DARMOWY AUDYT SEO

Jak oznaczyć firmę w Google Maps?

7 min czytania
Jak oznaczyć firmę w Google Maps?
Kategoria Pozycjonowanie

Dla wielu biznesów działających lokalnie często najważniejszym źródłem klientów jest wyszukiwarka Google. Internauci, chcąc znaleźć jakiś produkt lub usługę, w wielu przypadkach rozpoczynają poszukiwania właśnie od niej. Z reguły korzystają z TOP3 wyników z Google Maps, wyświetlających się dla zapytań lokalnych. Co zrobić, aby firma była wśród nich?

Spis treści:

Wizytówka w Google Moja Firma – co to jest?

Po wysłaniu zapytania lokalnego, np. “hydraulik Częstochowa” lub takiego, które Google zinterpretuje jako lokalne pomimo nieużycia lokalizacji, np. “salon fryzjerski”, najczęściej na górze wyników wyszukiwania wyświetli się trzypak rezultatów z Google Maps. Składają się one z adresów, numeru telefonu, godzin otwarcia, odnośnika do strony i opcji wyznaczenia trasy do danego miejsca. Nie wszystkie te informacje muszą się tam znajdować – zależy, jakie podał zakładający profil. Nie jest tak, że Google automatycznie umieszcza firmy w tych wynikach. Jest to możliwe, ale takie przypadki są sporadyczne. Najczęściej właściciel przedsiębiorstwa lub jego przedstawiciel sam musi o to zadbać. Polega to na założeniu profilu w usłudze Google Moja Firma (GMF), pod adresem https://www.google.com/intl/pl_pl/business/, a następnie weryfikacji konta. Dopiero po tym kroku może się pojawić dana firma na mapie Google.

GMF to usługa darmowa. Zakłada się bezpłatne konto, bez ponoszenia kosztów weryfikuje się również wszystkie podmioty.

Uwaga: w Polsce działają oszuści, którzy wprowadzają w błąd właścicieli wizytówek założonych w GMF. Otóż informują one, że konieczne jest zapłacenie określonej kwoty za przedłużenie profilu. W przeciwnym wypadku zostanie on wyłączony. To często kwoty rzędu kilkuset złotych za rok. Mamy do czynienia z przestępstwem – nikt nie ma prawa oczekiwać opłaty za przedłużenie profilu – GMF to usługa bezpłatna.

Jak oznaczyć firmę w Google Maps? Przejdźmy krok po kroku przez dodawanie profilu w GMF.

Sprawdź: Jak umieścić mapę Google na swojej stronie?

Lokalizacja firmy w Google Maps – jak dodać podmiot?

Zanim marka będzie widoczna w Mapach Google, najpierw trzeba przejść przez kilka etapów. Założenie profilu nie powinno przysporzyć większych problemów. Oto, co należy zrobić kolejno, aby dodać firmę do GMF:

  1. Założenie konta lub zalogowanie się na https://www.google.com/intl/pl_pl/business/. Nie trzeba rejestrować nowego – wystarczy zalogować się na już wcześniej posiadany profil.
  2. Po zalogowaniu się trzeba kliknąć po prawej stronie biały napis na niebieskim tle – Dodaj firmę, a następnie – Dodaj pojedynczą firmę.
  3. Najpierw Google umożliwia sprawdzenie, czy aby na pewno ktoś wcześniej nie dodał wizytówki firmy albo nie zrobiło tego samo Google. Dlatego należy wpisać nazwę marki i ją wyszukać. Zakładamy, że profilu firmy nie ma i chcemy go założyć. W przypadku gdyby istniał, to można ubiegać się o prawa do niego. Najpierw jednak warto zweryfikować, kto w ogóle go założył. Być może zrobił to pracownik bez informowania przełożonych? Wybieramy zatem “Dodaj informacje o swojej firmie do Google”.
  4. W kolejnym kroku należy podać nazwę marki i wybrać kategorię. Często zakładający profil decydują się na umieszczenie w tej nazwie słów kluczowych – to niezgodne z regulaminem Google. Natomiast warto tutaj połączyć markę z ważną frazą, na przykład “Skup samochodów w Toruniu MaxCar”. Złym wyborem jest nazwa składająca się wyłącznie ze słowa kluczowego. Taka nie wyróżnia firmy w wynikach – internauta nie wie, z kim ma do czynienia. Kolejną, ważną informacją, którą dodaje się na tym etapie, jest nazwa kategorii. Google proponuje wybór z długiej listy, natomiast najlepiej sprawdzić, do jakiej kategorii są zaliczone inne firmy wyświetlające się w wynikach Google Maps na najważniejsze dla nas zapytania. Nazwa takiej kategorii wyświetla się obok gwiazdek, które potwierdzają średnią ocenę.
  5. Następnie można dodać lokalizację sklepu czy biura – miejsce, które mogą odwiedzić klienci. Adres ten wyświetli się w wyszukiwarce i w mapach Google.
  6. W przypadku wybrania opcji dodania stacjonarnego adresu należy podać ulicę, numer lokalu, a także miasto i kod pocztowy. Po kliknięciu “Dalej” GMF może wyświetlić nazwy firm znajdujących się w pobliżu i zadać pytanie, czy to na pewno nie jest nasze przedsiębiorstwo.
  7. W przypadku gdy świadczymy usługi w siedzibie klientów lub dostarczamy im produkty, warto określić, dokąd dojeżdżamy. Można wybrać dzielnicę, miasto, powiat, województwo, a nawet inny kraj oraz wskazać wiele różnych obszarów działania – nie tylko jedno miasto.
  8. W kolejnym kroku należy podać numer telefonu i adres strony WWW firmy lub jedną z tych informacji.
  9. Następnie można wybrać usługi świadczone przez firmę. GMF proponuje konkretne, ale daje też możliwość dodania niestandardowych.
  10. Dalej można dodać godziny otwarcia firmy. To bardzo ważny element, o którym nie wszyscy pamiętają. Tymczasem klient chce wiedzieć, czy aktualnie może skontaktować się z firmą i czy zastanie kogoś w biurze.
  11. Kolejną opcją, którą można włączyć, jest przesyłanie wiadomości. Dzięki wyrażeniu na to zgody klienci zobaczą przycisk „Czat” w profilu firmy i będą mogli w każdej chwili rozpocząć rozmowę.
  12. Ważnym elementem jest dodanie opisu firmy. Do dyspozycji mamy 750 zzs, przy czym najważniejsze jest pierwsze 250 zzs. To w tej części należy uwzględnić najważniejsze słowa kluczowe.
  13. Profil GMF umożliwia również dodawanie zdjęć – to element, który zwraca uwagę internautów. Warto je dodać nie tylko przy zakładaniu profilu, ale również robić to systematycznie w przyszłości.
  14. W kolejnym kroku niezbędna jest weryfikacja firmy. Najczęściej potrzebne jest poczekanie na otrzymanie od Google listownie kodu, który należy później podać po zalogowaniu się do GMF. Zdarza się, że dostępne są również inne możliwości, np. weryfikacja telefoniczna lub za pomocą hasła przesłanego na maila, ale dodatkowo Google sprawdzi profil, zanim będzie on dostępny online. Uwaga: do momentu weryfikacji i potwierdzenia firma na Google Maps nie będzie widoczna. Natomiast w czasie oczekiwania można już doskonalić profil, konfigurować go, wybrać dodatkowe kategorie i nie tylko. W przypadku weryfikacji za pomocą poczty tradycyjnej czas oczekiwania na kod wynosi najczęściej około 2 tygodni. Jeśli nie dojdzie w tym lub trochę dłuższym czasie, warto zamówić go ponownie.
Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Jak zwiększyć widoczność wizytówki firmy?

Założenie profilu GMF to dopiero początek drogi do budowania jego widoczności na słowa kluczowe. Pozycjonowanie wymaga podjęcia działań optymalizacyjnych, a czynników wpływających na pozycję jest wiele. Warto zwrócić uwagę na takie kwestie, jak:

  • powiązanie strony WWW z profilem – można to uzyskać, dodając np. w zakładce “Kontakt” mapę Google prowadzącą do siedziby firmy. Ponadto warto umieścić tam również dane kontaktowe opisane za pomocą danych strukturalnych;
  • zdobywanie opinii od klientów – warto, aby były jak najdłuższe i zawierały najważniejsze dla firmy słowa kluczowe. Ponadto dobrym krokiem jest odpowiadanie na te komentarze – można to robić po zalogowaniu się do GMF;
  • pozyskiwanie wizytówek NAP – skrót ten pochodzi od Name – imię, Address – adres i Phone number – numer telefonu. Między innymi z tych informacji składa się taka wizytówka. Pojawić się w niej może również adres strony WWW. Nie warto zdobywać jak największej liczby takich wizytówek, lecz nastawić się na ich jakość;
  • dodawanie wpisów – dobrym krokiem jest systematyczne dodawanie materiałów w GMF. Można m.in. informować klientów o promocjach, a wizytówka może być dodatkowym sposobem na komunikację z internautami;
  • fizyczna lokalizacja firmy w Google Maps – szansa na osiągnięcie wysokich pozycji jest wyższa w przypadku wizytówek, w których podano stacjonarny adres przedsiębiorstwa;
  • wypełnienie wszystkich danych – ważnym krokiem w optymalizacji profilu jest wprowadzenie informacji, które można dodać, o ile jest to uzasadnione dla naszej firmy.

W przypadku wyników lokalnych istotnym czynnikiem jest również lokalizacja internauty, który wysyła zapytanie. Rezultaty mogą być inne w zależności od dzielnicy czy miejscowości, w których znajduje się jego urządzenie.

iCEA Group
Jako iCEA Group jesteśmy czołową agencją SEO w Polsce, z siedzibą w Poznaniu, specjalizującą się w biznesowym podejściu do pozycjonowania stron internetowych. Od 2007 roku ustanawiamy standardy w branży SEO/SEM i z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 10

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Jak zmienić link do strony? O czym należy pamiętać przy zmianach adresów URL?
Jak zmienić link do strony? O czym należy pamiętać przy zmianach adresów URL?
Chciałbyś zmienić nazwę strony na krótszą? Dowiedz się, na co powinieneś zwrócić uwagę podczas tej zmiany, aby zachować osiągniętą pozycję w wyszukiwarce.
Jak zoptymalizować stronę internetową na WordPressie?
Jak zoptymalizować stronę internetową na WordPressie?
Platforma WordPress – zalety, wady oraz najpopularniejsze błędy popełniane przez użytkowników. Jak zabrać się do efektywnej optymalizacji strony na CMS?
Jak stworzyć oraz do czego używać pliku robots.txt na WordPressie?
Jak stworzyć oraz do czego używać pliku robots.txt na WordPressie?
Plik robots.txt ułatwi robotom indeksującym dotarcie do Twojej witryny. Sprawdź, do czego dokładnie służy ten plik i jak go stworzyć w WordPressie.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę