Pozytywne opinie pomagają przyciągnąć zainteresowanie użytkowników. Dzięki nim budujesz zaufanie swojej marki oraz jej pewność w istnieniu! Prawie wszyscy odbiorcy korzystają z wyszukiwań lokalnych w Internecie. Prawdą jest, że urządzenia mobilne stały się nieodłączną częścią naszego życia. Dlatego, wyszukiwanie lokalne stało się równie popularnym wyszukiwaniem.
Wiadomym faktem jest, że Google analizuje wyszukiwania lokalne i dostosowuje je jak najlepiej, aby użytkownik był zadowolony. Dlatego można łatwo zrozumieć, dlaczego Twoja pozycja w wynikach lokalnego wyszukiwania jest tak ważna. Musisz pracować nad swoją optymalizacją, a dobra strategia SEO umożliwi Ci znalezienie się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania.
Na pewno zastanawiasz się, czy lokalne recenzje są ważne w budowaniu swojej strategii SEO. Uważa się je za najlepsze narzędzie do pozycjonowania Twojej firmy! Może warto się nimi zainteresować?
Poniżej wyjaśnimy Ci, w jaki sposób recenzje mogą poprawić pozycję Twojej firmy w wynikach wyszukiwania oraz jak angażują większą liczbę odbiorców.
Obecnie Google stosuje wiele kryteriów do oceniania stron internetowych. Słowa kluczowe nadal są ważne, ale już nie najważniejsze! Okazuj się, że większą rolę odgrywa długość treści, szybkość strony, czas rejestracji domeny, kompatybilność z urządzeniami mobilnymi, linki na stronie. Pamiętaj, że dobre działania SEO uwzględniają wiele czynników, które wpływają na pozycję Twojej strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Aby poprawić ranking Twojej witryny, zainwestuj w porządne SEO, a na pewno Ci się to opłaci!
Pozytywne recenzje mogą znacząco i pozytywnie wpłynąć na decyzje odbiorców, której firmie zaufać. Recenzje są ważne dla Twoich potencjalnych odbiorców, ponieważ to one pokazują, jaka jest Twoja marka. Wyszukiwarki o tym wiedzą i przywiązują większą wagę do stron internetowych, które mają zamieszczone opinie klientów.
Przypuśćmy, że prowadzisz lokalny salon urody. Osoba, która akurat poszukuje konkretnej usługi niedaleko siebie, wpisuje zapytanie w wyszukiwarkę. Wyświetla się Twoja firma z wieloma pozytywnymi opiniami. Odbiorca, czytając je, będzie bardziej skłonny zaufać Twojej firmie niż innej, która recenzji nie powiada w ogóle.
Odbiorcy nie lubią ryzykować i korzystać z niepewnych firm, które nie mają recenzji od innych klientów. Nie chcą się sparzyć i niepotrzebnie wydać więcej pieniędzy. Dlatego pomyśl, czy Twoja strona ma publiczne recenzje!
Na rynku, jak i w wyszukiwarkach istnieje tak wiele firm, że użytkownicy nie wiedzą kogo wybierać. Recenzje dają im możliwość weryfikacji i odrzuceniu tych, do których nie chcą się udać. Recenzje powodują zwiększenie zaufania wśród potencjalnych klientów. Większość ludzi przegląda recenzje o firmie, a one wpływają na ich opinie o niej samej. Prawie 85% osób twierdzi , że ufa recenzjom innych użytkowników tak samo, jak własnej rekomendacji.
Opinie o lokalnych firmach mogą pomóc Ci przyciągnąć potencjalnych klientów oraz w poprawie sprzedaży i zysków.
Algorytmy wyszukiwarek korzystają z recenzji firmy podczas pozycjonowania stron w rankingu, ponieważ konsumenci uwielbiają recenzje. Robią to dla nich, ponieważ chcą być użyteczne. Dlatego, jeśli nie masz jeszcze opinii na swojej stronie internetowej, może powinieneś przekonywać klientów do zrecenzowania Twojej firmy, np. małym mailem “Co sądzisz o danym produkcie?” lub “Czy jesteś zadowolony z naszych usług?”. W taki sposób na pewno zachęcisz odbiorcę do pozostawienia komentarza.
Użytkownicy mogą zostawiać komentarze wszędzie, nawet istnieją specjalne strony do zostawiania opinii o danej firmie. Możesz także poprosić ludzi o wystawienie recenzji na Facebooku firmy.
Istnieje wiele możliwości uzyskania recenzji od swoich klientów. Najczęściej pojawiają się one samoistnie, ale można również poprosić i to działa w większości przypadków! Możesz również skorzystać z formularza na swojej stronie internetowej, który klienci mogą wypełniać i zostawiać swoje opinie.
Możesz również przypomnieć klientom, zostawiając w wysłanej paczce drobny upominek z napisem “czekamy na Twoją opinię!”, czy drukując prośbę na dole paragonów lub wysyłając e-maile. Pamiętaj, że nie każdy klient da ci recenzję, ale nigdy nie zaszkodzi zapytać.
Musisz być świadomy tego, że nie wszystkie recenzje są pozytywne. Mimo że chcesz zadowolić wszystkich swoich klientów, to jednak nie jesteś w stanie tego zrobić.
Musisz wiedzieć, jak radzić sobie z negatywnymi opiniami w Google. Na pewno nieraz zniechęcałeś się do działania, widząc takie recenzje. Jednak nic straconego, one pomagają Ci tak samo, jak te pozytywne! Wystarczy się z nimi tylko oswoić.
Jeżeli nie chcesz jednak, aby pojawiały się one na samym początku względem tych pozytywnych opinii, to najważniejsze, aby zacząć nimi zarządzać!
Nie ignoruj negatywnych opinii swoich klientów, ponieważ oni zwracają uwagę na to, czy reagujesz na ich zdanie! Zastanów się, co możesz zrobić lepiej w swojej firmie, aby rozwiązać dany problem. Możesz nawet skontaktować się z recenzentem, przeprosić i zaoferować coś, co naprawi zaistniałą sytuację.
Warto traktować recenzje, jako lekcje dla swojej firmy. Pomyśl, co możesz zmienić w swoich działaniach, aby ją ulepszyć? Co Ty i Twoi pracownicy moglibyście zmienić, aby upewnić się, że to się więcej nie powtórzy? Podchodź w ten sposób do swoich recenzji, a na pewno osiągniesz sukces!
Recenzje wystawiane przez użytkowników Internetu są główną strategią marketingu internetowego. Dzięki temu poprawisz swoją pozycję w wynikach wyszukiwania! Użytkownicy chętniej odwiedzą Twój lokalny sklep, dzięki przeczytaniu opinii na jego temat! Jeżeli nie potrafisz poradzić sobie sam z dobrą strategią SEO, to doświadczeni eksperci pomogą Ci w tym!
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej, to napisz do naszej agencji SEO już teraz. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO dzięki nam! Czekamy na Ciebie!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.