Jak lokalne recenzje wpływają na Twoją markę?

Jak lokalne recenzje wpływają na Twoją markę?

StartupStockPhotos / Pixabay.com

Pozytywne opinie pomagają przyciągnąć zainteresowanie użytkowników. Dzięki nim budujesz zaufanie swojej marki oraz jej pewność w istnieniu! Prawie wszyscy odbiorcy korzystają z wyszukiwań lokalnych w Internecie. Prawdą jest, że urządzenia mobilne stały się nieodłączną częścią naszego życia. Dlatego, wyszukiwanie lokalne stało się równie popularnym wyszukiwaniem.

Wiadomym faktem jest, że Google analizuje wyszukiwania lokalne i dostosowuje je jak najlepiej, aby użytkownik był zadowolony. Dlatego można łatwo zrozumieć, dlaczego Twoja pozycja w wynikach lokalnego wyszukiwania jest tak ważna. Musisz pracować nad swoją optymalizacją, a dobra strategia SEO umożliwi Ci znalezienie się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania.

Na pewno zastanawiasz się, czy lokalne recenzje są ważne w budowaniu swojej strategii SEO. Uważa się je za najlepsze narzędzie do pozycjonowania Twojej firmy! Może warto się nimi zainteresować?

Poniżej wyjaśnimy Ci, w jaki sposób recenzje mogą poprawić pozycję Twojej firmy w wynikach wyszukiwania oraz jak angażują większą liczbę odbiorców.

Algorytm Google jest coraz mądrzejszy!

Obecnie Google stosuje wiele kryteriów do oceniania stron internetowych. Słowa kluczowe nadal są ważne, ale już nie najważniejsze! Okazuj się, że większą rolę odgrywa długość treści, szybkość strony, czas rejestracji domeny, kompatybilność z urządzeniami mobilnymi, linki na stronie. Pamiętaj, że dobre działania SEO uwzględniają wiele czynników, które wpływają na pozycję Twojej strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Aby poprawić ranking Twojej witryny, zainwestuj w porządne SEO, a na pewno Ci się to opłaci!

Sprawdź: Jak znaleźć się na szczycie lokalnych wyników wyszukiwania w Google?

Opinie użytkowników, jako najważniejsza strategia SEO!

Pozytywne recenzje mogą znacząco i pozytywnie wpłynąć na decyzje odbiorców, której firmie zaufać. Recenzje są ważne dla Twoich potencjalnych odbiorców, ponieważ to one pokazują, jaka jest Twoja marka. Wyszukiwarki o tym wiedzą i przywiązują większą wagę do stron internetowych, które mają zamieszczone opinie klientów.

Przypuśćmy, że prowadzisz lokalny salon urody. Osoba, która akurat poszukuje konkretnej usługi niedaleko siebie, wpisuje zapytanie w wyszukiwarkę. Wyświetla się Twoja firma z wieloma pozytywnymi opiniami. Odbiorca, czytając je, będzie bardziej skłonny zaufać Twojej firmie niż innej, która recenzji nie powiada w ogóle.

Odbiorcy nie lubią ryzykować i korzystać z niepewnych firm, które nie mają recenzji od innych klientów. Nie chcą się sparzyć i niepotrzebnie wydać więcej pieniędzy. Dlatego pomyśl, czy Twoja strona ma publiczne recenzje!

Opinie klientów, jako czynnik zaufania!

Na rynku, jak i w wyszukiwarkach istnieje tak wiele firm, że użytkownicy nie wiedzą kogo wybierać. Recenzje dają im możliwość weryfikacji i odrzuceniu tych, do których nie chcą się udać. Recenzje powodują zwiększenie zaufania wśród potencjalnych klientów. Większość ludzi przegląda recenzje o firmie, a one wpływają na ich opinie o niej samej. Prawie 85% osób twierdzi , że ufa recenzjom innych użytkowników tak samo, jak własnej rekomendacji.

Opinie o lokalnych firmach mogą pomóc Ci przyciągnąć potencjalnych klientów oraz w poprawie sprzedaży i zysków.

Algorytmy wyszukiwarek korzystają z recenzji firmy podczas pozycjonowania stron w rankingu, ponieważ konsumenci uwielbiają recenzje. Robią to dla nich, ponieważ chcą być użyteczne. Dlatego, jeśli nie masz jeszcze opinii na swojej stronie internetowej, może powinieneś przekonywać klientów do zrecenzowania Twojej firmy, np. małym mailem “Co sądzisz o danym produkcie?” lub “Czy jesteś zadowolony z naszych usług?”. W taki sposób na pewno zachęcisz odbiorcę do pozostawienia komentarza.

Użytkownicy mogą zostawiać komentarze wszędzie, nawet istnieją specjalne strony do zostawiania opinii o danej firmie. Możesz także poprosić ludzi o wystawienie recenzji na Facebooku firmy.

Sprawdź: Wszystko o pozycjonowaniu lokalnym

Jak uzyskać więcej recenzji?

Istnieje wiele możliwości uzyskania recenzji od swoich klientów. Najczęściej pojawiają się one samoistnie, ale można również poprosić i to działa w większości przypadków! Możesz również skorzystać z formularza na swojej stronie internetowej, który klienci mogą wypełniać i zostawiać swoje opinie.

Możesz również przypomnieć klientom, zostawiając w wysłanej paczce drobny upominek z napisem “czekamy na Twoją opinię!”, czy drukując prośbę na dole paragonów lub wysyłając e-maile. Pamiętaj, że nie każdy klient da ci recenzję, ale nigdy nie zaszkodzi zapytać.

Czy negatywne opinie mają wpływ na pozycjonowanie strony internetowej?

Musisz być świadomy tego, że nie wszystkie recenzje są pozytywne. Mimo że chcesz zadowolić wszystkich swoich klientów, to jednak nie jesteś w stanie tego zrobić.

Musisz wiedzieć, jak radzić sobie z negatywnymi opiniami w Google. Na pewno nieraz zniechęcałeś się do działania, widząc takie recenzje. Jednak nic straconego, one pomagają Ci tak samo, jak te pozytywne! Wystarczy się z nimi tylko oswoić.

Jeżeli nie chcesz jednak, aby pojawiały się one na samym początku względem tych pozytywnych opinii, to najważniejsze, aby zacząć nimi zarządzać!

Nie ignoruj negatywnych opinii swoich klientów, ponieważ oni zwracają uwagę na to, czy reagujesz na ich zdanie! Zastanów się, co możesz zrobić lepiej w swojej firmie, aby rozwiązać dany problem. Możesz nawet skontaktować się z recenzentem, przeprosić i zaoferować coś, co naprawi zaistniałą sytuację.

Warto traktować recenzje, jako lekcje dla swojej firmy. Pomyśl, co możesz zmienić w swoich działaniach, aby ją ulepszyć? Co Ty i Twoi pracownicy moglibyście zmienić, aby upewnić się, że to się więcej nie powtórzy? Podchodź w ten sposób do swoich recenzji, a na pewno osiągniesz sukces!

Sprawdź: Optymalna promocja lokalnego biznesu, przy niewielkiej cenie i absencji online– tak, to możliwe, ale czy warto?

Jesteśmy po to, aby Ci pomóc!

Recenzje wystawiane przez użytkowników Internetu są główną strategią marketingu internetowego. Dzięki temu poprawisz swoją pozycję w wynikach wyszukiwania! Użytkownicy chętniej odwiedzą Twój lokalny sklep, dzięki przeczytaniu opinii na jego temat! Jeżeli nie potrafisz poradzić sobie sam z dobrą strategią SEO, to doświadczeni eksperci pomogą Ci w tym!

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej, to napisz do naszej agencji SEO już teraz. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO dzięki nam! Czekamy na Ciebie!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 9
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    W jaki sposób social media wpływają na SEO?

    W jaki sposób social media wpływają na SEO?

    Czy media społecznościowe wpływają na pozycjonowanie stron internetowych? To prawdziwa zagwostka dla zarządzających platformami sprzedażowymi w sieci.
    Czym jest marketing wielopoziomowy?

    Czym jest marketing wielopoziomowy?

    Rozwój biznesu to nie tylko ślepe podążanie za poszukiwaniem efektywnych metod promocji. Jakie marketingowe opcje znajdują się w zasięgu Twojej ręki?
    Czy częstotliwość wyświetlania reklam internetowych ma znaczenie?

    Czy częstotliwość wyświetlania reklam internetowych ma znaczenie?

    Zastanawiasz się, jak często powinieneś wyświetlać swoje reklamy w Internecie, tak aby nie zniechęcić do siebie innych użytkowników? Przeczytaj nasz artykuł!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę