Jak optymalizować stronę pod SMO?

Jak optymalizować stronę pod SMO?

Pavel Danilyuk/pexels.com

Zarządzanie stroną internetową to niejedyne działanie, z którym powinien zmierzyć się przedsiębiorca. Coraz częściej wielu właścicieli firm zaznacza swoją obecność w mediach społecznościowych, dzięki czemu trafia do szerokiej grupy odbiorców. W opracowanym wpisie wyjaśniamy, czym jest Social Media Optimization i dlaczego ten obszar wymaga szczególnej troski ze strony marki. Jesteś gotowy na świeżą porcję wiedzy? Koniecznie sięgnij po lekturę!

SMO – kompendium wiedzy

Tajemniczy skrót SMO to nic innego, jak Social Media Optimization, czyli jedna ze strategii e-marketingu. Dąży ona do zwiększenia popularności firmy w sieci za pośrednictwem kont założonych na platformach społecznościowych. To za sprawą m.in. Facebooka czy Instagrama jesteś w stanie przekonać potencjalnych klientów do skorzystania z Twojej oferty. Co osiągniesz, angażując się w budowanie solidnej strategii SMO?

  • Po pierwsze: stworzysz sieć trwałych kontaktów z klientami i internautami poprzez kanały społecznościowe.
  • Po drugie: poprawisz ekspozycję marki w wyszukiwarce.
  • Po trzecie: skuteczniej zareklamujesz asortyment i usługi w serwisach społecznościowych.
  • Po czwarte: wzmocnisz zasięg firmy.
  • Po piąte: wygenerujesz większy ruch prowadzący do strony internetowej.
  • Po szóste: zwiększysz konwersję, a w konsekwencji wyniki sprzedażowe.
  • Po siódme: ukrócisz koszty przeznaczone na wdrożenie aktywności marketingowych.
  • Po ósme: wzmocnisz efekty SEO e-sklepu bądź na stronie WWW.

Prężna aktywność i dbałość o wizerunek w kanałach społecznościowych przyczyniają się do sukcesu prowadzonej działalności e-biznesowej. Jakie cenne porady warto uwzględnić przy wykorzystywaniu potencjału Social Media Optimization?

Sprawdź: O czym należy pamiętać przy zakładaniu strony internetowej?

Porady dla opracowujących strategię SMO

Zanim przejdziemy do etapowości zadań, z którymi przyjdzie Ci się zmierzyć, przedstawimy zestaw porad ułatwiających wdrożenie strategii. Fundamentalnym zadaniem zarządzającego platformą społecznościową jest próba wypracowania odpowiedniej komunikacji z klientem oraz aktywizacja osób odwiedzających serwis.

Źródło: Kampus Production/pexels.com

SMO koncentruje się nie tylko na wdrażaniu modyfikacji w witrynie, lecz również na przedstawianiu treści w jak najprostszy sposób, aby udostępniać ją dalej. W tym celu można pokusić się o implementację infografik, które pozwalają bardziej skupić odbiorcę na contencie.

Bądź aktywny w różnych kanałach społecznościowych i dziel się z innymi wskazówkami dotyczącymi swojej branży. Pozwoli Ci to na zbudowanie renomy marki oraz stworzenie bazy naturalnego profilu linków. Nie wahaj się nad nawiązywaniem współpracy z przedsiębiorstwami, które stanowią cenne źródło wymiany odnośników.

Optymalizacja mediów społecznościowych na dobry start

Zdajemy sobie sprawę, że w wielu początkujących e-sprzedawców nadmiar informacji może wzbudzać niepokój i ostatecznie skutkować brakiem satysfakcji. Pierwszym etapem, który stanowi trzon każdej kampanii marketingowej, jest opracowanie strategii działania. Jeżeli jesteś “świeżakiem” w prowadzeniu platform społecznościowych, powinieneś zastanowić się nad spójnością strategii przedsiębiorstwa z aktywnością w sieci. Uwzględnij swój target, doprecyzuj konieczny budżet i określ cele, kierując się zgodnością z modelem SMART.

W sytuacji, kiedy nie jesteś nowicjuszem w prowadzeniu social mediów, możesz skupić się w pierwszej kolejności na audycie założonych profili. Sporządź skrupulatny plan optymalizacji upowszechnionych w serwisach społecznościowych wpisów, zweryfikuj, na ile obecna strategia spełnia swoją funkcję oraz sprawdź, jakie teksty są najczęściej przeglądane przez użytkowników.

Konsekwencja w optymalizacji kont

Zaktywizowanie użytkownika do konkretnych działań to nie lada wyzwanie dla przedsiębiorcy XXI wieku. Zbyteczne okazuje się informowanie o profilu, który nie zawiera wartościowego contentu. Aby więc zyskać sympatię potencjalnego grona klientów, powinieneś zatroszczyć się o spójną identyfikację prowadzonych przez Ciebie kont w serwisach społecznościowych. Mowa tu głównie o wizualnych aspektach, takich jak chwytliwy slogan, logo czy tagi. Nie pomijaj znaczenia zwrotów aktywizujących (“Call To Action”), aby zachęcić internautę do docelowej witryny internetowej.

Frazy kluczowe wciąż są na topie, jeżeli mowa o większym prawdopodobieństwie znalezienia Twojego profilu w wewnętrznej wyszukiwarce. Na platformie Instagram możesz pokusić się o zaimplementowanie określonych hasztagów w opisie bądź wykorzystać tzw. teksty alternatywne.

Większa wiarygodność poprzez link building

Zamieszczanie odnośników w kanałach społecznościowych pomaga w budowaniu odpowiedniego zaufania do zarządzanej witryny. Nie wiesz, w którym miejscu dokładnie zamieścić link? Wykorzystaj w tym celu przestrzeń BIO. Doskonale sprawdza się w kontekście implementacji odnośników, a następnie kierowania poprzez nie do docelowej strony WWW.

Support za sprawą narzędzi

Wszelkie przyciski udostępniania, linki prowadzące do kanałów społecznościowych czy widgety to elementy przyczyniające się do wzmocnienia interaktywnego charakteru strony. Istotne okazuje się właściwe zarządzanie sekcją komentarzy, ponieważ za ich sprawą budowana jest społeczność wokół marki.

Celem zgromadzenia danych dotyczących ruchu w witrynie bądź finalizacji transakcji zakupowych “supportem” może okazać się zainstalowany Pixel Facebook w kodzie witryny. Od chwili jego implementacji zapisuje kluczowe informacje, aby następnie skorzystać z ich potencjału w przygotowywanej kampanii i targetowaniu reklam.

Sprawdź: Rodzaje spamowania linkami, które musisz znać!

SEO i SMO, czyli jakościowy związek dla Google

Aby znaleźć się na szczycie listy Google, należy podjąć szereg istotnych działań. Okazuje się, że za sprawą mediów społecznościowych można również liczyć na wyższe miejsce w rankingu wyszukiwania.

Za pośrednictwem wtyczek zaimplementowanych w witrynie internauci chętniej zamieszczają na swoich profilach odnośniki prowadzące do strony głównej bądź podstron. Wyszukiwarka podejmuje się wówczas zliczenia wszystkich linków, które z kolei przekładają się na ostateczny werdykt jakości strony WWW.

Słyszałeś o wtyczce Disqus? Jeżeli nie, to koniecznie zapoznaj się z jej działaniem. Dzięki niej wygenerujesz większą liczbę komentarzy, a to przełoży się na większą skuteczność SEO.

SMO to także pośrednia troska o doświadczenia użytkownika (UX) odwiedzającego stronę docelową. Internauci czynnie działający w mediach społecznościowych kierują się na witrynę, chętniej zapoznając się z jej zasobami. To również nie pozostaje obojętne robotom Google oceniającym całość prowadzonej kampanii pozycjonującej.

Jeżeli chcesz zbudować prawdziwe imperium biznesowe, zatroszcz się o całokształt realizowanego e-biznesu. Nie tylko strona WWW to klucz do sprzedażowego sukcesu!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 15
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Słowa kluczowe w SEO. Czym jest zjawisko kanibalizacji?
    Słowa kluczowe w SEO. Czym jest zjawisko kanibalizacji?
    Słowa kluczowe to podstawa strategii optymalizacji i pozycjonowania strony. O czym pamiętać, planując swoje działania? Czym jest zjawisko kanibalizacji?
    Znacznik schematu – czym jest i jak go używać?
    Znacznik schematu – czym jest i jak go używać?
    Chciałbyś znaleźć się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania? Poznaj znaczniki schematu, które mogą pomóc Twojej firmie zaistnieć na rynku!
    Mała zmiana, znacząca poprawa SEO! Zastosuj znacznik schematu do artykułu
    Mała zmiana, znacząca poprawa SEO! Zastosuj znacznik schematu do artykułu
    Dowiadujesz się, że SEO ulega poprawie, z chwilą, gdy zastosujesz schemat na stronie. Decydujesz się na jego dodatnie – a tutaj… Kod. Czy to powód aby się poddawać?
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę