DARMOWY AUDYT SEO

Jak pisać meta description? Czy ma wpływ na pozycjonowanie?

Jak pisać meta description? Czy ma wpływ na pozycjonowanie?

Polina Zimmerman/pexels.com

Wysokiej jakości treści na stronie internetowej to jeden z najważniejszych czynników, który determinuje jej rangę w oczach odbiorców. Wpływa też znacznie na sukces pozycjonowania. Chociaż zwykle skupiamy się na tekstach, które widzimy na pierwszy rzut oka, ważne są też treści ukryte. To właśnie do nich należy meta description. Blog czy sklep internetowy musi mieć taki element, aby skutecznie walczyć o użytkowników. Z jakiego względu jest to tak istotne?

Zacznijmy od tego, że odpowiednie tagowanie strony to podstawa w pozyskiwaniu odbiorców. Witryna musi być precyzyjnie opisana, przyciągając kolejnych użytkowników sieci i zachęcając roboty indeksujące do podniesienia ostatecznej oceny danej strony w rankingach Google. Istotną rolę pełnią w tym meta description. Blog, witryna z usługami, portal internetowy czy e-commerce – każdy z nich jest opisywany za pomocą meta description.

Meta description – najważniejsze informacje

Meta description to jeden z najbardziej istotnych elementów meta tagów. W przeciwieństwie do title czy meta keywords daje możliwość bardziej rozbudowanego opisania zawartości samej witryny i ma spore znaczenie dla użytkowników.

Czym są meta description?

Tagi meta description to element budowy strony, który znajdziesz na każdej podstronie czy stronie głównej serwisów umieszczonych w Internecie. Jest krótkim, maksymalnie dwu-trzy zdaniowym opisem zawartości danej witryny. Opis ten ma wskazywać walory, jakie zawiera witryna, podkreślać unikalność contentu i zachęcać użytkownika do kliknięcia, a jednocześnie wspierać działania SEO.

Gdzie znajduje się meta description?

Jak wspomnieliśmy wyżej, meta description to element budowy każdej podstrony. Jeżeli tworzysz osobny wpis czy kategorię dla produktów, powinna ona zawierać właśnie description. Element ten umieszczony jest w kodzie strony i nie jest widoczny dla czytelników, którzy odwiedzają witrynę.

Natomiast widać go z poziomu wyszukiwarki. Po wpisaniu określonej frazy i znalezieniu Twojej witryny zobaczysz także wprowadzone meta description. Umiejscowione jest pod tytułem. Będzie widoczne także w mediach społecznościowych (po wprowadzeniu określonego linku) oraz w kodzie witryny zaczynającym się od <meta name=”description”.

Do kogo adresowane jest meta description?

Kto jest odbiorcą tego typu tagów? Przede wszystkim są to osoby, które poszukują konkretnych informacji na dany temat, bazując na słowach kluczowych wpisywanych w wyszukiwarkę. Będą one z pewnością zwracać uwagę na precyzyjny opis treści, które znajdą się w witrynie. Brak meta description albo jego błędna treść może odstraszyć potencjalnego użytkownika. Podobnie sprawa ma się w przypadku mediów społecznościowych.

Pamiętaj, że description blog (czyli umieszczona w tagu treść) to swego rodzaju wizytówka Twojej witryny, która będzie mocno odbijać się na jej ruchu. Powinieneś więc pamiętać, żeby była ona przygotowana zgodnie z określonymi zasadami.

Sprawdź: Kompendium wiedzy o meta tagach. Dlaczego są tak ważne w pozycjonowaniu?

W jaki sposób przygotować odpowiednie meta description SEO?

Przygotowanie poprawnej treści to podstawa description. SEO gra tu oczywiście ważną rolę i z pewnością wspomnimy np. o zaimplementowaniu słów kluczowych, jednak pamiętaj, że są to teksty adresowane do konkretnych użytkowników – z tego względu muszą być czytelne, zrozumiałe i być nośnikiem istotnych informacji.

Ile znaków optymalnie powinno mieć meta description?

Istnieje konkretne ograniczenie związane z liczbą znaków dla meta description. Wynika ono z faktu budowy wyszukiwarki Google. W miejscu opisów (pod tytułem) zmieści się tylko kawałek określonego tekstu – reszta po prostu znika. Jak długi powinien być więc tekst? Maksymalnie description blog może mieć 160 znaków ze spacjami. Jeżeli wstawisz dłuższy opis, to zacznie on znikać w wynikach wyświetleń w Google. Ważne, aby nie dobijać do samego końca tak, aby użytkownik mógł swobodnie czytać zawartą w tagach treść. Najlepiej stworzyć więc description na około 120-140 znaków ze spacjami.

Źródło: Vlada Karpovich/pexels.com

Zbyt obszerny tekst będzie odstraszał potencjalnych użytkowników. Opis, który kończy się w połowie, nie zachęca do odwiedzenia witryny. Co więcej, nie będzie to dobrze postrzegane przez roboty indeksujące (description SEO musi mieścić się w limitach znaków i ich nie przekraczać). Z kolei zbyt krótki opis to brak wykorzystania możliwości tagu, który jest swoistą reklamą Twojej strony.

Co powinno być zawarte w wysokiej klasy meta description?

Przede wszystkim pamiętaj, żeby zawrzeć informacje o stronie w sposób prosprzedażowy, zachęcający do wejścia. Description blog z najwyższej półki ma tzw. CTA (call to action), czyli zwroty angażujące potencjalnych użytkowników do odwiedzenia witryny. W treści nie „sprzedawaj” wszystkich informacji, które klient znajdzie – powinna ona zaciekawiać i dawać potencjalnemu użytkownikowi poczucie eksperckości serwisu (jednak być oparta na prostych, czytelnych zwrotach).

Poza tym pamiętaj o kwestii description SEO. To między innymi dlatego tak ważne jest umieszczenie w nich słów kluczowych czy odpowiednich zwrotów. Na SEO wpływa również liczba znaków danego description, ale o tym napiszemy szerzej w kolejnej części tekstu.

Czego unikać przy tworzeniu takiego opisu?

Przede wszystkim błędem jest… brak meta description. Wielu, szczególnie amatorskich, twórców witryn zapomina o tym elemencie. Nie dość, że obniża to rangę domeny w wyszukiwarce, to jeszcze Google będzie wyświetlać przypadkowo dobrane teksty, których być może wcale nie chcesz prezentować.

Koniecznie unikaj duplikowania description. Każda podstrona powinna mieć całkowicie unikalny opis. W innym przypadku może spaść jakość witryny w wyszukiwarkach. Nie wprowadzaj też zbyt wielu informacji. Unikaj języka niezrozumiałego i skomplikowanego. Staraj się również nie wykorzystywać pełnego limitu znaków, a pod żadnym pozorem – nie przekraczaj go.

Pamiętaj też, że podstawowym błędem meta description jest wprowadzanie potencjalnych użytkowników w błąd. Nie dawaj więc informacji, które nie są związane z Twoją witryną. Być może przyciągniesz nimi klienta, ale szybko opuści on daną stronę i na nią nie wróci w bardzo długim czasie.

Dlaczego stworzenie odpowiedniego meta description jest tak istotne?

Description to jeden z najważniejszych tagów, który musi mieć każda profesjonalnie przygotowana podstrona. Pełni wiele istotnych funkcji, które wpływają ostatecznie na liczbę odbiorców i konwersję użytkowników.

Funkcje, które spełnia odpowiednie meta description blog

Istnieje kilka funkcji, za które odpowiada description blog. Które z nich są najważniejsze?

  • Funkcja promocyjna – to mini reklama, którą nie każdy jednak docenia. Osoba poszukująca określonych produktów czy usług czyta najpierw meta description. Jeżeli jest ono dobrze przygotowane, to istnieje szansa, że zwróci uwagę potencjalnego użytkownika.
  • Informacja dla użytkowników – funkcja informacyjna to jeden z najważniejszych elementów związanych z description blog. Z tego względu nie możesz podawać niepowiązanych, błędnych informacji w opisie.
  • Wpływ na pozycjonowanie witrynydescription SEO Google to kluczowa kwestia przy odpowiednim pozycjonowaniu. Każdy tag wpływa na poprawienie parametrów w wyszukiwarce lub ich pogorszenie.
  • Zaangażowanie użytkowników – warto wspomnieć, że description mocno oddziałuje na zaangażowanie użytkowników. Im jest lepsze, bardziej przykuwające uwagę, tym większe szanse, że dany użytkownik wejdzie na stronę czy podstronę.

Zalety wysokiej jakości meta description

Jakie są najważniejsze zalety, które przedstawiają opisy? Przede wszystkim ułatwiają klasyfikację strony i zachęcają do wchodzenia na nią osoby, które rzeczywiście są zainteresowane treściami. Meta description zwiększa też konwersję użytkowników, co przekłada się np. na wyższą sprzedaż w podmiotach e-commerce. Poza tym odpowiednie wykonanie tego elementu sprawia, że marka postrzegana jest jako profesjonalna, funkcjonująca zgodnie z zasadami nowych technologii.

Sprawdź: Najczęściej popełniane błędy podczas tworzenia meta description na stronie WWW

Description SEO Google – co to takiego?

Jedną z istotniejszych kwestii związanych z description jest pozycjonowanie. Jak praktycznie każdy meta tag również opis może korzystnie oddziaływać na optymalizację witryny albo działać wręcz przeciwnie.

Jak meta description wpływa na SEO?

Description dwojako wpływa na SEO. Po pierwsze, od strony technicznej, opis jest analizowany przez roboty indeksujące. Druga kwestia związana jest z liczbą użytkowników. Wspominaliśmy już, że odpowiednio przygotowany opis może pozytywnie wpłynąć na ruch. Im więcej z kolei masz unikalnych odsłon, tym Twoja strona jest lepiej postrzegana przez Google.

W jaki sposób przygotować meta description pod SEO Google?

Przede wszystkim pamiętaj, aby w description SEO Google umieścić frazy kluczowe. Istotne jest jednak, aby były one umiejscowione tam naturalnie, w sposób, który nie będzie budził zastrzeżeń klientów. Zbyt mocne nasycenie description frazami kluczowymi może zadziałać wręcz odwrotnie i zaniżyć wartości strony w wyszukiwarce.

Istotne jest także, aby opisy były unikalne, mieściły się w określonej liczbie znaków i miały adekwatne treści przekazu. Warto, by zawierały tzw. power words, czyli wyrażenia angażujące użytkowników. To wszystko pozytywnie oddziałuje na SEO.

Komu powierzyć stworzenie wysokiej jakości meta description?

Jeżeli chcesz, aby Twoje description blog były przygotowane zgodnie ze wszystkimi zasadami SEO, UX oraz zachęcały klientów do odwiedzin – warto zlecić to profesjonalistom. Usługa powinna być skorelowana z innymi działaniami pozycjonerskimi. W ten sposób otrzymasz kompleksowy system naczyń połączonych, z których każde będzie budować ostateczny sukces.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 8
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak optymalizować stronę pod SMO?
    Jak optymalizować stronę pod SMO?
    Posiadasz profile w kanałach społecznościowych i nie wiesz, jak dotrzeć do większego grona osób? Postaw na optymalizację, by osiągnąć rezultaty sprzedażowe!
    Jak weryfikować statystyki strony internetowej?
    Jak weryfikować statystyki strony internetowej?
    Weryfikacja i analiza statystyk strony internetowej może bezpośrednio wpłynąć na zwiększenie wpływów dla firmy. Z tego artykułu dowiesz się więcej na temat statystyk stron www oraz poznasz płatne i darmowe narzędzia, które pomogą z nich korzystać.
    Zrównoważone blogowanie. Jak wykorzystać potencjał SEO w blogosferze? O które treści warto zadbać?
    Zrównoważone blogowanie. Jak wykorzystać potencjał SEO w blogosferze? O które treści warto zadbać?
    Jak skutecznie optymalizować oraz pozycjonować własny blog w sieci? Potencjał blogów wzrasta każdego roku. W czym może pomóc odpowiednia strategia SEO?

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę