DARMOWY AUDYT SEO

Jak łączyć działania na Facebooku z e-mail marketingiem?

5 min czytania
Jak łączyć działania na Facebooku z e-mail marketingiem?
Kategoria Marketing

Strategia marketingowa w Internecie może przybierać różne formy. Współcześni przedsiębiorcy coraz częściej stawiają jednak na połączenie z pozoru odmiennych technik reklamowych. Jednym z najpopularniejszych zestawień jest wówczas e-mail marketing i Facebook. Jak połączyć te aspekty i na co zwrócić uwagę, aby przyniosło to najlepsze efekty? Podpowiadamy!

Spis treści:

E-mail marketing w kontekście Facebooka

Istnieje wiele sposobów łączenia działań na Facebooku z e-mail marketingiem. Jednym z najczęściej wykorzystywanych jest jednak wgranie bazy mailowej bezpośrednio do kampanii na Facebooku.

Ma to bezpośredni związek z remarketingiem, który, jak wiadomo, jest bardzo skutecznym narzędziem promocyjnym. Dzięki bazie e-mailowej można wysłać treści do ściśle określonej grupy użytkowników poprzez funkcję wyboru niestandardowych odbiorców na Facebooku.

Metoda ta gwarantuje łatwy sposób dotarcia do osób, które miały już styczność z daną marką, a więc takich, których skłonność do zakupów jest znacznie większa.

Jak wgrać bazę mailową na Facebooka? Wystarczy na etapie tworzenia grupy niestandardowych odbiorców wybrać opcję o nazwie „lista klientów” oraz umieścić w niej listę odbiorców e-mail.

Sprawdź: Yelp — czy można usunąć negatywne recenzje użytkowników?

E-mail marketing a Facebook – jakich błędów unikać?

Często popełnianym błędem w kampanii reklamowej łączącej e-mail marketing i Facebooka jest wykorzystywanie nieprawidłowych adresów e-mail. Okazuje się, że mogą to być wyłącznie adresy prywatne.

System reklamowy Facebooka weryfikuje, czy użytkownicy połączyli konto na platformie z adresem e-mail. Oznacza to, że każda osoba posiadająca konto powinna być zalogowana za pomocą adresu wgrywanego z bazy mailowej.

Problem pojawia się więc w sytuacji, kiedy chcemy dotrzeć do klientów B2B. Mało prawdopodobne jest bowiem, że ktoś założy prywatne konto na Facebooku, korzystając ze służbowego adresu.

Innym błędem, jakiego należy unikać, aby e-mail marketing w połączeniu z działaniami na Facebooku przyniósł oczekiwane rezultaty, jest wgrywanie całej bazy e-mailowej. Brak dokładnej weryfikacji poszczególnych adresów bardzo niekorzystnie wpływa na efektywność kampanii reklamowej, niepotrzebnie wykorzystując przy tym budżet marketingowy. Trzeba bowiem pamiętać, że jeśli ktoś zapisał się do newslettera kilka lat temu, prawdopodobieństwo, że wciąż wykazuje zainteresowanie daną ofertą, jest dość niskie. Kierowanie treści na taką osobę okazuje się więc zupełnie nieskuteczne.

Jak uniknąć tego błędu? Wystarczy wykorzystać marketing automatyczny, którego systemy pozwalają wytypować bazę aktywnych użytkowników. Dzięki temu uzyskamy listę zaangażowanych odbiorców, którzy otwierają nasze e-maile. Uwzględnienie tych użytkowników w kampanii na Facebooku przyniesie wówczas najlepsze rezultaty.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Wgrywanie bazy mailowej – na co zwrócić uwagę?

Facebook to stosunkowo łatwa w obsłudze platforma. Trzeba jednak pamiętać, że łącząc z nią e-mail marketing, możemy natknąć się na wiele problemów. Większość z nich związana jest z funkcją „lista klientów”. Często okazuje się bowiem, że znacznie lepszym rozwiązaniem jest unikanie tego rozwiązania. Dlaczego?

Wykorzystanie tej funkcji nie gwarantuje wygodnych aktualizacji. Jeśli bowiem nie korzystasz z marketingu automatycznego, wgrywanie każdej bazy wymaga ręcznych działań. Oznacza to, że grupy niestandardowych odbiorców, czyli tak zwane grupy remarketingowe, nie będą automatycznie aktualizowane.

Innym problemem związanym z systemem „listy klientów” jest mała spójność między odbiorcami na Facebooku a adresatami kampanii email marketingu. Osoby, które zrezygnowały z otrzymywania newslettera, mimo że zostaną wykreślone z listy mailingowej, wciąż będą figurować w ręcznie wgranej bazie na Facebooku. Jeśli użytkownik zidentyfikuje tę sytuację, może oskarżyć nas o nierespektowanie zasad związanych z RODO.

Warto więc zastanowić się nad słusznością wykorzystania „listy klientów”. Często znacznie lepszym rozwiązaniem jest zastosowanie marketingu automatycznego, który kompleksowo połączy Facebooka z email marketingiem.

Sprawdź: Dlaczego klienci rezygnują z zakupów i jak temu zaradzić?

Jak skutecznie połączyć e-mail marketing i Facebooka?

Jak widać, skuteczne połączenie platformy Facebook z e-mail marketingiem nie jest łatwe. Aby osiągnąć najlepsze efekty tej synergii, należy zwrócić uwagę na wiele istotnych aspektów związanych z komponowaniem list remarketingowych. O czym pamiętać?

Wykorzystując e-mail marketing w kampanii na Facebooku, warto zwrócić szczególną uwagę na segmentowanie odbiorców. Należy podzielić użytkowników na tych, którzy kliknęli dany link, tych, którzy otworzyli newsletter oraz tych, którzy nie wyrazili żadnego zainteresowania otrzymanym e-mailem.

Kolejnym aspektem jest zakres działań. Aby dotrzeć do nowych odbiorców, warto wdrożyć szeroką kampanię, nie zapominając przy tym o precyzji. Im ściślej określona grupa docelowa, tym lepsze efekty strategii marketingowej.

Optymalizując działania na Facebooku, warto też usunąć z listy nieaktywnych użytkowników. Pozwoli to znacznie ograniczyć koszty kampanii reklamowej oraz skupić się na konsumentach zaangażowanych w życie marki.

Trzeba też pamiętać o wykorzystaniu informacji z kampanii reklamowej na Facebooku w działaniach e-mail marketingowych. Analiza zaangażowania w poszczególne materiały na tej platformie pozwala bowiem zidentyfikować najpopularniejsze tematy, które będzie można następnie podjąć w newsletterze.

Podsumowanie

Prowadzenie skutecznej kampanii reklamowej to nie lada wyzwania. Nic więc dziwnego, że połączenie dwóch kanałów promocyjnych, jakimi są Facebook i e-mail marketing, nierzadko wykracza poza możliwości przedsiębiorców. Niemniej jednak warto zaangażować się w ten proces, gdyż może się okazać najlepszym sposobem na docieranie do docelowych odbiorców i zachęcanie ich do zakupów.

W przypadku jakichkolwiek problemów warto zgłosić się do profesjonalnej agencji interaktywnej, która nie tylko przeprowadzi szczegółowe badania, ale też zastosuje sprawdzone techniki, dzięki którym połączenie e-mail marketingu i działań na Facebooku przyniesie spektakularne efekty.

Jeśli chciałbyś otrzymać więcej informacji w danym temacie wystarczy skontaktować się z grupa-icea.pl poprzez formularz kontaktowy lub czat.

Magdalena Antoń
Studentka ekonomii na UWM w Olsztynie, którą przygoda z SEO, mimo że rozpoczęta stosunkowo niedawno, pochłonęła bez reszty. Specjalizuje się w tworzeniu wartościowych treści, a jej marzeniem jest napisanie własnej powieści. Uwielbia się rozwijać, a zamiłowanie do copywritingu podziela z sympatią do ekonomii i matematyki.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Agencja social media – czym się zajmuje?
Agencja social media – czym się zajmuje?
Marketing w mediach społecznościowych to jedno z najczęściej wykorzystywanych rozwiązań. Warto więc wiedzieć, czym zajmuje się agencja social media.
Network marketing – na czym polega?
Network marketing – na czym polega?
Network marketing dla wielu osób wydaje się już historią. Czy wiesz jednak, na czym polega i jakie ma zalety? W tym artykule poznasz szczegóły!
Dlaczego warto korzystać z recenzji na stronie internetowej?
Dlaczego warto korzystać z recenzji na stronie internetowej?
Recenzje są ważnym elementem każdej strategii marketingu internetowego, dlatego jeśli planujesz rozwinąć swoją działalność, musisz o nich pamiętać.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie