Pavel Danilyuk/pexels.com
Metadane są aktualnie bardzo potrzebnym czynnikiem na Twojej stronie internetowej. Musisz wiedzieć, że mają one wpływ zarówno na płatne, jak i bezpłatne wyniki wyszukiwania dlatego, jeżeli chcesz poprawić swoją pozycję w rankingu, współczynnik klikalności, czy po prostu zwiększyć ruch na swojej stronie, to zainwestuj w znaczniki schematu!
Poniżej pokażemy Ci, czym są znaczniki schematu i jak je wykorzystać, aby odnieść sukces w wyszukiwarce.
Jest to szereg danych strukturalnych i słownictwa zrozumiałego dla głównych wyszukiwarek. Zawierają one określone typy rozszerzeń linków do podstron i konkretne właściwości, poprzez które znaczniki schematu są bardziej spersonalizowane. Dzięki temu zapewnisz bardziej szczegółowy opis treści dla robotów w wyszukiwarce.
Algorytmy wyszukiwarek pobierają wszystkie informacje znalezione w mikrodanych, aby wyświetlić je we fragmencie rozszerzonym. W zależności od znaczników, które umieścisz w swoim kodzie HTML, wyszukiwarki mogą pobrać całą listę informacji do wyświetlenia, na przykład imię i nazwisko, adres, numer telefonu, czy obrazy.
Kiedy w 2009 roku Google zaczęło wprowadzać fragmenty rozszerzone, po to, by marketerzy mogli lepiej reklamować się w wyszukiwarce, inne wyszukiwarki nie nadążały za tym.
Źródło: Julia M Cameron/pexels.com
W 2011 roku Google, Bing i Yahoo połączyły siły i stworzyły schema.org. Był on próbą zapewnienia innym użytkownikom internetu lepszych wyników wyszukiwania.
Obecnie biblioteka znaczników schematu jest zrozumiała dla wszystkich wyszukiwarek.
Jednak znaczniki schematu i metatagi nie są bezpośrednim czynnikiem rankingowym algorytmów Google. Zwiększa on tylko widoczność Twojej strony w wynikach wyszukiwania.
Musisz wiedzieć, że znaczniki schematu zapewniają użytkownikom bogatsze wyniki wyszukiwania i bardziej szczegółowe informacje, które pozwalają Twojej stronie pojawić się w organicznych wynikach wyszukiwania. Jeżeli prowadzisz handel internetowy, to musisz wiedzieć, że dzięki nim możesz wyświetlać w wynikach wyszukiwania ceny, oceny, rozmiary i inne powiązane cechy produktów.
Znaczniki schematu, że umożliwiają one również witrynom tworzenie szczegółowych rozszerzeń linków do podstron, co zapewnia większą liczbę kliknięć i szansę na wyróżnienie się w wynikach wyszukiwania organicznego. Jeżeli zoptymalizujesz metatagi fragmentów rozszerzonych poprawi się współczynnik klikalności.
Jeżeli stosujesz znaczniki schematów w sposób prawidłowy, to z pewnością pomoże Ci to pozycjonować się lepiej, jednak nadal nie zastąpi to tworzenia odpowiedniej jakości treści na stronie internetowej i stosowanie słów kluczowych, ponieważ to one odgrywają nadal najważniejszą rolę w pozycjonowaniu.
Omawiane w artykule znaczniki pomagają również w ręcznym wprowadzenia każdego atrybutu semantycznego w ich kodzie źródłowym. Typ elementu będzie zawsze wyświetlany jako adres URL bezpośrednio odsyłający do indeksu znaczników schematu. Spróbuj przejrzeć całą bibliotekę schematów, aby odkryć różne typy elementów, które najlepiej pasują do Twojej strony. Istnieją nawet specjalne rozszerzenia, umożliwiające znalezienie typu przedmiotu, którego inni aktualnie szukają.
Pomiędzy znacznikami <h1>, aby zaznaczyć nazwę swojej strony internetowej, możesz umieścić również konkretne numery telefonów, adresy itp. Pamiętaj, że Google oferuje narzędzie do fragmentów rozszerzonych, które pozwala sprawdzić, czy poprawnie wstawiono znaczniki schematu. Spróbuj z niego skorzystać!
Znaczników schematu można używać w połączeniu z mediami społecznościowymi, jest to dobry sposób, aby połączyć wyświetlanie swoich postów z organicznymi wynikami wyszukiwania.
Pamiętaj jednak, że stosowanie znaczników schematu może zaszkodzić artykułom na blogach, czy podstronom, które nie korzystają z elementów rozszerzonych. Z drugiej jednak strony, ręczne wstawianie znaczników schematu do witryny z dużą ilością wpisów na blogu nie wchodzi w grę.
Mimo że jest to łatwe w użyciu, ręczne wprowadzanie każdego tagu na różnych stronach internetowych może spowodować pewne błędy. Istnieje wiele narzędzi, które mogą zaradzić tym problemom. Jednak jeśli nie wiesz, jak to stosować, to może warto zatrudnić ekspertów w danej dziedzinie?
Dzięki znacznikom schematu jesteś w stanie osiągnąć dużo na swojej stronie internetowej. Dlatego rozważ skorzystanie z schema.org, aby zapewnić przejrzyste i łatwe znaczniki danych strukturalnych w Twojej witrynie. Wykorzystanie tych strategii do generowania lepszych wyników wyszukiwania i bardziej zoptymalizowanej strony, nie tylko zwiększy ruch w Twojej witrynie, ale także zapewni lepsze możliwości biznesowe.
Zaskakujące jest to, jak wiele firm nie korzysta jeszcze ze znaczników schematu. Wydawać się może, że umieszczenie znaczników w kodzie to coś skomplikowanego, nie czekaj jednak na to, aż wyprzedzi Cię konkurencja i dowiedz się na ten temat jak najwięcej! Przekonasz się, że to wcale nie takie straszne
Jeżeli pragniesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, skontaktuj się z nami już teraz. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię! W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.