.

Załóżmy, że prowadzisz gabinet fizjoterapeutyczny i szukasz inspiracji na tematy wpisów, które mają przyciągnąć ruch na Twoją stronę. Pytasz więc sztuczną inteligencję, jakie treści publikować na takim blogu. Efekt?

 przykładowa odpowiedź chatu gpt na zadane pytanie dotyczące wpisów na bloga gabinetu fizjoterapeutycznego chat.openai.com/chat

Trzeba przyznać, że chatbot ma sporo racji. Jednak Tobie chodziło o coś innego. Spróbujmy więc nieco zmodyfikować pytanie i podać więcej szczegółów.

 przykładowa odpowiedź chatu gpt na zadane konkretne pytanie dotyczące wpisów na bloga gabinetu fizjoterapeutycznego chat.openai.com/chat

Tym razem otrzymaliśmy gotowe pomysły na nagłówki. Zwróć jednak uwagę na to, że do zadania tak szczegółowego pytania konieczny był wcześniejszy research słów kluczowych.

ChatGPT może mocno ułatwić pracę nad contentem, a także inne działania SEO, jednak jako dodatek. W końcu nie zna on specyfiki Twojej marki, celów biznesowych czy potrzeb grupy odbiorców. Pamiętaj, że sztuczna inteligencja nie domyśli się sama, o co chodzi użytkownikowi (przynajmniej na razie).

Pamiętaj też, że zawsze możesz poprawić robota, jeśli nie zrozumiał kontekstu Twojego pytania.

Sprawdź: Wyszukiwanie obrazem Google

O czym musisz pamiętać, korzystając z chatu OpenAI?

ChatGPT ma niestety pewne ograniczenia. Przede wszystkim należy pamiętać, że jego „wiedza” kończy się na 2021 roku i nie ma on informacji na temat późniejszych wydarzeń. Nie zapytamy go więc o obecną sytuację w Ukrainie, katastrofę ekologiczną na Odrze czy o Helpful Content Update w wyszukiwarce Google.

 przykładowa odpowiedź chatu gpt na pytanie o helpful content chat.openai.com/chat

O czym jeszcze musisz pamiętać? Otóż sztuczna inteligencja popełnia błędy. Oto przykład:

 przykładowa odpowiedź chatu gpt na pytanie o autora książki chat.openai.com/chat


 screen przedstawiający autora książki

To oznacza, że narzędziem trzeba posługiwać się bardzo ostrożnie, bo przez nieuwagę i stuprocentowe zaufanie do robota można mocno sobie zaszkodzić. Zresztą sami twórcy podkreślają, że ChatGPT czasami może generować nieprawdziwe informacje.

Trzeba też pamiętać, że system komputerowy nie jest w stanie samodzielnie myśleć i nie ma własnej opinii. Korzysta wyłącznie z tych informacji, które zostaną mu dostarczone.

Teoretycznie ograniczeniem jest też brak zdolności do rozumienia i doświadczania emocji, jednak nie przeszkadza to w korzystaniu z narzędzia.

ChatGPT a wyszukiwarki internetowe

ChatGPT istnieje na rynku od kilku miesięcy, a już zdążył sporo namieszać w świecie digital. Pojawiły się opinie, że sztuczna inteligencja może w przyszłości stać się dużym zagrożeniem dla wyszukiwarek internetowych. Niektórzy już teraz nazywają chatbota od OpenAI „Google killer”.

Warto wspomnieć o firmie Microsoft, która jakiś czas temu ogłosiła integrację swojej wyszukiwarki Bing z narzędziem ChatGPT. Dzięki temu Bing otrzymał nowe możliwości i, kto wie, może w przyszłości w końcu dorówna Google. Trzeba przyznać, że Firma Microsoft wyciągnęła asa z rękawa.

 microsoft bing

Nowa wersja wyszukiwarki ma odpowiadać na postawione pytania, pomagać w robieniu zakupów, tworzyć menu, zaplanować wycieczkę czy nawet napisać wiersz.

Sprawdź: Gdzie jest moja reklama?

Podsumowanie

Sztuczna inteligencja na stałe zagościła w naszym życiu. Jej znaczenie szybko rośnie nie tylko w środowisku SEO/SEM czy content marketingu, ale też w innych branżach – niekoniecznie związanych z digital marketingiem. Warto przyjrzeć się więc bliżej narzędziom takim jak ChatGPT i nauczyć się z nich korzystać, gdyż mogą okazać się bardzo przydatne. Pamiętaj, aby poprawnie formułować pytania oraz kierować do sztucznej inteligencji konkretne komendy.

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 2

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Jak tworzyć treści na blog firmowy zgodnie z SEO?
Jak tworzyć treści na blog firmowy zgodnie z SEO?
Zawsze chciałeś tworzyć angażujące treści na swoim blogu firmowym? Przeczytaj ten artykuł, a dowiesz się jak być wyjątkowym!
Dobry content SEO – co to znaczy?
Dobry content SEO – co to znaczy?
Dobry content SEO jest na wagę złota. Jak tworzyć skuteczne, wspierające pozycjonowanie treści na stronę internetową? Poznaj wskazówki!
Czy content marketing jest opłacalny?
Czy content marketing jest opłacalny?
Dlaczego content marketing jest potrzebny i jak go używać, aby generować ruch na swojej stronie? Tego dowiesz się po przeczytaniu tego artykułu.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie