Jak nagłówek wpływa na wyszukiwanie? Tag H1 jako narzędzie w pozycjonowaniu

Jak nagłówek wpływa na wyszukiwanie? Tag H1 jako narzędzie w pozycjonowaniu

Andrea Piacquadio / pexels.com

Tworzenie wartościowych treści na stronie jest zadaniem czasochłonnym , ale niezwykle ważnym dla zwiększenia zasięgu marki. Celem każdej z nich jest uplasowanie się na pierwszej stronie wyszukiwarek. Często pomijaną praktyką jest właśnie przeoczenie kilku detali, które utrudniają pozycjonowanie. Jednym z nich jest świadome wykorzystywanie nagłówków, a w szczególności tagu H1. Dowiesz się teraz czym on jest i jak go stworzyć, aby unikać błędów oraz jaki ma wpływ na wyszukiwanie.

Tajemniczy tag H1

Podstawowym elementem optymalizacji witryny internetowej są nagłówki. To one wpływają na klikalność strony. Choć brzmi to banalnie, nie jest to proste zadanie z powodu wysokiej konkurencji oraz ogromnych zasobów danych sieci.

Tag H1 a tag title?

H1 to jeden z sześciu znaczników porządkujących zawartość strony internetowej. Litera „h” jest oznaczeniem nagłówka, zaś liczba wskazuje na ważność w hierarchii informacji. Pierwszy z nich jest najważniejszy, ponieważ używa się go do pozycjonowania tematu lub tytułu posta bądź wpisu. Jest on wpisany w kod HTML. Z pomocą przychodzą style nagłówków, które porządkują nam strukturę naszego tekstu. Tag H1 opisuje treści i jest widoczny dla użytkowników.

Jest on często mylony przez użytkowników z tag title, czyli tytułem wyświetlanym w SERPs. Jest on narzędziem wykorzystywanym przez roboty wyszukiwarek do pozycjonowania strony i zawartych na niej informacji. Tag tytułowy z kolei nie jest wyświetlany na stronie, pojawia się zaś jako klikalny link w wyszukiwarce.

W czym tkwi pułapka?

Narzędzia Google nie dają nam jednak pewności, że tag tytułowy zostanie wyświetlony we fragmentach wyszukiwania. Jest to proces zautomatyzowany, który uwzględnia szereg pozostałych elementów jak na przykład linki zwrotne. Dodatkowo mogą one wykorzystać tag H1 jako link tytułowy w wyszukiwarce – stąd tak ważna jego rola.

Sprawdź: Nagłówki, które wzmocnią Twoje SEO – fantastyczna 4 dla nagłówków

Tag H1 a pozycjonowanie stron internetowych

Można powiedzieć, że H1 pełni rolę podwójnego agenta. Z jednej strony ma bezpośredni wpływ na jakość wyszukiwania, z drugiej zaś tworzy pole dla dodatkowych treści poszukujących przez użytkowników. Należy więc znaleźć złoty środek pomiędzy narzędziami marketingowymi a potrzebami odbiorców.

Algorytmy wyszukiwania sięgają w pierwszej kolejności do tagów nagłówka: H1, H2, H3, itd. Określają za ich pomocą zawartość strony i plasują między innymi, podobnymi, witrynami. W tym kontekście warto jest korzystać ze słów kluczowych przy nagłówkach.

User Experience

Wielu właścicieli stron internetowych często zapomina o odbiorcach, a to oni są kluczem do zbudowania solidnego wizerunku. Ze względu na swój charakterystyczny wygląd tag H1 pomaga zorientować się w budowie strony. Pozwala zbudować jasną i klarowną strukturę tekstu. Tym samym zapewnia użytkownikom lepsze wrażenia z korzystania. Pozwalają odbiorcom odnaleźć interesujące ich treści i materiały Dodatkowo tagi dzielą informacje na mniejsze fragmenty, dzięki czemu taki tekst łatwiej jest przyswoić. Jak można się domyślić zwiększa to konwersję, a także wspomaga budowanie wyselekcjonowanej grupy odbiorców.

Wyróżnij się!

W tym kontekście warto zwrócić uwagę na fragmenty z wyróżnieniem. Są to elementy strony internetowej, które pojawiają się na górze wyników wyszukiwarki. Dzięki nim użytkownicy podejmują decyzję o tym, czy jest to miejsce, którego szukali.

Metodą na zwiększenie szans podkreślenia wyróżnionego fragmentu jest właśnie tag H1, który zawiera w sobie docelowe słowa kluczowe. To sprawia, że w przypadku zadawanych pytań odbiorca uzyskuje więcej informacji na zagadnienie jakiego szuka.

Źródło: Александар Цветановић / pexels.com

SEO i H1 – wzajemna relacja

Wiemy już, co oznacza tag H1 i czym różni się od tagu tytułowego. Poznaliśmy jego wpływ na wyszukiwanie, jednak jak zastosować to wszystko w praktyce? Poniżej kilka wskazówek SEO, które powiedzą nam jak się za to zabrać:

Wskazówka 1

Im mniej, tym lepiej

Tag H1 to zasadniczy opis Twojej strony internetowej. Pamiętaj, by używać tylko jednego, żeby nie wprowadzać zamieszania. Staraj się go wybrać naturalnie, tak aby nie był złożony jedynie ze słów kluczowych. Prowadzi to do nadmiernej optymalizacji, co skutkuje zmniejszeniem zaufania.

Wskazówka 2

Postaw na oryginalność

Każda strona na Twojej witrynie musi mieć wyjątkowy tag. Nie korzystaj z duplikatów, ponieważ algorytmy wyszukiwarek zlewają je w jedną treść. Obniży to ruch na stronie i sprawi, że będzie mniej przejrzysta. Pomocnym krokiem może być typografia. Postaraj się, aby Twój tag był widoczny i przykuwający wzrok.

Wskazówka 3

Opisz to, co chcesz powiedzieć

Pamiętaj, że Twoi odbiorcy oczekują konkretnych informacji. Postaraj się opisać to, o czym będzie mowa. Dopasuj go wówczas do tagu tytułowego, aby mieć pewność, że będzie w bardziej klarowny sposób wyświetlać się w wyszukiwarce.

Wskazówka 4

Nie twórz kopii

Ważnym jest, aby tag H1 i tag title nie były swoją kpią. Nie można traktować ich w ten sam sposób, ponieważ stracimy szansę na odpowiednią optymalizację SEO. Tytuł wprowadza w treść, tag jest tematem strony i zapewnia lepsze narzędzia algorytmom.

Wskazówka 5

Rozważnie stosuj słowa klucze

Jedną z popularniejszych praktyk optymalizacyjnych jest zasada mówiąca, że H1 mieści w sobie najważniejsze słowo kluczowe. Ten duet układa nam treść.

Wskazówka 6

Zdefiniuj swój cel

Żadna z powyższych wskazówek nie będzie miała znaczenia, jeśli nie określisz swojego celu i intencji wyszukiwania użytkowników. To pozwoli Ci na uporządkowanie słów kluczowych i ułatwi opisanie zawartości strony. Z pomocą przychodzi długa fraza kluczowa ujęta w H1.

Wskazówka 7

Pilnuj ilości znaków

Skoro mowa o długości H1, warto pamiętać o zachowaniu umiaru. Optymalnym jest poruszanie się w obrębie 20-70 znaków, włącznie ze spacjami i znakami interpunkcyjnymi. Krótszy tekst nie wprowadzi potrzebnych informacji, za długi zaś zostanie obcięty w SERP.

Wskazówka 8

W wielości siła

Pamiętaj, że H1 jest jednym z elementów. Wspomóż go tagami pomagającymi uszeregować hierarchię informacji. Twórz tytuły, podtytuły, punkty, aby być bardziej przejrzystym.

Diabeł tkwi w szczegółach

Budowanie strategii SEO jest zabiegiem pracochłonnym, wielopoziomowym. Każdy z jego elementów jest równie ważny, aby móc zbudować silną i popularną markę. Tag H1 jest jednym z elementów, które często są pomijane. Należy jednak pamiętać, że tym co nas wyróżni jest właśnie wyjątkowa treść – to jej poszukują odbiorcy. W natłoku informacji i globalizacji, należy ten proces wspomóc. Masz pytania? Agencja SEO Poznań Grupa iCEA chętnie na nie odpowie!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 9
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Czy działania SEO niezwiązane z content marketingiem mają sens?

    Czy działania SEO niezwiązane z content marketingiem mają sens?

    Okazuje się, że content marketing nie jest jedynym działaniem, które wpływa pozytywnie na ranking SERP. Warto poznać inne czynniki!
    Praca od podstaw: audyt SEO jako fundament Twojej strony internetowej

    Praca od podstaw: audyt SEO jako fundament Twojej strony internetowej

    Jak poprawnie wdrożyć strategię optymalizacji SEO na stronie? Odpowiedź stanowi audyt SEO – czym jest, jakie są jego rodzaje i jak go poprawnie wykonać?
    Czy sklep internetowy się opłaca?

    Czy sklep internetowy się opłaca?

    Chcesz otworzyć sklep internetowy, ale nie wiesz, czy to opłacalne? Z jakimi kosztami musisz się liczyć na starcie i dalszych etapach rozwoju sklepu?
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę