Jak korzystać z Google Trends?

Jak korzystać z Google Trends?

Edho Pratama/unsplash.com

W dobie, kiedy powszechne jest korzystanie z internetu, pojawia się coraz więcej narzędzi, które pomagają monitorować hasła popularne wśród internautów. Do ich grona należy Google Trends, o którym słyszał już chyba każdy. Jak poprawnie korzystać z tej usługi? Czym tak właściwie jest? Wyjaśniamy!

Google Trends to autorska usługa giganta z Mountain View – firmy Google. Jest to narzędzie, dzięki któremu można monitorować trendy wyszukiwań wśród użytkowników Internetu. Już sama nazwa usługi zawiera w sobie słowo „trends”, które przetłumaczyć można jako „trendy” – oznaczające właściwie kierunki rozwoju w danej dziedzinie, które zachodzą w danym momencie, czy inaczej tendencję.

Google Trends stanowi bardzo użyteczne narzędzie w przypadku wielu rodzajów wykonywanych prac. Pozwala analizować schematy zmian badanych elementów. Warto pamiętać o tym, że usługa ta pokazuje jedynie trend, a nie konkretne dane, w związku z czym pokazywane przez nią wyniki mogą nie być oczywiste. Przykładowo, jeśli podana przez Google Trends ilość wyszukiwań jest na poziomie zerowym, nie jest to równoznaczne z tym, że absolutnie nikt nie podejmował poszukiwań tego rodzaju – prawdopodobnie zdarzało się to po prostu tak rzadko, że usługa tego nie zarejestrowała.

Działanie Google Trends jest naprawdę nieskomplikowane. Wpisanie interesujących nas fraz umożliwia nam dokonanie porównania poszczególnych haseł pod kątem popularności. Informacje można również zawężać do kraju, miejsca wyszukiwania, kategorii, bądź regionu. Najeżdżając kursorem na konkretny punkt wykresu ujrzymy wartość, która określa liczbę wyszukiwań hasła w stosunku do łącznej liczby wyszukiwań w wyszukiwarce Google. Poszczególne wartości odzwierciedlają różnorodne informacje. Przykładowo, wartość 100 jest równoznaczna najwyższej popularności danej frazy. W przypadku liczby 50 dowiadujemy się, że popularność danego zapytania była dwa razy mniejsza. Natomiast, w przypadku wartości 0 prawdopodobnie nie zebrano adekwatnej ilości danych. To, że czasem nie otrzymuje się konkretnych wyników, jest dość częstym przypadkiem w kwestii rzadkich fraz. W takich sytuacjach warto skorzystać z precyzyjniejszego, zwykle płatnego narzędzia.

Wiele osób zastanawia się, jak korzystać z Google Trends. Większość użytkowników tego narzędzia określa je jako proste w obsłudze i intuicyjne. Aby skorzystać z Google Trends należy je uruchomić, a następnie wpisać hasła bądź wyrażenia, które nas interesują. Przy użyciu różnych filtrów można ustawić takie szczegóły, jak konkretny zakres czasowy czy obszar. Przykładowo, aby wykonać wyszukiwanie globalne, wybierzemy opcję „cały świat”. Z kolei, aby sprawdzić poszczególne hasła, mające więcej niż jedno znaczenie w danym języku, warto wybrać także kategorię – dla przykładu słowo „golf” oznaczać może dyscyplinę sportową, ale też rodzaj ubrania, w związku z czym określenie kategorii może być w przypadku takiego hasła niezwykle istotne. Kolejną metodą na zawężenie danych jest wybór miejsca, w którym prowadzimy poszukiwania, czyli przykładowo cały internet.

Źródło: Myriam Jessier/unsplash.com

Dzięki poprawnie określonym danym Google Trends wyświetli nam wykres, na którym zaznaczony jest trend wyszukiwania oraz wzrosty fraz, czy frazy kluczowe, które mają związek z interesującym nas hasłem. Szczególnie przydatna okazuje się również funkcja dokonywania porównań między poszczególnymi frazami.

Google Trends to narzędzie niezwykle przydatne również w przypadku lokalnych wyszukiwań. Usługa umożliwia nie tylko określenie samego kraju, ale też jego podział na poszczególne regiony. Jeśli interesuje nas, jaki rodzaj produktu bądź usługi, które oferujemy, sprzedaje się najlepiej w danym województwie, możemy spróbować oszacować to na podstawie wyników przedstawionych przez Google Trends. Dzięki informacjom zamieszczonym w narzędziu możemy dowiedzieć się przykładowo, że w województwie zachodniopomorskim obecnie niezwykle popularne są hamburgery i odpowiednio zareagować, inwestując w foodtruck na szczecińskim rynku bądź odpowiednią reklamę naszej amerykańskiej restauracji.

Warto pamiętać jednak, że informacje dostarczone przez Google Trends nie zawsze są oczywiste. Istnieje wiele innych czynników, które wpływają na popularność danych fraz kluczowych, w związku z czym przed podjęciem właściwych kroków warto zanalizować i zinterpretować także pozostałe aspekty sytuacji.

Z Google Trends korzystają nie tylko przedsiębiorcy czy osoby prowadzące działalność internetową. Jest to również narzędzie, które może dostarczyć interesujących informacji. Dane te są jednak szczególnie przydatne pod kątem SEO, content marketingu, czy mediów społecznościowych. Dzięki odpowiedniej analizie pozyskanych przy użyciu Google Trends danych można opracować dopasowaną do nich strategię marketingową. Informacje dostarczane przez Google Trends to także świetny sposób na inspirację w przypadku artykułów na blogi czy portale informacyjne. Analiza trendów panujących w danej branży w perspektywie całego roku pozwala określić, w jakim okresie warto inwestować w dane produkty, a kiedy nie. Google Trends to usługa, którą docenia się szczególnie w dziedzinie marketingu.

Google Trends jest narzędziem, które pozwala obserwować tendencje wyszukiwań wśród użytkowników internetu. Jest to usługa prosta w obsłudze, która pozwala na badanie poszczególnych fraz, lecz także porównywanie ich z sobą. W usłudze dostępne są filtry, dzięki czemu otrzymywane wyniki są bardziej szczegółowe. Google Trends okazuje się szczególnie przydatne w przypadku branży marketingowej.

Artykuł powstał we współpracy ze stronami: singlesta.com, slowestate.com

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Czym jest landing page? Jakie ma znaczenie w procesie pozycjonowania?

    Czym jest landing page? Jakie ma znaczenie w procesie pozycjonowania?

    Landing page to specyficzny rodzaj strony internetowej, która wspiera kampanię marketingową. Wyjaśniamy dokładnie, co to jest i jaką odgrywa rolę w SEO.
    Zrównoważone blogowanie. Jak wykorzystać potencjał SEO w blogosferze? O które treści warto zadbać?

    Zrównoważone blogowanie. Jak wykorzystać potencjał SEO w blogosferze? O które treści warto zadbać?

    Jak skutecznie optymalizować oraz pozycjonować własny blog w sieci? Potencjał blogów wzrasta każdego roku. W czym może pomóc odpowiednia strategia SEO?
    Praktyki SEO dla małych firm – sięgnij po wielkie możliwości!

    Praktyki SEO dla małych firm – sięgnij po wielkie możliwości!

    Małe i średnie firmy, indywidualne biznesy, startupy. Jakie praktyki SEO mogą wykorzystać przedsiębiorcy, aby poprawić swoją pozycję w sieci? Czytaj dalej.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą
        w ciągu kilku minut!
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.