W XXI wieku konsumenci otoczeni są ze wszystkich stron komunikatami reklamowymi. Codziennie mają styczność z bilbordami, plakatami czy przekazami promującymi daną ofertę w telewizji bądź w radiu. Internet okazuje się idealnym miejscem, chętnie wykorzystywanym w prowadzeniu kampanii sprzedażowych. Trzonem udanej strategii jest treść, która powinna intrygować i skłaniać klienta do podjęcia aktywności zakupowej. Dzięki naszym wskazówkom dowiesz się, jak napisać tekst reklamowy i zbudować solidną bazę przyszłych nabywców Twoich usług.
Aby zrozumieć kwintesencję tego, jak napisać reklamę i zyskać rozgłos, należy w pierwszej kolejności zatroszczyć się o znalezienie odpowiedzi na potrzeby grupy klientów. Nie wystarczy zamieścić produktu na stronie, lecz dokładnie określić, dla kogo dedykowana jest promowana oferta, a także, na jakie rozwiązania może liczyć konsument. W procesie twórczym warto uwzględnić pytanie dotyczące nawyków zakupowych oraz wskazać na cechę odróżniającą określony produkt od konkurencyjnych marek.
Zdefiniowanie grupy odbiorców okazuje się dość pracochłonnym zadaniem dla copywriterów. Operowanie ogólnymi danymi nie wpłynie korzystnie na dokładne targetowanie reklam. Dlatego, aby dotrzeć do docelowej grupy klientów, warto postawić na skrupulatnie przeprowadzony research. Podpowiadamy, gdzie powinieneś szukać cennych informacji.
Kwintesencję dobrze opracowanego contentu stanowi dokładne zapoznanie się z profilem potencjalnych klientów. Wsparcie zespołu ekspertów czy posiadanie dużych finansów schodzą na boczny tor, jeżeli mowa o początkowej fazie tworzenia tekstów. Nie możesz jednak zaniedbać regularności i skrupulatności podczas przeprowadzanych analiz.
Jeżeli już wiesz, kto zasila szeregi Twojego targetu, powinieneś dostosować do niego język oraz formę tworzonych przekazów. Napisz tekst reklamowy w taki sposób, aby konsument nie miał trudności ze zrozumieniem kierowanych do niego komunikatów. Pamiętaj, że każde środowisko posługuje się nieco innym stylem wypowiedzi. Komunikacja jest zdeterminowana przez wykorzystany styl treści. Postaw na swobodę tworzonych tekstów i nie upychaj na siłę specjalistycznych zwrotów.
Wysokiej jakości tekst reklamowy nie powinien opierać się wyłącznie na banalnym przedstawieniu opisu oferty produktów bądź usług. Spraw, aby klient zrozumiał, w jaki sposób zaprezentowana przez Ciebie oferta może mu pomóc. Zazwyczaj użytkownicy wpisują konkretne zapytanie do wyszukiwarki w celu odszukania satysfakcjonującej ich odpowiedzi.
Jak to ugryźć od strony praktycznej? Wyobraź sobie, że klient rozpoczyna treningi pływania i szuka w odmętach sieci specjalistycznych okularów. Jako nowicjusz nie jest zorientowany, jakie cechy brać pod uwagę w wyborze odpowiedniego modelu. Trudnością pojawiającą się na jego drodze jest niewystarczający zasób wiedzy na temat sprzętu. Rozwiązaniem, które możesz zaimplementować na swojej stronie internetowej, jest stworzenie artykułu opisującego wady i zalety konkretnych marek okularów pływackich. Możesz zasięgnąć opinii osób posiadających określony produkt.
Co do zasady, każdą reklamę cechuje pewna unikatowość, forma, styl oraz poziom merytoryczny. Co powinien zawierać w sobie przykładowy tekst reklamowy? Na czym skoncentrować uwagę, aby zainteresować odbiorcę?
W “morzu” systematycznie publikowanych informacji nie sposób weryfikować każdego artykułu. Z tego też względu nagłówek, jako wstęp do dalszej części artykułu, powinien być chwytliwy i przekonujący internautę do dogłębnej lektury przygotowanego wpisu. Zastanów się, co w Tobie wywołuje chęć zapoznania się z zawartością strony oraz zaimplementuj ten element w tworzonym tekście reklamowym.
Kwintesencja treści promocyjnej powinna znaleźć się na samym początku przygotowanego artykułu. Taką zasadę przyjmuje koncepcja odwróconej piramidy, zakładająca pierwszeństwo dla podstawowych informacji. W przeciwieństwie do newsów lead nie pełni roli streszczenia, lecz zachęca do przeczytania dalszej części wpisu. Twórca wymienia argumenty przemawiające za skorzystaniem z oferty i wyróżnia wyjątkowe cechy towaru.
Język korzyści to nic innego, jak sformułowania towarzyszące opisywanemu asortymentowi. To zaprezentowanie realnych wartości produktu w taki sposób, aby potencjalny konsument zdecydował się na jego zakup. W tym celu należy skoncentrować się na połączeniu konkretnej cechy z zaletą i określoną korzyścią dla klienta.
Intrygujący nagłówek to nie wszystko. Powinieneś nawiązać więź z klientem poprzez kierowanie do niego bezpośrednich zwrotów. Twórz komunikaty, które będą aktywizowały odbiorcę, wzywały do realizacji konkretnego działania. Formułuj wypowiedzi w trybie rozkazującym, np. “Kup teraz!” bądź “Sprawdź naszą ofertę”. Brak wyrażenia typu “CTA” może przyczynić się do zachowania bierności u potencjalnego klienta.
Widoczność strony, na której publikujesz tworzone teksty, jest niezwykle ważna w budowaniu popularności marki. Jeśli pomijasz praktyki z dziedziny pozycjonowania, popełniasz kolosalny błąd. Optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarek to nie upychanie fraz kluczowych, lecz świadomie rozmieszczanie słów, na które mogą kierować zapytania internauci.
Odpowiedni podział bloku tekstowego, zróżnicowana hierarchia nagłówków, stosowanie wypunktowań bądź umieszczanie elementów graficznych sprawiają, że artykuł staje się bardziej przejrzysty i zrozumiały przez odbiorcę.
Pomimo znajomości branży, na której temat piszesz, możesz zaliczyć pewne wpadki. Spośród listy najczęściej powtarzających się błędów warto zwrócić uwagę na:
Zanim podejmiesz się pracy twórczej, przeczytaj jeszcze raz przedstawione przez nas porady. Bądź oryginalny, na pierwszym miejscu stawiaj zainteresowanie klienta. Nie pozwól sobie na to, by konkurencja wyprzedziła Cię w rankingu Google. Intryguj, zachęcaj i zdobądź zaufanie potencjalnych konsumentów.
Chcesz rozwijać content na swojej stronie WWW? Skontaktuj się z naszą agencją SEO.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.