PhotoMIX Company / pexels.com
Z pewnością wiesz, że ruch mobilny jest kluczowy dla Twojej firmy. Obecnie bardziej niż kiedykolwiek ludzie korzystają z Internetu w poszukiwaniu przydatnych treści. Z większą uwagą koncentrują się na tym, co znaleźli, dlatego warto pomyśleć o treści pod kątem urządzeń mobilnych.
Mobilność obecnie robi o wiele większą robotę w SEO niż kiedykolwiek wcześniej. Od 2018 roku Google zaczął tworzyć indeks mobile-first. Obecnie wszystkie strony internetowe są badane pod kątem kompatybilności z urządzeniami mobilnymi.
Jednak co to oznacza dla Twoich treści, które już się znajdują na stronie? Czy musisz pisać inaczej dla użytkowników mobilnych? Wszystkiego dowiesz się w tym artykule.
Jak już wspomnieliśmy, firma Google rozpoczęła swoją inicjatywę mobilną w 2018 r., a od 2019 r. stosuje ją w każdej nowej analizowanej witrynie. Z początkiem odbywało się to losowo, ponieważ nie było jeszcze takie zapotrzebowania na kompatybilność, jednak obecnie jest to najważniejszy czynnik pozycjonerski w Google.
Indeks mobile-first wykorzystuje algorytmy, które analizują strony internetowe i ich przystosowanie do urządzeń mobilnych. Działają one w taki sposób, jakby same były np. telefonami i analizują dostosowanie stron www do korzystania na takich małych rozmiarach, a następnie wysyłają opinię do Google’a.
Kiedyś modne było tworzenie osobnej strony internetowej przeznaczonej tylko i wyłącznie na małe ekrany, teraz już jest to zabronione, jeśli chcesz osiągnąć sukces w branży. Według Google mobilna wersja powinna zawierać te same treści, co strona stacjonarna na komputerach. Oznacza to wykorzystanie responsywnego projektowania stron internetowych, czyli stworzenia takiego projektu, który sam dostosowuje się do odpowiedniego urządzenia mobilnego.
Jeśli pomyślisz o zoptymalizowaniu swojej strony internetowej pod kątem urządzeń mobilnych, to Google doceni to i zaczniesz pojawiać się w wynikach wyszukiwania, na urządzeniach mobilnych i nie tylko!
Z pewnością zauważyłeś, że czytanie na komputerze stacjonarnym różni się od czytania na urządzeniu mobilnym, dlatego, że ekran jest znacznie mniejszy. Na urządzeniu mobilnym z pewnością wydaje się więcej treści na stronie, ponieważ użytkownicy muszą więcej przewijać.
Większość ludzi korzysta ze swoich urządzeń mobilnych, ponieważ mogą korzystać z nich, gdziekolwiek chcą. Szukają na nich przydatnych, pouczających lub rozrywkowych informacji, które potrzebują w danym momencie.
Poniżej przedstawimy Ci kilka wskazówek, w jaki sposób tworzyć swoje treści, aby trafić do odbiorców korzystających z urządzeń mobilnych.
Tworząc treści na swoją stronę internetową, musisz pomyśleć o osobach, które będą to czytały. Dlatego zawsze koncentruj się na treściach, których chcą i oczekują od Ciebie odbiorcy. W taki sam sposób postępuj na urządzeniach mobilnych! Tutaj nic się nie zmienia.
Skup się na swoich odbiorcach, ponieważ oni są najważniejsi dla Google niż mobilność.
Musisz zająć się wyglądem swoich treści na stronie! Konstrukcja musi być idealna, aby łatwo odbiorca mógł przeczytać treści go interesujące. W dobrze ustrukturyzowanym tekście akapity muszą następować po sobie w logicznej kolejności. Zdania muszą również logicznie łączyć się ze sobą w akapitach.
Jeśli Twój tekst jest dobrze zorganizowany, to umieszczenie odpowiednich słów kluczowych w treści będzie łatwiejsze, niż myślisz.
Musisz wiedzieć, że rozmiar czcionki ma kluczowe znaczenie dla UX treści na urządzeniach mobilnych. Nie możesz stosować byle jakich czcionek, bez sprawdzenia ich wyglądu na urządzeniach mobilnych.
Bardzo ważne jest, aby użytkownicy mogli czytać Twoje treści bez zbędnego zwiększania. Upewnij się, że między zdaniami jest wystarczająco dużo odstępu.
Pamiętaj również o tym, że jeśli użyjesz więcej niż trzech typów czcionek na stronie, to będzie ona wyglądała na chaotyczną. Chyba nie chcesz bałaganu na swojej stronie www na urządzeniach mobilnych? Różnice w rozmiarze będą znacznie bardziej widoczne. Dlatego odbiorcy opuszczają takie witryny.
Musisz zapamiętać, że to samo zdanie na ekranie laptopa zajmie mniej niż na ekranie smartfona. Dłuższe zdania będą rozciągać się na jeszcze większą część czytelnego obszaru ekranu, co jeszcze bardziej utrudni czytelnikom czytanie treści, a co dopiero zrozumienie, czy zapamiętanie chociaż fragmentu.
Dlatego przyzwyczaj się do pisania krótszych zdań. Kiedy to zrobisz, zwiększysz ogólne zadowolenie czytelników, a Google z pewnością to zauważy i doceni Twoje działania.
Musisz pamiętać, aby poprawiać stare posty, artykuły i inne treści na swojej stronie internetowej.
Twoje stare treści nadal będą widoczne w witrynie, a jeśli nie będą one zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych, to może to zaszkodzić Twojemu SEO. Dlatego musisz stale przeglądać stare treści, aby sprawdzić, czy nie wymagają aktualizacji.
Jeżeli postanowisz coś zaktualizować na swojej stronie www, to jest to od razu sygnał na robotów Google, że należy to sprawdzić. Jeśli okaże się, że są to treści przyjazne dla urządzeń mobilnych, to z pewnością pomoże to w Twoich wysiłkach SEO na stronie internetowej.
Tworzenie treści na urządzenia mobilne nie różni się tak bardzo od pisania na strony komputerów stacjonarnych, czy laptopów. W obu tych przypadkach musisz tworzyć treści z myślą o swojej grupie docelowej. Jednak pamiętaj, że teksty na urządzenia mobilne muszą skupiać się na czytelności bardziej niż zwykłe teksty, dlatego że czytanie na małym ekranie jest trudniejsze niż czytanie na komputerze.
Jeśli upewnisz się, że czytelność Twojej strony internetowej jest na najwyższym poziomie, to z pewnością znajdzie się wielu jej czytelników zarówno na urządzeniach przenośnych, jak i komputerach.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.