Jak linkowanie wewnętrzne wpływa na SEO strony?

Jak linkowanie wewnętrzne wpływa na SEO strony?

Pavel Danilyuk/pexels.com

Każdy właściciel strony internetowej stara się korzystać z jak najbardziej zaawansowanych technik i metod, aby strona była dobrze zoptymalizowana i znalazła się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Jednak często właściciele nie znają podstawowych praktyk, które mogą pomóc witrynie w osiągnięciu tego celu. Jedną z takich metod jest linkowanie wewnętrzne, które silnie wpływa na SEO strony WWW.

W tym artykule postanowiliśmy wyjaśnić Ci, na czym polega linkowanie wewnętrzne w witrynie, jak je prawidłowo wykonać oraz dlaczego jest to tak ważne podczas dobrej optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.

Na czym polega linkowanie wewnętrzne?

Linkowanie wewnętrzne jest metodą łączenia jednej strony z drugą w obrębie tej samej witryny. Efektywne wykorzystanie tej techniki jest niezbędne w prawidłowym działaniu SEO. Linkowanie wewnętrzne to celowe umieszczanie hiperłączy w treści strony lub przechodzenie do innych lokalizacji na tej samej stronie za pomocą menu nawigacyjnego.

Głównym celem linków wewnętrznych jest ułatwienie nawigacji w witrynie. Dzięki hiperłączom jesteśmy w stanie skierować użytkownika do miejsc w serwisie, w których może dowiedzieć się więcej na interesujący go temat.

Sprawdź: Praktyki SEO w zakresie budowania linków wewnętrznych

Czy linkowanie wewnętrzne jest ważne dla SEO?

Wewnętrzne linki pomagają wyszukiwarce odkrywać, indeksować i zrozumieć strony w Twojej witrynie. Dzięki temu staje się ona widoczna dla użytkowników. Ta strategia może pomóc Ci zająć lepszą pozycję w rankingu wyszukiwarek, zwiększyć liczbę odsłon witryny, a także zmniejszyć współczynnik odrzuceń strony.

Źródło: Elle Hughes/pexels.com

Linki wewnętrzne poprawiają również wygodę użytkowników, pomagając im docierać do podobnych treści na Twojej stronie. Dzięki temu użytkownik może odkryć witrynę w całości.

Strony, które nie zawierają wewnętrznych linków, generują duże prawdopodobieństwo, że roboty wyszukiwarek nie będą w stanie ich przeszukać i poprawnie zaindeksować. Może to sprawić, że użytkownicy pominą te strony, co negatywnie wpłynie na ich pozycje w rankingu.

Jak prawidłowo stworzyć linki wewnętrzne na stronie?

  1. Umieść linki w odpowiedniej lokalizacji
  2. Zawsze umieszczaj łącze tam, gdzie użytkownik może znaleźć pewną wartość. Pamiętaj, że połączona strona musi odnosić się do treści, które pasują do aktualnie przeglądanych przez użytkowników stron.

    Spróbuj dodać linki wewnętrzne na górze strony internetowej, dając użytkownikowi możliwość natychmiastowego kliknięcia linku i tym samym wydłużając jego czas w witrynie.

  3. Staraj się używać opisowych słów kluczowych w tekście kotwicy
  4. Tekst zakotwiczenia pomaga Google i jego użytkownikom zrozumieć, co zawiera dana witryna internetowa. Jednak pamiętaj o tym, że jeśli cały tekst kotwicy wygląda identycznie, to może być odbierany przez wyszukiwarki jako spam.

  5. Nie przesadzaj z ilością linków na stronie
  6. Nie ma konkretnych wskazówek, ile odnośników należy umieścić na stronie. Często ta liczba jest różna w zależności od domeny, na której znajduje się witryna. Jednak zaleca się używanie od 75 do 100 linków wewnętrznych w witrynach biznesowych i około 200 linków w witrynach E-Commerce.

  7. Linkuj do stron o wysokim autorytecie i zaangażowaniu
  8. Linkowanie wewnętrzne do jednej z najważniejszych stron w witrynie może pomóc Ci poprawić rankingi powiązanych ze sobą stron. Takim wysokim autorytetem może być Twoja strona główna, do której warto dodać odnośnik.

  9. Napraw uszkodzone linki
  10. Regularnie sprawdzaj witrynę pod kątem uszkodzonych linków i naprawiaj je tak szybko, jak tylko to możliwe. Pamiętaj, że uszkodzone linki wewnętrzne szkodzą SEO.

  11. Połącz swoje strony dzięki CTA
  12. Jeśli w Twojej witrynie znajduje się wartościowa i wciągająca treść, która generuje duży ruch, zawsze staraj się połączyć ją ze stroną za pomocą silnego wezwania do działania.

  13. Stwórz powiązanie pomiędzy starym a nowym artykułem
  14. Linkowanie wewnętrzne to coś więcej niż zwyczajne łączenie nowej treści ze starą. Musisz stworzyć sieć powiązań pomiędzy dwoma artykułami, ponieważ Twoja stara treść jest już zindeksowana oraz sklasyfikowana i spowoduje przeniesienie części wartości linków do nowej, niesklasyfikowanej treści. Co więcej, takie działanie pozwoli przywrócić starą zawartość, którą roboty wyszukiwarki będą próbowały ponownie zindeksować.

Sprawdź: Linki wewnętrzne – ich optymalizacja i skuteczność dla SEO

Czego nie możesz robić podczas tworzenia linków wewnętrznych na stronie?

  1. Unikaj automatyzacji
  2. Korzystanie z różnych narzędzi czy wtyczek nie pomoże Ci w dobrym linkowaniu wewnętrznym. Musisz zrobić to ręcznie, aby odpowiednio zaplanować cały proces. Dodatkowo, użycie automatyzacji może wygenerować wiele blisko powiązanych tekstów kotwicy dla linków wewnętrznych, co może skomplikować proces budowania linków wewnętrznych.

  3. Nie upychaj na siłę słów kluczowych
  4. Jeśli dodanie słowa kluczowego w tekście zakotwiczenia nie wygląda dobrze, to staraj się go nie umieszczać na stronie. Możesz dodać je w tagach na samym dole witryny, co jest również skutecznym sposobem na tworzenie linków wewnętrznych.

  5. Nie stosuj tego samego tekstu kotwicy do linkowania stron
  6. Unikaj używania tego samego tekstu kotwicy do łączenia dwóch stron o różnej treści. To dezorientuje algorytmy wyszukiwarek odnośnie do faktycznego tematu strony i wpłynie negatywnie na jej pozycję w rankingu.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że nasz artykuł okazał się dla Ciebie pomocny i teraz już wiesz, na czym to wszystko polega. Pamiętaj, że linkowanie wewnętrzne może zwiększyć skuteczność SEO. Jeśli nie chcesz przegapić korzyści płynących z tej techniki, stosuj linki wewnętrzne i miej na uwadze wygodę użytkownika. Dzięki temu zauważysz wzrost Twojej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 11
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Kluczowe wskaźniki internetowe – wszystko, co warto o nich wiedzieć

    Kluczowe wskaźniki internetowe – wszystko, co warto o nich wiedzieć

    Kluczowe wskaźniki internetowe odgrywają istotną rolę podczas pozycjonowania witryny. W tym artykule znajdziesz najlepsze sposoby na ich optymalizację!
    Jak pozycjonować blog? Optymalizacja SEO bloga

    Jak pozycjonować blog? Optymalizacja SEO bloga

    Blog może pozyskiwać duży ruch z Google bez względu na tematykę. Wymaga to optymalizacji witryny, jej dostosowania do wymagań algorytmu. Sprawdź, co musisz zrobić, aby pozyskać internautów z Google.
    Znaczniki kanoniczne – czy naprawdę są potrzebne dla zduplikowanych treści?

    Znaczniki kanoniczne – czy naprawdę są potrzebne dla zduplikowanych treści?

    Zastanawiasz się, jak poradzić sobie ze zduplikowaną treścią na stronie internetowej? Znaczniki kanoniczne przychodzą z pomocą! Sprawdź, jak ich używać.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę