Jak napisać tekst reklamowy?

Jak napisać tekst reklamowy?

Green Chameleon/unspalsh.com

W XXI wieku konsumenci otoczeni są ze wszystkich stron komunikatami reklamowymi. Codziennie mają styczność z bilbordami, plakatami czy przekazami promującymi daną ofertę w telewizji bądź w radiu. Internet okazuje się idealnym miejscem, chętnie wykorzystywanym w prowadzeniu kampanii sprzedażowych. Trzonem udanej strategii jest treść, która powinna intrygować i skłaniać klienta do podjęcia aktywności zakupowej. Dzięki naszym wskazówkom dowiesz się, jak napisać tekst reklamowy i zbudować solidną bazę przyszłych nabywców Twoich usług.

Zasada nr 1. Klient jest najważniejszy

Aby zrozumieć kwintesencję tego, jak napisać reklamę i zyskać rozgłos, należy w pierwszej kolejności zatroszczyć się o znalezienie odpowiedzi na potrzeby grupy klientów. Nie wystarczy zamieścić produktu na stronie, lecz dokładnie określić, dla kogo dedykowana jest promowana oferta, a także, na jakie rozwiązania może liczyć konsument. W procesie twórczym warto uwzględnić pytanie dotyczące nawyków zakupowych oraz wskazać na cechę odróżniającą określony produkt od konkurencyjnych marek.

Zdefiniowanie grupy odbiorców okazuje się dość pracochłonnym zadaniem dla copywriterów. Operowanie ogólnymi danymi nie wpłynie korzystnie na dokładne targetowanie reklam. Dlatego, aby dotrzeć do docelowej grupy klientów, warto postawić na skrupulatnie przeprowadzony research. Podpowiadamy, gdzie powinieneś szukać cennych informacji.

  • Wykorzystaj potencjał mediów społecznościowych, przeszukaj grupy oraz internetowe fora dyskusyjne.
  • Przeprowadź ankietę w sieci dedykowaną konkretnej grupie osób.
  • Zapoznaj się z eksperckimi raportami. Wgląd w dane statystyczne umożliwia obiektywną weryfikację zachowań konsumenckich.
  • Bazuj na zdobytym doświadczeniu, obserwuj otaczające Cię społeczności.

Kwintesencję dobrze opracowanego contentu stanowi dokładne zapoznanie się z profilem potencjalnych klientów. Wsparcie zespołu ekspertów czy posiadanie dużych finansów schodzą na boczny tor, jeżeli mowa o początkowej fazie tworzenia tekstów. Nie możesz jednak zaniedbać regularności i skrupulatności podczas przeprowadzanych analiz.

Jak trafić w gusta odbiorcy?

Jeżeli już wiesz, kto zasila szeregi Twojego targetu, powinieneś dostosować do niego język oraz formę tworzonych przekazów. Napisz tekst reklamowy w taki sposób, aby konsument nie miał trudności ze zrozumieniem kierowanych do niego komunikatów. Pamiętaj, że każde środowisko posługuje się nieco innym stylem wypowiedzi. Komunikacja jest zdeterminowana przez wykorzystany styl treści. Postaw na swobodę tworzonych tekstów i nie upychaj na siłę specjalistycznych zwrotów.

Jak możesz pomóc swojemu klientowi?

Wysokiej jakości tekst reklamowy nie powinien opierać się wyłącznie na banalnym przedstawieniu opisu oferty produktów bądź usług. Spraw, aby klient zrozumiał, w jaki sposób zaprezentowana przez Ciebie oferta może mu pomóc. Zazwyczaj użytkownicy wpisują konkretne zapytanie do wyszukiwarki w celu odszukania satysfakcjonującej ich odpowiedzi.

Jak to ugryźć od strony praktycznej? Wyobraź sobie, że klient rozpoczyna treningi pływania i szuka w odmętach sieci specjalistycznych okularów. Jako nowicjusz nie jest zorientowany, jakie cechy brać pod uwagę w wyborze odpowiedniego modelu. Trudnością pojawiającą się na jego drodze jest niewystarczający zasób wiedzy na temat sprzętu. Rozwiązaniem, które możesz zaimplementować na swojej stronie internetowej, jest stworzenie artykułu opisującego wady i zalety konkretnych marek okularów pływackich. Możesz zasięgnąć opinii osób posiadających określony produkt.

Sprawdź: Pozycjonowanie branży nieruchomości

Zasada nr 2. Recepta na idealną reklamę

Co do zasady, każdą reklamę cechuje pewna unikatowość, forma, styl oraz poziom merytoryczny. Co powinien zawierać w sobie przykładowy tekst reklamowy? Na czym skoncentrować uwagę, aby zainteresować odbiorcę?

Przyjmij perspektywę klienta, zaintryguj na samym początku

Źródło: Andrew Neel/unsplash.com

W “morzu” systematycznie publikowanych informacji nie sposób weryfikować każdego artykułu. Z tego też względu nagłówek, jako wstęp do dalszej części artykułu, powinien być chwytliwy i przekonujący internautę do dogłębnej lektury przygotowanego wpisu. Zastanów się, co w Tobie wywołuje chęć zapoznania się z zawartością strony oraz zaimplementuj ten element w tworzonym tekście reklamowym.

Odwrócona piramida informacyjna

Kwintesencja treści promocyjnej powinna znaleźć się na samym początku przygotowanego artykułu. Taką zasadę przyjmuje koncepcja odwróconej piramidy, zakładająca pierwszeństwo dla podstawowych informacji. W przeciwieństwie do newsów lead nie pełni roli streszczenia, lecz zachęca do przeczytania dalszej części wpisu. Twórca wymienia argumenty przemawiające za skorzystaniem z oferty i wyróżnia wyjątkowe cechy towaru.

Obfity język korzyści

Język korzyści to nic innego, jak sformułowania towarzyszące opisywanemu asortymentowi. To zaprezentowanie realnych wartości produktu w taki sposób, aby potencjalny konsument zdecydował się na jego zakup. W tym celu należy skoncentrować się na połączeniu konkretnej cechy z zaletą i określoną korzyścią dla klienta.

Call To Action – spraw, by klient czytał dalej!

Intrygujący nagłówek to nie wszystko. Powinieneś nawiązać więź z klientem poprzez kierowanie do niego bezpośrednich zwrotów. Twórz komunikaty, które będą aktywizowały odbiorcę, wzywały do realizacji konkretnego działania. Formułuj wypowiedzi w trybie rozkazującym, np. “Kup teraz!” bądź “Sprawdź naszą ofertę”. Brak wyrażenia typu “CTA” może przyczynić się do zachowania bierności u potencjalnego klienta.

Zasada nr 3. SEO zawsze i wszędzie!

Widoczność strony, na której publikujesz tworzone teksty, jest niezwykle ważna w budowaniu popularności marki. Jeśli pomijasz praktyki z dziedziny pozycjonowania, popełniasz kolosalny błąd. Optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarek to nie upychanie fraz kluczowych, lecz świadomie rozmieszczanie słów, na które mogą kierować zapytania internauci.

Odpowiedni podział bloku tekstowego, zróżnicowana hierarchia nagłówków, stosowanie wypunktowań bądź umieszczanie elementów graficznych sprawiają, że artykuł staje się bardziej przejrzysty i zrozumiały przez odbiorcę.

Sprawdź: Mieszana zawartość – jak poradzić sobie z niezabezpieczonymi stronami internetowymi?

Błędy w tworzeniu contentu

Pomimo znajomości branży, na której temat piszesz, możesz zaliczyć pewne wpadki. Spośród listy najczęściej powtarzających się błędów warto zwrócić uwagę na:

  • umieszczanie nazwy przedsiębiorstwa w nagłówku,
  • duplikację tekstu,
  • brak poprawności językowej i niedbałość tworzonych przekazów.

Zanim podejmiesz się pracy twórczej, przeczytaj jeszcze raz przedstawione przez nas porady. Bądź oryginalny, na pierwszym miejscu stawiaj zainteresowanie klienta. Nie pozwól sobie na to, by konkurencja wyprzedziła Cię w rankingu Google. Intryguj, zachęcaj i zdobądź zaufanie potencjalnych konsumentów.

Chcesz rozwijać content na swojej stronie WWW? Skontaktuj się z naszą agencją SEO.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Aktualności
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 10
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    VI edycja Brains Attack – dajemy szansę na rozwój studentom z WNPiD

    VI edycja Brains Attack – dajemy szansę na rozwój studentom z WNPiD

    Zajęcia na uczelni kojarzą Ci się z niepraktyczną wiedzą? My pokazujemy, że jest inaczej! Dowiedz się, czym są warsztaty Brains Attack i jak pomagają studentom w rozwoju kariery.
    Core Web Vitals ‒ czym jest i jak może wpłynąć na Twoją pozycję w wyszukiwarce?

    Core Web Vitals ‒ czym jest i jak może wpłynąć na Twoją pozycję w wyszukiwarce?

    Nasz ekspert zdradza, jakie najnowsze wskaźniki internetowe są ulubieńcami Google’a. Sprawdź, czy Twoja strona spełnia te wymagania i co możesz zrobić, by zyskać wyższą pozycję dla swojej witryny.
    Black Friday w branży e-commerce

    Black Friday w branży e-commerce

    Wszyscy uwielbiamy przeceny. Nic więc dziwnego, że każdego roku Black Friday budzi tyle emocji. Dotyczy to zarówno sprzedawców, jak i […]
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę