Strategia marketingowa w Internecie może przybierać różne formy. Współcześni przedsiębiorcy coraz częściej stawiają jednak na połączenie z pozoru odmiennych technik reklamowych. Jednym z najpopularniejszych zestawień jest wówczas e-mail marketing i Facebook. Jak połączyć te aspekty i na co zwrócić uwagę, aby przyniosło to najlepsze efekty? Podpowiadamy!
Istnieje wiele sposobów łączenia działań na Facebooku z e-mail marketingiem. Jednym z najczęściej wykorzystywanych jest jednak wgranie bazy mailowej bezpośrednio do kampanii na Facebooku.
Ma to bezpośredni związek z remarketingiem, który, jak wiadomo, jest bardzo skutecznym narzędziem promocyjnym. Dzięki bazie e-mailowej można wysłać treści do ściśle określonej grupy użytkowników poprzez funkcję wyboru niestandardowych odbiorców na Facebooku.
Metoda ta gwarantuje łatwy sposób dotarcia do osób, które miały już styczność z daną marką, a więc takich, których skłonność do zakupów jest znacznie większa.
Jak wgrać bazę mailową na Facebooka? Wystarczy na etapie tworzenia grupy niestandardowych odbiorców wybrać opcję o nazwie „lista klientów” oraz umieścić w niej listę odbiorców e-mail.
Często popełnianym błędem w kampanii reklamowej łączącej e-mail marketing i Facebooka jest wykorzystywanie nieprawidłowych adresów e-mail. Okazuje się, że mogą to być wyłącznie adresy prywatne.
System reklamowy Facebooka weryfikuje, czy użytkownicy połączyli konto na platformie z adresem e-mail. Oznacza to, że każda osoba posiadająca konto powinna być zalogowana za pomocą adresu wgrywanego z bazy mailowej.
Problem pojawia się więc w sytuacji, kiedy chcemy dotrzeć do klientów B2B. Mało prawdopodobne jest bowiem, że ktoś założy prywatne konto na Facebooku, korzystając ze służbowego adresu.
Innym błędem, jakiego należy unikać, aby e-mail marketing w połączeniu z działaniami na Facebooku przyniósł oczekiwane rezultaty, jest wgrywanie całej bazy e-mailowej. Brak dokładnej weryfikacji poszczególnych adresów bardzo niekorzystnie wpływa na efektywność kampanii reklamowej, niepotrzebnie wykorzystując przy tym budżet marketingowy. Trzeba bowiem pamiętać, że jeśli ktoś zapisał się do newslettera kilka lat temu, prawdopodobieństwo, że wciąż wykazuje zainteresowanie daną ofertą, jest dość niskie. Kierowanie treści na taką osobę okazuje się więc zupełnie nieskuteczne.
Jak uniknąć tego błędu? Wystarczy wykorzystać marketing automatyczny, którego systemy pozwalają wytypować bazę aktywnych użytkowników. Dzięki temu uzyskamy listę zaangażowanych odbiorców, którzy otwierają nasze e-maile. Uwzględnienie tych użytkowników w kampanii na Facebooku przyniesie wówczas najlepsze rezultaty.
Facebook to stosunkowo łatwa w obsłudze platforma. Trzeba jednak pamiętać, że łącząc z nią e-mail marketing, możemy natknąć się na wiele problemów. Większość z nich związana jest z funkcją „lista klientów”. Często okazuje się bowiem, że znacznie lepszym rozwiązaniem jest unikanie tego rozwiązania. Dlaczego?
Wykorzystanie tej funkcji nie gwarantuje wygodnych aktualizacji. Jeśli bowiem nie korzystasz z marketingu automatycznego, wgrywanie każdej bazy wymaga ręcznych działań. Oznacza to, że grupy niestandardowych odbiorców, czyli tak zwane grupy remarketingowe, nie będą automatycznie aktualizowane.
Innym problemem związanym z systemem „listy klientów” jest mała spójność między odbiorcami na Facebooku a adresatami kampanii email marketingu. Osoby, które zrezygnowały z otrzymywania newslettera, mimo że zostaną wykreślone z listy mailingowej, wciąż będą figurować w ręcznie wgranej bazie na Facebooku. Jeśli użytkownik zidentyfikuje tę sytuację, może oskarżyć nas o nierespektowanie zasad związanych z RODO.
Warto więc zastanowić się nad słusznością wykorzystania „listy klientów”. Często znacznie lepszym rozwiązaniem jest zastosowanie marketingu automatycznego, który kompleksowo połączy Facebooka z email marketingiem.
Jak widać, skuteczne połączenie platformy Facebook z e-mail marketingiem nie jest łatwe. Aby osiągnąć najlepsze efekty tej synergii, należy zwrócić uwagę na wiele istotnych aspektów związanych z komponowaniem list remarketingowych. O czym pamiętać?
Wykorzystując e-mail marketing w kampanii na Facebooku, warto zwrócić szczególną uwagę na segmentowanie odbiorców. Należy podzielić użytkowników na tych, którzy kliknęli dany link, tych, którzy otworzyli newsletter oraz tych, którzy nie wyrazili żadnego zainteresowania otrzymanym e-mailem.
Kolejnym aspektem jest zakres działań. Aby dotrzeć do nowych odbiorców, warto wdrożyć szeroką kampanię, nie zapominając przy tym o precyzji. Im ściślej określona grupa docelowa, tym lepsze efekty strategii marketingowej.
Optymalizując działania na Facebooku, warto też usunąć z listy nieaktywnych użytkowników. Pozwoli to znacznie ograniczyć koszty kampanii reklamowej oraz skupić się na konsumentach zaangażowanych w życie marki.
Trzeba też pamiętać o wykorzystaniu informacji z kampanii reklamowej na Facebooku w działaniach e-mail marketingowych. Analiza zaangażowania w poszczególne materiały na tej platformie pozwala bowiem zidentyfikować najpopularniejsze tematy, które będzie można następnie podjąć w newsletterze.
Prowadzenie skutecznej kampanii reklamowej to nie lada wyzwania. Nic więc dziwnego, że połączenie dwóch kanałów promocyjnych, jakimi są Facebook i e-mail marketing, nierzadko wykracza poza możliwości przedsiębiorców. Niemniej jednak warto zaangażować się w ten proces, gdyż może się okazać najlepszym sposobem na docieranie do docelowych odbiorców i zachęcanie ich do zakupów.
W przypadku jakichkolwiek problemów warto zgłosić się do profesjonalnej agencji interaktywnej, która nie tylko przeprowadzi szczegółowe badania, ale też zastosuje sprawdzone techniki, dzięki którym połączenie e-mail marketingu i działań na Facebooku przyniesie spektakularne efekty.
Jeśli chciałbyś otrzymać więcej informacji w danym temacie wystarczy skontaktować się z grupa-icea.pl poprzez formularz kontaktowy lub czat.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.